abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2015 @ 23:51:00 #277
263417 Keyos
Like a Boss
pi_152900533
Epica, epic win.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_152900776
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:45 schreef Max23 het volgende:

[..]

Bij the Voice heb ik ze nooit niet zuiver horen zingen
pi_152904170
Danny Vera.
pi_152904810
/case closed

Slotje!
mag het weten
  zondag 24 mei 2015 @ 01:30:03 #281
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_152905469
Eva Simmons en calvin Harris
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 24 mei 2015 @ 01:38:39 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152905755
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Zeg het maar, met wie gaan we het ESF 2016 winnen?
Ik vind dat Dotan met een tweede soort Home naar het ESF 2016 moet, dan hebben we kans op overwinning.
Maar wie denken jullie?
Caro Emerald. Met haar hebben we meer dan 50% kans dat we volgend jaar eerste worden. Tijd dat de TROS haar eens vraagt, dat heeft ze nog steeds niet gedaan. Anders maar Dotan. Als je het goed zou aanpakken dan zou O'g3ne aardig zijn maar dan moeten ze wel een goed liedje voor hen schrijven en dat lukt in Nederland blijkbaar maar niet.

quote:
Ja (bij TVoH zongen ze grotendeels zuiver en dan ben ik aan het muggenziften), maar ze worden zo slecht begeleid, net als de vorige winnaars van TVoH. De platenmaatschapij stopt er geen enkele moeite in.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 24 mei 2015 @ 01:41:31 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152905851
Ik neem aan dat Jantje Smit geen serieus voorstel was?

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:31 schreef female81 het volgende:
Caro Emerald herkauwt sinds album nummer twee ook alleen maar de liedjes van haar eerste (niet verkeerde) album, maar dan heel bloedeloos.
In het buitenland kennen ze haar muziek minder goed dan wij. Maar ja, tijd voor nieuwe hits. Ik vond het laatste liedje niet slecht.
#NoDAPL
  zondag 24 mei 2015 @ 01:47:25 #284
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152906058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:47 schreef Pandaplint het volgende:
- Kensington
- Jeugd van tegenwoordig (vraagik me af of dat live op tv wel goed over komt :') )
- Blaudzun
- Ellen ten Damme (Hebben we in ieder geval 12 punten uit Duitsland :7 )
- Dotan
- Caro Emerald (al begint haar stijltje al wel wat gedateerd te worden)
- Giovanca (maar hoe racistisch is oost Europa tegenwoordig nog?)
- Golden Earring
- Jett Rebel (steengoed. Maar kun je zo'n labiel figuur vertrouwen?)
- Vengaboys (volgens mij nog erg populair in een bepaalde scene :P )
- De Staat (altijd iets bijzonders. En goed)
- Di-rect
Aan Blaudzun heb ik ook wel eens gedacht, vooral omdat hij authentiek is. We zullen niet winnen met hem maar het zou wel leuk zijn.
#NoDAPL
pi_152907563
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Met de steun van slechts drie andere landen kun je geen overwinning behalen. En daarnaast geven de Scandinavische landen Nederland vaak ook wel wat punten (was in ieder geval wel bij Anouk en TCL).

Maar moraal van het verhaal is dat Nederland zich niet moet verschuilen achter "vriendjespolitiek" en zich realiseren dat ze voor Anouk alleen maar rommel hadden ingestuurd.
Voor Anouk? Anouk is ook gewoon troep. TCL was het enige echt goede ooit.
  zondag 24 mei 2015 @ 03:29:25 #286
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_152907638
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Caro Emerald.
ach nee
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_152907984
Ik zal mijn gebruikelijke pleidooi voor een groots NSF even achterwege laten (bijna dan...) en uitgaan van het gegeven dat er wéér een artiest en nummer wordt aangewezen zonder dat iemand daar verder wat over te zeggen heeft.

Ik heb wat dat betreft een paar wensen en overwegingen:

• Dat wat wij in Nederland goed vinden, is niet persé iets waar Europa op zit te wachten. Een staat van dienst als artiest in eigen land is nikszeggend. Enige bekendheid in het buitenland is vele malen handiger.

• Laten we eens uitgaan van onze kwaliteiten. Die liggen niet bij gehypte rockbands als Kensington. Ze liggen wél bij - bijvoorbeeld - onze wereldberoemde dance-producers. Nederlandse dj's voeren om de haverklap de wereldwijde hitlijsten aan.

• Stuur in godsnaam eens één keer wat moderns naar het Songfestivals; iets verfrissends, iets gedurfds. Kijk naar Noorwegen in 2013, kijk naar België in 2015. Denk eens buiten gebaande paden.

• Stuur eens wat jongere artiesten. Sinds 2004 was geen enkele Songfestivalwinnaar ouder dan 30 jaar. Een groot deel zat zelfs dichter bij de 20. Hoe mooi ze ook kan zingen, een vrouw van 42 is te oud om Nederland op het songfestival te vertegenwoordigen.

• Betrek de visualisatie van het nummer meteen in selectieprocedure? Goed nummer, maar geen idee om het visueel te maken? Niet doen en een ander nummer kiezen. Het gapende gat tussen het jury-oordeel (70 punten voor Trijntje) en het oordeel na televoting (33 punten) zegt alles: het publiek vond de act van Trijntje verre van boeiend.

• Als het kan en lukt: kies een zanger of zangeres die in het buitenland al een beetje bekend is. Zo niet, kies dan een aantrekkelijke jonge dame of heer. Sex sells.

• Het Songfestival is geen zangwedstrijd, maar een liedjeswedstrijd met een sterk visueel karakter. De beste kandidaat hoef niet persé het zoveelste Voice-sterretje te zijn dat leuk kan zingen en ook niet de gerenommeerde zanger / zangeres. Ik heb iemand serieus voor Marco Borsato zien pleiten: ronduit lachwekkend.

Kortom: zorg voor een goede componist, moderne, aantrekkelijke productie, een fatsoenlijk zingende én goed ogende zanger of zangeres EN een ijzersterk visueel idee.
pi_152908004
quote:
Caro Emerald. Met haar hebben we meer dan 50% kans dat we volgend jaar eerste worden. Tijd dat de TROS haar eens vraagt, dat heeft ze nog steeds niet gedaan. Anders maar Dotan. Als je het goed zou aanpakken dan zou O'g3ne aardig zijn maar dan moeten ze wel een goed liedje voor hen schrijven en dat lukt in Nederland blijkbaar maar niet.
Ik weet het niet met Caro Emerald. Niet dat ik haar als artiest niet zie zitten; integendeel zelfs. Ik vind haar een uitstekende artiest. Ik ben alleen bang dat haar soort muziek slechts een beperkt publiek in Europa aanspreekt. Engeland eindigde vanavond bijna onderaan met een nummer dat zo uit Caro's oeuvre had kunnen komen. Swing- en jazz-achtige dingen scoren maar zelden goed op het Songfestival.

quote:
Ja (bij TVoH zongen ze grotendeels zuiver en dan ben ik aan het muggenziften), maar ze worden zo slecht begeleid, net als de vorige winnaars van TVoH. De platenmaatschappij stopt er geen enkele moeite in.
Als ze op deze manier samenzingen, kan het best wat worden. Maar dan graag niet zo'n truttig Wilson Philips-liedje, maar iets dat anno 2016 klinkt.
pi_152908366
We laten gewoon Tatjana Simic meedoen in de jurk van Trijntje en dan mag zij een random liedje in pover Engels zingen, en zuiver hoeft het toch blijkbaar niet te zijn.

Dat levert vast een paar Oostblok stemmen op ^O^ ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_152908417
Als de AVROTROS echt een reuze stunt willen gaan uithalen moeten ze proberen om Bruce Springsteen te strikken (het Nederlandse zit aan zijn vaders kant)

Dan weet je dat het heeeel raar moet lopen wil Nederland dan niet winnen *O* w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 24 mei 2015 @ 08:46:13 #291
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_152908604
Kensington
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_152908934
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 05:09 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zal mijn gebruikelijke pleidooi voor een groots NSF even achterwege laten (bijna dan...) en uitgaan van het gegeven dat er wéér een artiest en nummer wordt aangewezen zonder dat iemand daar verder wat over te zeggen heeft.

• Dat wat wij in Nederland goed vinden, is niet persé iets waar Europa op zit te wachten. Een staat van dienst als artiest in eigen land is nikszeggend. Enige bekendheid in het buitenland is vele malen handiger.

• Laten we eens uitgaan van onze kwaliteiten. Die liggen niet bij gehypte rockbands als Kensington. Ze liggen wél bij - bijvoorbeeld - onze wereldberoemde dance-producers. Nederlandse dj's voeren om de haverklap de wereldwijde hitlijsten aan.

• Stuur in godsnaam eens één keer wat moderns naar het Songfestivals; iets verfrissends, iets gedurfds. Kijk naar Noorwegen in 2013, kijk naar België in 2015. Denk eens buiten gebaande paden.

• Stuur eens wat jongere artiesten. Sinds 2004 was geen enkele Songfestivalwinnaar ouder dan 30 jaar. Een groot deel zat zelfs dichter bij de 20. Hoe mooi ze ook kan zingen, een vrouw van 42 is te oud om Nederland op het songfestival te vertegenwoordigen.

• Betrek de visualisatie van het nummer meteen in selectieprocedure? Goed nummer, maar geen idee om het visueel te maken? Niet doen en een ander nummer kiezen. Het gapende gat tussen het jury-oordeel (70 punten voor Trijntje) en het oordeel na televoting (33 punten) zegt alles: het publiek vond de act van Trijntje verre van boeiend.

• Als het kan en lukt: kies een zanger of zangeres die in het buitenland al een beetje bekend is. Zo niet, kies dan een aantrekkelijke jonge dame of heer. Sex sells.

• Het Songfestival is geen zangwedstrijd, maar een liedjeswedstrijd met een sterk visueel karakter. De beste kandidaat hoef niet persé het zoveelste Voice-sterretje te zijn dat leuk kan zingen en ook niet de gerenommeerde zanger / zangeres. Ik heb iemand serieus voor Marco Borsato zien pleiten: ronduit lachwekkend.

Kortom: zorg voor een goede componist, moderne, aantrekkelijke productie, een fatsoenlijk zingende én goed ogende zanger of zangeres EN een ijzersterk visueel idee.
Jij snapt het, zo denk ik er ook over. En toch denk ik waarom komen die TROS mensen er maar niet op...
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152909039
Ik denk overigens dat het niet per se een bekende artiest hoeft te zijn, het zou je kans misschien een beetje vergroten maar het liedje zelf en hoe het overkomt is het belangrijkst. Dit jaar heeft Zweden gewonnen, ik heb zelf nog nooit van die jongen gehoord maar het liedje was goed.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_152909203
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 08:46 schreef Old_Pal het volgende:
Kensington
:')

Asjeblieft, dat hier iets airplay heeft wil niet zeggen dat het daadwerkelijk goed is, en al helemaal niet dat t in het buitenland werkt.

Kensington, Dotan, Jett Rebel en cs, allemaal enorm geplugd door de 3FM/DWDD maffia, maar zelfs in Nederland zijn er genoeg mensen die het niks vinden. Vooral zo'n Dotan vaart lekker op de hype maar stelt live weinig voor. Jett Rebel met z'n slechte David Bowie kermisact :')

En dan Kensington met wat radiovriendelijke makkelijke 13-in-het-dozijn 'rock', die bij de gratie van het wegvallen van Kane nu ineens een vlucht nemen.

Wat kent men van Nederland in het buitenland? Dj's/producers en symfonische metal.

Pak een Hardwell, Afrojack, Martin Garrix, weet ik wie, en zet er een Simone Simons (Epica), Charlotte Wessels (Delain), Anneke van Giersbergen (The Gathering), Floor Janssen (Nightwish), Sharon den Adel (Within Tempation) bij.

Laatste twee a drie zijn waarschijnlijk het bekendst, Anneke misschien wat minder bij het grote publiek, maar is zo'n beetje grondlegger van het genre. Sharon zingt het minste van allemaal. Eerste twee zien er het beste uit :9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2015 10:08:59 ]
  ESF Reporter zondag 24 mei 2015 @ 10:27:35 #295
87554 Cee
Welluk?
pi_152909645
Kensington vind ik leuk maar dat gaat net zo uitpakken als de 3J's. Doorsnee nummer, bandje op het podium, 3 minuten spelen en klaar en weer vergeten. Een 'Streets' 2.0, misschien werkt dat nog wel maar hun meeste nummers rammen gewoon wat door naar vergetelheid. En de zanger heeft het charisma van een deurknop.
pi_152909937
  zondag 24 mei 2015 @ 10:59:27 #297
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_152910156
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Amy O+

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 05:09 schreef Elfletterig het volgende:

Precies!
Een paar jaar geleden was er een nationaal festival, waarbij er oa een internationale jury was (die alleen adviesstemmen gaf). Toen wees die jury Raffaëla aan, maar eigenwijs als wij waren stuurden wij Joan Franka. Raffaëla zou niet gewonnen hebben, maar vanwege het visuele element wel de finale gehaald hebben.

We hebben nu drie jaar op rij zonder inspraak van het volk iemand ingezonden. Twee keer werkte het (eigenlijk 1 keer goed), dit jaar was het een mission impossible.

Het blijft natuurlijk een spelletje, maar als Nederland met voetbal niet eens de voorronde haalt kan de bondscoach vertrekken, bij dit spel (ESC) blijven we op dezelfde wijze doorgaan.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_152910185
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 10:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
3 mollige tieners met matige zang en choreo, dat gaat werken
  zondag 24 mei 2015 @ 11:01:38 #299
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152910203
Het enige juiste antwoord is Waylon.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 24 mei 2015 @ 11:02:12 #300
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152910213
Waylon.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')