abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2015 @ 12:38:22 #151
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153123265
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegen ;)
ja klopt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Spaardertje op 31-05-2015 13:25:41 ]
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153145730
Afgelopen vrijdag:




Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)




[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-06-2015 00:08:10 ]
pi_153146936
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
Afgelopen vrijdag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78162.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84841.jpg]afbeelding[/url] ]
Geniet van het leven:):)
pi_153149582
Duizenden ontslagen bij Malaysia Airlines

Luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines heeft twintigduizend ontslagbrieven naar werknemers gestuurd.

Dat meldt de topman van Malaysia Airlines, Christoph Müller, maandag tijdens een persconferentie,.

Müller zegt verder dat de luchtvaartmaatschappij 'technisch failliet' is.

Het massaontslag is volgens de topman noodzakelijk om grote hervormingen door te voeren die de luchtvaartmaatschappij terug in de zwarte cijfers moeten helpen.

Van de twintigduizend werknemers kunnen er veertienduizend waarschijnlijk weer aan het werk in de nieuwe formatie. Voor zesduizend anderen is het ontslag definitief.

Slecht weer

Malaysia Airlines zit al tijden in financieel slecht weer. Sinds de verdwijning van vlucht MH370 in maart 2014 en het neerstorten van MH17 vier maanden later gaat het nog slechter met de vliegtuigmaatschappij.

In 2018 moet Malaysia Airlines volledig hervormd zijn.

'Terminator'

Müller werd vorige maand aangenomen om de hervormingen bij Malaysia Airlines door te voeren. Eerder deed hij grote reorganisaties bij Aer Lingus en het Belgische Sebena. Dit heeft hem de bijnaam 'Terminator' bezorgd.

In de nieuwe formatie moet Malaysia Airlines zich meer gaan richten op regionale in plaats van intercontinentale vluchten.


http://www.nu.nl/buitenla(...)laysia-airlines.html
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_153172820
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 01:03 schreef prefix1 het volgende:
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??
Pretty much. Bepaalde routes worden opgeheven.
In de post van biertapper hierboven ook wat info.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:22:17 #156
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153174506
Airbus A310 Prototype Retires After 33 Years

The Airbus A310 prototype (MSN 162) was withdrawn from service last Tuesday after flying for 33 years. The A310, developed from the proposed A300B10, first flew on April 3, 1982, and was eventually delivered to Swissair on March 21, 1984. It subsequently flew for Air Liberte from June 1995 to October 1996 and FedEx beginning in 1997. Currently registered N450FE, its last service was on May 24 and was ferried to Victorville for parking on May 26 according to flight tracking website flightaware.com. It is not expected to return to service.

A total of 255 A310s were built from 1982-1998.

FedEx is slowly removing A310s from its fleet and is now down to a fleet of 20 according to Aviation Week Intelligence Network's Fleet database.

Coincidentally, FedEx still flies the MD-11 prototype (MSN 48401). The DC-10 prototype (MSN 46500) was acquired by FedEx in 1997, but was never placed into service and was eventually sold for scrap in 2002.

http://aviationweek.com/b(...)tires-after-33-years

Grappig: dit prototype heeft tijdens de testfase in zowel Airbus kleuren als een dual-livery van de launch customers (Swiss en LH) gevlogen:







Tijdens de conversie naar freighter in 1997:



Als N450FE bij Fedex:



Bonus plaatje: het tweede prototype van de A310 op de Farnborough Airshow in 1982



[ Bericht 3% gewijzigd door OEM op 01-06-2015 23:36:32 ]
pi_153176025
:o :7



Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:24:59 #158
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153181744
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen

Implications Of A United A380 Superjumbo Order

There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.

http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order

  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:31:09 #159
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153181943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
:o :7

[ afbeelding ]

Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

[ afbeelding ]
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.

Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153185251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
Zoals ik al dacht; wachten op een rechtzaak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:24 schreef OEM het volgende:
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen

Implications Of A United A380 Superjumbo Order

There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.

http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order

[ afbeelding ]
Interessant. Hoe meer quad-jets hoe beter. :P
Niet dat we ze hier zullen zien maar goed.
Mocht het door gaan dan heeft United al prachtig PR materiaal.
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef Blistering het volgende:
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.
Jep, alle MD-11F's gaan eruit, eind vorig jaar is een van de 747-freighters ook uit de vloot gegaan (de nieuwste; PH-CKD).

Uiteindelijk blijven van de oorspronkelijke 6 MD-11F's en 7 747F's slechts 3 747F's over...een lachertje...
Daar komt nog bij dat hun enorme flexibiliteit van hun 747-Combi's ook verdwijnen.

Op een andere bekend forum zei ik vorig jaar al:
quote:
3 jaar geleden vervoerde Martinair nog onder eigen livery passagiers; over 2 jaar vliegen er geen vliegtuigen meer rond met Martinair. In 5 jaar dus afgebouwd.
Des te wranger is de uitspraak van Akbar Al Baker afgelopen dinsdag bij de persconferentie:
quote:
"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Dat moet voor mensen betrokken bij Martinair (nu of voorheen) bijzonder pijnlijk aankomen lijkt me...

quote:
Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Kunt het een beetje herbeleven met foto's van ondergetekende. :+



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 02-06-2015 13:48:46 ]
pi_153185534
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
pi_153186135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 13:42 schreef Viezze het volgende:
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
Eigen willekeurige gok van factoren

- Oudere vloot.
- Problemen tussen Martinair en (AF)KLM.
- Problemen bij AF/KLM in het algemeen
- Hevige concurrentie van bijvoorbeeld AirBridgeCargo maar ook de ME3.

AF/KLM heeft de full-freighter markt eigenlijk gewoon opgegeven; althans daar zijn alle tekenen voor.
2 777's (AF) en 3/4 747F's is geen serieuze vrachtmaatschappij meer te noemen tenzij je iets unieks aanbiedt wat geen andere maatschappij kan/wil aanbieden.

Opzich zou juist nu wel een interessante periode zijn om hier wat aan te doen. AF/KLM kan juist nu bij Boeing aankloppen voor een goede deal voor wat 747-8F's of 777F's.
Die kunnen de eerste namelijk niet aan de straatstenen kwijtraken en bij de tweede willen ze eigenlijk ook nog de productierate omhoog houden totdat de productie begint van de 777X.
pi_153186361
Ik kan me ook zo voorstellen dat je als logistieke serviceprovider zo min mogelijk maatschappijen onder contract wilt hebben. Dus eigenlijk wil je een maatschappij die zo veel mogelijk vliegvelden aan doet en niet (beperkt) Schiphol als basis heeft. Ik heb wel eens zitten denken dat KLM samen moet gaan werken met een logistiek serviceprovider of andere vrachtmaatschappij die de vrachtruimte kan verkopen en zodoende extra verbindingen kan toevoegen aan zijn bestaande netwerk, in plaats van dat KLM dit zelf aanbiedt.
pi_153198064


We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:

X-Ray Mega Airport
quote:

Elke dag passeren niet minder dan 8 miljoen mensen de douanepoortjes van een vliegveld ergens ter wereld. En tenzij ze chirurg of astronaut zijn, is de kans klein dat deze passagiers ooit op een technologisch geavanceerdere plek zijn geweest. Vliegvelden vormen een wereld op zich waarin het draait om planning en precisie en alles in dienst staat van veiligheid, snelheid en servicegerichtheid.


De nieuwe serie ‘X-Ray Mega Airport’ laat zien hoe deze geoliede machine werkt door onder de huid te kruipen van een van de grootste vliegvelden ter wereld: Frankfurt Airport. Je ziet hoe het bagage-afhandelingssysteem ervoor zorgt dat er zo min mogelijk koffers kwijtraken, hoe 20.000 grondvoertuigen zorgen dat vliegtuigen veilig en op tijd kunnen vertrekken en hoe zaken als brand- en luchtveiligheid worden gegarandeerd. Om maar enkele zaken te noemen van deze continue mega-operatie waarbij werkelijk over elk detail is nagedacht.
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:
quote:
Ontdek hoe iedere actie in een mega vliegveld tot de minuut gepland is. Om het strakke schema aan te houden zijn er duizenden ingenieurs nodig die een race tegen de klok houden. De zwaarste taak van het vliegveld wordt geanalyseerd: wat is ervoor nodig om een vliegtuig geparkeerd, getankt, schoon, geladen en geboard te krijgen voor de volgende vlucht? We bekijken het nachtwerk van de bouwvakkers die aan een taxiplaats werken. De aflevering sluit af door een kijkje te nemen in de besluitvorming van een piloot.
Trailer:
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:53:20 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153198707
Nog enkele uren en dan verdwijnt mijn grootste ergenis op Schiphol:
De security check bij het boarden *O*

Ik vond dat altijd zo'n ramp dat vlak voor het instappen nog eens lang in de rij moet staan en dan in zo'n vissenkom moet gaan zitten wachten tot je kan boarden. Brakke stoeltjes, jengelende kinderen. Allemaal voorbij.

Hoewel...
Op de plattegronden die Schiphol online heeft gezet, lijkt de G-pier niet mee te doen:


Nog wat filmpjes hoe ze het aangepakt hebben:
(Het gekke is dat hier de G-pier wel lijkt mee te doen)
(Speciaal voor de GH-pier, met een animator die enorm van fan is van de 747 en 737)
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:58:51 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153198933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:37 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:

X-Ray Mega Airport

[..]

Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:

[..]

Trailer:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reïncarnatie van Schiphol Airport *)
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:09:55 #167
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_153199387
Ben benieuwd. Donderdag even rondje in de lounge doen en het allemaal bekijken.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:24:44 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153199998
Hoe is het mogelijk: zie ik daar op tv zomaar exact dezelfde superlelijke erwtensoepgroene koffer die ik ook heb.
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:58:22 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153201443
Beetje onhandige wind vanavond voor Schiphol.
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.

Bij de de tweede poging is het gelukt op de Kaagbaan (al zullen ze hier in in de Bijlmer niet blij mee zijn geweest):
So we just called him Fred
pi_153201876
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reïncarnatie van Schiphol Airport *)
Dat lijkt mij ook wel interessant. :Y

Programma is overigens meevaller. Doet namelijk niet erg Discovery Channel-achtig aan met hun typische nukken die dat kanaal (en ook National Geographic) zo onaantrekkelijk hebben gemaakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef FredvZ het volgende:
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.
Kan prima hoor. Alleen de A380 niet.
Hoewel, kan wel maar als die eenmaal op de grond staat heb je een probleem...
pi_153202234
De 04-22 is geupgrade zodat ook wide bodies kunnen worden afgehandeld. De baan is wel korter dan nodig is om met een vol beladen toestel te kunnen vertrekken.
--
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:19:12 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153202351
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:22:37 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_153202486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:

Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Registratie 'OO-THC' :+
Vliegt allemaal gewoon over het centrum nu, zullen wel weer een hoop klachten komen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:29:09 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153202802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:22 schreef APK het volgende:
Registratie 'OO-THC' :+
Kan je nog op 2 manieren opvatten ook :D Oh oh The Hague (City) of gewoon een crew die lekker high zijn werk doet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:31:03 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153202906
De Oostbaan is nu ingeruild voor de Buitenveldertbaan, lekker bulderen ;)
So we just called him Fred
pi_153202934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Kon van alles zijn.
Windvlaag, niet recht voor de baan, voertuig op de baan. Who knows...
pi_153205559
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:43:47 #178
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153206000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef prefix1 het volgende:
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):

• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes :P ) na de security check)

Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
So we just called him Fred
pi_153206177
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):

• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes :P ) na de security check)

Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:49:39 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153206230
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
So we just called him Fred
pi_153206406
Nope ik haat ov:$, word met taxi opgehaald morgen dus kan relaxt krantje leze
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
Geniet van het leven:):)
pi_153206754
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤

[..]

Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep :P
pi_153208529
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 00:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep :P
Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten :')
pi_153208727
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_153208826
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 05:45 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten :')
Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...

Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
pi_153208836
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast. :)
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:36:21 #187
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153214486
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153215264
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Nou kan ik je vertellen dat airlinecrew zelf niet echt weet hoe het in het nieuwe systeem geregeld is qua gescheiden passagiersstromen, en ik kan me absoluut niet voorstellen dat als bijvoorbeeld de deuren niet omgezet kunnen worden, de ongecontroleerde passagiers uit niet-geaccordeerde landen dan maar gewoon worden losgelaten in het 'schone' gebied.
Dan mag er geen vlucht meer weg, dat hele gebied moet weer leeggehaald worden en opnieuw in elk hoekje gecontroleerd worden op verborgen wapens etc.

Verder is dit systeem wel wat gehaast in gebruik genomen inderdaad, maar wat er in dat Televaag-bericht staat is bijna zeker een verkeerde observatie/interpretatie ;)
pi_153215770
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik ga zo weer die kant op maar als je het mij vraagt is dat schromelijk overdreven (sja, telegraaf, wat wil je). Natuurlijk zijn er de eerste dag (eerste uren zelfs) nog zat mensen die niet precies weten waar ze nou heen moeten, daaruit concluderen dat het één grote chaos is, is wel héél makkelijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast. :)
Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...

Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
Misschien dat ze een aparte wachtrij maken voor priority passagiers maar er zijn geen aparte security lanes voor ingericht. Lijkt me ook weinig zinvol als de hele procedure daadwerkelijk maar 10 minuten duurt (al is dat nog ff eerst zien, dan geloven)
pi_153215938
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:


Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.
I know, dat is wat ik typte toch ;)

Verder is het volgens mij ook ruimschoots overdreven, die chaos. En wat er door de crew verteld is kan ik me al helemaal niet voorstellen. Ben pas volgende week weer op de luchthaven, zal dan even poolshoogte nemen als ik wat tijd over heb ;)

Uiteindelijk kan het haast niet anders of dit systeem gaat een stuk efficiënter en goedkoper worden dan de decentrale security die we zo lang gekend hebben op niet-Schengen.
pi_153216554
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
pi_153216785
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?

Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
pi_153216863
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?
In ieder geval niet op Changi en KL. Daar gewoon controle aan de gate in de meeste gevallen.

HK heeft wel centrale security.
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:33:01 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153217160
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:11:44 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153218170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
Het komt nu overeen met veel (maar lang niet alle) airports:

Inchecken > security > passport > shoppen > boarden

quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?

Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
Dat dacht ik ook wel, staat alleen niet op de plattegrond :)
So we just called him Fred
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:29:34 #196
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153220435
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:08:15 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153221480
Dit is toch wel een heel ander beeld dan de Telegraaf schept:

quote:
Schiphol: nieuwe controles verlopen soepel

Foto (c) Schiphol
SCHIPHOL - De nieuwe controle van passagiers op Schiphol verloopt soepel. "Het gaat uitstekend", zegt een woordvoerder van de luchthaven. "Reizigers ervaren het als tamelijk ontspannen." Zeker enkele tienduizenden reizigers hebben woensdag de nieuwe controles ondergaan.

Schiphol heeft de 130 controlepunten aan de gates vervangen door vijf grote centrale plekken waar passagiers door de beveiliging moeten. De controle van personen en handbagage verloopt volgens de luchthaven nu prettiger en sneller. De security check duurt maximaal tien minuten.

Eenmaal in de taxfreezone kunnen passagiers op hun gemak winkelen en van de horeca gebruikmaken, zonder dat ze bij de gate opnieuw in de rij moeten staan voor een controle.

Schiphol zet de komende tijd extra medewerkers in om alles in goede banen te leiden.

http://www.luchtvaartnieu(...)oles-verlopen-soepel
So we just called him Fred
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:11:32 #198
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153221556
Ik had kunnen weten dat de Televaag weer zou overdrijven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:33:13 #199
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153222123
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik verwacht sowieso niet dat terroristen gaan plannen op een systeem met kinderziektes om een vol passagiersvliegtuig in de grond te jagen maar als ze dat wel deden zijn ze ze nu mooi te snel af geweest. :P
Wie dit leest is gek
pi_153225177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken :') CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven

http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
En wat ik op een ander forum al zei:
quote:
Schijnbaar gaan vanaf juli de helft van de vluchten via Singapore gevlogen worden.
Dus CGK-SIN-AMS-LGW en LGW-AMS-CGK. Op vluchten zonder tussenstop in Singapore zal dus wel minder cargo worden meegenomen.
Is nu deels bevestigd.
Alleen het deel van doorvliegen naar Gatwick (met de route CGK-SIN-AMS-LGW) gaat dus niet door:

Garuda kiest Singapore voor tijdelijke tussenstop Schiphol-route
quote:
JAKARTA - Garuda Indonesia gaat op drie wekelijkse vluchten naar Amsterdam een tussenstop maken in Singapore. Op drie andere vluchten naar Schiphol schrapt de maatschappij de verlenging van de route naar Londen Gatwick. Reden voor de aanpassing van het vliegschema is een beperking voor het gebruik van zware vliegtuigen op de internationale luchthaven Soekarno-Hatta bij Jakarta.

Vorige week werd duidelijk dat luchthavenexploitant Angkasa Pura II aan Garuda Indonesia gevraagd heeft de twee start- en landingsbanen van het vliegveld tijdelijk te ontzien. De banen hebben versteviging van het asfalt nodig.

De zware Boeing 777-300ER's van Garuda die rechtstreeks naar Amsterdam vliegen, belasten het asfalt het meest. Garuda heeft nu besloten om de komende maanden voor drie van de zes wekelijkse vluchten naar Schiphol een tussenstop in te lassen in Singapore. Op die manier kunnen de Boeing 777's Jakarta met minder brandstof verlaten.

De overige drie vluchten van Jakarta naar Schiphol blijven nonstop, maar gaan na Amsterdam niet door naar Londen Gatwick. Omdat Garuda op die vluchtdagen geen vracht en passagiers mee hoeft te nemen voor Londen, blijft het startgewicht van de Boeing 777's binnen de gestelde limiet. Garuda verwacht door de maatregel meer passagiers te kunnen vervoeren naar Schiphol, omdat de beschikbare capaciteit voor vluchten naar Amsterdam wordt vergroot.

Garuda blijft wel alle vluchten van Schiphol naar Jakarta nonstop uitvoeren. De Indonesische maatschappij vliegt de route tijdens het hoogseizoen zes keer per week. De tussenstop op weg naar Nederland wordt gemaakt op woensdag, donderdag en zaterdag.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef Sunri5e het volgende:
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
Dat of een A340 was toch al hun enige keus dus het zou niet erg verrassend zijn.
Wel flinke upgrade in vierkante meters; van 259 m2 naar 372 m2.
Genoeg die vrijkomen, misschien een van Delta of KLM?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:29 schreef Spaardertje het volgende:
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Komt nog een paar keer op Discovery; zie uitzendschema hier.

Verder:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef Iemand91 het volgende:
En in other news; Emirates gaat bij een aantal A380's de First Class verwijderen en deze uitvoeren als Business/Economy-only. Deze kunnen dan ingezet worden op routes waar First Class niet nodig is. Te denken valt aan India; op deze route vliegen veel Indiase werknemers die in de Emiraten werken.
Gok dat deze kist ook wel op Amsterdam ingezet kan worden; vraag naar First Class lijkt me nou niet erg groot hier.
Volgend jaar moeten 4 nieuwe toestellen al in deze nieuwe configuratie geleverd worden.

Ben benieuwd of de Business door gaan trekken naar voren of dat ze een kleine economy-cabin boven gaan installeren.
Vandaag heeft Emirates de seatplan bekend gemaakt.
Het plan zélf heb ik nog niet kunnen vinden, maar de opstelling is wel bekend:

Beneden:
3-4-3 opstelling (rij 41 - 88) 427 economy-stoelen (gelijk aan de huidige verzie zonder crew rest area)

Boven:
1-2-1 opstelling (rij 6-16 / 19-23) 58 business-stoelen
2-4-2 opstelling (rij 24 - 39) 130 economy-stoelen

Dus beneden niet de nieuwe opstelling van 3-5-3.
Deze toestellen worden dus min of meer de combinatie van het benedendek van de huidige EK A380's met het bovendek van BA A380. Deze beschikken ook niet meer over de douches voorin.

In totaal komen in deze toestellen dus 615 stoelen waarmee ze direct de meeste stoelen in een A380 proppen; op de tweede plaats komen ze ook met 517 stoelen (in de versie zonder cabin crew rest achterin) samen met Qatar Airways.
Hiermee worden dit de vliegtuigen met de meeste stoelen ooit.

De configuratie wordt voor het eerst (gepland) ingezet op Kopenhagen op in 1 december.
Gatwick volgt in januari 2016.

De eerste A380 met deze opstelling wordt A6-EOP; Emirates' 68e A380.
Deze rolde op 17 april uit de hangar in Toulouse en staat momenteel in Hamburg voor het interieur:




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 03-06-2015 22:05:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')