ja klopt.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegen
quote:Op zondag 31 mei 2015 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
Afgelopen vrijdag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78162.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84841.jpg]afbeelding[/url] ]
Pretty much. Bepaalde routes worden opgeheven.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:03 schreef prefix1 het volgende:
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
[ afbeelding ]
Zoals ik al dacht; wachten op een rechtzaak.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
Interessant. Hoe meer quad-jets hoe beter.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:24 schreef OEM het volgende:
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen
Implications Of A United A380 Superjumbo Order
There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.
http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order
[ afbeelding ]
Jep, alle MD-11F's gaan eruit, eind vorig jaar is een van de 747-freighters ook uit de vloot gegaan (de nieuwste; PH-CKD).quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef Blistering het volgende:
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.
Des te wranger is de uitspraak van Akbar Al Baker afgelopen dinsdag bij de persconferentie:quote:3 jaar geleden vervoerde Martinair nog onder eigen livery passagiers; over 2 jaar vliegen er geen vliegtuigen meer rond met Martinair. In 5 jaar dus afgebouwd.
Dat moet voor mensen betrokken bij Martinair (nu of voorheen) bijzonder pijnlijk aankomen lijkt me...quote:"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Kunt het een beetje herbeleven met foto's van ondergetekende.quote:Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Eigen willekeurige gok van factorenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:42 schreef Viezze het volgende:
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:quote:
Elke dag passeren niet minder dan 8 miljoen mensen de douanepoortjes van een vliegveld ergens ter wereld. En tenzij ze chirurg of astronaut zijn, is de kans klein dat deze passagiers ooit op een technologisch geavanceerdere plek zijn geweest. Vliegvelden vormen een wereld op zich waarin het draait om planning en precisie en alles in dienst staat van veiligheid, snelheid en servicegerichtheid.
De nieuwe serie ‘X-Ray Mega Airport’ laat zien hoe deze geoliede machine werkt door onder de huid te kruipen van een van de grootste vliegvelden ter wereld: Frankfurt Airport. Je ziet hoe het bagage-afhandelingssysteem ervoor zorgt dat er zo min mogelijk koffers kwijtraken, hoe 20.000 grondvoertuigen zorgen dat vliegtuigen veilig en op tijd kunnen vertrekken en hoe zaken als brand- en luchtveiligheid worden gegarandeerd. Om maar enkele zaken te noemen van deze continue mega-operatie waarbij werkelijk over elk detail is nagedacht.
Trailer:quote:Ontdek hoe iedere actie in een mega vliegveld tot de minuut gepland is. Om het strakke schema aan te houden zijn er duizenden ingenieurs nodig die een race tegen de klok houden. De zwaarste taak van het vliegveld wordt geanalyseerd: wat is ervoor nodig om een vliegtuig geparkeerd, getankt, schoon, geladen en geboard te krijgen voor de volgende vlucht? We bekijken het nachtwerk van de bouwvakkers die aan een taxiplaats werken. De aflevering sluit af door een kijkje te nemen in de besluitvorming van een piloot.
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:37 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:
X-Ray Mega Airport
[..]
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:
[..]
Trailer:
Dat lijkt mij ook wel interessant.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reïncarnatie van Schiphol Airport
Kan prima hoor. Alleen de A380 niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef FredvZ het volgende:
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.
Registratie 'OO-THC'quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Kan je nog op 2 manieren opvatten ookquote:
Kon van alles zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef prefix1 het volgende:
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):
• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes) na de security check)
Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliepquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
[..]
Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:08 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep
Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...quote:Op woensdag 3 juni 2015 05:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten
Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Nou kan ik je vertellen dat airlinecrew zelf niet echt weet hoe het in het nieuwe systeem geregeld is qua gescheiden passagiersstromen, en ik kan me absoluut niet voorstellen dat als bijvoorbeeld de deuren niet omgezet kunnen worden, de ongecontroleerde passagiers uit niet-geaccordeerde landen dan maar gewoon worden losgelaten in het 'schone' gebied.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html
Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik ga zo weer die kant op maar als je het mij vraagt is dat schromelijk overdreven (sja, telegraaf, wat wil je). Natuurlijk zijn er de eerste dag (eerste uren zelfs) nog zat mensen die niet precies weten waar ze nou heen moeten, daaruit concluderen dat het één grote chaos is, is wel héél makkelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html
Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast.
Misschien dat ze een aparte wachtrij maken voor priority passagiers maar er zijn geen aparte security lanes voor ingericht. Lijkt me ook weinig zinvol als de hele procedure daadwerkelijk maar 10 minuten duurt (al is dat nog ff eerst zien, dan geloven)quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...
Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
I know, dat is wat ik typte tochquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.
In ieder geval niet op Changi en KL. Daar gewoon controle aan de gate in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?
Het komt nu overeen met veel (maar lang niet alle) airports:quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
Dat dacht ik ook wel, staat alleen niet op de plattegrondquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?
Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
quote:Schiphol: nieuwe controles verlopen soepel
Foto (c) Schiphol
SCHIPHOL - De nieuwe controle van passagiers op Schiphol verloopt soepel. "Het gaat uitstekend", zegt een woordvoerder van de luchthaven. "Reizigers ervaren het als tamelijk ontspannen." Zeker enkele tienduizenden reizigers hebben woensdag de nieuwe controles ondergaan.
Schiphol heeft de 130 controlepunten aan de gates vervangen door vijf grote centrale plekken waar passagiers door de beveiliging moeten. De controle van personen en handbagage verloopt volgens de luchthaven nu prettiger en sneller. De security check duurt maximaal tien minuten.
Eenmaal in de taxfreezone kunnen passagiers op hun gemak winkelen en van de horeca gebruikmaken, zonder dat ze bij de gate opnieuw in de rij moeten staan voor een controle.
Schiphol zet de komende tijd extra medewerkers in om alles in goede banen te leiden.
http://www.luchtvaartnieu(...)oles-verlopen-soepel
Ik verwacht sowieso niet dat terroristen gaan plannen op een systeem met kinderziektes om een vol passagiersvliegtuig in de grond te jagen maar als ze dat wel deden zijn ze ze nu mooi te snel af geweest.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html
Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
En wat ik op een ander forum al zei:quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekkenCGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven
http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
Is nu deels bevestigd.quote:Schijnbaar gaan vanaf juli de helft van de vluchten via Singapore gevlogen worden.
Dus CGK-SIN-AMS-LGW en LGW-AMS-CGK. Op vluchten zonder tussenstop in Singapore zal dus wel minder cargo worden meegenomen.
quote:JAKARTA - Garuda Indonesia gaat op drie wekelijkse vluchten naar Amsterdam een tussenstop maken in Singapore. Op drie andere vluchten naar Schiphol schrapt de maatschappij de verlenging van de route naar Londen Gatwick. Reden voor de aanpassing van het vliegschema is een beperking voor het gebruik van zware vliegtuigen op de internationale luchthaven Soekarno-Hatta bij Jakarta.
Vorige week werd duidelijk dat luchthavenexploitant Angkasa Pura II aan Garuda Indonesia gevraagd heeft de twee start- en landingsbanen van het vliegveld tijdelijk te ontzien. De banen hebben versteviging van het asfalt nodig.
De zware Boeing 777-300ER's van Garuda die rechtstreeks naar Amsterdam vliegen, belasten het asfalt het meest. Garuda heeft nu besloten om de komende maanden voor drie van de zes wekelijkse vluchten naar Schiphol een tussenstop in te lassen in Singapore. Op die manier kunnen de Boeing 777's Jakarta met minder brandstof verlaten.
De overige drie vluchten van Jakarta naar Schiphol blijven nonstop, maar gaan na Amsterdam niet door naar Londen Gatwick. Omdat Garuda op die vluchtdagen geen vracht en passagiers mee hoeft te nemen voor Londen, blijft het startgewicht van de Boeing 777's binnen de gestelde limiet. Garuda verwacht door de maatregel meer passagiers te kunnen vervoeren naar Schiphol, omdat de beschikbare capaciteit voor vluchten naar Amsterdam wordt vergroot.
Garuda blijft wel alle vluchten van Schiphol naar Jakarta nonstop uitvoeren. De Indonesische maatschappij vliegt de route tijdens het hoogseizoen zes keer per week. De tussenstop op weg naar Nederland wordt gemaakt op woensdag, donderdag en zaterdag.
Dat of een A340 was toch al hun enige keus dus het zou niet erg verrassend zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef Sunri5e het volgende:
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
Komt nog een paar keer op Discovery; zie uitzendschema hier.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:29 schreef Spaardertje het volgende:
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Vandaag heeft Emirates de seatplan bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef Iemand91 het volgende:
En in other news; Emirates gaat bij een aantal A380's de First Class verwijderen en deze uitvoeren als Business/Economy-only. Deze kunnen dan ingezet worden op routes waar First Class niet nodig is. Te denken valt aan India; op deze route vliegen veel Indiase werknemers die in de Emiraten werken.
Gok dat deze kist ook wel op Amsterdam ingezet kan worden; vraag naar First Class lijkt me nou niet erg groot hier.
Volgend jaar moeten 4 nieuwe toestellen al in deze nieuwe configuratie geleverd worden.
Ben benieuwd of de Business door gaan trekken naar voren of dat ze een kleine economy-cabin boven gaan installeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |