abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152656076
Moeskroen laat muur bouwen tegen Roma-zigeuners

Op vraag van de stad Moeskroen gaat de Noord-Franse gemeente Wattrelos een muur van meer dan twee meter hoog bouwen om de Moeskroense deelgemeente Herzeeuw (Herseaux) te scheiden van een ontvangstplaats voor Roma op Frans grondgebied. Dat meldt Sudpresse vandaag.
Volgens de burgemeester van Moeskroen, Alfred Gadenne (cdH), gaat het om een vraag van de bevolking, die "ongerust is" over een toename van het aantal diefstallen in de regio. Aan Franse kant relativeert men.

De burgemeester van Moeskroen weerlegt dat het om een muur van de schaamte gaat, omdat de muur niet de volledige grenslijn volgt. "We willen alleen voor meer veiligheid zorgen in de buurt, door te vermijden dat de Roma vanaf het opvangkamp te makkelijk de grens oversteken via kleine weggetjes."

Vandaag leven dertien Roma-families in het opvangkamp in Wattrelos. Volgens de onderneming Vesta, die instaat voor het kamp, vormt het kamp geen enkel probleem en zal die muur nergens voor dienen.
http://www.demorgen.be/bi(...)a-families-a2323837/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152656108
Terecht, Roma zijn wel zo'n beetje de aids van de samenleving.
blablablabla
pi_152656135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:34 schreef Elan het volgende:
Terecht, Roma zigeuners zijn over het algemeen wel zo'n beetje de aids van de samenleving.
Fixed.
pi_152656203
Toch wel mooi dat die Roma nog niet geleerd hebben dat je ook om zo'n muurtje heen kan lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:39:45 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152656233
Echt he, nu moeten ze wel honderd meter verder lopen, dat zal ze leren!
pi_152656336
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:39 schreef Erasmo het volgende:
Echt he, nu moeten ze wel honderd meter verder lopen, dat zal ze leren!
Zal niet veel uitmaken nee.
Of het moet die Roma's echt niets uitmaken of ze nu in Wattrelos de boel leegroven of in Moeskroen.

In dat laatste geval hebben de Belgen het uitermate slim voor elkaar. Die lelijke muur staat niet alleen op Frans grondgebied, maar ze hebben ook nog eens minder last van rovende Roma's.
pi_152656435
Wachttorens, hondenbrigade, mijnenveld, 3 meter hoge muur. En dat over de hele lengte van de Frans-Belgische grens. Met Checkpoint Charlie als enige opening in de muur. Ik ben voor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:55:00 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_152656559
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Wachttorens, hondenbrigade, mijnenveld, 3 meter hoge muur. En dat over de hele lengte van de Frans-Belgische grens. Met Checkpoint Charlie als enige opening in de muur. Ik ben voor.
Precies. Voorkomen dat die invasie van tuig uit Afrikanenland Frankrijk richting het noorden trekt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_152656700
Ik vraag me in dit soort situaties af waarom zo'n opvangplaats pal aan de grens ligt als er geen problemen worden verwacht.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 mei 2015 @ 19:21:11 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_152657184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vraag me in dit soort situaties af waarom zo'n opvangplaats pal aan de grens ligt als er geen problemen worden verwacht.
Aan de rand van je land heb je er het minste last van want 'ver weg', zie Ter Apel.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:50:21 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152657986
Thuis heb ik kippen. Als je die aan de ene kant van het gaas zet, en aan de andere kant leg je hun voer, dan blijven ze zenuwachtig voor dat gaas heen-en-weer lopen, in plaats van er omheen te gaan.
Verwachten ze dat die zigeuners net zo dom zijn en dat zo'n enkele muur ze zal stoppen?
The End Times are wild
pi_152670705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
Dat verwachten ze wel.....alleen zeggen ze dat niet openlijk.
pi_152670950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toch wel mooi dat die Roma nog niet geleerd hebben dat je ook om zo'n muurtje heen kan lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of die Belgen hebben dat nog niet door.
pi_152671582
Laat ze eerst even de snelweg opknappen. Zitten vuistdiepe putten in de weg daar.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')