Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik veronderstel dat als je de Laguna en Megane tussen 2001 en 2005 ontwijkt je niet veel meer risico hebt op reparaties dan bij andere automerken. Sterker nog; puur qua betrouwbaarheid zit je bij Renault tegenwoordig beter dan bij de VAG groep
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk aan die jaartallen? Ze lopen namelijk niet synchroon met de generatiewissels. Zijn ze in dat jaar van fabriek of kabelboomleverancier gewisseld of zoiets?
Datzelfde geldt ook voor de Peugeot 307. Sommige waren electronisch een drama in het begin, maar die nu nog rijden zijn wel degelijk.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:16 schreef Dingest het volgende:
[..]
In 2001 kwam de Laguna II, in 2002 kwam de Megane II. Beide hadden in hun beginjaren erg veel elektronische storingen, vooral de Laguna. In 2005 kreeg de Laguna II een facelift, in 2006 kreeg de Megane II een facelift. Dus in die tussenperiode waren die modellen relatief kwetsbaar, al geldt dat dus vooral voor de beginjaren van de Laguna.
Overigens verwacht ik dat de meeste bakken uit die periode die nu nog steeds op de weg zijn wel de nodige upgrades en aanpassingen hebben gehad, en dat de ergste dramabakken wel foetsie zijn.
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?quote:
Er reed niemand achter mij op't moment dus kon primaquote:Op zaterdag 16 april 2016 22:33 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ga je nou serieus op de A7 zulke capriolen uithalen?
Waar woon je, Scheveningen?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een tijd rondgereden in zo'n Cliootje, vond dat een hele fijne auto. Qua rijgenot, maar zeker ook qua verbruik. Op diesel kon ik met dat ding op-en-neer naar Den Haag en stond de brandstofmeter nog bovenaan.
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn die 1.5DCI blokjes, best fijn als het rijdt maar erg gevoelig voor goed warmrijden en juiste olie.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.
Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?
Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik rij van de baas nu een Clio Estate met zo'n 1.5 DCi motor en EDC automaat.
Wat voor problemen zijn er bekend dan met dit motorblok?
Okay, nou ja, we will see. Is een bedrijfsauto die dealer onderhouden wordt, dus daar gaat als het goed is "Renault Elf" olie in bij een onderhoudsbeurt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.
Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.
En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Netjes!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 21:20 schreef sebaz het volgende:
Je moet geluk hebben waarschijnlijk. Met mijn km stand en uitblijven van grote problemen heb ik dat dan ook.
320DKM op mijn Clio RS gezet
[ link | afbeelding ]
Die krukaslager is van modellen voor 2009 geloof ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Krukas en krukaslager danwel oliepomp willen nog wel eens gaan, evenals zuigerveren. Komt doorgaans door verkeerde oliekeuze en slecht wamrijden. Let wel, ik praat over de blokken uit volgens mij de vorige generatie. Ik weet niet of ze die blokken inmiddels doorontwikkeld hebben.
Ze zijn fijn, alleen wat gevoeilig.
En ja ik had per ongeluk jouw post aangepast ipv te quoten, vandaar dat je dat ziet.
Aha ok, best logisch idd, nette KM stand voor een benzine!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 22:19 schreef sebaz het volgende:
[..]
Nee niet bepaald. Clio RS is uitsluitend benzine.
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:13 schreef FF_Serieus het volgende:
Had eerst een Laguna 2, nu alweer 7 jaar een Laguna 3. Nooit problemen, fijne reiswagen.
Eerste jaartallen waren dramatisch op gebied van elektronica waaronder de keyless meukquote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:32 schreef spiritusbus het volgende:
Geen problemen met m'n Talisman, maar er staat pas 40k op de teller.
Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Doe je netjes, zo lang zijn die toch nog niet op de markt?
Want?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:15 schreef RobjeGeus het volgende:
Renault clio tce90 zou ik niet aanraden.
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Volgens mij sinds juni 2016 ofzo? Ik heb 'm sinds begin oktober 2016.
Mag hopen van niet in zo'n D segmenter.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
Om eerlijk te zijn had ik geen idee, maar het is inderdaad een 1.5dci.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dat is toch wel al dik een jaar. Echt veel zie ik ze nog niet. Wat ligt daar voor blok ik, ook 1.5dci?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |