Hoezo betrouwbaar? Elke ongediplomeerde kennis-loze Jan Lul kan die pagina's schrijven en aanpassen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:43 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Hoezo is Wikipedia niet een geweldige bron? Het is zelfs betrouwbaarder dan encyclopedieën die je wel op elk moment als geweldige bron zou kunnen aanhalen...
http://tweakers.net/nieuw(...)edia-britannica.htmlquote:Op zondag 17 mei 2015 14:06 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoezo betrouwbaar? Elke ongediplomeerde kennis-loze Jan Lul kan die pagina's schrijven en aanpassen.
Vaak klopt de info wel, hoor. Maar vaak genoeg ook niet.
Als je voor een paper o.i.d. Wikipedia als bron gebruikt wordt 'ie gelijk de prullenbak in geflikkerd.
En dat is vreemd want een offline encyclopedie mag je wel gebruiken en die bevat gemiddeld net zoveel fouten of nog meer. Het is dan ook een drogreden om wikipedia om die reden niet toe te staan en getuigt van luiheid of onkunde van de beoordeler. Klopt die informatie niet moet dat eenvoudig aan te geven zijn en dan moet dat de reden zijn om iets af te keuren. Niet omdat de bron niet goed zou zijn.quote:Op zondag 17 mei 2015 14:06 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoezo betrouwbaar? Elke ongediplomeerde kennis-loze Jan Lul kan die pagina's schrijven en aanpassen.
Vaak klopt de info wel, hoor. Maar vaak genoeg ook niet.
Als je voor een paper o.i.d. Wikipedia als bron gebruikt wordt 'ie gelijk de prullenbak in geflikkerd.
En had ie in zijn fantasie alle studiepunten gehaald of niet? Dit valt toch wel onder ziekelijk liegen. Beetje trollen op Fok is prima, maar dit? Al die moeite en vindingrijkheid die hij in zijn fantasieën heeft gestopt, had ie beter kunnen gebruiken om daadwerkelijk naar colleges te gaan.quote:Op zondag 17 mei 2015 08:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja... Als we samen waren ging hij ook echt weg richting school (waarschijnlijk tot hij zeker was dat ik in mijn collegezaal zat) en hij kwam ook vanuit zijn schoolrichting naar mijn huis gefietst. Vertelde verhalen over vakken, docenten en klasgenoten... Het leek heel echt. Totdat hij me een bericht stuurde dat hij uit school naar me toe kwam en ik toevallig buiten zat, hij kwam uit de richting van zijn huis. Omdat hij al veel leugens had verteld, groot en klein, heb ik hem toen aan de tand gevoeld en kwam ik er dus achter dat hij loog hierover.
Cijfers, tentamens... de hele rambam compleet.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:32 schreef Temps_mort het volgende:
[..]
En had ie in zijn fantasie alle studiepunten gehaald of niet? Dit valt toch wel onder ziekelijk liegen. Beetje trollen op Fok is prima, maar dit? Al die moeite en vindingrijkheid die hij in zijn fantasieën heeft gestopt, had ie beter kunnen gebruiken om daadwerkelijk naar colleges te gaan.
Hoezo? verzwijgen is ook geen liegen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:39 schreef Ceviche het volgende:
Of mensen die iets verzwijgen, maar dan zeggen: 'ja maar dat is geen liegen', echt fuck dat
Bij wikipedia moet overal een bron bij staan of er staat de opmerking bij: geen bron.quote:Op zondag 17 mei 2015 15:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat is vreemd want een offline encyclopedie mag je wel gebruiken en die bevat gemiddeld net zoveel fouten of nog meer. Het is dan ook een drogreden om wikipedia om die reden niet toe te staan en getuigt van luiheid of onkunde van de beoordeler. Klopt die informatie niet moet dat eenvoudig aan te geven zijn en dan moet dat de reden zijn om iets af te keuren. Niet omdat de bron niet goed zou zijn.
Voor bepaalde onderwerpen is wikipedia gewoon betrouwbaar. Bij informatie over personen of bedrijven moet je wel oppassen. Politici en bedrijven passen vak hun eigen pagina aan. Wat meestal overigens ook nog vrij snel wordt opgemerkt.
Ik heb nog nooit gehoord dat een offline encyclopedie wel goed zou zijn. Meestal zijn die dingen ancient en is het logisch dat de informatie daarin dan niet meer altijd klopt. Bij ons wordt er gewoon gekeken naar de relevantie van de bron én of hij recent is. Dat laatste draait het vooral om omdat recente onderzoeksresultaten meestal als correcte onderzoeksresultaten worden beschouwd, nieuwe ontdekkingen waardoor het oude niet meer klopt enzo. Eigenlijk voornamelijk wetenschappelijke artikelen die goedgekeurd worden. Gaat voor zover ik weet op de meeste plekken zo, hoor.quote:Op zondag 17 mei 2015 15:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat is vreemd want een offline encyclopedie mag je wel gebruiken en die bevat gemiddeld net zoveel fouten of nog meer. Het is dan ook een drogreden om wikipedia om die reden niet toe te staan en getuigt van luiheid of onkunde van de beoordeler. Klopt die informatie niet moet dat eenvoudig aan te geven zijn en dan moet dat de reden zijn om iets af te keuren. Niet omdat de bron niet goed zou zijn.
Voor bepaalde onderwerpen is wikipedia gewoon betrouwbaar. Bij informatie over personen of bedrijven moet je wel oppassen. Politici en bedrijven passen vak hun eigen pagina aan. Wat meestal overigens ook nog vrij snel wordt opgemerkt.
Dat zou best kunnen. Ik weet het niet. Toen ik afstudeerde bestond wikipedia wel maar was het nog lang niet zo groot als nu en kon je er veel gewoon niet vinden omdat nog niemand de moeite had genomen de pagina te schrijven.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat een offline encyclopedie wel goed zou zijn. Meestal zijn die dingen ancient en is het logisch dat de informatie daarin dan niet meer altijd klopt. Bij ons wordt er gewoon gekeken naar de relevantie van de bron én of hij recent is. Dat laatste draait het vooral om omdat recente onderzoeksresultaten meestal als correcte onderzoeksresultaten worden beschouwd, nieuwe ontdekkingen waardoor het oude niet meer klopt enzo. Eigenlijk voornamelijk wetenschappelijke artikelen die goedgekeurd worden. Gaat voor zover ik weet op de meeste plekken zo, hoor.
Maar goed, genoeg offtopic
Jij lijkt me juist iemand die wel liegt als ik deze tekst leesquote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:37 schreef jodelahity het volgende:
Ik lieg zelden tot nooit maar ik vertel niet altijd alles. Heb ook weinig problemen gehad en genoeg exen dus ja dan heb je ook al minder om over te liegen. Maar ik weet wel van mezelf dat ik sommige dingen soms wel zo weet te draaien dat ik niet hoef te liegen maar eigenlijk wel weet dat het alsnog niet helemaal klopt wat ik stel. Niet hier op fok maar in de praktijk met vaak naar mijn idee kleine zaken die anderen wel als groot kunnen ervaren om het zo maar te zeggen. Dat jezelf weinig waarde hecht aan iets maar weet dat het veel gekloot kan geven bij een ander en dat je daarom maar wel geloofwaardig waarheden vertelt die eigenlijk van de echte waarheid wegleiden. Misschien ook niet het meest nobele maar gezien de redenaties van anderen hier veel minder hypocriet en zelfs veel eerlijker dan veel mensen überhaupt zijn. Maar bedoel wel enigszins vergelijkbaar (vanuit hoe ik ernaar kijk) met wat jij stelt over liegen, beide doe je zonder wrok en je weet dat het niet helemaal klopt en de mate waarin het niet klopt is dan wel verschillend maar ja, of dat nou een uitgangspunt moet zijn...
Jeetje, je zal maar zulke types aantrekken.quote:Op maandag 18 mei 2015 17:15 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een ex die een pathologische leugenaar is. Daar heb ik wat over geschreven op Fok! een aantal jaar terug en toen ben ik benaderd door een journaliste van een tijdschrift voor een interview. Dat heb ik toen onder een andere naam gegeven.
Hij loog over heel veel dingen, vooral om zich beter voor te doen. Zijn voornaamste ''act'' was dat hij zogenaamd heel goed was in wiskunde en daarvoor contact had me universiteiten die hem wilden werven. Stuurde nepbrieven namens die universiteiten naar ons adres om maar iets te noemen.
Jaha, het zal je maar overkomen.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:03 schreef Melancholie het volgende:
[..]
Jeetje, je zal maar zulke types aantrekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |