ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Reisje is iets uitgesteld. Grootste probleem waar ik mee zat was de slechte frequenties op TER-lijnen. Zal het later een keer op zaterdag-zondag ofzo doen, hoewel dat zelfs bijna onmogelijk lijkt Heb dus wat om mee te puzzelen.
Ja. Dat weet ik. Toen ik op een zaterdag Antwerpen - Lille - Givet - Dinant - Antwerpen wilde doen, kwam ik ergens bij Aulnoye-Aimeres ofzo, met 11 minuten overstap. Trein missen? Fucking 7 uur later gaat de volgende verder, maar je kan een uur later weer terug naar Lille. Gelukkig is dat een bijna gegarandeerde overstap (treinpersoneel zei dat de trein tot +45 blijft wachten op de overstap).
Zit er daar überhaupt iemand in het weekend in de trein eigenlijk? Anders kan je die boel net zo goed afschaffen. Kijk op werkdagen zullen er nog wel een paar verdwaalde forenzen en een handjevol schooljeugd inzitten..
Is er ergens ook iets te vinden op het web over materieelinzetten op bepaalde TER-lijnen? Ik zou bijvoorbeeld wel eens met een getrokken TER-trein met een diesellok (bijv. 5674xx (BB 67400)) een retourtje willen maken oid (en die tloc wel eens op de foto willen zetten...)
Het Tsjechische LEO Express wil de oceaan oversteken om treinen te gaan rijden in de Verenigde Staten. Ze willen met Europees materieel (vermoedelijk FLIRT) gaan rijden in de regio's New York, Chicago en San Francisco.
Er gaan in de regio van bijvoorbeeld New York al veel mensen met het OV. Ik vraag me vooral af of de Amerikaanse overheid dit gaat toestaan, maar het zou wel een goede toevoeging zijn.
Die tarieven zijn er en staten kunnen eigenaren forceren om right-of-way te verkopen aan andere spooroperatoren. Er zijn wel vrij ridicuul strenge veiligheidseisen aan materieel als dat gemengd met goederen gaat rijden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nope. Er zijn veel trajecten waar zelfs geen enkele vorm van detectie of beveiliging aanwezig is ('dark territory'). Er wordt wel gewerkt aan een landelijke invoering van treindetectie en -beveiliging onder de naam PTC, maar ook dit zal niet altijd uitwisselbaar zijn.
Amtrak gebruikt op haar trajecten het ACSES-systeem.
Volgens de NS-site en de app rijdt mijn IC uit Utrecht niet verder dan Deventer, maar volgens de machinist (uit Enschede) en de borden op het station wel. De trein geeft zelf geen bestemming aan... We zien wel waar het schip strandt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 17 mei 2015 20:42 schreef dennistd het volgende: Volgens de NS-site en de app rijdt mijn IC uit Utrecht niet verder dan Deventer, maar volgens de machinist (uit Enschede) en de borden op het station wel. De trein geeft zelf geen bestemming aan... We zien wel waar het schip strandt...
zit je achterin en blijft dat deel achter in Deventer?
Ondanks de vele bewolking onderweg kwam de machinist van Arriva-trein 37474 uit Groningen precies op tijd Leeuwarden Camminghaburen binnen waardoor het heerlijke avondzonnetje goed z'n best deed de scene te belichten.
Een maandje eerder zag het er rond hetzelfde tijdstip zo uit:
Op zondag 17 mei 2015 19:03 schreef greavy het volgende: Is er ergens ook iets te vinden op het web over materieelinzetten op bepaalde TER-lijnen? Ik zou bijvoorbeeld wel eens met een getrokken TER-trein met een diesellok (bijv. 5674xx (BB 67400)) een retourtje willen maken oid (en die tloc wel eens op de foto willen zetten...)
Op zondag 17 mei 2015 21:01 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Ondanks de vele bewolking onderweg kwam de machinist van Arriva-trein 37474 uit Groningen precies op tijd Leeuwarden Camminghaburen binnen waardoor het heerlijke avondzonnetje goed z'n best deed de scene te belichten.
Maar gewoon even een vraag. Je staat vrij dicht bij het spoor toch? Zwaai je dan altijd naar de machinist ofzo? Zodat hij weet dat het ok is dat jij daar staat.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Maar gewoon even een vraag. Je staat vrij dicht bij het spoor toch? Zwaai je dan altijd naar de machinist ofzo? Zodat hij weet dat het ok is dat jij daar staat.
Volgens mij staat ie gezien de hoogte zelfs op een trapje, en ik heb nog nooit een suīcidaal persoon op een trapje met een fototoestel in de hand gezien
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Even voor jezelf, nooit zwaaien naar een Machinist. Dat is namelijk in het algemeen een gevaarsein en kan hij denken dat er wat aan de hand is.
In het vorige topic ging het over de langste reis vanuit NL kan maken.
Veel verder dan Groningen-Madrid lukt inderdaad niet. Nu wou ik kijken of ik nog verder kon komen op 1 dan. Ik had - van eerder gespeel in DB Navigator - onthouden dat om 4:15 al de eerste IC vertrok vanuit het Duitse Emden. Om 22:15 kun je dan in Napoli staan. Veel verder kom ik niet maar je moet toch nog wel iets zuidelijker kunnen komen om 22:15 lijkt me.
Wie gaat over de 2000km grens in een etmaal?
edit dat lijkt me toch niet mogelijk. Even verder puzzelen
[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 17-05-2015 23:00:26 ]
Veel verder dan Groningen-Madrid lukt inderdaad niet. Nu wou ik kijken of ik nog verder kon komen op 1 dan. Ik had - van eerder gespeel in DB Navigator - onthouden dat om 4:15 al de eerste IC vertrok vanuit het Duitse Emden. Om 22:15 kun je dan in Napoli staan. Veel verder kom ik niet maar je moet toch nog wel iets zuidelijker kunnen komen om 22:15 lijkt me.
Wie gaat over de 2000km grens in een etmaal?
edit dat lijkt me toch niet mogelijk. Even verder puzzelen
Wellicht kun je de reis naar Madrid nog iets langer maken, door vantevoren vanaf 0:00 een rondje nachtnet te doen. 2356 Hoevelaken 0003 Amersfoort --------- 0010 Amersfoort 0053 Schiphol --------- 0103 Schiphol 0318 Eindhoven ---------- 0327 Eindhoven 0422 Utrecht ---------- 0740 Utrecht 0808 Amsterdam ------------ 0817 Amsterdam 2310 Madrid
Zoiets
[ Bericht 13% gewijzigd door Bitlord op 18-05-2015 00:12:43 ]
Wellicht kun je de reis naar Madrid nog iets langer maken, door vantevoren vanaf 0:00 een rondje nachtnet te doen. 2356 Hoevelaken 0003 Amersfoort --------- 0010 Amersfoort 0053 Schiphol --------- 0103 Schiphol 0318 Eindhoven ---------- 0327 Eindhoven 0422 Utrecht ---------- 0740 Utrecht 0808 Amsterdam ------------ 0817 Amsterdam 2310 Madrid
Zoiets
Dat is een mogelijkheid, maar niet heel zinvol reizen. Niemand die dat zou doen lijkt me
Ik zit alleen nog met die 50 minuten in Madrid Atocha in mijn maag op de zondagavond. Ik kan alleen zo snel geen trein meer vinden, laat staan dat ik de website van de RENFE begrijp.
Op maandag 18 mei 2015 00:29 schreef derLudolf het volgende: Ook wel raar trouwens, je komt aan op Gare Bord n Parijs en het ding wil dat je 70 minuten gaat lopen
Beginnen in Roodeschool, daarmee kun je de reis nog iets meer mee verlengen
Pak lekker de metro of de RER. Kun je ondertussen nog wat espresso halen (heb je wel nodig als je al sinds middernacht in touw bent) en wat te kanen voor die rit in de TGV.
Stoomlocomotief 01 150 vertrekt met een Sonderzug van Westfalendampf uit Emden Hbf. Aan de haak zitten maar liefst elf rijtuigen, vol met reizigers die een dagje naar Borkum zijn geweest. De eerste reizigers zijn 's ochtends om 5.14u al ingestapt in Lippstadt. Zij zullen ondanks de -30 bij vertrek uit Emden Hbf niet voor 0.00u thuis zijn.
Op maandag 18 mei 2015 00:39 schreef Bitlord het volgende: Als je naar Europa kijkt, zou Glasgow - Barcelona dan de langste afstand zijn? Dat kan je van 04:28 tot 22:42 doen.
Virgin naar London, Eurostar naar Lyon, AVE naar Madrid?
[ afbeelding ] Stoomlocomotief 01 150 vertrek met een Sonderzug van Westfalendampf uit Emden Hbf. Aan de haak zitten maar liefst elf rijtuigen, vol met reizigers die een dagje naar Borkum zijn geweest. De eerste reizigers zijn 's ochtends om 5.14u al ingestapt in Lippstadt. Zij zullen ondanks de -30 bij vertrek uit Emden Hbf niet voor 0.00u thuis zijn.
[ afbeelding ] Stoomlocomotief 01 150 vertrek met een Sonderzug van Westfalendampf uit Emden Hbf. Aan de haak zitten maar liefst elf rijtuigen, vol met reizigers die een dagje naar Borkum zijn geweest. De eerste reizigers zijn 's ochtends om 5.14u al ingestapt in Lippstadt. Zij zullen ondanks de -30 bij vertrek uit Emden Hbf niet voor 0.00u thuis zijn.
Op maandag 18 mei 2015 00:39 schreef Bitlord het volgende: Als je naar Europa kijkt, zou Glasgow - Barcelona dan de langste afstand zijn? Dat kan je van 04:28 tot 22:42 doen.
