abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:08:09 #1
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_152622272
Wat is je ervaring hiermee? Heb je dit ooit meegemaakt met iemand? Of heb je ooit zelf een periode gehad waar je ziekelijk ging liegen?

Ik had hier vroeger last van eerlijk gezegd. Het begon eigenlijk al rond de vijftien, maar toen was het niet erg. Ik ging voornamelijk liegen over mijn ervaringen met vrouwen of stoere verhalen vertellen. Zo kreeg ik meer aandacht en meer "respect" zeg maar. Omdat ik bijv. loog over mijn ervaringen met vrouwen, gingen andere vrouwen meer interesse in mij krijgen en daardoor kreeg ik ook meer ervaring met vrouwen.

Maar in het begin toen ik 19 jaar oud werd, ging ik steeds meer liegen en over zaken waar er helemaal geen redenen was om te liegen. Ik wist niet eens waarom ik het deed, maar mijn verhalen werden wilder en ik begon er zelfs in te geloven. Nu probeer ik zoveel mogelijk eerlijk te zijn. Natuurlijk lieg een keer dat ik moe ben als ik ergens niet wil gaan met een ander, of zoiets dergelijks, maar in verzin geen gekke ingewikkelde verhalen meer.

Dus wat is jou ervaring met ziekelijk liegen?
pi_152622366
Aan je topics te zien heb jij hier nog steeds erg veel last van
pi_152622853
Liegen komt denk ik in veel gevallen voort uit onzekerheid.

Je geeft zelf de voorbeelden al; liegen omdat je bang bent niet genoeg respect / aandacht te krijgen, liegen omdat je bang bent voor afwijzing als je zegt dat je gewoon geen zin hebt of moe bent.

Wees eerlijk naar jezelf, en eerlijk naar anderen, dan krijg je veel meer waardering en respect.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:26:28 #4
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_152622858
Ik lieg dat ik lieg.
graag verwijderen
pi_152623066
Dus je ontslag was ook een leugen? Of was je baan zelf een leugen?
pi_152623137
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:11 schreef Fokker89 het volgende:
Uitvinder van de biersmiley.
  PR en moderator vrijdag 15 mei 2015 @ 15:55:11 #7
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_152623731
'Ziekelijk liegen' is niet 'gewoon'.
Nu is Wikipedia niet echt een geweldige bron ofzo, maar wel interessant om er wat over te lezen. Er zijn veel verschillende varianten, en allemaal een psychische aandoening:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisociale_persoonlijkheidsstoornis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudologia_phantastica
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confabulatie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_M%C3%BCnchhausen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Ganser
Fuck the EBU.
pi_152627801
Een oud collega loog ook alles bij elkaar, hij kreeg ontslag (iets met geweld volgens mij) begon die van Dat die bij de politie had gesolliciteerd.

Of het verhaal over zijn vetbultjr op zijn hand zou kk zijn.
Hij zou ff naar de bank geweest zijn voor een hypotheek en een woonboot gekocht hebben. Gewoon gehuurd.

En dat zijn been er misschien af moest liep die met een stok was gewoon gevallen met de fiets :') |:(
pi_152628101
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:11 schreef Fokker89 het volgende:
pi_152630030
Ik heb een partner gehad die een bijna een heel schooljaar lang heeft gelogen dat hij studeerde, maar hij zat de hele dag thuis te gamen. Hij loog over contacten met andere vrouwen. Hij loog over zijn schulden. Hij loog over alles. Uiteindelijk accepteerde ik het niet meer.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:23:51 #11
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152631598
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een partner gehad die een bijna een heel schooljaar lang heeft gelogen dat hij studeerde, maar hij zat de hele dag thuis te gamen. Hij loog over contacten met andere vrouwen. Hij loog over zijn schulden. Hij loog over alles. Uiteindelijk accepteerde ik het niet meer.
Daar kwam jij pas na een heel schooljaar achter?
pi_152631877
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:23 schreef Temps_mort het volgende:

[..]

Daar kwam jij pas na een heel schooljaar achter?
Gezien ik aan de uni twee studies deed en hij aan de hogeschool ergens anders... we zagen elkaar in de weekenden en twee avonden in de week. Had ik hem moeten controleren?
pi_152632020
Ik lieg zelden tot nooit maar ik vertel niet altijd alles. Heb ook weinig problemen gehad en genoeg exen dus ja dan heb je ook al minder om over te liegen. Maar ik weet wel van mezelf dat ik sommige dingen soms wel zo weet te draaien dat ik niet hoef te liegen maar eigenlijk wel weet dat het alsnog niet helemaal klopt wat ik stel. Niet hier op fok maar in de praktijk met vaak naar mijn idee kleine zaken die anderen wel als groot kunnen ervaren om het zo maar te zeggen. Dat jezelf weinig waarde hecht aan iets maar weet dat het veel gekloot kan geven bij een ander en dat je daarom maar wel geloofwaardig waarheden vertelt die eigenlijk van de echte waarheid wegleiden. Misschien ook niet het meest nobele maar gezien de redenaties van anderen hier veel minder hypocriet en zelfs veel eerlijker dan veel mensen überhaupt zijn. Maar bedoel wel enigszins vergelijkbaar (vanuit hoe ik ernaar kijk) met wat jij stelt over liegen, beide doe je zonder wrok en je weet dat het niet helemaal klopt en de mate waarin het niet klopt is dan wel verschillend maar ja, of dat nou een uitgangspunt moet zijn...
Fylax is op televisie geweest
pi_152632217
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:55 schreef Moira. het volgende:
'Ziekelijk liegen' is niet 'gewoon'.
Nu is Wikipedia niet echt een geweldige bron ofzo, maar wel interessant om er wat over te lezen. Er zijn veel verschillende varianten, en allemaal een psychische aandoening:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisociale_persoonlijkheidsstoornis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudologia_phantastica
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confabulatie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_M%C3%BCnchhausen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Ganser
Hoezo is Wikipedia niet een geweldige bron? Het is zelfs betrouwbaarder dan encyclopedieën die je wel op elk moment als geweldige bron zou kunnen aanhalen...
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:24:50 #15
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152633567
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gezien ik aan de uni twee studies deed en hij aan de hogeschool ergens anders... we zagen elkaar in de weekenden en twee avonden in de week. Had ik hem moeten controleren?
Ik bedoel, er zit dermate verschil tussen iemand die twee bachelors of masters tegelijkertijd doet enerzijds en iemands die niks uitvoert anderzijds, dat je toch een verschillende mentaliteit / werkethos er op nahoudt. Heb je een dergelijk verschil niet kunnen bespeuren?
pi_152634639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:24 schreef Temps_mort het volgende:

[..]

Ik bedoel, er zit dermate verschil tussen iemand die twee bachelors of masters tegelijkertijd doet enerzijds en iemands die niks uitvoert anderzijds, dat je toch een verschillende mentaliteit / werkethos er op nahoudt. Heb je een dergelijk verschil niet kunnen bespeuren?
Het verschil zag ik zeker, maar ik ken wel meer mensen die een andere werkethos hebben en waarmee ik goed om kan gaan :)/
Maar goed, de relatie was heel erg slecht. Na de hand vraag ik mezelf wel af hoe ik zo stom had kunnen zijn (het was bij mij niet de liefde, maar onzekerheid die blind maakt). Natuurlijk vond ik hem wel lui, maar die jongen was heel erg goed in manipuleren en die boel bij elkaar liegen. Meer mensen hebben dit met verbazing ondervonden en vroegen zich later af hoe ze daarin konden trappen. Een echte charmeur en iemand die zijn verhalen heel goed bij elkaar kon verzinnen. Wanneer dit toch mis ging, wist hij precies mij de schuld te geven van zijn leugens, waardoor ik me schuldig ging voelen. Ik ben blij er vanaf te zijn
pi_152635334
Misschien wou hij gewoon relaxt leven en maakte jij zijn leven onnodig moeilijk en dat hij toen het toch uit was gewoon echt eerlijk tegen je was daarover
pi_152643744
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:08 schreef Vaatwastablet het volgende:
Wat is je ervaring hiermee? Heb je dit ooit meegemaakt met iemand? Of heb je ooit zelf een periode gehad waar je ziekelijk ging liegen?

Ik had hier vroeger last van eerlijk gezegd. Het begon eigenlijk al rond de vijftien, maar toen was het niet erg. Ik ging voornamelijk liegen over mijn ervaringen met vrouwen of stoere verhalen vertellen. Zo kreeg ik meer aandacht en meer "respect" zeg maar. Omdat ik bijv. loog over mijn ervaringen met vrouwen, gingen andere vrouwen meer interesse in mij krijgen en daardoor kreeg ik ook meer ervaring met vrouwen.

Maar in het begin toen ik 19 jaar oud werd, ging ik steeds meer liegen en over zaken waar er helemaal geen redenen was om te liegen. Ik wist niet eens waarom ik het deed, maar mijn verhalen werden wilder en ik begon er zelfs in te geloven. Nu probeer ik zoveel mogelijk eerlijk te zijn. Natuurlijk lieg een keer dat ik moe ben als ik ergens niet wil gaan met een ander, of zoiets dergelijks, maar in verzin geen gekke ingewikkelde verhalen meer.

Ik heb er vooral ervaring mee in de zin dat ik geregeld tegen communicatie aanloop waarbij het waarheidsgehalte (of de exactheid van de gegeven feiten) twijfelachtig is, wat ik ervaar als ziekelijk veel.

Ik heb zelf niks met liegen en m.i. is er niks zo makkelijk als het hersenloos eruit kleppen van de waarheid. Liegen is voor mij ingewikkelder en ik zie er het nut niet zo van in.

Voor mij is het wel of niet liegen een beetje alsof ik bij de bakker kan kiezen tussen 2 verschillende broden, alleen is het 2e brood duurder, kleiner en ongezonder, waarom zou ik dan voor dat duurdere brood kiezen?

Kijk, als mensen perse willen liegen, dan moeten ze dat vooral zelf weten, maar ik word daar niet zo warm van
pi_152648033
Mijn vriendin verdraait vaak dingen om haar punt kracht bij te zetten...zodat het bijna is wat er is gezegd qua woorden maar de context compleet veranderd..

Zo had ze een geheim van een goede maat van me min of meer doorverteld (non verbaal)... zeg ik "Hoe moet ik je dan nog vertrouwen?"

En dan 2 dagen later is het "Ja laatst zei je ook al dat je me niet meer vertrouwde"...

Andere vorm van structureel liegen maar wel heel vermoeiend. Of aantallen overdrijven...dat heb ik je nu al 5x gevraagd terwijl het 2 of 3 x was. }:|
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:53:40 #21
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_152653633
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:04 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Mijn vriendin verdraait vaak dingen om haar punt kracht bij te zetten...zodat het bijna is wat er is gezegd qua woorden maar de context compleet veranderd..

Zo had ze een geheim van een goede maat van me min of meer doorverteld (non verbaal)... zeg ik "Hoe moet ik je dan nog vertrouwen?"

En dan 2 dagen later is het "Ja laatst zei je ook al dat je me niet meer vertrouwde"...

Andere vorm van structureel liegen maar wel heel vermoeiend. Of aantallen overdrijven...dat heb ik je nu al 5x gevraagd terwijl het 2 of 3 x was. }:|
Dat is volgens vrouwen niet liegen he. :r
graag verwijderen
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:57:52 #22
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152653748
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:08 schreef Vaatwastablet het volgende:
Dit topic houdt verband met een topic dat enigszins gelijktijdig is gestart, namelijk R&P / de psychologie van FOK. Van geen een account kan je nagaan of iemand intrinsiek eerlijk post, zoals degene ook in het echte leven zou posten. Met name accounts die aangeven vrouw te zijn, denk ik dat 9 van 10 gewoon man zijn. Zodoende kan ik hier op Fok voorkomen alsof ik een bruintje ben, terwijl ik in werkelijkheid een witje ben.

Dus mijn ervaring met ziekelijk liegen? Dat iedereen hier op Fok tot op zekere hoogte liegt. Niks mee overigens. Maar je ziet hier wel eens accounts voorbijkomen waarbij de inconsistentie ervan af druipt. Ene week geeft de desbetreffende persoon aan al minstens dertig vrouwen te hebben geneukt en de volgende week wordt door diezelfde snuiter een topic geopend dat ie maagd is. Maar voor mij is Fok dan ook niet om serieus te nemen.

Maar buiten Fok ben ik een eerlijke jongen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Temps_mort op 17-05-2015 20:27:56 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:39:42 #23
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_152665157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lol ik kende iemand die dit ook deed :D was de ex van een vriendin van mij. Hij werkte zogenaamd bij defensie en had om die reden altijd een wapen bij zich (wapen nooit gezien natuurlijk, afgezien van dat alle defensiemedewerkers gewapend zijn :')), beetje doorgevraagd wat hij daar dan precies deed, want hij had volgens zijn ex een strafblad. Werkte hij naar eigen zeggen op de it-afdeling :') Blijkbaar een heel gevaarlijke afdeling :')
Toen heeft hij haar verteld dat hij bij de AIVD werkte, maar dat ik dat niet mocht weten :')
We hingen daar nogal veel rond, na een paar weken maar eens gevraagd waarom hij eigenlijk nooit naar werk ging, had hij vakantie zei hij, na nog een paar weken zei hij dat hij zich ziekgemeld had. Ik heb nog gevraagd of ze hem wel 10 weken konden missen maar dat kon blijkbaar :')

Oh, hij had ook nog geld verdiend aan bitcoins en had daarvan een huis gekocht aan de Prinsengracht. Goede koop wel, ik had uitgerekend dat hij zo'n 210.000 had verdiend.
Zo waren er nog veel meer dingen, die vriendin van mij kreeg een relatie met hem (:')!!!) en na vijf maanden biechtte hij op dat hij geen baan, huis, geld had en weer bij zijn moeder was gaan wonen.
Heb wel ontzettend gelachen want hij had blijkbaar zelf niet door hoe ontzettend belachelijk hij deed en hoe onsamenhangend die leugens waren, was heel amusant om dan door te blijven vragen en te kijken waar hij dan weer mee op de proppen zou komen.

Ik kan heel weinig respect opbrengen voor mensen die leugens vertellen of altijd overdrijven. Of mensen die iets verzwijgen, maar dan zeggen: 'ja maar dat is geen liegen', echt fuck dat :{w
pi_152669413
Naja... Als we samen waren ging hij ook echt weg richting school (waarschijnlijk tot hij zeker was dat ik in mijn collegezaal zat) en hij kwam ook vanuit zijn schoolrichting naar mijn huis gefietst. Vertelde verhalen over vakken, docenten en klasgenoten... Het leek heel echt. Totdat hij me een bericht stuurde dat hij uit school naar me toe kwam en ik toevallig buiten zat, hij kwam uit de richting van zijn huis. Omdat hij al veel leugens had verteld, groot en klein, heb ik hem toen aan de tand gevoeld en kwam ik er dus achter dat hij loog hierover.
  zondag 17 mei 2015 @ 08:37:32 #25
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_152669541
Ik verzwijg eerder dingen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')