Daar is een enorm kapitaal voor nodig door alle bureaucratische regels. Het systeem zorgt dat alleen grote bedrijven een kans hebben.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dit moet toch nog meer kleinere bedrijven stimuleren om medicijnen te ontwikkelen.
En hoe pas je dit systeem aan? Dat kan toch via democratische weg?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar is een enorm kapitaal voor nodig door alle bureaucratische regels. Het systeem zorgt dat alleen grote bedrijven een kans hebben.
Dat zal kunnen alleen moeten mensen dan meer risico accepteren dus wordt het moeilijk, als er iets fout gaat is de wereld immers te klein.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En hoe pas je dit systeem aan? Dat kan toch via democratische weg?
Het kan dat de FI eens een opdracht geeft aan een onderzoeksgroep van een universiteit maar dat is lang niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Die universiteiten worden toch ook wel betaald door de Farmaceutische Industrie.
Omdat de investeringskosten die benodigd zijn om een grote speler te worden extreem hoog zijn waardoor de kleinere spelers niet in staat zijn om toe te treden.quote:Ik snap dan nog steeds niet dat de grote Farmaceutische bedrijven dan zo'n monopoly / oligopoly hebben.
Volgens mij gaat het er om dat bedrijven zoals BaYeR er onnodig moeilijk over doen dat in straatarme landen waar ze die middelen niet kunnen betalen die middelen namaken. Maar goed, het is totaal niet belangrijk wat jij en ik ervan vinden, het is belangrijk wat ze in landen zoals India vinden. Als zij daar besluiten om die middelen na te maken dan kunnen wij daar niets tegen doen. Ik juich dit initiatief toe en ik hoop dat veel (relatief) arme landen volgen.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:00 schreef Opa2012 het volgende:
Het blijkt dus niet om medicijnen te gaan maar om middelen die het leven van opgegeven kankerpatiënten met 3 maanden kunnen verlengen.
Moet de overheid dan ook telefoons en auto's gaan maken omdat ApPlE en MerCeDeS onnodig moeilijk doen?quote:Op zondag 24 mei 2015 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er om dat bedrijven zoals BaYeR er onnodig moeilijk over doen dat in straatarme landen waar ze die middelen niet kunnen betalen die middelen namaken. Maar goed, het is totaal niet belangrijk wat jij en ik ervan vinden, het is belangrijk wat ze in landen zoals India vinden. Als zij daar besluiten om die middelen na te maken dan kunnen wij daar niets tegen doen. Ik juich dit initiatief toe en ik hoop dat veel (relatief) arme landen volgen.
Vind ik het verstandig om uitbehandelde kankerpatiënten nog 3 maanden langer in leven te houden? Nee. Laat hen liever snel uit hun lijden zijn verlost. Dat is echter een kwestie die hier los van staat.
Ik reageer nog maar een keer, want ik vind jouw reactie wel heel opvallend, zacht uitgedrukt.quote:Op zondag 17 mei 2015 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Grappig, dat "we want it all and we want it now" hoor ik eerder uit de kelen van de twintigers en dertigers dan uit die van bejaarden en babyboomers. En omdat die twintigers en dertigers ook alles nu willen hebben zijn ze er alleen maar bij gebaat als helden als TwentscheBoer de 'discussie' aanzwengelen die uitmondt in het opruimen van sociaal afval.
De zegeningen van het secularisme en rationalisme, zullen we maar zeggen. De mens niet langer als kroon op de schepping, maar als een homp bloed en vlees dat wel eens teveel geld kan kosten.
Kan niet wachten op je volgende post over de 'barbarij' van de Islam, Boer.
Dat zou geweldig zijn maar waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:16 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat de farmacie er momenteel het uiterste probeert uit te halen qua winst omdat ze voorvoelen dat het hele systeem op den duur op de schop gaat. Dan is het afgelopen met de miljardenwinsten op medicijnen die al lang bestaan en onderzocht zijn.
Op het feit dat de farmaceutische industrie geen centimeter beweegt richting wat maatschappij wil en alleen maar meer vraagt. Gisteren in de documentaire Schaken met de dood: twee bestaande medicijnen kunnen het verschil maken door in combinatie te geven. Dus is verzocht door artsen om daar een pil van te maken. Die pil is meteen 100.000 euro per jaar duurder. Dat klopt natuurlijk van geen kant.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn maar waar baseer je dat op?
De vraag naar medicijnen komt vanuit de markt maar de beprijzing is een onderonsje tussen politiek en de fabrikanten. Dat is wat er fout aan is. Zolang we als consument geen vuist kunnen maken zullen die prijzen hoog blijven.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Op het feit dat de farmaceutische industrie geen centimeter beweegt richting wat maatschappij wil en alleen maar meer vraagt. Gisteren in de documentaire Schaken met de dood: twee bestaande medicijnen kunnen het verschil maken door in combinatie te geven. Dus is verzocht door artsen om daar een pil van te maken. Die pil is meteen 100.000 euro per jaar duurder. Dat klopt natuurlijk van geen kant.
Medicijnen is sowieso een slechte naam, gebruik liever het veel correctere begrip farmaceutisch middel. Als je strik genomen iets een medicijn wil noemen wanneer het gericht geneest dan bestaan er maar heel erg weinig medicijnen. Zoals het begrip medcijn echter doorgaans wordt misbruikt zie ik het onderscheid niet wat jij hier aangeeft. Ik zou er niet voor kiezen om nog 3 maanden langer te leven als ik terminale kanker zou hebben, ik zou het liever snel afgelopen laten zijn. Dat ben ik, andere mensen willen wel de laatste strohalm grijpen. Het is niet aanvaardbaar dat een hele bevolking niet een middel kan gebruiken wat bestaat en wat goedkoop geproduceerd kan worden. Als zo'n bedrijf zoals BaYeR dan zo onredelijk is, dan moet je maar het patent breken. Het grotere goed is hier het mensenleven, niet het 'intellectuele eigendom' van BaYeR.quote:Op zondag 24 mei 2015 16:00 schreef Opa2012 het volgende:
Het blijkt dus niet om medicijnen te gaan maar om middelen die het leven van opgegeven kankerpatiënten met 3 maanden kunnen verlengen.
Appels en cavia's, het gaat niet eens om appels en peren.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:32 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Moet de overheid dan ook telefoons en auto's gaan maken omdat ApPlE en MerCeDeS onnodig moeilijk doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |