Een diesel neem ik aan?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Fien1989 het volgende:
Renault hoeft niet per se slecht te zijn. Ik rijd een Renault Mégane uit 1999, met automaat. De teller staat al op 292.000km, maar hij blijkt voor mijn aanschaf 3 jaar geleden te zijn teruggedraaid met 60k. Dus hij zit in feite al tegen de 350.000km aan en hij rijdt nog prima Er zit voor zover ik weet nog de originele motor en automaat in
Natuurlijk zijn er wel ouderdomsverschijnselen en slijtage aan dingen als remmen, wiellagers en uitlaat. Maar dat heb je bij een ander merk ook...
Wat elektronische probleempjes betreft... tja... hooguit 3 of 4 probleempjes ermee gehad die mogelijk te herleiden zijn tot de elektronica... voor de rest is hij probleem-vrij...
In de 3 jaar dat ik 'm heb en zo'n 108.000km verder, heeft hij me welgeteld 3x laten staan. Een keer doordraaiende fan waardoor de accu leeg was, tweede keer een elektronisch probleem met de sleutelherkenning en derde keer was gewoon een defecte accu.
Het valt allemaal mee
Knappe km-stand dan, dat zie ik een aygo niet halen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M)
Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meerquote:Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M)
Zit in de familie.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Ik denk niet dat er veel slechte auto's meer zijn. Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Maar die trapt dat ding ook wel een beetje af. Constant tegen de rev limiter rijden, hoogtoerig, veel te hard door de bocht. Tsja...quote:Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Misschien was dat toevallig een maandagochtend exemplaar? Of misschien heb ik geluk gehad? Ik weet niet hoe het met de 1.4/K4J is, maar voor de 1.6/K4M zijn geen bekende zwakheden o.i.d.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meer
Das ook het enige probleem met deze bakken.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:26 schreef Fien1989 het volgende:
De enige reparatie die ik gehad heb aan de automaat was binnen 1 maand na aanschaf/1000km: druksolenoids laten vervangen en de software updaten. Een pittige ¤500,-. Maar sindsdien geen problemen meer met de automaat
Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?quote:Op zondag 17 mei 2015 21:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Renault is tegenwoordig prima. Net zo goed, al dan niet beter dan VW. De Laguna's 2 waren slecht en daar hebben ze hun naam aan te danken. De nieuwe modelen (Megane 3, Laguna 3 et cetera), zijn prima.
Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Das ook het enige probleem met deze bakken.
Dat zijn de bakken onder Clio 2, bij de DP0 en AL4 heb ik het nog nooit gezien.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.
Jahoor, ze hebben al die ellende opgelost. Het is echt 2001 tot en met 2007.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:44 schreef hoas het volgende:
[..]
Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?
Weet je dat zeker? Volgens de garage (ATS Rijswijk, die repareren erg veel automaten, ook DP0/AL4) treft het breken van rembanden ook de DP0/AL4. Ze breken dan volgens hem vaak af bij het laspunt/nokje.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat zijn de bakken onder Clio 2, bij de DP0 en AL4 heb ik het nog nooit gezien.
Heb 8 jaar een Clio (1.6 16v) gereden, nooit wat stukgegaan, op een lampje na dan.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef hoas het volgende:
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Thezappa het volgende:
ik heb een lease bak , renault 2012 , megane diesel
beetje gas gegeven naar slovenie toe , 180 zo lang als mogelijk was...
alles ging goed tot Oostenrijk , auto viel uit , lampjes met risico op motorschade bla bla
kut auto's zijn het
Ik heb het nog nooit in het boekje gelezen, dat het niet kan. Opel heeft vorige keer nog veel bombarie gemaakt door een paar Astra's urenlang op een kombaan rond te laten jakkerenquote:Op maandag 18 mei 2015 18:33 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.
Zal ik je een tip geven wij werken ook voor de lease als er kan worden aangetoond dat de schade/defecten komen door de bestuurder door het verkeerd omgaan met het voertuig krijg jij de rekening op de mat.
owjaa , want in een lease contract staat dat je geen 180 mag rijden ?quote:Op maandag 18 mei 2015 18:33 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Die auto's zijn ook niet gemaakt om constant 180 te rijden maar zoals ik uit je tekst kan ophalen ben je een lease rijder die geen zak om zijn auto geeft.
Zal ik je een tip geven wij werken ook voor de lease als er kan worden aangetoond dat de schade/defecten komen door de bestuurder door het verkeerd omgaan met het voertuig krijg jij de rekening op de mat.
Leer eerst lezen staat toch constant en heb nergens gezegd dat het niet van de lease mag dus ga eerst lezen voor je zo dom lult.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 09:35 schreef Thezappa het volgende:
[..]
owjaa , want in een lease contract staat dat je geen 180 mag rijden ?
lul toch niet zo dom man
en hoe is 180 rijden verkeerd omgaan met je auto ? hoe wil je dat aantonen dan? auto uit mekaar schroeven ?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:48 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Leer eerst lezen staat toch constant en heb nergens gezegd dat het niet van de lease mag dus ga eerst lezen voor je zo dom lult.
Als afgestudeerde technisch specialist ben ik te duur om auto's te poetsen helaas.quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:01 schreef Thezappa het volgende:
[..]
en hoe is 180 rijden verkeerd omgaan met je auto ? hoe wil je dat aantonen dan? auto uit mekaar schroeven ?
ga gewoonrustig verder met je autopoetsbaan en laat de grote jongen maar praten
VW doet niet mee aan de F1 omdat je geen olie mag tanken tijdens de race. .quote:
als je met zulke snelheiden wil rijden dan moet je wel zorgen dat alle vloeistoffen zoals olie en koelwater maximaal zijn aangevuld.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:34 schreef Thezappa het volgende:
ik heb een lease bak , renault 2012 , megane diesel
beetje gas gegeven naar slovenie toe , 180 zo lang als mogelijk was...
alles ging goed tot Oostenrijk , auto viel uit , lampjes met risico op motorschade bla bla
kut auto's zijn het
quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:32 schreef blup het volgende:
[..]
VW doet niet mee aan de F1 omdat je geen olie mag tanken tijdens de race. .
waarom?quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
als je met zulke snelheiden wil rijden dan moet je wel zorgen dat alle vloeistoffen zoals olie en koelwater maximaal zijn aangevuld.
maar van leasen heeft in elk geval geen verstand , niet erg verderquote:Op woensdag 20 mei 2015 19:09 schreef roeleke92 het volgende:
[..]
Als afgestudeerde technisch specialist ben ik te duur om auto's te poetsen helaas.
omdat je met constant 180km/u heel veel van je motor vraagt en dan vraagt je motor om maximale verzorging zodat je zonder problemen kan rijden.quote:
ten eerste als je vloeistoffen niet op peil zijn ist snel gebeurt met rijden ..quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:32 schreef sturmpie het volgende:
[..]
omdat je met constant 180km/u heel veel van je motor vraagt en dan vraagt je motor om maximale verzorging zodat je zonder problemen kan rijden.
ik vraag me wel af of jouw auto gemaakt is om constant 180km/u te rijden. er zijn weinig personenauto's die gemaakt zijn om constant met zulke hoge snelheden te rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |