Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaan alle A330's uit de vloot dan? Jammer dat je als Europese maatschappij bijna enkel Amerikaanse kisten vliegt
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.quote:PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.
En alweer verwijderd van Youtube.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:31 schreef OEM het volgende:
Oefenvlucht door Boeing voor de Paris Airshow.. gevlogen met met de eerste 787-9 voor Vietnam Airlines, LN303, VN-A861
Dat BA een 767 naar Amsterdam vliegt is niet raar (die komt al dagelijks), maar nu hebben ze dus even een extra 767 ingezet i.p.v. iets uit de A320-familie.quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
BA vliegt vanmiddag met een 767-300 van LHR naar AMS:
http://fr24.com/BAW438/67f61e2
Wanneer -AOK uit de vloot is genomen zijn er in totaal 3 A330-200's minder.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:09 schreef inkjet het volgende:
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.
Vreemde gasten daar bij Boeing. Eerst een mail sturen met die url en hem dan weer weghalen/veraderen. Oh well.quote:
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.
Het waren dan ook maar een tussenoplossing hè.
Straks krijgt KLM ook nog de A350 hè.![]()
Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.
Daarom is de A330 er gekomen als tussenoplossing tot de 787's komen.
Onder de streep is de 787 wel efficiënter dan de A330 en de 787's zullen geen tussenoplossing zijn.
Nou ja, kort.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?
De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.quote:Waardoor is een A330 minder efficiënt?
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nou ja, kort.
De eerste A330 kwam eind 2005, de laatste A330 zal ergens begin/halverwege de '20's de vloot verlaten;
dat is zo'n 15-20 jaar A330's vliegen. Dat vind ik niet 'kort'.
Daarnaast genieten de A330's en A350 gezamenlijke type rating net als de 787 en 777.
Dat maakt overstappen tussen de beide types erg gemakkelijk.
[..]
De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.
Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)00042.jpg]afbeelding[/url] ]
N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor.![]()
EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.
Wat blijft ik die enorme staartmotor toch imposant vinden.![]()
[ afbeelding ]
Ben nog altijd blij dat ik in oktober heb toegehapt voor tickets.![]()
Ja, zie http://www.cbc.ca/news/ca(...)on-service-1.2661616quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk
Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:32 schreef Blistering het volgende:
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.
Wat een ellende
Ach, ik weet niet hoe oud je bent maar volgens mij heb je nog genoeg jaren om van hot naar her te vliegen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.![]()
Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.
Zul je in de toekomst ook wel vaker zien want nu wordt de 757 nog vrij veel op de Trans-Atlantische routes ingezet maar die zal ook eens vervangen moeten worden.
En dat zullen veelal A320neo's en 737NG's worden aangezien er niet echt een 1 op 1 vervanger voor de 757 is.
[..]
Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst.![]()
Kleine aanvulling; live op BBC1, het gehele gebeuren van 11:30 - 14:05 uur.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:22 schreef Fiorano het volgende:
Morgen om 13.00 Engelse tijd, live op BBC1 de flyby in Londen ter ere van de verjaardag van de koningin
http://imgur.com/h7qNkGU
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.![]()
Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.
Is het ook niet. Ik ben wel eens naar de Kaapverdische Eilanden gevlogen met Arke. Dan zit je 7 uur in zo'n kist. Zelfs rij 1 was niet te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.![]()
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business classquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk
Singapore Airlines had een non-stop vlucht naar Newark, exclusief business class. Maar die a340-500 slurpt nogal wat brandstof. Daar zijn ze dus mee gestopt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:
[..]
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:
[..]
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class
Voor zover ik zie alleen op de terugvlucht van Dubai (Al Maktoum that is...) naar Amsterdam.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Inderdaad, heb het toen ook genoemd toen de eerste geruchten hierover naar boven kwamen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.
Wat denk je van dit exemplaar:quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:58 schreef LintuxCx het volgende:
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.
Was wel maf om een BA A320 geparkeerd te zien staan in New York. Met G-EU** kenteken en al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |