abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153428067
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaan alle A330's uit de vloot dan? Jammer dat je als Europese maatschappij bijna enkel Amerikaanse kisten vliegt :(
Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.
Het waren dan ook maar een tussenoplossing hè.

Straks krijgt KLM ook nog de A350 hè. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2015 23:59:14 ]
  donderdag 11 juni 2015 @ 10:31:01 #277
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153433903
Oefenvlucht door Boeing voor de Paris Airshow.. gevlogen met met de eerste 787-9 voor Vietnam Airlines, LN303, VN-A861

pi_153441777
BA vliegt vanmiddag met een 767-300 van LHR naar AMS:
http://fr24.com/BAW438/67f61e2

[ Bericht 2% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 11-06-2015 15:43:47 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_153445502
quote:
PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.
--
pi_153448407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:31 schreef OEM het volgende:
Oefenvlucht door Boeing voor de Paris Airshow.. gevlogen met met de eerste 787-9 voor Vietnam Airlines, LN303, VN-A861

En alweer verwijderd van Youtube.
Maar hier o.a. nog te zien:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
BA vliegt vanmiddag met een 767-300 van LHR naar AMS:
http://fr24.com/BAW438/67f61e2
Dat BA een 767 naar Amsterdam vliegt is niet raar (die komt al dagelijks), maar nu hebben ze dus even een extra 767 ingezet i.p.v. iets uit de A320-familie.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:09 schreef inkjet het volgende:
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.
Wanneer -AOK uit de vloot is genomen zijn er in totaal 3 A330-200's minder.
Daarnaast ook 3 747-400M's.
Maar rond die tijd zouden er 4-5 787-9's en 2 777-300ER's bijgekomen moeten zijn.

Dat geschuif met aantal stoelen heb je altijd; afgelopen jaren de MD-11's eruit en nu wat A330's en de 747, maar ook meer 777-300ERs, 787-9's.
De eerste A350 laat nog wel een tijd op zich wachten; derde kwartaal van 2019.
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:53:09 #281
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153448472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:49 schreef Iemand91 het volgende:
En alweer verwijderd van Youtube.
Vreemde gasten daar bij Boeing. Eerst een mail sturen met die url en hem dan weer weghalen/veraderen. Oh well.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 20:00:02 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153448613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.
Het waren dan ook maar een tussenoplossing hè.

Straks krijgt KLM ook nog de A350 hè. ;)
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153449103
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?
Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.

Daarom is de A330 er gekomen als tussenoplossing tot de 787's komen.
Onder de streep is de 787 wel efficiënter dan de A330 en de 787's zullen geen tussenoplossing zijn.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 20:32:50 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153449471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.

Daarom is de A330 er gekomen als tussenoplossing tot de 787's komen.
Onder de streep is de 787 wel efficiënter dan de A330 en de 787's zullen geen tussenoplossing zijn.
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?

Waardoor is een A330 minder efficiënt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153449672
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?
Nou ja, kort.
De eerste A330 kwam eind 2005, de laatste A330 zal ergens begin/halverwege de '20's de vloot verlaten;
dat is zo'n 15-20 jaar A330's vliegen. Dat vind ik niet 'kort'.

Daarnaast genieten de A330's en A350 gezamenlijke type rating net als de 787 en 777.
Dat maakt overstappen tussen de beide types erg gemakkelijk.
quote:
Waardoor is een A330 minder efficiënt?
De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.

Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:



N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor. :P

EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.

Wat blijft ik die enorme staartmotor toch imposant vinden. O+



Ben nog altijd blij dat ik in oktober heb toegehapt voor tickets. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2015 13:06:49 ]
pi_153470640
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
  vrijdag 12 juni 2015 @ 14:32:55 #287
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153470675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nou ja, kort.
De eerste A330 kwam eind 2005, de laatste A330 zal ergens begin/halverwege de '20's de vloot verlaten;
dat is zo'n 15-20 jaar A330's vliegen. Dat vind ik niet 'kort'.

Daarnaast genieten de A330's en A350 gezamenlijke type rating net als de 787 en 777.
Dat maakt overstappen tussen de beide types erg gemakkelijk.

[..]

De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.

Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)00042.jpg]afbeelding[/url] ]

N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor. :P

EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.

Wat blijft ik die enorme staartmotor toch imposant vinden. O+

[ afbeelding ]

Ben nog altijd blij dat ik in oktober heb toegehapt voor tickets. :Y
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.

Wat een ellende :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:06:25 #288
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153471578
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
Ja, zie http://www.cbc.ca/news/ca(...)on-service-1.2661616
pi_153475052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.

Zul je in de toekomst ook wel vaker zien want nu wordt de 757 nog vrij veel op de Trans-Atlantische routes ingezet maar die zal ook eens vervangen moeten worden.
En dat zullen veelal A320neo's en 737NG's worden aangezien er niet echt een 1 op 1 vervanger voor de 757 is.
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:32 schreef Blistering het volgende:
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.

Wat een ellende :(
Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst. ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2015 17:17:09 ]
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:22:26 #290
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153475234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.

Zul je in de toekomst ook wel vaker zien want nu wordt de 757 nog vrij veel op de Trans-Atlantische routes ingezet maar die zal ook eens vervangen moeten worden.
En dat zullen veelal A320neo's en 737NG's worden aangezien er niet echt een 1 op 1 vervanger voor de 757 is.

[..]

Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst. ;(
Ach, ik weet niet hoe oud je bent maar volgens mij heb je nog genoeg jaren om van hot naar her te vliegen.

Ik ga begin juli op vrachtkistenexpeditie naar Köln/Bonn. Tijd om eindelijk m'n favoriete livery op de foto te zetten (UPS MD11) _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:22:57 #291
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153484304
Morgen om 13.00 Engelse tijd, live op BBC1 de flyby in Londen ter ere van de verjaardag van de koningin
http://imgur.com/h7qNkGU

[ Bericht 12% gewijzigd door Fiorano op 12-06-2015 22:25:41 (Imgur.com app doet Kut ) ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153490317
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:22 schreef Fiorano het volgende:
Morgen om 13.00 Engelse tijd, live op BBC1 de flyby in Londen ter ere van de verjaardag van de koningin
http://imgur.com/h7qNkGU
Kleine aanvulling; live op BBC1, het gehele gebeuren van 11:30 - 14:05 uur.

Eens ging dat zo:



Vorig jaar zo:





pi_153491559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.

Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.

Westjet is net begonnen met vluchten met een 737 van Toronto met tussenstop in Halifax naar Glasgow. Eerder deden ze al St.John's naar Dublin in de zomer.

Ik moet zeggen dat de 737's van Westjet best wel comfortabel zijn (betere leren stoelen en ife) voor zo'n vlucht, als ze niet ondertussen andere hebben gekocht tenminste...
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:15:13 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153492274
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Is het ook niet. Ik ben wel eens naar de Kaapverdische Eilanden gevlogen met Arke. Dan zit je 7 uur in zo'n kist. Zelfs rij 1 was niet te doen.

Het kan nog erger: Toen FlyBrazil nog actief was vlogen ze met een 737 via de Kaapverdische Eilanden naar Brazilië. In eerste instantie vulde ze eens per week een 767, maar omdat ze hun reizen twee keer aan wilde bieden werd het dus twee keer een 737 met tussenstop.
Ze zijn er bij FlyBrazil toen op een harde manier achter gekomen waar de "vliegreis uitknijpgrens" voor Nederlanders ligt: vlak na het WK gingen ze failliet, ze kregen de kisten niet meer vol.
So we just called him Fred
pi_153492325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.
pi_153492871
Ik begrijp dat men liever meerdere opties aanbiedt met kleinere opties dan minder opties met een groter toestel. Maar mensen willen ook non-stop vliegen. Dus de optie om dan maar een 73 in te zetten en een tussenlanding te maken? Ik weet het niet.
--
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:25:02 #297
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_153492972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class :7
Tics van je petten.
pi_153493447
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:

[..]

Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class :7
Singapore Airlines had een non-stop vlucht naar Newark, exclusief business class. Maar die a340-500 slurpt nogal wat brandstof. Daar zijn ze dus mee gestopt.

British Airways heeft een vergelijkbare all business vlucht van City naar JFK, met tussenstop op Shannon.
pi_153493498
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:

[..]

Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class :7
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.

Was wel maf om een BA A320 geparkeerd te zien staan in New York. Met G-EU** kenteken en al. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153496303
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Voor zover ik zie alleen op de terugvlucht van Dubai (Al Maktoum that is...) naar Amsterdam.
Amsterdam - Dubai is wel non-stop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.
Inderdaad, heb het toen ook genoemd toen de eerste geruchten hierover naar boven kwamen.
Toch maar de non-stop 767 geworden en straks de 787.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:58 schreef LintuxCx het volgende:
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.

Was wel maf om een BA A320 geparkeerd te zien staan in New York. Met G-EU** kenteken en al. :D
Wat denk je van dit exemplaar:



Een Air France Airbus A320 op Sint Maarten. :P

Ze hebben 2 A320's die pendelen tussen diverse luchthavens in de Caraïben.


Heads up: De flyby in Londen kan elk moment beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')