abonnement Unibet Coolblue
pi_154894440
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:34 schreef Atta-boy het volgende:
Die sashiko stitching :D nice man
Heb je dat zelf gedaan?
Jep! Waar een brakke dag al niet goed voor is :+
pi_154896760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:17 schreef Analoog het volgende:
Op aanvraag van Atta toch maar even wat pics geschoten :P
De stof bij het zitgedeelte en het kruis wordt ongeveer zo dun dat je er bijna doorheen kan kijken, de cuff heeft wel eens betere tijden gezien en de knie heb ik preventief met wat sashiko-uitprobeersel verstevigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vettt O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:21 schreef Ener-G het volgende:
Eind van het jaar naar Indonesie, eens kijken of ik wat Esre of Sage selvedge kan vinden daar.. tips zijn welkom iig :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:48 schreef Ener-G het volgende:
Ook veel goede verhalen over gehoord ja :) Is dat een beetje goed vertegenwoordigd in d plaza's n shops daar?
Ga naar The Goodsdept/Standard Denim Supply/stockroom winkel en je vind daar meerdere merken, wanneer ga je precies? anders kan je nog denim market meepikken of een andere market, meestal in november/december ;)
We fear that which we cannot see
pi_154900009
Wanneer en waar is dat denim market? En is daar ook het leukere selvedge spul te vinden? Volgens mij ben ik al eerder naar zoiets geweest, maar voor mijn gevoel was het allemaal troep toen :P Of knetterduur. Al had ik me toen nog niet zo verdiept in het denim wereldje :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:20:47 #129
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_154901217
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:17 schreef Analoog het volgende:
Op aanvraag van Atta toch maar even wat pics geschoten :P
De stof bij het zitgedeelte en het kruis wordt ongeveer zo dun dat je er bijna doorheen kan kijken, de cuff heeft wel eens betere tijden gezien en de knie heb ik preventief met wat sashiko-uitprobeersel verstevigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
awesome ^O^
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_154903501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:32 schreef Ener-G het volgende:
Wanneer en waar is dat denim market? En is daar ook het leukere selvedge spul te vinden? Volgens mij ben ik al eerder naar zoiets geweest, maar voor mijn gevoel was het allemaal troep toen :P Of knetterduur. Al had ik me toen nog niet zo verdiept in het denim wereldje :)
Wall of fades heet het, allerlei Indonesische denim iconen komen daar, meestal begin december en laatste keer in Kuningan volgens mij.
Andere market is ook 1x per jaar en heet brightspot market :)
Genoeg interessante brands om te checken, zie darahkubiru forum anders :)
We fear that which we cannot see
pi_154907324
Oldblue the best jwz :7
Faka G
pi_154920101
Thanks voor de tips!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_154921796
Sage zou als het goed is nu ook zijn eigen winkel moeten hebben. Iemand trouwen interesse in een masa 1001 size 32? Redelijk gedragen maar zit nog genoeg leven in. Mag weg for on the low low low.
pi_154967895
Ben te dun geworden en nu vallen m'n broeken zowat van m'n reet af :'(
Iemand ervaring met Gustin? Lijkt me namelijk wel wat.
pi_154968813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:21 schreef ratatat het volgende:
Ben te dun geworden en nu vallen m'n broeken zowat van m'n reet af :'(
Iemand ervaring met Gustin? Lijkt me namelijk wel wat.
Dat Gustin is erg cheap of niet?
Zou ze zelf nooit kopen omdat je ziet dat het kwalitatief niet heel erg sterk in elkaar steekt.
Maar als je eens wil kijken of je raw denim wat vind waarom niet, is leuker om zoiets te hebben en te zien hoe die word dan een nudie die je overal vind imo :)
Faka G
pi_154969252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:49 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Dat Gustin is erg cheap of niet?
Zou ze zelf nooit kopen omdat je ziet dat het kwalitatief niet heel erg sterk in elkaar steekt.
Maar als je eens wil kijken of je raw denim wat vind waarom niet, is leuker om zoiets te hebben en te zien hoe die word dan een nudie die je overal vind imo :)
Heb meer dan genoeg ervaring met raw demin hoor ;) Maar zit nu bij de wat goedkopere merken te kijken en vraag me een beetje af hoeveel slechter die zijn dan de duurdere merken. Die laatste had ik namelijk hiervoor en daar scheurt ook gewoon alles uit op den duur. Chain stitches bv: leuk en aardig allemaal en het geeft een grappig effect maar erg duurzaam is het niet echt.

Maar hoe kan je zien of iets een beetje kwaliteit (qua constructie) is dan? Heb me daar namelijk nooit heel erg in verdiept.
pi_154969565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:03 schreef ratatat het volgende:

[..]

Heb meer dan genoeg ervaring met raw demin hoor ;) Maar zit nu bij de wat goedkopere merken te kijken en vraag me een beetje af hoeveel slechter die zijn dan de duurdere merken. Die laatste had ik namelijk hiervoor en daar scheurt ook gewoon alles uit op den duur. Chain stitches bv: leuk en aardig allemaal en het geeft een grappig effect maar erg duurzaam is het niet echt.

Maar hoe kan je zien of iets een beetje kwaliteit (qua constructie) is dan? Heb me daar namelijk nooit heel erg in verdiept.
ah ok, dan zou ik persoonlijk voor iets anders gaan.
Je kan het bij deze broeken imo al zien aan de fabric, ziet er wat dun en niet al te stevig uit.
Veel duurdere merken zijn inderdaad alsnog niet altijd even sterk qua durability omdat veel broeken veel waarde hechten aan reproducties van bv de oude levi's jeans uit het tijdperk dat die broeken uitkwamen, toen werd er altijd katoen gebruikt voor de stitching, tegenwoordig heb je sterker materiaal (poly cotton) maar word nog niet heel veel gebruikt omdat de producenten het gewone katoen vaak authentieker vinden.
Maar je kan de kwaliteit vaak herkennen aan dingen als stitching, details die al dan niet missen, fabric die gebruikt is.
Imo kan je met de snelheid waarmee Gustin nieuwe fits en nieuwe producten maakt ook nooit de kwaliteit verwachten die je van de meest bekende merken wel kan verwachten. Omdat die veel meer tijd stoppen in het ontwikkelen en uitdenken van een fit.
Maar goed, je kan natuurlijk ook niet de beste kwaliteit verwachten van een merk dat het moet hebben van lage prijzen. Miss is de kwaliteit in vergelijking met de prijs wel weer erg goed, kan de prijzen niet zien omdat ik me niet aangemeld heb op hun site.
Faka G
pi_154970090
De stof die ze gebruiken verschilt per batch. Volgens mij gaat het ongeveer zo:
- Ze kopen (of nemen een optie) op een stuk stof.
- Deze gaat voor een bepaalde tijd op de site, waar deze dan in jouw maat en model (regular/slim/skinny) kan bestellen
- Als er genoeg bestellingen zijn gaan ze over op productie.

Die (Japanse) reproducties zijn inderdaad leuk, maar dat hoef ik niet meer. Wil gewoon een mooie broek met moderne fit zonder teveel franjes. Heb nu bv Somet, beetje op die manier. Maar dan het liefst wat meer slubby stof en een wat hogere rise (en goedkoper :P)
pi_154970295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:29 schreef ratatat het volgende:
De stof die ze gebruiken verschilt per batch. Volgens mij gaat het ongeveer zo:
- Ze kopen (of nemen een optie) op een stuk stof.
- Deze gaat voor een bepaalde tijd op de site, waar deze dan in jouw maat en model (regular/slim/skinny) kan bestellen
- Als er genoeg bestellingen zijn gaan ze over op productie.

Die (Japanse) reproducties zijn inderdaad leuk, maar dat hoef ik niet meer. Wil gewoon een mooie broek met moderne fit zonder teveel franjes. Heb nu bv Somet, beetje op die manier. Maar dan het liefst wat meer slubby stof en een wat hogere rise (en goedkoper :P)
Snap het principe wat ze gebruiken wel. Maar bij de meeste fabric zie je de kwaliteit er niet echt vanaf springen en is het imo een beetje net niet.

Als je een wat slubby fabric zoekt is bv een oni of pbj miss wel wat voor je, of sda al is dat weer meer neppy dan echt slubby.
Als je ze via japan koopt ben je meestal amper meer kwijt dan waar je hier een standaard broek voor koopt :)
En nice @ somet, heb je pics?
Faka G
pi_154970572
Die slubby voorkeur komt idd van PBJ, wat een mooie stof had die broek. Al mag het ook wel een tikkeltje minder. Maar hebben die wat modernere fits dan tegenwoordig? Die ik destijds had was wel een beetje oubollig qua fit. En die zijn dus ook een beetje goedkoop uit Japan te krijgen?

Helaas geen pics, kan ze mss binnenkort wel een keertje maken (wel potatoquality).
pi_154970841
Ze hebben ook wel wat slimmere fits idd, via rakuten oid in ieder geval een heel stuk goedkoper dan via Europa :D
Faka G
pi_154972313
Naked & Famous ziet er ook wel goed uit. Die left hand twill lijkt me wel wat, nog nooit gehad :9~
pi_154972405
PBJ heeft wel slim tapered fits (xx-011, xx-012, xx-013) maar die zijn getapered in de thigh-area tot aan de knie. Vanaf daar zijn deze straight, met een kleine leg-opening.

Voor een wat meer carrot-fit kan je kijken naar die nieuwe fits van Momotaro, die hebben ook een heerlijke fabric. Beetje slubby en veel diepte in kleur.
pi_154975534
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:53 schreef Analoog het volgende:
PBJ heeft wel slim tapered fits (xx-011, xx-012, xx-013) maar die zijn getapered in de thigh-area tot aan de knie. Vanaf daar zijn deze straight, met een kleine leg-opening.

Voor een wat meer carrot-fit kan je kijken naar die nieuwe fits van Momotaro, die hebben ook een heerlijke fabric. Beetje slubby en veel diepte in kleur.
Bedoel je de 0305? Die heeft volgens mij net als de rest van momo juist een tight weave waardoor het juist niet slubby is. Wel coole fabric, en die electric blue van momo is super nice
Faka G
pi_154984375
Hm, misschien is slubby niet echt de goede term ervoor, maar die 18oz fabric heeft toch wel een soort van grainy structuur. PBJ en Oni zijn wel echt veel slubbier inderdaad!
pi_154986301
Een gast op sufu had trouwens die nieuwe secret denim van oni al compleet afgedragen in 3mnd inclusief gaten in de cuffs en crotch blowout :9
Maar er was ook al niks meer over van zijn samurai tijdens hwdc2.

Als het goed is word volgende week mijn oldblue ultimate denim in elkaar gezet :D
Ben wel heel erg benieuwd naar die 25oz, helemaal omdat het een Indonesische fabric is.
Faka G
pi_154987046
Nice man! Ben ook wel benieuwd eigenlijk! Wordt die fabric door Oldblue zelf gedaan?
25oz, erg fijn voor als t wat kouder wordt, maar mij te warm als het wat meer zomers weer is :P

En weet jij misschien of Oldblue (of Warpweft, Hanzo) binnenkort met een wat middleweight modelletje komt? M'n Momo wordt nu wat te klein, en wil opzich wel een paartje met wat losser topblock en legopening van rond de 7" erbij voor na de PBJ-contest.
pi_154998682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 00:53 schreef Analoog het volgende:
PBJ heeft wel slim tapered fits (xx-011, xx-012, xx-013) maar die zijn getapered in de thigh-area tot aan de knie. Vanaf daar zijn deze straight, met een kleine leg-opening.

Voor een wat meer carrot-fit kan je kijken naar die nieuwe fits van Momotaro, die hebben ook een heerlijke fabric. Beetje slubby en veel diepte in kleur.
Ik moet wel wat meer een wortel model hebben. Redelijk normale bovenbenen, maar vrij dunne kuiten. Alleen zijn die Momotaro ook weer beetje buiten budget :( Moet ook nog geld overhouden voor schoenen die er op termijn moeten gaan komen.
pi_155010006
Rakuten is all you need @ratatat
Volgens mij hebben wwc, oldblue en sage altijd wel wat middleweight denim te koop.
Elhaus heeft nu ook aardig wat nieuwe broeken geloof ik
Faka G
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:01:18 #150
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_155049167
Ik merk dat ik door omstandigheden niet zo veel tijd heb om raw denim te dragen.
Enige progress die ik boek is op mijn Momo's, simpelweg omdat het mijn favoriete broek is.

Ik heb dan nog wat jeans die ik amper draag of gedragen heb (PBJ, Momo Copper Label) en maar wat stof vangen in mijn kast.

Iemand die interesse heeft mag me een PB sturen. Ik ga geen rape prijzen hanteren, maar alle waar naar zijn geld.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')