Zou het? De foto in de kerk is haast een uitsnede van alleen Lisanne. Achtergrond (uitzicht Mirador) is daarop niet of nauwelijks te zien. Kan me niet voorstellen, bij het zien van deze foto, dat ze die hiervoor hebben zitten photoshoppen.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de broer van Lisanne een kennis/vriend heeft gevraagd een foto van Lisanne (van een andere tijd / plaats) uit te snijden in een photoshop programma en te plaatsen in een foto van de mirador van Plinio M. Om die foto in de kerk te gebruiken bij de herdenkingsdienst. Dat is al eerder geschreven.
Dan zijn er mogelijk andere foto's van Lisanne van voor of op de mirador die door de familie niet zijn vrijgegeven aan de MSM. En verspillen we allemaal hier een hoop tijd aan.
Op de ene foto van Lisanne heeft ze een licht bezweet voorhoofd, op de andere niet.
Hoe kan dat?
Die planten zijn er ook pas later bijgesoept, als dwaalspoor.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmmm...had er niet eens iemand van FOK! naar een biologengroep in Panama geschreven, om te vragen waar die plantsoorten op de foto precies voorkwamen? Is daar ooit wat uitgekomen?
Daar was Arrocha al mee bezig en er werd geopperd dat die nachtfoto's in/bij quebrada alejandro zouden zijn gemaakt. Alleen: waar ligt deze quebrada?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:19 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmmm...had er niet eens iemand van FOK! naar een biologengroep in Panama geschreven, om te vragen waar die plantsoorten op de foto precies voorkwamen? Is daar ooit wat uitgekomen?
Het grijze stukje lucht tussen het haar is voor de gelegenheid nog wel even blauw gemaakt, zie je dat?quote:
Ik kan me ook niet voorstellen dat de familie deze foto zou bewerken. Ze hadden wel iets anders aan hun hoofd en waarom zouden ze zo veel moeite doen als ze heel veel andere foto's van Lisanne hebben?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:23 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zou het? De foto in de kerk is haast een uitsnede van alleen Lisanne. Achtergrond (uitzicht Mirador) is daarop niet of nauwelijks te zien. Kan me niet voorstellen, bij het zien van deze foto, dat ze die hiervoor hebben zitten photoshoppen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En die vriend heeft toen ook even volledig random alle metadata ingevuld?quote:Op zondag 17 mei 2015 13:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de broer van Lisanne een kennis/vriend heeft gevraagd een foto van Lisanne (van een andere tijd / plaats) uit te snijden in een photoshop programma en te plaatsen in een foto van de mirador van Plinio M. Om die foto in de kerk te gebruiken bij de herdenkingsdienst. Dat is al eerder geschreven.
Dan zijn er mogelijk andere foto's van Lisanne van voor of op de mirador die door de familie niet zijn vrijgegeven aan de MSM. En verspillen we allemaal hier een hoop tijd aan.
Op de ene foto van Lisanne heeft ze een licht bezweet voorhoofd, op de andere niet.
Hoe kan dat?
Klopt, op de zwemfoto zie ik ook geen oorbellen. Op veel andere foto's van haar wel van die kleine, simpele knopjes.quote:Op zondag 17 mei 2015 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lisanne heeft inderdaad gaatjes voor oorbellen, in haar andere oor op deze foto heeft ze geen oorbel.
Op andere foto's draagt ze klassieke oorbellen zoals hier bij casa Verde in Bocas.
[ afbeelding ]
Waarom maar klassieke 1 oorbel indoen? Op de zwemfoto's heeft ze ze ook niet in.
Goede vragen.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:08 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
hoe zien de meta data er uit van een foto? Kan je wellicht er al vast een aan Perico en TonyB sturen?
Wat is het effect op de metadata, bij gebruik van diverse photoshop programma's?
Heeft de (netwerk) PC tijd waarop de photoshop software draait, invloed op metadata waarden van een foto?
En hoe staat de UTC tijd nu?
In de gaten gehouden? hmmm, ik ben benieuwd naar je bronnen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:06 schreef El_Matador het volgende:
Nog een andere statistiek die interessant is om uit te zoeken, is hoe waarschijnlijk het nu eigenlijk is dat een (nep?)gids zich vergrijpt aan of anderszins kwaad in de zin heeft bij zijn klanten dan wel toelaat dat dat plaatsvindt onder zijn leiding?
Eens moet de eerste keer zijn is een veelgehoorde dooddoener, maar als het hier als waarschijnlijke mogelijkheid gesteld wordt, moeten er ook historische gevallen zijn om dat te onderbouwen.
Niet uit Turkije, maar uit Panama en omliggende landen...
Mijn eerstehands- en tweedehands-ervaringen (ook lange blonde meiden alleen) met gidsen en tours in Latijns-Amerika zijn onverdeeld positief.
Wat is de kans dat iemand uit dat overduidelijk kleine kringetje van gidsen in en rond Boquete zijn hele reputatie en familie & vriendenkring (!) op het spel zet om deze zaak te verdoezelen op uiterst geraffineerde wijze?
Wat is de kans dat je daar in die bescheiden veelal familie-gemeenschap levenslang mee wegkomt?
Wat is de kans dat een toch al in de gaten gehouden groepje (potentiële) kleine "crimineeltjes" (drugshandel reken ik daar niet onder) zich stort in het verduisteren van twee buitenlandse opvallende dames dagenlang van huis?
quote:Op zondag 17 mei 2015 11:47 schreef ToniB het volgende:
[..]
SENDEROS SEGUROS, SENDERO CULEBRA,SINAPROC
https://www.facebook.com/(...)0000255522194&type=3
SENDEROS SEGUROS, SENDERO CULEBRA, ÁLBUM N° 1
SENDEROS SEGUROS, SENDERO CULEBRA, ÁLBUM N° 2.
SENDEROS SEGUROS, SENDERO CULEBRA, ÁLBUM N° 3
Als de foto/nachtlocatie ligt bij zo'n locatie dan hebben Kris en Lisanne de foto's zelf niet gemaakt.quote:Op zondag 17 mei 2015 13:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Een interessante locatie om nader te bekijken.
Ik denk dat de nachtlocatie ook bij zo'n natuurlijke schuilplaats is, maar volgens mij wel bij een smaller deel van de rivier.
Ze waren van plan in april of mei nog een keer te gaan, 7 dagen. Das interessant!quote:Op zondag 17 mei 2015 14:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[..]
Als de foto/nachtlocatie ligt bij zo'n locatie dan hebben Kris en Lisanne de foto's zelf niet gemaakt.
Hebben ze zitten slapen daar bij het NFI?quote:Op zondag 17 mei 2015 12:07 schreef Domnivoor het volgende:
Ik merk dat foto's maken niet de handigste manier is om in het donker de weg te verlichten.
Hoe stond de datum ingesteld toen je'm kocht? Moest je zelf de juiste datum instellen of niet?quote:Op zondag 17 mei 2015 14:15 schreef Domnivoor het volgende:
En nog iets: na een reset blijft de datum gewoon op 17 mei 2015 staan.
F zou op die 29 maart een beetje mank hebben gelopen. Walter zegt dat hij "quite handicapped" was (op die dag?).quote:Op zondag 17 mei 2015 16:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Mailwisseling met F:
Hij werd zaterdag 29 maart gezien met 2 nederlandse meiden.
From: ____________________
Sent: Monday, April 07, 2014 3:49 AM
To: w
Hi Walter, the two missing girls are others, we not did hiking, onsly I soo them in Spanish by Location, we have two reservation, one for the wednesday 2 and the volcano hiking April 5,
Wen I was for the firs adventure I discobert they are missing.
Greeetings
Date: Sun, 6 Apr 2014 22:07:04 -0400
Subject: RE: Quetzals
From: w
To: ___________________
Hello _______________,
I am just curious: Are the two missing girls the same ones that went hiking with you on Saturday March 29? I remember them telling me that they were Dutch.
Let's hope they will be found alive and well!
Walter
Ja waarschijnlijk, blijft een beetje gissen zo. Hij is in ieder geval zelf naar SbtR geweest voor de boekingen met K&L.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:04 schreef RapaNui het volgende:
[..]
F zou op die 29 maart een beetje mank hebben gelopen. Walter zegt dat hij "quite handicapped" was (op die dag?).
firs adventure-> aardbeien avontuur?
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hebben ze zitten slapen daar bij het NFI?
Ik heb hem tweedehands gekocht via Amazon. De datum stond al juist ingesteld. En zelfs als je de batterij er even uithaalt blijft de datum correct.quote:Hoe stond de datum ingesteld toen je'm kocht? Moest je zelf de juiste datum instellen of niet?
Ik heb een nieuwe camera gekocht, een Canon Powershot SX270 HS.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
[..]
Ik heb hem tweedehands gekocht via Amazon. De datum stond al juist ingesteld. En zelfs als je de batterij er even uithaalt blijft de datum correct.
Welkom terug, Stupidisco!quote:Op zondag 17 mei 2015 13:23 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zou het? De foto in de kerk is haast een uitsnede van alleen Lisanne. Achtergrond (uitzicht Mirador) is daarop niet of nauwelijks te zien. Kan me niet voorstellen, bij het zien van deze foto, dat ze die hiervoor hebben zitten photoshoppen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor mij nieuwquote:Op zondag 17 mei 2015 17:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe camera gekocht, een Canon Powershot SX270 HS.
schreef je
Ik had hem ook als nieuw uit de winkel begrepenquote:Op zondag 17 mei 2015 12:07 schreef Domnivoor het volgende:
Ik merk dat foto's maken niet de handigste manier is om in het donker de weg te verlichten. Je hebt meer aan het licht van het display als je de camera omdraait.
De camera gaat in de koffer
Wat bedoel je?quote:Op zondag 17 mei 2015 12:07 schreef Domnivoor het volgende:
Ik merk dat foto's maken niet de handigste manier is om in het donker de weg te verlichten. Je hebt meer aan het licht van het display als je de camera omdraait.
De camera gaat in de koffer
Zo goed als nieuw. hij is nauwelijks gebruikt en ik kreeg hem in de originele verpakking thuisgestuurd.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had hem ook als nieuw uit de winkel begrepen
tientje of 3 ?quote:Op zondag 17 mei 2015 17:36 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zo goed als nieuw. hij is nauwelijks gebruikt en ik kreeg hem in de originele verpakking thuisgestuurd.
Een hele goeie deal
Ik bedoel: een heldere foto uit het geheugen selecteren en de camera omdraaien. Het display werkt als een lamp.quote:Op zondag 17 mei 2015 17:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik heb altijd verondersteld dat ze het display gebruikten om hun voeten en het pad te verlichten en dus schuin omhoog voor hen in de lucht flitsen om dat voor elkaar te krijgen.
Nee, ik dacht (en denk nog steeds) dat ze flitsten om aandacht te trekken.quote:Dacht jij dat ze de flits gebruikten om licht te hebben? Dat lijkt me veel te fel en tot flitsblindheid leiden. Bovendien moet je dan allemaal takken en grond als objecten op die foto's zien.
Hoeveel kilometer hebben die meiden midden in de nacht wel niet gelopen?quote:5s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:09 schreef El_Matador het volgende:
Mata Scenario
[ afbeelding ]
SPOILER2 links
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gedrag van Lisanne en Kris veranderde opeens die nacht van 7 op 8 april door de aanwezigheid van Sinaproc in het uiterste noorden in de verte over de paddocks. Van bovenaf naar beneden veel beter te zien dan andersom (Sinaproc hen).
Ervoor probeerden ze via alternatieve kloven naar het oosten, dichter naar Boquete de weg terug zien te vinden, maar de aanwezigheid van lichten precies 180 graden de andere kant op, deed ze besluiten naar het noorden te gaan.
Ze daalden de quebrada af op een veilig punt dat ze markeerden met de stok met de zakjes. In de klauterpartij maakt Lisanne een foto van Kris' levende achterhoofd. Ze struinen door Q2, komen bovenlangs Matteo's paddock met Casa Matteo maar dat zien ze 's nachts niet. Bovendien moeten ze naar het noorden, naar de lichten.
SPOILER2 links
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om schijfruimte voor de nachtelijke toer te hebben, worden enkele foto's die ze in de kloven hebben gemaakt te wissen. Niet meer nodig, net als _509 na het maken van de afdalings- en zakjesmarkeerfoto's, want redding is in het noorden te vinden;Lichten! Daar wonen mensen!? En niet gewend aan de Panamese wildernis met alleen trekkershutten, er niet aan denkend dat die "bewoning" niet permanent is, zelfs niet van zo'n grote boerderij als Finca Chani...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |