abonnement Unibet Coolblue
pi_154080587
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat doen jullie met al verteerde vliegjes op je Drosera's? Eraf plukken of laten zitten? Lijkt me dat zo'n ding uiteindelijk wel vol zit, of sterft het dan af?
Gewoon laten zitten.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 6 juli 2015 @ 13:01:46 #52
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_154111630
Voor een vijfje inclusief verzendkosten Drosera capensis, capensis alba en Drosera Spatulata verkrijgbaar. Dus 3 soorten.

Van elke soort 1 in een apart zipzakje.

Vandaag geoogst. Interesse? Pb

[ Bericht 2% gewijzigd door Planga op 06-07-2015 13:35:19 ]
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:43:40 #53
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_154633973
Mijn venus vliegenvangers buiten slaan dit jaar helemaal niet aan. Erg jammer.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:20:44 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_154958194

Hier gaat de eerste drosera van de zelfgezaaide batch bloeien <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:36:45 #55
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_155177347
Ik kreeg zaterdag een berg potjes van een vriend. Dus weer eens een boel gesplitst.
Dit is nog niet eens alles aan capensis wat ik nu heb:

Drie aliciaetjes <3

En ze zijn al goed voor het grote werk:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_155779406
Hier ook sinds kort vleesetende planten fan.

Gisteren langs de hornbach geweest, en een venus vliegenval gekocht, en een sarracenia.
Ook maar direct een 5L jerrycan met gedestilleerd water gehaald. Moet ik wel even mee vooruit kunnen :D

Pics:


Vraagje: Kan ik ze in het potje laten zitten waarin ik ze heb gekocht? Dat is de goede grond voor deze planten?
pi_155855145
Palawan, zover ik het kan zien zitten ze prima in dat potje!

Hier weer een update van onze collectie: de venusvliegenvallen doen het wel redelijk. er is eentje aan het aftakelen, die zal de komende tijd wat insecten krijgen. De D. capensis en aliceae doen het best goed! Je ziet wel duidelijk verschil in exemplaren die zijn gevoerd en exemplaren die niet zijn gevoerd.

Grootste verrassing: na enkele weken kwamen er zonnedauwtjes op in de potjes van overgepotte vv-stekjes. We dachten eerst aan overgewaaide zaadjes uit het de andere bakken met het superzaad van Lynda. We hebben het maar laten zitten. Toen bleek het een andere soort te zijn :o . We denken aan rotundifolia

Joe
  woensdag 9 september 2015 @ 22:01:10 #58
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_155960065
Ik wil morgen een excursie maken naar Nederlandse vleesetende planten.

Welk gebied vind ik dit?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  vrijdag 11 september 2015 @ 14:42:45 #59
448289 Lizaatje
Girls On Film!
pi_155999021
Ik zat mij laatst te verdiepen in een vleesetende plant. Dus ben blij dit topic gevonden te hebben. Ik heb een poes... geen idee of die er nieuwsgierig naar gaat zijn. Mensen hier met ervaring hoe een poes/kat er op reageert?
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:44:12 #60
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_156004832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:42 schreef Lizaatje het volgende:
Ik zat mij laatst te verdiepen in een vleesetende plant. Dus ben blij dit topic gevonden te hebben. Ik heb een poes... geen idee of die er nieuwsgierig naar gaat zijn. Mensen hier met ervaring hoe een poes/kat er op reageert?
De mijne lopen er af en toe langs, dat is met een zonnedauw niet handig want die komen natuurlijk vol met haren te zitten. Er wordt echter geen aandacht aan besteed door ze.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_156005311
Nepenthes werd hier opgegeten door logeerkat, dus gelijk verplaatst.

Per kat en plant anders denk ik :-)
  vrijdag 11 september 2015 @ 19:09:04 #62
448289 Lizaatje
Girls On Film!
pi_156005501
Zelf zat ik te kijken naar de Venusvliegenvanger...

Mensen hier met tips en trucs voor de plant om hem zo goed mogelijk zijn gang te laten gaan?
Had al begrepen dat ons kraanwater niet echt best voor hem is. Mijn huis heeft in de middag volle zon... Gezien het klimaat waar hij vandaan komt kan hij prima op vensterbank staan?

[ Bericht 37% gewijzigd door Lizaatje op 11-09-2015 19:15:03 ]
pi_156010587
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 19:09 schreef Lizaatje het volgende:
Zelf zat ik te kijken naar de Venusvliegenvanger...

Mensen hier met tips en trucs voor de plant om hem zo goed mogelijk zijn gang te laten gaan?
Had al begrepen dat ons kraanwater niet echt best voor hem is. Mijn huis heeft in de middag volle zon... Gezien het klimaat waar hij vandaan komt kan hij prima op vensterbank staan?
Beste op het zuiden, regenwater of gedestilleerd water via een schotel geven.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:48:18 #64
449195 sjuutje69
Groeten van De Bekjes
pi_156723033
Hallo,

Sinds kort "het baasje" van 2 nepenthes carnivora (tenminste dát denk ik). Geen idee hoe ik ze het beste kan verzorgen en ik ben al druk zoekende op het internet.

Op dit moment staan ze nog in het vensterbank maar ik heb de beschikking over een (niet verwarmde) tuinkas. Is het een goed idee om ze daar te laten overwinteren?
En vanaf wanneer doe je dat dan?

Ik ben er in elk geval al achter dat ze een andere grond nodig hebben in hun pot en dat ik geen dichte pot moet gebruiken.
Dat wordt morgen een rondje tuincentrum voor andere "grond".
  zondag 11 oktober 2015 @ 13:24:03 #65
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_156756470
Mijn drosera's staan nog buiten, ik geloof dat ik ze maar eens naar binnen moet gaan halen of niet?
Binnen doen ze het bij mij op een of andere manier nooit zo goed als buiten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 18 oktober 2015 @ 21:20:51 #66
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_156930572
quote:
Ivm met bouwwerkzaamheden aan het pand in amsterdam zal deze opendag verschoven naar 15 November op tolstraat 182 in CINETOL.

Tijdens deze dag worden door experts lezingen gegeven. Araflora verkoopt die dag vele soorten planten zoals orchideeën, bijzondere kamerplanten, terrariumplanten, bromelia’s, vleesetende planten, en ex-tentoonstellingsplanten. Het Araflora team verkoopt niet alleen planten maar geeft ook gedegen advies over de verzorging. De verkoop vindt plaats in de door Asscher gebouwde Diamantfabriek in Amsterdam.

Deze zondag is gratis parkeren in Amsterdam en is tevens een mooie gelegenheid om kennis te maken met deze monumentale Diamantfabriek. Koffie en thee staat voor u klaar, en er is live muziek in de middag. Na het succes van de eerste Araflora plantendag werken we hard om de tweede editie nog leuker en beter te maken.
Meer informatie: https://www.facebook.com/events/1909676705924604/

Animo voor een meeting hier?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:04:44 #67
449195 sjuutje69
Groeten van De Bekjes
pi_156962710
Was best leuk geweest maar al een druk weekend en best een eindje rijden vanaf mijn huis.

Overigens is er niemand die mij kan vertellen of mijn vleesetende in potten staande huisgenoten misschien beter kunnen overwinteren in de (onverwarmde) tuinkas?
pi_156964238
Nepenthes is tropische plant dus binnen of in verwarmde kas houden :)

Drosera: kleine zou ik binnen halen. Grote ja.. Zelf beslissing maken, bij sommige vleeseters (niet alleen drosera dus) is een winterrust wel goed en soms nodig.
pi_156977334
Enkele drosera's zijn winterhard. De andere drosera's moeten binnen staan.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_157678664
Iemand die zich wel eens heeft verdiept in het groeien van Mexicaanse Pinguiculas?

Heb er zelf een aantal in een Aquariumbak staan en ook een aantal groeien op Lavasteen. Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met het groeien op andere soorten steen, bijvoorbeeld basalt. Ik weet dat sommige soorten (P. Gypsicola bijv.) ook overleven op steen waar relatief veel kalk in zit, iets wat de meeste andere planten absoluut niet kunnen waarderen.
Trotse Twentenaar
  maandag 28 december 2015 @ 16:27:07 #71
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_158604319
Allemaal rapido lid worden van Werkgroep Carnivora. Ik heb weer genoten van het laatste nieuwsblad.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  maandag 28 december 2015 @ 16:35:05 #72
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_158604582
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  zondag 3 januari 2016 @ 01:28:09 #73
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_158780152
quote:
Grappig, deze heb ik toevallig vanmiddag zitten kijken.. Heb ook zaden besteld, ben benieuwd of het iets wordt *O*
pi_158782730
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 01:28 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Grappig, deze heb ik toevallig vanmiddag zitten kijken.. Heb ook zaden besteld, ben benieuwd of het iets wordt *O*
Welke zaden :)?
Trotse Twentenaar
  zondag 3 januari 2016 @ 11:29:01 #75
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_158783258
Die uit het filmpje
pi_158783335
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:29 schreef Mubassie het volgende:
Die uit het filmpje
Die hebben eerst een tijdje kou nodig voor ze ontkiemen. Als ik jou was zou ik ze zaaien in een pot met vochtig turf en buiten neerzetten onder een afdak bijvoorbeeld. Als je zorgt dat ze turf vochtig blijft zullen ze in het voorjaar vanzelf opkomen
Trotse Twentenaar
  zondag 3 januari 2016 @ 12:38:22 #77
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_158784493
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:35 schreef zlotka het volgende:

[..]

Die hebben eerst een tijdje kou nodig voor ze ontkiemen. Als ik jou was zou ik ze zaaien in een pot met vochtig turf en buiten neerzetten onder een afdak bijvoorbeeld. Als je zorgt dat ze turf vochtig blijft zullen ze in het voorjaar vanzelf opkomen
Dankje dat wist ik niet.. Ga mezelf eerst maar eens goed inlezen :)
pi_158784667
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:38 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Dankje dat wist ik niet.. Ga mezelf eerst maar eens goed inlezen :)
Hier staat heel wat info. Succes ermee ^O^
Trotse Twentenaar
pi_159417814
Kleine kick én een dubbel post :D

Zijn er nog mensen die belang hebben bij een S. x 'Catesbaei' of een S. x 'Farnhamii'? Ik doe deze planten weg en wil graag (beginnende) groeiers de kans geven deze tegen een kleine prijs over te nemen. Foto's op verzoek :)
Trotse Twentenaar
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:52:36 #80
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_159653424
Ik heb geen behoefte Zlotka.

Dit is wat ik nu in mijn collectie heb:

Drosera capensis alba
Drosera capensis
Drosea binata

Drosera spatulata
Drosera madagascariensis
Drosera intermedia

Drosera scorpioides
Dionaea muscipula
Cephalotus follicularis

Nepenthes alata
Nepenthes bloody mary
Sar. Flava

Sar. Catesbei
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_159655792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:52 schreef Planga het volgende:
Ik heb geen behoefte Zlotka.

Dit is wat ik nu in mijn collectie heb:

Drosera capensis alba
Drosera capensis
Drosea binata

Drosera spatulata
Drosera madagascariensis
Drosera intermedia

Drosera scorpioides
Dionaea muscipula
Cephalotus follicularis

Nepenthes alata
Nepenthes bloody mary
Sar. Flava

Sar. Catesbei
Leuke planten hoor :)!
Ik krijg binnenkort mijn kas, dus ben mijn collectie aan het uitbreiden op dit moment.
Trotse Twentenaar
pi_159672948
2 jaar geleden zag mijn plant er zo uit, vorig jaar een stuk minder gezond.

Het zijn ongeveer 8 plantjes die zeer dicht op elkaar staan. Foto van vorig jaar
Heeft het zin om de boel te gaan scheuren, en opnieuw in de turf te zetten (in de zelfde pot), met wat meer ruimte tussen de planten om ze te laten groeien?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_159674447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 07:36 schreef Resistor het volgende:
2 jaar geleden zag mijn plant er zo uit, vorig jaar een stuk minder gezond.

Het zijn ongeveer 8 plantjes die zeer dicht op elkaar staan. Foto van vorig jaar
Heeft het zin om de boel te gaan scheuren, en opnieuw in de turf te zetten (in de zelfde pot), met wat meer ruimte tussen de planten om ze te laten groeien?
Zou ik wel doen. In een mix van turf-perliet en dan kunnen ze binnenkort weer volop beginnen met groeien.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:02:39 #84
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_159781658
Ik wil mijn Dionaea muscipula gaan zaaien.. Kan ik kant en klare grond kopen bij tuincentra? Zo ja welke moet ik dan hebben? Of moet ik die zelf samenstellen?
pi_159782403
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:02 schreef Mubassie het volgende:
Ik wil mijn Dionaea muscipula gaan zaaien.. Kan ik kant en klare grond kopen bij tuincentra? Zo ja welke moet ik dan hebben? Of moet ik die zelf samenstellen?
Turfstrooisel.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:10:28 #86
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_159788149
Beste =

Bakje van de chinees met deksel.

Combinatie van perliet, spgahmum en turfstrooisel.

Zonnige warme plek.

Na zaaien deksel erop doen en om de 3 dagen even luchten. Grond goed nat houden.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:13:00 #87
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_159788240
Mijn Cephalotus gisteren. Direct wat kleintjes gestekt.

Loofbladeren onder spgahmum gelegd.



Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_159789893
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:13 schreef Planga het volgende:
Mijn Cephalotus gisteren. Direct wat kleintjes gestekt.

Loofbladeren onder spgahmum gelegd.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn ceph is laatst binnen een paar dagen dood gegaan. Komt wel vaker voor, waarschijnlijk te nat gestaan. Gelukkig een dag voor het begon net een stekje gemaakt. Hopen dat die wat wordt :)
Trotse Twentenaar
pi_161305502
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 07:36 schreef Resistor het volgende:
2 jaar geleden zag mijn plant er zo uit, vorig jaar een stuk minder gezond.

Het zijn ongeveer 8 plantjes die zeer dicht op elkaar staan. Foto van vorig jaar
Heeft het zin om de boel te gaan scheuren, en opnieuw in de turf te zetten (in de zelfde pot), met wat meer ruimte tussen de planten om ze te laten groeien?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:20 schreef zlotka het volgende:

[..]

Zou ik wel doen. In een mix van turf-perliet en dan kunnen ze binnenkort weer volop beginnen met groeien.
En gedaan (het splitsen van de grote knol.


Eerst even de boel kaalgeplukt


Even naar het ouderlijk huis gereden, om daar lekker op de tuintafel te gaan knoeien. 9 planten die ik als 'levensvatbaar' beschouw, per stuk ongeveer even groot (qua knol) dan toen ik hem kocht. (en nog 2 kleine die ik per ongeluk afbrak, zonder wortels, en 2 varentjes mogen ook verder, die staan niet op deze foto)


Perliet heb ik niet, maar onderin de pot zit het oude mos wat er eerst bovenop groeide, samen met wat extra turf. Weer terug in de 'natuurlijke' omgeving van mijn balkontafel.

En nu maar hopen op een paar regenachtige dagen om ze wat schoon te spoelen :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_161353587
Bij de IKEA heb ik vorige week een Venus Vliegenva gekocht. Nu wil ik hem graag even verpotten in een plastic potje, maar helaas heb ik geen turf. Wel heb ik brekerzand, vermicuiet, kokosgrond, gebakken moestuingrond en een zak potgrond van de Aldi. Er moet ongeveer een derde worden bijgevuld. Welke (combinatie) kan ik het beste pakken? Wel even uitwassen neem ik aan?

Wat is trouwens de consensus over het gebruik van roodstenen potjes? Kan dat nog, eventueel in een plastic binnenpot? Wateropname met een schoteltje is dan wel wat lastiger. Eerst had ik hem in een verzinkt potje gedaan. Na wat lezen was het, ahhh zal wel loslopen, hmmm, nee oké toch maar even veranderen. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:34 schreef zlotka het volgende:
Kleine kick én een dubbel post :D

Zijn er nog mensen die belang hebben bij een S. x 'Catesbaei' of een S. x 'Farnhamii'? Ik doe deze planten weg en wil graag (beginnende) groeiers de kans geven deze tegen een kleine prijs over te nemen. Foto's op verzoek :)
Mooi, zijn dat (kleine) stekjes of alleen full-blown plantjes? Prijsindicatie en foto?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2016 18:05:40 ]
pi_161354644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:33 schreef Resistor het volgende:

[..]

[..]

En gedaan (het splitsen van de grote knol.

[ afbeelding ]
Eerst even de boel kaalgeplukt

[ afbeelding ]
Even naar het ouderlijk huis gereden, om daar lekker op de tuintafel te gaan knoeien. 9 planten die ik als 'levensvatbaar' beschouw, per stuk ongeveer even groot (qua knol) dan toen ik hem kocht. (en nog 2 kleine die ik per ongeluk afbrak, zonder wortels, en 2 varentjes mogen ook verder, die staan niet op deze foto)

[ afbeelding ]
Perliet heb ik niet, maar onderin de pot zit het oude mos wat er eerst bovenop groeide, samen met wat extra turf. Weer terug in de 'natuurlijke' omgeving van mijn balkontafel.

En nu maar hopen op een paar regenachtige dagen om ze wat schoon te spoelen :P
Nice ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:02 schreef Stratotanker het volgende:
Bij de IKEA heb ik vorige week een Venus Vliegenva gekocht. Nu wil ik hem graag even verpotten in een plastic potje, maar helaas heb ik geen turf. Wel heb ik brekerzand, vermicuiet, kokosgrond, gebakken moestuingrond en een zak potgrond van de Aldi. Er moet ongeveer een derde worden bijgevuld. Welke (combinatie) kan ik het beste pakken? Wel even uitwassen neem ik aan?

Wat is trouwens de consensus over het gebruik van roodstenen potjes? Kan dat nog, eventueel in een plastic binnenpot? Wateropname met een schoteltje is dan wel wat lastiger. Eerst had ik hem in een verzinkt potje gedaan. Na wat lezen was het, ahhh zal wel loslopen, hmmm, nee oké toch maar even veranderen. :P

[..]

Mooi, zijn dat (kleine) stekjes of alleen full-blown plantjes? Prijsindicatie en foto?
Zou toch even kijken voor turf. Bijna alle andere producten die je noemt bevatten mineralen en dan gaat een VFT erg snel dood. Bij de hornbach bijvoorbeeld kun je 3 liter zakjes grond voor vleeseters kopen. Verder moet ie wel in een schaaltje met ongeveer 1 cm water. Een plastic pot is prima, terracotta durf ik niet te zeggen.

En de plantjes zijn helaas al weg, ben nu zelf ook bezig met een aantal nieuwe planten. Heb eventueel we sarracenia zaden, maar daar moet je wel geduld voor hebben :P. Zal binnenkort is even een lijstje maken als er mensen nieuwsgierig zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door zlotka op 11-04-2016 19:12:51 ]
Trotse Twentenaar
  zaterdag 16 april 2016 @ 07:13:17 #92
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_161462824
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:02 schreef Stratotanker het volgende:
Bij de IKEA heb ik vorige week een Venus Vliegenva gekocht. Nu wil ik hem graag even verpotten in een plastic potje, maar helaas heb ik geen turf. Wel heb ik brekerzand, vermicuiet, kokosgrond, gebakken moestuingrond en een zak potgrond van de Aldi. Er moet ongeveer een derde worden bijgevuld. Welke (combinatie) kan ik het beste pakken? Wel even uitwassen neem ik aan?

Wat is trouwens de consensus over het gebruik van roodstenen potjes? Kan dat nog, eventueel in een plastic binnenpot? Wateropname met een schoteltje is dan wel wat lastiger. Eerst had ik hem in een verzinkt potje gedaan. Na wat lezen was het, ahhh zal wel loslopen, hmmm, nee oké toch maar even veranderen. :P

[..]

Mooi, zijn dat (kleine) stekjes of alleen full-blown plantjes? Prijsindicatie en foto?
Brekerzand, vermicuiet uitstekend geschikt gewoon gebruiken!
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  zaterdag 16 april 2016 @ 07:15:50 #93
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_161462829
Ik ben een YouTube kanaal begonnen over onze bijzondere hobby. Ik ben ook bezig met een soort webshop maar dat heeft nog tijd nodig.

Eén van mijn eerste video's:

Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_161463168
Hopelijk gaat mijn plant ('gaan mijn planten' is het nu eigenlijk) ook weer goed groeien, in 2014 was
het dit (inclusief de vliegen)

Dan heb ik stervend leven in iedere beker, en niet 1 enkele wesp :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:27:02 #95
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_161472125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:42 schreef Resistor het volgende:
Hopelijk gaat mijn plant ('gaan mijn planten' is het nu eigenlijk) ook weer goed groeien, in 2014 was
het dit (inclusief de vliegen)

Dan heb ik stervend leven in iedere beker, en niet 1 enkele wesp :+
Prachtige plant welke al vroeg uitloopt. Koesteren.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  zondag 17 april 2016 @ 19:38:53 #96
455882 Lampionnenoptocht
In je onderbroek
pi_161502937
Mijn venusfly, krijgt inmiddels bloemen. Heeft dit een betekenis?
  zondag 17 april 2016 @ 21:16:14 #97
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_161506100
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:38 schreef Lampionnenoptocht het volgende:
Mijn venusfly, krijgt inmiddels bloemen. Heeft dit een betekenis?
Dan verzorg je ze goed. Je kunt ze bestuiven met een bloem van een andere Venus Vliegen Vanger.

Bloemstengels kan je eventueel direct weg knippen. Dan heeft de plant kracht om nieuwe happers te vormen.
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
  zondag 17 april 2016 @ 22:19:31 #98
455882 Lampionnenoptocht
In je onderbroek
pi_161509148
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 21:16 schreef Planga het volgende:

[..]

Dan verzorg je ze goed. Je kunt ze bestuiven met een bloem van een andere Venus Vliegen Vanger.

Bloemstengels kan je eventueel direct weg knippen. Dan heeft de plant kracht om nieuwe happers te vormen.
De bloem heeft voor de rest geen werking behalve het verstuiven? is er een mogelijkheid om deze te kweken?
pi_161524788
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:19 schreef Lampionnenoptocht het volgende:

[..]

De bloem heeft voor de rest geen werking behalve het verstuiven? is er een mogelijkheid om deze te kweken?
Je kan stekjes maken van de bloemstengel.
Trotse Twentenaar
pi_161607793
Heeft iemand hier nog wat winderharde drosera's over :@?

[ Bericht 0% gewijzigd door zlotka op 21-04-2016 19:24:15 (oeps dubbel) ]
Trotse Twentenaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')