abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:38:06 #1
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_152601451
De reden van dit topic begint met de vraag wat ik hier wil op FOK.
Ik heb in de loop der jaren accounts gehad waarop ik echt mezelf was, ook zeer open en persoonlijke dingen heb gedeeld maar dan vaak wel oppervlakkige info verkeerd zodat ik niet herkend zou worden, ik heb trollacounts gehad, ik heb accounts gehad waarop ik een bepaald personage probeerde te zijn, en accounts waarbij de link naar mijn echte persoon er was maar waarop ik dan weer niet echt het achterste van mijn tong liet zien.
Nu ben ik benieuwd wat de beweegredenen zijn van mensen om hier op FOK een account te hebben, voor mezelf kan dat dus zijn dat ik een persoonlijke kwestie wil bespreken en wil weten hoe vreemden hier tegenaan kijken of gewoon een beetje ouwehoeren.
Ik ben benieuwd hoe jullie met het fenomeen FOK omgaan, en wie weet lees ik nog dingen waarvan ik denk zo kan het ook.
Because fuck you! thats why.
pi_152601605
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:38 schreef BadassFlipflops het volgende:
En waar is je vraag precies?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152602218
quote:
5s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is de vraag die TS aan zichzelf stelt.
quote:
Ik ben benieuwd hoe jullie met het fenomeen FOK omgaan, en wie weet lees ik nog dingen waarvan ik denk zo kan het ook.
Dat is de vraag of stelling die gegeven wordt om je mening over te geven.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:23:50 #4
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_152603122
quote:
5s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

moet er een vraag zijn dan?
wat ik het gequote gedeelte zeg is dat ik dat mezelf afvroeg en toen dit topic gemaakt heb.
Verder wat Metalfrost zegt.
pi_152603244
Eerst om te reageren op de nieuwsberichten op de frontpage. Toen vooral in wetenschap filosofie en religie om daar te discussiëren. Toen hier om te discussiëren. Nu meer in het onzin forum omdat ik wel uitgediscussieerd ben.
Fylax is op televisie geweest
pi_152603466
Ik heb me ooit uit verveling ergens midden in de nacht geregistreerd. Iemand (geen idee wie) stuurde me de link via O+ ICQ O+ Beetje los gaan posten, huiswerktopics, dit-dat-alles. Was 15 :D!

Inmiddels ben ik 30 en hang ik hier nog steeds [/ inb4 royal sadness].

FOK! heeft gedurende de verschillende fases in mijn leven sindsdien (en dat zijn er in 15 jaar best wat!) op verschillende manieren 'gediend' en vermaakt, van supertof (vrienden O+ ) tot superslecht (stalkers), en van lachwekkend tot beschamend :P :) Het is onderdeel van m'n leven, op een vreemde manier, en nu ik in het buitenland woon een van de weinige Nederlandse communicatiemiddelen die ik heb :)
Ja doei.
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:50:40 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152604200
ik kwam FOK! vaak tegen in de zoekmachine als ik een antwoord op een vraag zocht.
FOK! is voor mij een interessant en leuk tijdverdrijf geworden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:56:45 #8
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_152604440
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb me ooit uit verveling ergens midden in de nacht geregistreerd. Iemand (geen idee wie) stuurde me de link via O+ ICQ O+ Beetje los gaan posten, huiswerktopics, dit-dat-alles. Was 15 :D!

Inmiddels ben ik 30 en hang ik hier nog steeds [/ inb4 royal sadness].

FOK! heeft gedurende de verschillende fases in mijn leven sindsdien (en dat zijn er in 15 jaar best wat!) op verschillende manieren 'gediend' en vermaakt, van supertof (vrienden O+ ) tot superslecht (stalkers), en van lachwekkend tot beschamend :P :) Het is onderdeel van m'n leven, op een vreemde manier, en nu ik in het buitenland woon een van de weinige Nederlandse communicatiemiddelen die ik heb :)
Interessant! ook altijd op hetzelfde account btw?
Wat ik dus een beetje heb is dat als FOK voor mij van functie veranderd ik ook vind dat daar dan een nieuw account bij hoort.
Verder ben ik via FOK nooit echt close met mensen geworden, ik snap ook niet echt hoe dat gebeurt zeg maar :P
Mensen gaan mekaar lopen PM'en nav topics ofzo?
Wat denk je btw dat mensen 'zielig' zouden vinden? het feit dat je hier al 15 jaar rondloopt, of het feit dat je hier op je 30ste nog bent?
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:57:26 #9
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_152604475
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:27 schreef jodelahity het volgende:
Eerst om te reageren op de nieuwsberichten op de frontpage. Toen vooral in wetenschap filosofie en religie om daar te discussiëren. Toen hier om te discussiëren. Nu meer in het onzin forum omdat ik wel uitgediscussieerd ben.
ook persoonlijke dingen gedeeld? of geen behoefte aan?
pi_152605089
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:57 schreef BadassFlipflops het volgende:

[..]

ook persoonlijke dingen gedeeld? of geen behoefte aan?
Voor zover ik weet niet echt. Met drank op misschien bijvoorbeeld dat ik ruzie had met mijn vriendin of exen in KLB ofzo, dat soort dingen, maar niet echt erge dingen meegemaakt dus ja :P Meestal gewoon reageren in topics van anderen. Was eerst alleen niet van ouwehoeren juist (op het forum) en nu wel meer. Wat dat betreft wel goed om wat luchtiger te worden online, ook al is het alleen maar al omdat de rest wat zit te prutsen
Fylax is op televisie geweest
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:13:32 #11
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_152605135
Ik ben een sporadische Fokker :P (weet er geen woord beter woord voor te vinden). Soms ben ik voor een paar dagen actief en dan kan ik gerust een week niet Fokken.

DM'en doe ik nauwelijks, maar ik heb wel tot nu toe één leuk contact aan het Fok forum overgehouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door schrijfveer op 14-05-2015 22:56:30 ]
pi_152606351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:56 schreef BadassFlipflops het volgende:

[..]

Interessant! ook altijd op hetzelfde account btw?
Wat ik dus een beetje heb is dat als FOK voor mij van functie veranderd ik ook vind dat daar dan een nieuw account bij hoort.
Verder ben ik via FOK nooit echt close met mensen geworden, ik snap ook niet echt hoe dat gebeurt zeg maar :P
Wat denk je btw dat mensen 'zielig' zouden vinden? het feit dat je hier al 15 jaar rondloopt, of het feit dat je hier op je 30ste nog bent?
Nee, ik had een origineel account, maar die heeft ooit een permban gehad :+ toen met dit account gaan posten, en inmiddels is de permban van dat account ook opgeheven :D

En naar meets gaan. Dat gebeurde vroeger een stuk meer dan nu volgens mij. Van R&P meets tot TRU meets tot gewoon algemene zuipmeets in Utrecht, Amsterdam, Groningen, etc. Met een lallende remlof over straat en betast worden door opa, het hoorde er allemaal bij!

Oh, en ik vind er op zich zelf niet zoveel zieligs aan, ik vermaak me hier nog prima, al post ik wel een stuk minder dan vroeger, maar dat komt ook omdat ik gewoon een baan heb, verantwoordelijkheden, dat soort dingen ;)
Ja doei.
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:40:49 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152606396
Ik gebruik FOK! voor de lol, om een beetje te ouwehoeren met mensen over onderwerpen die me interesseren. Bijvoorbeeld op het gebied van beleggen heb ik geen IRL-vrienden die dat interesseert. Via FOK! kan ik wel mensen vinden.
Verder gebruik ik het ook om vragen te stellen over onderwerpen, bijvoorbeeld tijdens een verbouwing, en dan verschillende tips te verkrijgen.

Dat zijn mijn 2 redenen om FOK! te gebruiken. Zit er ook al lang op.
The End Times are wild
pi_152612466
Ik heb gewoon niks te doen.
pi_152612507
FOK! is gewoon tof.
Of je down bent of bezopen. Er is altijd op elk moment van de dag wel iets te vinden waar je je voor interesseert.
pi_152612648
quote:
Ik heb in de loop der jaren accounts gehad waarop ik echt mezelf was, ook zeer open en persoonlijke dingen heb gedeeld maar dan vaak wel oppervlakkige info verkeerd zodat ik niet herkend zou worden, ik heb trollacounts gehad, ik heb accounts gehad waarop ik een bepaald personage probeerde te zijn, en accounts waarbij de link naar mijn echte persoon er was maar waarop ik dan weer niet echt het achterste van mijn tong liet zien.
Nu ben ik benieuwd wat de beweegredenen zijn van mensen om hier op FOK een account te hebben, voor mezelf kan dat dus zijn dat ik een persoonlijke kwestie wil bespreken en wil weten hoe vreemden hier tegenaan kijken of gewoon een beetje ouwehoeren.
Toen Utopia begon heb ik geprobeerd mijn oude username + wachtwoord te raden. Toen ik voor de tweede keer het bericht kreeg dat een mail naar betreffende user verstuurd was, die dus niet ik was, een nieuw account aangemaakt.
Ik wilde graag Utopia volgen omdat dat in mijn gedachten een soort BB1 zou zijn. Back to basics, een haverkist bouwen etc. Maar het bleek zuipen, neuspeuteren en boerenbedrog te zijn.

En toen ben ik op een nacht per ongeluk hier beland
pi_152613022
Ik klik vooral op Nieuwe Topics en ga daarin zinvolle topics bij langs, bijvoorbeeld mensen die vragen hebben. Probeer ik dat zo goed mogelijk te beantwoorden. Vind ik wel leuk. Verder op 'mijn actieve topics'.

Daarnaast 'actief' in een tweetal slowchats.

Ik heb geen idee meer hoe ik hier terecht ben gekomen. Het is ook alweer 9 jaar geleden.
edit-- toch wel, via Crapforum.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 15 mei 2015 @ 08:19:36 #18
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_152613416
leuk om te lezen mensen, thanks ^O^
misschien dat ik binnenkort toch weer een nieuw (laatste i swear :@ ) account maak waar ik mee ga posten, die ook gewoon aan mij als persoon gelinked mag worden.
pi_152614698
Ik gebruik mijn account eigenlijk alleen maar om te reageren in topics, en met name in R&P.
Mijn doel is om mensen te helpen. Of het nou feedback is, een compliment, of een advies; als een TS er iets aan heeft of misschien tot een nieuw inzicht komt in zijn of haar situatie, ben ik tevreden :)
pi_152616224
Ik vind het maar creepy wanneer mensen meerdere accounts erop nahouden en zich anders voordoen dan ze zijn. Helemaal van die gasten die doen alsof ze vrouwen zijn om aandacht te krijgen van andere mannen via dm.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:28:40 #21
365231 Fera
Fire & Blood
pi_152616655
Ooit een account aangemaakt op advies van iemand die ik kende. Dat was in 2009. Dat was ik na een jaar of anderhalf zat en heb toen het account voor mezelf geblokkeerd. :)

Ruim een jaar later verveelde ik me, ging weer kijken en wilde reageren op een bepaald topic. Toen maar weer een account gemaakt. :7

Kei boeiend verhaal.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:18:19 #22
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_152618145
Zoals eerder gezegd, waarom zou je er meerdere accounts op na houden? Een trollaccount kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een account om je als bepaald personage of karakter voor te doen, lijkt me lastig vol te houden.

Zelf ben ik hier beland omdat ik lid wilde worden van de Fok! clan bij een race spel. Alleen had ik een hotmail emailadres en kon je je daar niet mee registreren. Gelukkig kreeg ik hulp van één van de leden en mocht ik zijn adres gebruiken. Verder altijd wel ingelogd maar nooit posten. Dat denk ik vorig jaar of 2 jaar geleden begonnen met wat meer te posten maar het blijft meestal maar bij een paar berichten per dag. :)
Het is patat.
pi_152620283
Ik ben bij Fok terecht gekomen toen wij internet thuis kregen, toen was ik nog een jonge puber. Uiteindelijk ben ik aan het eind van de pubertijd met Fok gestopt. Toen ik midden twintig was en mijn leven ineens volledig op zijn kop stond, had ik ineens weer behoefte aan een anonieme plek. Ondanks dat ik een grote vrienden- en kennissenkring heb, ben ik overal heel erg gesloten, en op Fok durf ik me te uiten zoals ik ben. Dus toen heb ik een nieuw account gemaakt (wist de gegevens van het oude niet meer en dat paste ook niet meer) en sindsdien vind ik het leuk om hier te lezen. Ik lees heel veel en post in een paar topics mee, dat vind ik fijn. Het is grappig om te zien hoe ik nu in heel andere subfora geïnteresseerd ben (al durf ik bij filosofie en wetenschap e.d. niet mee te posten, ik lees er heel veel).
  PR en moderator vrijdag 15 mei 2015 @ 14:40:04 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_152621486
Ik ben begonnen op FOK! als een tienertje dat nog de goedheid in het internet zag. Boy, ben ik daar op de harde manier achter gekomen.. :') Ik liet iets té veel van m'n echte zelf zien, waardoor ik direct te linken was met mijn dagelijks leven. En op die manier heb ik met de rotte plek van trollende KLB'ertjes kennisgemaakt. Die vielen mij en mijn toenmalige vriend en vrienden via Hyves/Facebook/email lastig, waarmee ik in mijn dagelijks internetloze leven gezeik en gezeur kreeg door dingen die op internet gezegd werden.
Daar ben ik toen erg van geschrokken, maar omdat ik FOK! al had opgenomen als mijn #1 tijdverdrijf op het internet toen doorgegaan met een account dat niet zomaar te linken was aan mijzelf.
Inmiddels zie ik ook, als twintiger, hoe vreselijk dom en naief ik toen was :') En dat er idd een scheiding te trekken valt tussen mensen die hier komen om te trollen, zich verschuilen achter de anonimiteit en daarmee ook schijt hebben aan de persoon achter de username van anderen, en tussen de mensen die hier een internetversie van zichzelf zijn en dus oprecht hun eigen sores kwijt willen en dingen uit hun dagelijks leven willen delen.
Daar moet je imo zelf een soort balans in zien te vinden. Je kunt tot op zekere hoogte jezelf laten zien op het forum, terwijl je in je achterhoofd houdt vanaf welk punt mensen die kwaad willen je ook daadwerkelijk kwaad zouden kunnen doen.

Inmiddels, jaren later, nu FOK! mijn dagelijks leven geïnfiltreerd heeft op de pósitieve manier (real-life vrienden en een toffe vriend eraan overgehouden waarmee ik al een tijdje samenwoon), ben ik daar wat milder in. Mensen kunnen me niet zo snel meer kwaad doen in mijn dagelijks leven, omdat een groot deel van mijn dagelijks leven sowieso al uit FOK!kers bestaat die dat soort kut-trolls snappen en er ook gewoon schijt aan hebben. Mijn 'nieuwe' anonieme account is voor velen dus al niet zo anoniem meer :P
Anyway, zelf gebruik ik FOK! een beetje als een mengeling. Als moderator kan ik inmiddels niet meer alles zomaar zeggen, dus een beetje de klootzak uithangen door te trollen (wat ik sowieso al niet echt deed) gaat niet meer. Meestal ben ik gewoon mezelf op het forum, of een internet-versie van mezelf. Dan zeg ik dingen iets droger of ongenuanceerder dan ik in het dagelijks leven zou doen, maar zeg ik nog steeds dingen waar ik zelf wel echt achter sta.
Ik haal daar ook het meeste plezier uit voor mezelf. Zo heb ik echt leuke mensen leren kennen, maar ook de grootste lol gehad om de meest onzinnige dingen.

FOK! O+ O+
Fuck the EBU.
  PR en moderator vrijdag 15 mei 2015 @ 14:50:59 #25
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_152621803
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:56 schreef BadassFlipflops het volgende:
Ik weet niet echt hoe dat in andere gevallen gaat (en er zijn véél gevallen, heel veel FOK!baby's die in de afgelopen 15 jaar zijn verwekt :D), maar ik zou zeggen vooral door slowchats en bijbehorende meets.
In slowchats heb je vaak een groepje users dat elkaar trekt en aanspreekt, je hebt dan conversaties van onzinnige lol tot serieuze gesprekken over gebeurtenissen in je leven. Dan heb je op internet sowieso al een beetje een basis voor een potentiële vriendschap. Maar door middel van meetings (die veel slowchats of subfora op den duur houden) leer je de persoon achter de username kennen. Soms blijft het daarbij, maar soms blijkt dat het in het echt net zo goed klikt als op het forum. Dan hou je contact met elkaar, wissel je bijv. Facebook of telefoonnummers uit, en spreek je vaker met elkaar af.
Mijn vriend heb ik leren kennen voordat ik ooit naar een meet ben gegaan. Op FOK! kenden we elkaar al langer omdat we beiden vaak in hetzelfde subforum postte, en later ook veel in dezelfde slowchats. We waren geïnteresseerd in elkaars verhalen, en om de slowchat daar niet constant mee te 'bevuilen' zijn we wat meer gaan DM'en, en zo werd het steeds persoonlijker. Uiteindelijk Facebook en Skype uitgewisseld, en na een half jaar ongeveer was hij in de buurt en besloten we eens af te spreken. Dat klikte gelijk (meer dan we allebei van tevoren hadden voorgesteld), en van het één kwam het ander en zo kregen we een relatie :P
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')