abonnement Unibet Coolblue
pi_153357334
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2015 07:18 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nice, met Emirates? Have fun.
Nee, BA. Die heeft ze nog maar een jaar ofzo in dienst dacht ik.

Was een fijne vlucht! Niet dat je er veel van merkt, wat voor toestel je in zit.. Ben wel benieuwd hoe merkbaar de 787/Dreamliner is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:11:35 #252
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153359788
Ach, A380 is altijd leuk.

Middagje achtertuin spotten, en het lelijke dolfijntje kwam weeral overvliegen @ 31.000ft (9,5km).



edit:

Nou vooruit, dan ook vlucht KE901 van Seoul naar Parijs @ 37.000ft (11.3km) nog maar :7



[ Bericht 20% gewijzigd door Blistering op 08-06-2015 19:32:09 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153362236
Poeh, dat is nog veel detail op zo'n afstand!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:40:51 #254
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153362622
Wat voor een lens gebruik je?
  maandag 8 juni 2015 @ 20:49:35 #255
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153362937
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:40 schreef Sunri5e het volgende:
Wat voor een lens gebruik je?
Tamron 150-600mm f5.6-6.3 :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:43:18 #256
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153392352
Schijnt dat er wat nieuwe videobeelden boven water zijn gekomen van Amelia Earhart vlak voordat ze foetsie ging.

Beelden hier: http://news.yahoo.com/vid(...)harts-152154040.html
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:50:05 #257
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153392597
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:27 schreef LintuxCx het volgende:
Ben wel benieuwd hoe merkbaar de 787/Dreamliner is.
Daar ga ik zondag achter komen. Ben heel erg benieuwd hoe de hogere cabinedruk is.
So we just called him Fred
pi_153393098
Nu op Discovery Channel, aflevering 2:

X-Ray Mega Airport
quote:
Total Control
Kijk mee hoe alle handelingen op de luchthaven met de meest geavanceerde apparatuur nauwkeurig worden gecontroleerd, van het bagagesysteem tot en met de cockpit.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:42:26 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153394561
Was dat nou een KLM toestel met een bird strike?

Edit: nee dus. :)

[ Bericht 56% gewijzigd door Fred op 09-06-2015 22:04:48 ]
So we just called him Fred
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:56:59 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153407606
In het categorie van dingen die niet zo vaak voorkomen: In de komende 20 minuten* staat 100% van de Nederlandse 787-800 vloot op Schiphol.
(Dat wil zeggen: de PH-TFK, -TFL en -TFM van Arke staan alledrie op Schiphol)

* Mits de PH-TFM op tijd naar Curacao vertrekt
So we just called him Fred
pi_153408867
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:56 schreef FredvZ het volgende:
In het categorie van dingen die niet zo vaak voorkomen: In de komende 20 minuten* staat 100% van de Nederlandse 787-800 vloot op Schiphol.
(Dat wil zeggen: de PH-TFK, -TFL en -TFM van Arke staan alledrie op Schiphol)

* Mits de PH-TFM op tijd naar Curacao vertrekt
Oh ja grappig, ik zag er net voor 1 uur inderdaad een overkomen richting Schiphol. Vind het een mooie kist om te zien vanaf de grond, mooie vloeiende lijnen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:15:29 #262
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153420147
KLM heeft foto's gepubliceerd met de nieuwe livery. Moet zeggen dat het niet op elke kist even goed staat:











Die 747 doet me denken aan een haai uit Sharktale
So we just called him Fred
pi_153420487
Of een soort walvisglimlach... Ik vind op die cityhoppers eigenlijk wel prima.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:25:57 #264
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153420501
Wat een kermis-livery zeg :N

Gelukkig hebben we de SkyTeam en retro liveries nog.
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:29:24 #265
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153420628
Cityhoppers, 737 & 777 mooi. 747 niet mooi.

Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna de All Blacks Air New Zealand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh trouwens, Swiss Air heeft ook een foto van de nieuwe Bombardier CS100 op FB gezet die binnenkort te zien zal zijn op de Air Show in Parijs.


Strak ding ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153421238
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
--
pi_153421792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:25 schreef OEM het volgende:
Wat een kermis-livery zeg :N

Gelukkig hebben we de SkyTeam en retro liveries nog.
+1
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:29 schreef Blistering het volgende:
Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.
Witte motoren bij zo'n rompkleur. :N
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:45 schreef inkjet het volgende:
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
Nope, mogelijk krijgt een groot deel die ook niet meer omdat de eerste A330-200 dit jaar al de vloot verlaat en volgend jaar volgen nog 4 stuks.
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:58:03 #268
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153421801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:45 schreef inkjet het volgende:
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
Volgens mij de HB-JHK wel.


edit: Dat is de 2012 livery blijkbaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:09:33 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153422279
Dit zijn toch wel mijn favo liveries:
SPOILER: D-ATUC (DB Regio livery)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: D-ATUE (DB ICE livery)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat dit allemaal gaat verdwijnen, net zoals de Haribo liveries.

Gelukkig blijft Kuifje nog even
SPOILER: OO-SNB (Tin Tin livery)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So we just called him Fred
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:13:51 #270
16715 Mylene
*schatje*
pi_153422466
quote:
Golfmaatschappij zoekt combine op Schiphol
Emirates samen met easyJet tegen KLM

Luchtvaartmaatschappijen Emirates en easyJet spreken over een mogelijke samenwerking, onder meer op Schiphol.

Dat zegt topman Tim Clark van luchtvaartmaatschappij Emirates in gesprek met De Telegraaf op de internationale luchtvaartconferentie in Miami.

„We zijn in gesprek. En dat gaat over een pan-Europese samenwerking. We kijken in hoeverre we iets voor elkaar kunnen betekenen op de verschillende luchthavens waar we beide op vliegen, als Schiphol.”

EasyJet is twintig jaar geleden gestart als prijsvechter, maar probeert zich de laatste jaren te profileren als een gewone luchtvaartmaatschappij, onder meer door stoelreserveringen.

Hiermee wil de Britse luchtvaartmaatschappij meer zakelijke reizigers trekken. Door een samenwerking kunnen deze passagiers op Schiphol makkelijker overstappen op de vluchten van Emirates richting Azië.

De Britse luchtvaartmaatschappij opende dit voorjaar een basis van drie vliegtuigen op Schiphol en heeft nog grotere ambities, aldus bronnen. De topvrouw van easyJet, Carolyn McCall, sloot een samenwerking met KLM op Schiphol in maart tegenover De Telegraaf uit.

Organisatorisch moeten de twee vliegmaatschappijen ook nader tot elkaar komen, bijvoorbeeld over de logistiek van bijvoorbeeld bagage. De twee hebben daar nu eigen systemen voor. „Als we deze verschillen kunnen overbruggen, dan is samenwerking haalbaar”, zegt Clark.

Voor Schiphol zou dit een nieuwe stroom van transferpassagiers kunnen betekenen. De luchthaven is voor deze overstappende reizigers op dit moment vooral afhankelijk van KLM, die het erg moeilijk heeft.

De luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten doet nu twee vluchten per dag op Amsterdam. „Het gaat goed met ons op Schiphol. Mogelijk dat de vlucht met de Boeing 777 wordt vervangen door de iets grotere A380”, zegt Clark.

Op dit moment is alle energie van Emirates gericht op het conflict met de drie Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen Delta, American Airlines en United. Die willen maatregelen tegen de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, waaronder Emirates, omdat deze in het afgelopen decennium ruim $71 miljard aan staatssteun hebben ontvangen.

De topman van Emirates blijft volhouden dat het conflict draait om jaloezie. „Het is net een ruzie op een schoolplein, waarbij het ene kind huilt omdat de ander de bal heeft afgepakt.” Dubai en Emirates hebben het model dat Schiphol, KLM en zijn partners heeft groot gemaakt succesvol gekopieerd.

„Ik zie dat Air France KLM het eindelijk begint te snappen, nu topman De Juniac heeft aangekondigd te gaan investeren in het product om de concurrentie aan te kunnen. Dat is waar het om gaat, de klant”, aldus de Emirates-topman.

De aangekondigde bevriezing van landingsrechten die staatssecretaris Mansveld van Luchtvaart aankondigde voor luchtvaartmaatschappijen waar een onderzoek tegen loopt inzake ongeoorloofde staatssteun, heeft Clark bevreemd. „Op basis van het huidige luchtvaartverdrag dat wij hebben met Nederland kunnen wij onbeperkt uitbreiden”, aldus de Emirates-topman.

„Los daarvan, als je als land al iets vindt van de vermeende staatsteun, dan pak je zo’n probleem op diplomatiek niveau aan. En niet via de media.”
bron
pi_153422889
quote:
Nope, mogelijk krijgt een groot deel die ook niet meer omdat de eerste A330-200 dit jaar al de vloot verlaat en volgend jaar volgen nog 4 stuks.
Ah, weet je ook de volgorde? Ik meen dat de AOH/I/K/L/N geleased zijn. de N is nog behoorlijk nieuw.
--
pi_153426288
http://economie.eenvandaa(...)neel_tot_50_te_duur_

Item van Eenvandaag over de financiële problemen bij de KLM.
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_153426839
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:29 schreef Blistering het volgende:
Cityhoppers, 737 & 777 mooi. 747 niet mooi.

Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna de All Blacks Air New Zealand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh trouwens, Swiss Air heeft ook een foto van de nieuwe Bombardier CS100 op FB gezet die binnenkort te zien zal zijn op de Air Show in Parijs.
[ afbeelding ]

Strak ding ^O^
C-series zien er goed uit. Hopelijk wordt het een beetje een succes.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_153427870
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:13 schreef Mylene het volgende:
bron
Ze hebben ook nog bekend gemaakt dat ze tegen 2025 naar de nieuwe Al Maktoum International Airport willen verhuizen zodat ze nog flink kunnen uitbreiden.
Ze willen dan nog zo'n 100 bestemmingen toevoegen, hun vloot verdubbelen tot zo'n 600 vliegtuigen (uitsluitend widebodies) en ze zien daar dan een vloot van 250 A380's.

Als dat zo doorgaat gaan de komende jaren heel wat luchtvaartmaatschappijen onderuit.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:25 schreef inkjet het volgende:
Ah, weet je ook de volgorde? Ik meen dat de AOH/I/K/L/N geleased zijn. de N is nog behoorlijk nieuw.
PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2015 23:38:59 ]
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 23:34:43 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153427963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.
Gaan alle A330's uit de vloot dan? Jammer dat je als Europese maatschappij bijna enkel Amerikaanse kisten vliegt :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')