abonnement Unibet Coolblue
pi_152655433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik vind de gemaakte foto's bekend van Kris helemaal niet mooi.
Ik vind de foto's gemaakt van Lisanne mooier.

[..]

Blijven we het over oneens.

[..]

De camera stond op 2013 en niet op 2014
Lisanne is erg groot
De 6 seconden vind ik ongeloofwaardig.

Er zijn voor mij genoeg aanknooppunten om verder onderzoek naar te (laten) doen
compleet mee eens, we bepalen toch zeker zelf wat we vinden
pi_152655709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik vind de gemaakte foto's bekend van Kris helemaal niet mooi.
Ik vind de foto's gemaakt van Lisanne mooier.
Mooi is een kwestie van smaak en daarin ben ik het met je eens.

Het gaat om positie en compositie. Dat heeft Lisanne beter in de gaten dan Kris. Op basis van deze twee foto's. Logisch dan ook dat Lisanne de fotografe van het stel was; ze heeft er meer oog voor.

quote:
Blijven we het over oneens.
We zijn het oneens over het heuvelige van de Mirador?
We zijn het oneens over dat dat in combinatie met hoek en afstand objecten groter en kleiner kan maken?
We zijn het oneens over de grootte (kleinte eerder) van de Mirador?
We zijn het oneens over dat je in 6 seconden twee foto's van verschillende dingen kunnen maken (check je eigen foto's)?

quote:
De camera stond op 2013 en niet op 2014
Slordig, is dat verdacht?
- Je krijgt de camera, zet de datum en tijd goed en maalt niet om het jaar?
- Je krijgt de camera net na nieuwjaar en zet per ongeluk het verkeerde jaar erin?

Kan toch? Als wie dan ook van ons gaat hiken heb je ook zulk soort "foutjes". Foutjes gezien vanuit het oogpunt van een film, of boek, of spannend verhaal.
Als je kijkt naar je eigen vakanties en weekendjes weg:
- neem je ook beslissingen op het laatste moment waardoor eventuele getuigen in de war kunnen zijn
- heb je ook slordigheidjes als een verkeerd camerajaar in je leven
- kunnen de meeste dingen die Kris en Lisanne ook doorstaan hebben, gewoon gebeuren

We zijn mensen, geen robots die alle zaken precies zo geregeld hebben dat een CSI-team er een gelikt verhaal van kan maken.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat er in deze zaak wel erg veel opvallende en rare punten zitten, zit hier niet voor niets.

Wat voor mij vaag blijft is waarom de zonnebrilletjes netjes in de rugzak zaten en dat Kris die niet eens opdeed op de verschillende zonfoto's; haar knijpende iPhonefoto en de hand voor de ogen in de geul-foto.

Ze heeft er duidelijk behoefte aan met een wisselende doch sterke zon, wat ik me heel goed kan voorstellen. 8-)

Niet alleen tegen de zon, ook tegen takken en bladeren langs de smalle paden een goed idee.

quote:
Lisanne is erg groot
De topografie van het Miradortje en de onbekende afstanden kunnen het verschil in grootte en perspectief verklaren.

Als er niet gezoomd is, wat Perico duidelijk heeft aangetoond, staat Kris gewoon veel dichterbij Lisanne om haar voor de Stille Oceaan te kieken dan Lisanne bij Kris met haar iPhone doet; Kris staat er bijna volledig op en van Lisanne alleen haar bovenlichaam. No rocket science :7 of wel eigenlijk. *)

quote:
De 6 seconden vind ik ongeloofwaardig.

Er zijn voor mij genoeg aanknooppunten om verder onderzoek naar te (laten) doen
Dat altijd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152655799
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Ze heeft er duidelijk behoefte aan met een wisselende doch sterke zon, wat ik me heel goed kan voorstellen
jij moet lid worden van een oude wijven theekransje :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152656056
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:

Als er niet gezoomd is, wat Perico duidelijk heeft aangetoond, staat Kris gewoon veel dichterbij Lisanne om haar voor de Stille Oceaan te kieken dan Lisanne bij Kris met haar iPhone doet; Kris staat er bijna volledig op en van Lisanne alleen haar bovenlichaam. No rocket science :7 of wel eigenlijk. *)

Ja en dat kan dus niet gezien het gat wat er zit.... Kris had dan veel lager moeten staan.... zucht
Het is een berg, zie de foto van FG met toeriste en de foto's in het vorige topic.

En met lager bedoel ik een dikke meter, zie de gids met zijn gele petje
pi_152656083
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:19 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

jij moet lid worden van een oude wijven theekransje :)
[ afbeelding ]
:+ dat is het hier toch ook?
pi_152656117
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en dat kan dus niet .... zucht
Het is een berg,

En met lager bedoel ik een dikke meter
Klinkt alsof je die Mirador helemaal minutieus bent afgelopen op zoek naar fotopunten.
Hoe was Boquete? Beetje gezellig of vol hangjongeren?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152656529
Uit de oude doos John van de H. bij Umberto eind mei voordat de rugzak was gevonden.

- welke rivier is dat na 3.31 min ? (met ook soortgelijke stenen)

Zitten wel verkeerde veronderstellingen in namelijk vertrek 15 uur en vliegtuigmodus.

Verder goed om even terug te kijken.

pi_152656610
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

1) hoe laat is de foto van Kris gemaakt ?
2) hoe laat is de foto van Lisanne gemaakt ?
Als je niet op de hoogte bent van de fototijden dan geeft de “foto van Lisanne met de duimen” de indruk op een veel later tijdstip te zijn genomen.
pi_152656636
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:58 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als je niet op de hoogte bent van de fototijden dan geeft de “foto van Lisanne met de duimen” de indruk op een veel later tijdstip te zijn genomen.
juist !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152656646
Toevallig dezelfde gids die John nam als de gids met wie je de andere zipline kan doen die ik gisteren vond. (en nee ,ik bedoel er verder niks mee)

http://boquetecustomtours.com/about-us/

(en natuurlijk vrienden met P)
pi_152656799
Nog een andere statistiek die interessant is om uit te zoeken, is hoe waarschijnlijk het nu eigenlijk is dat een (nep?)gids zich vergrijpt aan of anderszins kwaad in de zin heeft bij zijn klanten dan wel toelaat dat dat plaatsvindt onder zijn leiding?

Eens moet de eerste keer zijn is een veelgehoorde dooddoener, maar als het hier als waarschijnlijke mogelijkheid gesteld wordt, moeten er ook historische gevallen zijn om dat te onderbouwen.

Niet uit Turkije, maar uit Panama en omliggende landen...

Mijn eerstehands- en tweedehands-ervaringen (ook lange blonde meiden alleen) met gidsen en tours in Latijns-Amerika zijn onverdeeld positief.

Wat is de kans dat iemand uit dat overduidelijk kleine kringetje van gidsen in en rond Boquete zijn hele reputatie en familie & vriendenkring (!) op het spel zet om deze zaak te verdoezelen op uiterst geraffineerde wijze?

Wat is de kans dat je daar in die bescheiden veelal familie-gemeenschap levenslang mee wegkomt?

Wat is de kans dat een toch al in de gaten gehouden groepje (potentiële) kleine "crimineeltjes" (drugshandel reken ik daar niet onder) zich stort in het verduisteren van twee buitenlandse opvallende dames dagenlang van huis?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152657053
quote:
Gave foto's van een doorkijkbeest en spiegelbeest.

pi_152657125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:59 schreef jackie12 het volgende:
Toevallig dezelfde gids die John nam als de gids met wie je de andere zipline kan doen die ik gisteren vond. (en nee ,ik bedoel er verder niks mee)

http://boquetecustomtours.com/about-us/

(en natuurlijk vrienden met P)
Aha, maar ik bedoel er ook niets mee.
pi_152658716
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:06 schreef El_Matador het volgende:
Nog een andere statistiek die interessant is om uit te zoeken, is hoe waarschijnlijk het nu eigenlijk is dat een (nep?)gids zich vergrijpt aan of anderszins kwaad in de zin heeft bij zijn klanten dan wel toelaat dat dat plaatsvindt onder zijn leiding?

Eens moet de eerste keer zijn is een veelgehoorde dooddoener, maar als het hier als waarschijnlijke mogelijkheid gesteld wordt, moeten er ook historische gevallen zijn om dat te onderbouwen.

Niet uit Turkije, maar uit Panama en omliggende landen...

Mijn eerstehands- en tweedehands-ervaringen (ook lange blonde meiden alleen) met gidsen en tours in Latijns-Amerika zijn onverdeeld positief.

Wat is de kans dat iemand uit dat overduidelijk kleine kringetje van gidsen in en rond Boquete zijn hele reputatie en familie & vriendenkring (!) op het spel zet om deze zaak te verdoezelen op uiterst geraffineerde wijze?

Wat is de kans dat je daar in die bescheiden veelal familie-gemeenschap levenslang mee wegkomt?

Wat is de kans dat een toch al in de gaten gehouden groepje (potentiële) kleine "crimineeltjes" (drugshandel reken ik daar niet onder) zich stort in het verduisteren van twee buitenlandse opvallende dames dagenlang van huis?
Inderdaad, eens moet de eerste keer zijn en dat is geen dooddoener.

Bepaalde voorvallen/gebeurtenissen behoeven toch niet aan de lopende band plaats te vinden om deze ene keer dan maar te schuiven op onverstandige beslissingen van de dames met de dood tot gevolg?
pi_152659054
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Inderdaad, eens moet de eerste keer zijn en dat is geen dooddoener.

Bepaalde voorvallen/gebeurtenissen behoeven toch niet aan de lopende band plaats te vinden om deze ene keer dan maar te schuiven op onverstandige beslissingen van de dames met de dood tot gevolg?
Een dooddoener is het sowieso. :@

Maar dan heb je dus een complete fucked-up gemeenschap in het voorheen zo rustige Boquete. Mensen die elkaar wantrouwen, vriendschappen die verbroken worden en andere sociale onrust.

Is daar nu echt sprake van? Is dat te onderbouwen?

Of is men er meer van overtuigd dat hiken in gebieden vol natuurlijke vijanden gevaarlijk kan zijn en heeft men op dat vlak nog meer oog voor elkaar dan normaal al in Latijns-Amerikaanse-mixed-expat-gemeenschappen?

Het dorp moet gonzen van de geruchten als hier een misdrijf in het spel is. Waar zijn ze? Hoeveel houdt nog stand?

Prima dame hoor, die Britt die werd aangehaald laatst, maar haar verhaal (met "mijn kaartje" erin) is een eigen interpretatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Ze zat ook op WS.

Hoe denk je dat het voelt in zo'n gemeenschap als er ineens misdadigers die toeristen (!), lang (!), blond (!) en vrouwelijk, laten verdwijnen rondhangen?

Dat heeft nogal een impact, of niet? Zijn de hangjongeren die nu aan de ontvoerde vrouwen worden gelinkt wel relevant, of is dat "normaal" in dat soort gebieden in Midden-Amerika....?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152659991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

juist !
6 seconden later? *)
pi_152660143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:49 schreef RapaNui het volgende:

[..]

6 seconden later? *)
dan de foto van Kris :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152661961

onderschrift:
Casa del amigo y guía Laureano B., misma en donde estuvimos por dos días, mucho frío pero un lugar acogedor.


Muy cerca en el valle del río culebra, se forma esta nubosidad que pareciera un lago natural, pasa así toda la noche y hasta muy tarde en las mañanas

(Zeer dicht bij in de vallei van de rivier snake, deze bewolking dat dat een natuurlijke lake wordt gevormd lijkt, zo doorgegeven de nacht en tot laat in de ochtend)


Río Culebra, sitio donde se encontraron los restos de las desaparecidas jovenes Holandesas.
(Río Culebra, site waar de overblijfselen van de ontbrekende Nederlands Jeugd waren gevonden.)

SENDEROS SEGUROS, SENDERO CULEBRA
https://www.facebook.com/(...)0000255522194&type=1

Hij heeft veel foto's, 4 albums sendero culebra,
Deze is helemaal in kaart gebracht. Ben nog aan het zoeken waar ik het verslag kan lezen/ zien.
pi_152662318
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:57 schreef ToniB het volgende:
[ afbeelding ]
onderschrift:
Casa del amigo y guía Laureano B., misma en donde estuvimos por dos días, mucho frío pero un lugar acogedor.

[ afbeelding ]
Muy cerca en el valle del río culebra, se forma esta nubosidad que pareciera un lago natural, pasa así toda la noche y hasta muy tarde en las mañanas

(Zeer dicht bij in de vallei van de rivier snake, deze bewolking dat dat een natuurlijke lake wordt gevormd lijkt, zo doorgegeven de nacht en tot laat in de ochtend)

[ afbeelding ]
Río Culebra, sitio donde se encontraron los restos de las desaparecidas jovenes Holandesas.
(Río Culebra, site waar de overblijfselen van de ontbrekende Nederlands Jeugd waren gevonden.)

SENDEROS SEGUROS, SENDERO CULEBRA
https://www.facebook.com/(...)0000255522194&type=1

Hij heeft veel foto's, 4 albums sendero culebra,
Deze is helemaal in kaart gebracht. Ben nog aan het zoeken waar ik het verslag kan lezen/ zien.
goed gevonden !! ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152662419
Sendero El Pianista, Boquete, Chiriquí
pi_152662805
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 22:14 schreef ToniB het volgende:
Sendero El Pianista, Boquete, Chiriquí
[ afbeelding ]
Met bekende gezichten.
pi_152662845
ik zie daar toch behoorlijk wat huisjes staan
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152662942
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152663061
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 20:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een dooddoener is het sowieso. :@

Maar dan heb je dus een complete fucked-up gemeenschap in het voorheen zo rustige Boquete. Mensen die elkaar wantrouwen, vriendschappen die verbroken worden en andere sociale onrust.

Is daar nu echt sprake van? Is dat te onderbouwen?

Of is men er meer van overtuigd dat hiken in gebieden vol natuurlijke vijanden gevaarlijk kan zijn en heeft men op dat vlak nog meer oog voor elkaar dan normaal al in Latijns-Amerikaanse-mixed-expat-gemeenschappen?

Het dorp moet gonzen van de geruchten als hier een misdrijf in het spel is. Waar zijn ze? Hoeveel houdt nog stand?

Prima dame hoor, die Britt die werd aangehaald laatst, maar haar verhaal (met "mijn kaartje" erin) is een eigen interpretatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Ze zat ook op WS.

Hoe denk je dat het voelt in zo'n gemeenschap als er ineens misdadigers die toeristen (!), lang (!), blond (!) en vrouwelijk, laten verdwijnen rondhangen?

Dat heeft nogal een impact, of niet? Zijn de hangjongeren die nu aan de ontvoerde vrouwen worden gelinkt wel relevant, of is dat "normaal" in dat soort gebieden in Midden-Amerika....?
Bij ons in Nederland leeft het gebeuren met K en L nog.

We weten niet of dat ook het geval is in Boquete. Zo niet dan suddert het leven daar gewoon verder en spreekt met er gewoon niet meer over. Indien het gebeuren in het geval van een misdrijf dus, ook in Boquete nog duidelijk leeft dan zullen een aantal mensen zich niet bepaald op hun gemak voelen en er een zekere onrust zijn en bestaat de kans dat de ware toedracht nog eens boven water komt doordat iemand zijn mond voorbij gaat praten.
pi_152663564


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')