Dat denk ik ook. Voor dit soort geintjes moet je hogesnelheidstreinen hebben. Anders schiet het niet op. Richting het oosten houdt het al snel op, 1000km reed je nog eenvoudig, maar dan wel je nog verder...
Misschien is Berlin Ostbahnhof -Madrid nog iets langer? Ebben kijken of dat in een dag te doen is
Godverdomme, race je er tegen (de boetes zouden door de OvJ worden bepaald zegmaar) om de trein te halen van 8:15. Kom je om :14 bij een overvol perron. Is er godverdomme zo'n egoīstische klootzak voorgesprongen
Op maandag 18 mei 2015 08:28 schreef Viezze het volgende: Hebben ze snel opgelost volgens mij, want een uur geleden stond de storing er nog niet in en nu is het al over.
10 minuten geleden stond het er nog wel op en 5 minuten terug werd het nog omgeroepen (dat het tot 10:30 zou duren). Zal het werken als ik South-East in Dalfsen bel dat ze bussen naar Mariënberg moeten sturen? Moet ik me dan voordoen als het Arriva of het ProRail mannetje?
Edit: machinist roep nu ook om dat treinverkeer wordt hervat. Om :38 mogen we. Conducteur moet nog even zijn longkanker inhaleren.
"Niet alleen technici, directeuren en beleidsmakers horen, maar ook een psycholoog. Want wat ging er mis in de hoofden van de verantwoordelijke NS'ers?"
Op maandag 18 mei 2015 08:24 schreef derLudolf het volgende: Godverdomme, race je er tegen (de boetes zouden door de OvJ worden bepaald zegmaar) om de trein te halen van 8:15. Kom je om :14 bij een overvol perron. Is er godverdomme zo'n egoīstische klootzak voorgesprongen
Omdat eindbaas Fles zich tekort gedaan voelde nadat iedereen plaatjes ging maken van de nieuwe bunker van James
Excuses voor de slechte foto, ik had beter een foto kunnen maken als ik de andere kant op ga. Staat je huis er wel op trouwens? Je hebt hier ooit een foto geplaatst waarop de bovenkant van dat tankstation te zien was, dus dacht dat je in dat witte gebouw met rode dakpannen ergens woonde
Op maandag 18 mei 2015 10:57 schreef derLudolf het volgende: Omdat eindbaas Fles zich tekort gedaan voelde nadat iedereen plaatjes ging maken van de nieuwe bunker van James
Excuses voor de slechte foto, ik had beter een foto kunnen maken als ik de andere kant op ga. Staat je huis er wel op trouwens? Je hebt hier ooit een foto geplaatst waarop de bovenkant van dat tankstation te zien was, dus dacht dat je in dat witte gebouw met rode dakpannen ergens woonde
ha, fout Ben zaterdag toch echt niet in dat witte gebouw geweest
[ afbeelding ] Stoomlocomotief 01 150 vertrekt met een Sonderzug van Westfalendampf uit Emden Hbf. Aan de haak zitten maar liefst elf rijtuigen, vol met reizigers die een dagje naar Borkum zijn geweest. De eerste reizigers zijn 's ochtends om 5.14u al ingestapt in Lippstadt. Zij zullen ondanks de -30 bij vertrek uit Emden Hbf niet voor 0.00u thuis zijn.
"bouwen van hogesnelheidstreinen is geen rocket science"
Ik ben geen expert maar ik ben het hier niet met je eens, dit is hightech materiaal met complexe software en allerlei andere ingewikkelde shizzle het is dat het ding op rails staat anders zou je er best de ruimte mee in kunnen gaan. Tekort door de bocht imho en tendentieus BeterOV. Verder heb je daar geen psycholoog voor nodig hoor, ze zaten samen in het zelfde schip en wilden gewoon alleen met hun boot naar hun haven, blik op oneindig verstand op nul.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is in zoverre geen rocket science dat het schijnbaar al veilig en betrouwbaar kon in de jaren '60. De opmerking is wel heel erg kort door de bocht inderdaad maar we moeten niet doen alsof het een nieuwe fad is waar op ingesprongen moest worden in de jaren '90.
Op maandag 18 mei 2015 11:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is in zoverre geen rocket science dat het schijnbaar al veilig en betrouwbaar kon in de jaren '60. De opmerking is wel heel erg kort door de bocht inderdaad maar we moeten niet doen alsof het een nieuwe fad is waar op ingesprongen moest worden in de jaren '90.
Dat dus. Al sinds jaar en dag werden in Europa en Azie prima hogesnelheidstreinen gebouwd. Dat bedoel ik te zeggen.
Dat dus. Al sinds jaar en dag werden in Europa en Azie prima hogesnelheidstreinen gebouwd. Dat bedoel ik te zeggen.
Schrijf dan het kopen van bewezen deugdelijk HS-materiaal is niet zo moeilijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik ben geen expert maar ik ben het hier niet met je eens, dit is hightech materiaal met complexe software en allerlei andere ingewikkelde shizzle het is dat het ding op rails staat anders zou je er best de ruimte mee in kunnen gaan. Tekort door de bocht imho en tendentieus BeterOV. Verder heb je daar geen psycholoog voor nodig hoor, ze zaten samen in het zelfde schip en wilden gewoon alleen met hun boot naar hun haven, blik op oneindig verstand op nul.
ICE of Thalys treinstellen had je 'zo' kunnen kopen. Was al ervaring mee in NL en is volgens mij bewezen techniek. Het is inderdaad een complex product, maar er bestaan al goed werkende exemplaren. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden
ICE of Thalys treinstellen had je 'zo' kunnen kopen. Was al ervaring mee in NL en is volgens mij bewezen techniek. Het is inderdaad een complex product, maar er bestaan al goed werkende exemplaren. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden
Precies dan zijn we het allemaal eens maar dat staat er dus niet.
Om meerdere redenen die al vaak genoeg uitgelegd zijn. ICE en TGV-varianten waren te duur, ICE-T varianten zouden niet snel genoeg zijn omdat de reistijd niet onder de 2 uur (Amsterdam-Brussel) zou komen. Met het materieel dat NS voor ogen had zou het 2:02 worden geloof ik (Klaasje?).
Let wel; Dit was een eis vanuit Het Rijk, niet van de NS. De materiële aanbesteding is gewonnen door AnsaldoHoogeveen omdat ze simpelweg de enige inschrijver waren en er waren niet genoeg indicaties om op dat moment te kunnen zeggen; Poep in je hoofd we doen het wel anders.
Nee maar je zou denken dat als Henry Ford in 1908 een paar miljoen T-Fords in serie zou kunnen produceren dat het in 2008 toch mogelijk moet zijn om 20 dezelfde treinen te produceren. Afgezien van wat voor normen dan ook.
Om meerdere redenen die al vaak genoeg uitgelegd zijn. ICE en TGV-varianten waren te duur, ICE-T varianten zouden niet snel genoeg zijn omdat de reistijd niet onder de 2 uur (Amsterdam-Brussel) zou komen. Met het materieel dat NS voor ogen had zou het 2:02 worden geloof ik (Klaasje?).
Let wel; Dit was een eis vanuit Het Rijk, niet van de NS. De materiële aanbesteding is gewonnen door AnsaldoHoogeveen omdat ze simpelweg de enige inschrijver waren en er waren niet genoeg indicaties om op dat moment te kunnen zeggen; Poep in je hoofd we doen het wel anders.
Wat een bemoeizucht van de overheid Ik leg ook zeker niet alle schuld bij de NS hoor
Wat is te duur... Er is dacht ik ¤45M voor 19 stellen betaald. Dat vind ik te duur. Ik had bij wijze van ¤60M voor ICE's dan weer niet te duur gevonden
Op maandag 18 mei 2015 12:02 schreef dennistd het volgende: 45 miljoen voor 19 stellen lijkt me toch echt wat laag: een SLT kost al gemiddeld 5 miljoen per stel
ICE-3 ligt iets onder de 9 miljoen per stel.
Op maandag 18 mei 2015 12:03 schreef b2py het volgende: Ik vraag me af of de V250 wel uistekend gepresteerd had als de treinen wel exact hetzelfde waren.
Dan was consequent bij alle units hetzelfde onderdeel eraf geflikkerd!
Op maandag 18 mei 2015 12:03 schreef b2py het volgende: Ik vraag me af of de V250 wel uistekend gepresteerd had als de treinen wel exact hetzelfde waren.
Dat zegt niets over de kwaliteit van de geleverde stellen. Ze zouden dan immers allemaal met dezelfde defecten geleverd kunnen zijn.
In de basis is het geen slechte trein, maar als je niet levert wat je belooft houdt het op een gegeven moment gewoon op.
ij was verbijsterd toen de NS geen plan B bleek te hebben voor het geval de Italiaanse treinen het niet zouden doen.
Euh. Wtf verwacht je dan, dat je maar gelijk drie treinseries aanschaft voor het geval er één niet werkt? Heeft die man zijn hele garage vol auto's voor het geval er één niet wil starten?
Op maandag 18 mei 2015 10:57 schreef derLudolf het volgende: Omdat eindbaas Fles zich tekort gedaan voelde nadat iedereen plaatjes ging maken van de nieuwe bunker van James
Het staat er wel op ja. Maar dat gebouw wat jij bedoelt is een uitvaartcentrum
Euh. Wtf verwacht je dan, dat je maar gelijk drie treinseries aanschaft voor het geval er één niet werkt? Heeft die man zijn hele garage vol auto's voor het geval er één niet wil starten?
Wat was trouwens het idee om Kruyt als eerste te verhoren? Was het niet een beter idee geweest om objectieve en belangrijke mensen eerst aan het woord te laten?
bedoelt hij niet ingroeiperiode, dus dat naast het rijden van de spaghettieboemel over de HSL de bestaande Benelux nog gehandhaafd zou blijven totdat de dienstregeling op orde zou zijn?
Op maandag 18 mei 2015 12:17 schreef Dr_Flash het volgende: Wat was trouwens het idee om Kruyt als eerste te verhoren? Was het niet een beter idee geweest om objectieve en belangrijke mensen eerst aan het woord te laten?
Ton Elias is toch nog dronken van het weekend dus die neemt niet zoveel in zich op.
bedoelt hij niet ingroeiperiode, dus dat naast het rijden van de spaghettieboemel over de HSL de bestaande Benelux nog gehandhaafd zou blijven totdat de dienstregeling op orde zou zijn?
In dat geval staat het er niet helemaal goed vind ik.
Op maandag 18 mei 2015 12:17 schreef Dr_Flash het volgende: Wat was trouwens het idee om Kruyt als eerste te verhoren? Was het niet een beter idee geweest om objectieve en belangrijke mensen eerst aan het woord te laten?
Misschien een leuke binnenkomer omdat hij een relatieve buitenstaander is?
Vandaag om 16:00 wordt door de GDL aangekondigd wanneer en hoe lang er weer gestaakt gaat worden in Duitsland. Geruchten spreken over een staking van 240 uur
Dat zegt niets over de kwaliteit van de geleverde stellen. Ze zouden dan immers allemaal met dezelfde defecten geleverd kunnen zijn.
In de basis is het geen slechte trein, maar als je niet levert wat je belooft houdt het op een gegeven moment gewoon op.
Dan kun je wel gemakkelijk analyseren wat er mis is en het in één keer oplossen.
Je ziet bijv. hetzelfde bij dat nieuwe vliegveld in Berlijn waarvan de opening steeds maar wordt uitgesteld. Eén van de grote problemen is daar ook dat niemand heeft opgeschreven wat precies hoe is gebouwd in de praktijk, zodat je steeds weer voor verrassingen komt te staan.
Op maandag 18 mei 2015 12:54 schreef b2py het volgende: Vandaag om 16:00 wordt door de GDL aangekondigd wanneer en hoe lang er weer gestaakt gaat worden in Duitsland. Geruchten spreken over een staking van 240 uur
Ik las het ja. Saboteurs ik hoop dat ze een flink pak slaag krijgen.
Dan kun je wel gemakkelijk analyseren wat er mis is en het in één keer oplossen.
Je ziet bijv. hetzelfde bij dat nieuwe vliegveld in Berlijn waarvan de opening steeds maar wordt uitgesteld. Eén van de grote problemen is daar ook dat niemand heeft opgeschreven wat precies hoe is gebouwd in de praktijk, zodat je steeds weer voor verrassingen komt te staan.
uiteraard, maar het ging er over hoe hoog je de afleverstandaard neerlegt
Op maandag 18 mei 2015 13:07 schreef Monopoly het volgende: Ik ben wel nieuwsgierig waarom dat DB/Arriva bod dan niet goed genoeg was qua bindende voorwaarden.
Op maandag 18 mei 2015 13:03 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het gaat toch ook echt nog over 0,2% loonsverhoging ofzo? En dan op een vrij grote loonsverhoging in totaal?
er is 4,7 % geboden maar ze willen 6. Moet je nagaan, VIER komma ZEVEN procent kun je zo grijpen Nekschot moeten ze
En daar doen ze zo enorm principieel over omdat het niet gaat over dat ene uurtje, maar het moet en zal per se een andere CAO zijn dan de andere vakbond heeft om de eigen relevantie en machtpositie te bewijzen.
Op maandag 18 mei 2015 13:26 schreef Igen het volgende: het moet en zal per se een andere CAO zijn dan de andere vakbond heeft om de eigen relevantie en machtpositie te bewijzen.
Dan vraag ik me dus af hoe men in de afrondende fase dat bod heeft meegenomen. Want "dan begint het spel" hoorde ik net.
Hmm, het is lastig om dat zo even uit te leggen, het proces is complex en ik snap wel wat hij bedoelt maar ik zou het anders verwoord hebben. Er komt zeg maar een beoordeling van de inschrijvingen en daarna moet er inderdaad nog vrij veel op details onderhandeld worden. Daarom gaat een aanbesteding ook vaak alsnog mis, zie bijvoorbeeld de ICT-projecten bij de overheid die aan de lopende band fout gaan.
BBA op de HSL-Zuid . Wit-paarse treinen met Brabants ruitjesmotief .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
BBA op de HSL-Zuid . Wit-paarse treinen met Brabants ruitjesmotief .
gelukkig hebben wij ze hier in het noorden niet rijden, want Connex heeft in het verleden ook op de Noordelijke Nevenlijnen geboden, maar het bod van Arriva was een ietsje beter
gelukkig hebben wij ze hier in het noorden niet rijden, want Connex heeft in het verleden ook op de Noordelijke Nevenlijnen geboden, maar het bod van Arriva was een ietsje beter
Die korte tijd dat Connex/BBA de Veluwelijn heeft gereden was het redelijk afzien met de kwaliteit van het materieel.
Connex is in Engeland buitengeschopt door de opdrachtgever (destijds de Strategic Rail Authority) omdat er twijfels waren over de financiële situatie bij het bedrijf en de vrees bestond dat contractuele verplichtingen niet zouden worden nageleefd. Zie: Connex South Eastern.
BBA heeft toch nooit de Veluwelijn bereden? De buslijnen over dezelfde route wel, maar ik begreep dat dat juist een groter succes was dan de Veluwelijn door een groter aanbod en bedieningsgebied.
Op maandag 18 mei 2015 15:16 schreef b2py het volgende: Uiteindelijk draait het waarschijnlijk uit op dat het afwijzen van IC Max een grote blunder is gebleken, ondanks dat het niet aan de eisen voldeed.
uhuh. Het was een behoorlijk goed concept wat bedacht was, niet perfect, maar stukken realistischer dan waartoe uiteindelijk is toe besloten.
“Wij zijn daar fel tegen. (…) U heeft een e-mail van mij waarin ik schrijf dat ik voor ben? O, dan waren we daar dus niet tegen.”
“Dat staat mij niet meer helder voor de geest.”
“Ik herinner mij niet dat we een negatief resultaat incalculeerden. Als die andere meneer dat heeft gezegd, dan zou dat best kunnen, maar ik herinner mij dat niet zo.”
“In mijn herinnering is het niet goed gelukt om duidelijkheid te krijgen.”
“Wij zijn daar fel tegen. (…) U heeft een e-mail van mij waarin ik schrijf dat ik voor ben? O, dan waren we daar dus niet tegen.”
“Ik herinner mij niet dat we een negatief resultaat incalculeerden. Als die andere meneer dat heeft gezegd, dan zou dat best kunnen, maar ik herinner mij dat niet zo.”
“Dat kan ik mij niet zo letterlijk herinneren.”
Wanneer men zegt, "dat kan ik mij niet herinneren" dan is het ook klaar voor ze. Ze kunnen hem nergens op pakken. Tragisch, dit is witteboordencriminaliteit, uitbuiting, marktverneukerij pur sang.
Maar om die kerel van vanmiddag om daar nou over te vallen, één vraag die totaal niet relevant is en verder gaf hij overal keurig antwoord op. Het verhoor van Spaarvarken lijkt tot nu toe veel meer circus te zijn.
Wanneer men zegt, "dat kan ik mij niet herinneren" dan is het ook klaar voor ze. Ze kunnen hem nergens op pakken. Tragisch, dit is witteboordencriminaliteit, uitbuiting, marktverneukerij pur sang.
Zo gaat dat, Mono. De woorden worden gewogen en dan pas gezegd.
Het is geen witteboordencriminaliteit, maar je kunt verantwoordelijk worden gehouden voor de dingen die je hebt gezegd, maar niet blijken te kloppen. Dat wil zo iemand voorkomen.
Zo gaat dat, Mono. De woorden worden gewogen en dan pas gezegd.
Het is geen witteboordencriminaliteit, maar je kunt verantwoordelijk worden gehouden voor de dingen die je hebt gezegd, maar niet blijken te kloppen. Dat wil zo iemand voorkomen.
Je hebt gelijk, maar het is alsnog witteboordencriminaliteit. Ik snap dat ze geld willen verdienen, maar ze hebben bewust keuzes gemaakt om de marktwerking tegen te gaan (en dus zelf beter worden en niet te kijken naar het belang van de reizigers, wat wel een kerntaak van ze hoort te zijn). Zelfverrijking met behulp van moedertje Staat.
Je hebt gelijk, maar het is alsnog witteboordencriminaliteit. Ik snap dat ze geld willen verdienen, maar ze hebben bewust keuzes gemaakt om de marktwerking tegen te gaan (en dus zelf beter worden en niet te kijken naar het belang van de reizigers, wat wel een kerntaak van ze hoort te zijn). Zelfverrijking met behulp van moedertje Staat.
IC Max was het beste voor de reizigers maar is afgewimpeld door de overheid. Kijk uit naar wie je wijst.
Het valt niet zomaar te zeggen dat de marktwerking op de HSL gunstig was geweest voor de reiziger, omdat juist de Staat uiteindelijk te veel eiste en eigenlijk geen partij dat waar kon maken.
Integratie in het HRN met IC Max was gewoon duidelijk het beste idee geweest en dan mogen ze best wel 16 Thalys'en naar Parijs laten jakkeren in een andere tariefstructuur. Ik denk nog steeds dat een lagere prijs gewoon vanaf het begin zoveel meer had opgeleverd, minder files, meer treinreizigers in het algemeen, dat het economische voordeel veel groter was een eventueel verlies op de balans van de HSL zelf.
“Dat kan ik mij niet zo letterlijk herinneren.”
Zoiets:
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 18 mei 2015 15:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Integratie in het HRN met IC Max was gewoon duidelijk het beste idee geweest en dan mogen ze best wel 16 Thalys'en naar Parijs laten jakkeren in een andere tariefstructuur. Ik denk nog steeds dat een lagere prijs gewoon vanaf het begin zoveel meer had opgeleverd, minder files, meer treinreizigers in het algemeen, dat het economische voordeel veel groter was een eventueel verlies op de balans van de HSL zelf.
Kut zo'n storing. Maar waarom is het zo fucking moeilijk om de juiste plaats bij de juiste trein te weergeven. De sprinter naar Rotterdam is niet de fucking IC naar Nijmegen. De IC naar Nijmegen is niet de fucking IC naar Maastricht.
Vanaf 20 mei 2.00 wordt er gestaakt bij de DB, om 16.00 zou GDL-Chef Weselsky iets komen zeggen maar hij is nog niet verschenen.
Ik heb de drie uur dat ik kijk alleen nog maar die 2 heren gehoord, zitten die andere 3 er voor de fotomomenten ofzo? Moet er een gemiddeld gewicht bereikt worden oid?
Ja, maar bij staking kan je gratis stornieren (opzeggen en geld terug), jr. komt net thuis met een uitnodiging van een feestje voor zaterdagmiddag dus het zou niet eens heel erg zijn.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Aflevering:Royal Orient.
De mysteries van India worden openbaar in al hun facetten als we per trein door dit land reizen.
Vanuit het drukke Delhi met de historische Royal Orient,een prachtige stoomlocomotief waarmee ooit koningen en keizers reisden,naar tempels, natuurreservaten en Indiase ambachtelijke markten.
Op maandag 18 mei 2015 17:45 schreef b2py het volgende: Arm Den Haag. Dat dorp heeft ook echt geen prioriteit voor de Benelux bij NS. Terecht ook trouwens vind ik.
Toch zijn er een aantal voorzieningen in Den Haag een Brussel die voor de zakelijke/overheid reiziger interessant zijn.
"zakelijk" staat tot "OV" als lul staat tot drumstel. Het maakt, JUIST voor "zakelijk" geen reet uit welke stad boeiender is en welke niet, als het over treinen gaat.
Wat jij zegt zou hoogstens een argument zijn om naast een 12baans autosnelweg naar Amsterdam een 16baans autosnelweg naar Den Haag aan te leggen.
"zakelijk" staat tot "OV" als lul staat tot drumstel. Het maakt, JUIST voor "zakelijk" geen reet uit welke stad boeiender is en welke niet, als het over treinen gaat.
Wat jij zegt zou hoogstens een argument zijn om naast een 12baans autosnelweg naar Amsterdam een 16baans autosnelweg naar Den Haag aan te leggen.
tuurlijk wel. Voor wie rijden in jouw boekje de treinen?
Ver over de bewaarplichttermijn heen. Stel je toch voor dat je die paar KB's nog een keer extra gebruikt.
Wie vond het ook alweer een goed idee om de volledige ICT van NS te outsourcen aan KPN omdat het beter en goedkoper zou zijn? Nou DIT is een van de redenen waarom het goedkoper en beter is om het intern te doen.
tuurlijk wel. Voor wie rijden in jouw boekje de treinen?
quote:
Op maandag 18 mei 2015 18:31 schreef Dr_Flash het volgende: Het openbaar vervoer is voor paupers, schooiers, idealisten en ander gemankeerd volk. Daar komt het onder de streep gewoon wel op neer
Op maandag 18 mei 2015 18:49 schreef Peter het volgende: Zou LEO-express voer aan de grond kunnen krijgen in Nederland? met een zakelijke snelle variant op de LageLandenLijn?
Nee geen capaciteit voor een razendsnelle verbinding
Op HSL 4 is er plek zat, daar rijden hoogstens 2 treinen per uur per richting. Het probleem is Antwerpen - Brussel, maar dankzij Diabolo is er ook lucht op Mechelen - Schaarbeek. Als je Brussel Noord een prima eindbestemming vindt zou je denk ik wel een rijpad kunnen krijgen, wil je door naar Zuid dan kan het een uitdaging worden gelet op de drukte in de NZV.
Op maandag 18 mei 2015 19:23 schreef James1988 het volgende: Op HSL 4 is er plek zat, daar rijden hoogstens 2 treinen per uur per richting. Het probleem is Antwerpen - Brussel, maar dankzij Diabolo is er ook lucht op Mechelen - Schaarbeek. Als je Brussel Noord een prima eindbestemming vindt zou je denk ik wel een rijpad kunnen krijgen, wil je door naar Zuid dan kan het een uitdaging worden gelet op de drukte in de NZV.
"Wij van de NMBS & Infrabel willen geen concurrent op dit spoor, hoe veel u ook wilt betalen." was meer de strekking van het bericht
"Wij van de NMBS & Infrabel willen geen concurrent op dit spoor, hoe veel u ook wilt betalen." was meer de strekking van het bericht
"Dat is dan jammer voor jullie, ik heb hier een Europese verordening waarin staat dat ik gewoon recht heb op een rijpad als ik dat aan jullie vraag." (en er capaciteit beschikbaar is, natuurlijk)
Maar tijdens mijn laatste bezoek aan het Traffic Control in Brussel werd er wel duidelijk verteld dat men meer ruimte in de NZV wil creëren, door bepaalde treinen niet meer door de NZV te sturen, en dan niet kijkend naar de spitstreinen. De treinen die nu door de NZV rijden, en dan weer terug keren zouden wel eens beperkt kunnen worden, zodat er weer extra ruimte komt. Want bij vertraging kan het daar een zootje zijn
Op maandag 18 mei 2015 19:29 schreef greavy het volgende: Maar tijdens mijn laatste bezoek aan het Traffic Control in Brussel werd er wel duidelijk verteld dat men meer ruimte in de NZV wil creëren, door bepaalde treinen niet meer door de NZV te sturen, en dan niet kijkend naar de spitstreinen. De treinen die nu door de NZV rijden, en dan weer terug keren zouden wel eens beperkt kunnen worden, zodat er weer extra ruimte komt. Want bij vertraging kan het daar een zootje zijn
Maar dat lijkt dus niet rijpaden creëeren maar het maken van ruimte voor lucht tegen vertragingen.
Op zich wel logisch. Een trein die uit het noorden komt maar door de NZV moet om in Brussel-Zuid te keren, kan dat ook wel in B-Noord doen. Je pakt de MIVB maar voor vervoer binnen de stad.
Op maandag 18 mei 2015 19:31 schreef James1988 het volgende: Op zich wel logisch. Een trein die uit het noorden komt maar door de NZV moet om in Brussel-Zuid te keren, kan dat ook wel in B-Noord doen. Je pakt de MIVB maar voor vervoer binnen de stad.
Op zondag 17 mei 2015 21:01 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Ondanks de vele bewolking onderweg kwam de machinist van Arriva-trein 37474 uit Groningen precies op tijd Leeuwarden Camminghaburen binnen waardoor het heerlijke avondzonnetje goed z'n best deed de scene te belichten.
Dan zou je dus van 0 naar 2 overstappen gaan.. Dat is ook niet helemaal 'de klant voorop'...
Sowieso is het opheffen van treinen vanwege lucht in de dienstregeling niet helemaal in het oogpunt van de klant maar er is nog wel iets voor te zeggen..
Op maandag 18 mei 2015 19:47 schreef Prins_Pils het volgende: Er was toch een plan om er nog twee sporen naast te leggen? Is dat al wat concreter of nog lange niet?
Verder zal ook vast meespelen dat er alleen vanaf Brussel Centraal rechtstreekse snelle metroverbindingen zijn naar de Leopoldswijk (Daar zijn de Europese kantoren gevestigd)
Op maandag 18 mei 2015 19:56 schreef b2py het volgende: Ik dacht, lekker even apathisch Rail Away kijken heeft een of andere zakkewasser de voice-over overgenomen, wat is dit voor nonsens.
Op maandag 18 mei 2015 18:31 schreef Dr_Flash het volgende: Het openbaar vervoer is voor paupers, schooiers, idealisten en ander gemankeerd volk. Daar komt het onder de streep gewoon wel op neer
Nou, sorry dat ik het zeg maar behalve studenten zijn het vaak 'bijzondere' mensen. Maar er zitten ook af een toe wel normale mensen tussen
Nou, sorry dat ik het zeg maar behalve studenten zijn het vaak 'bijzondere' mensen. Maar er zitten ook af een toe wel normale mensen tussen
Als je een alternatief hebt en je zit niet uit pure liefhebberij in de trein zoals wij, dan ben je toch wel knetter mesjogge als je je agenda overlevert aan het openbaar vervoer
Als je een alternatief hebt en je zit niet uit pure liefhebberij in de trein zoals wij, dan ben je toch wel knetter mesjogge als je je agenda overlevert aan het openbaar vervoer
Ik ga morgen naar de Binckhorst in Den Haag en moet er om 10:00 zijn, volgens 9292 ben ik er om 09:58 als ik om 07:16 uit Enschede vertrek. Straks eens een probability function opstellen of ik het ga redden.
Ik ga morgen naar de Binckhorst in Den Haag en moet er om 10:00 zijn, volgens 9292 ben ik er om 09:58 als ik om 07:16 uit Enschede vertrek. Straks eens een probability function opstellen of ik het ga redden.
Dat koppelsysteem ook echt voorop die loc, wat een beroerde oudheid. En met deze trein had Dhr. Spaargaren geen 93 minuten over Amsterdam Brussel gedaan.