Hoe zit dat met de AH ToGo etc? Ook niet meer bereikbaar? Of hangt dat van het station af?quote:Winkels op Rotterdam Centraal Station lopen klanten mis nu de toegangspoortjes zijn gesloten. De NS wil op die manier zwartrijders buiten de deur houden, maar houdt ook de mensen tegen die alleen iets willen kopen. Dat meldt RTV Rijnmond.
De poortjes zijn sinds vrijdag alleen met een OV-chipkaart te openen, mits daar een saldo van minimaal twintig euro op staat. RTV Rijnmond stelt met tientallen passanten gesproken te hebben, die rechtsomkeert maakten in plaats van iets in de winkels kochten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald, ook als daarbij rekening wordt gehouden met de meivakantie.
Het vernieuwde Centraal Station in Rotterdam werd een jaar geleden geopend met veel nieuwe winkels. De verwachting dat de omzet per vierkante meter ontzettend hoog zou liggen, vanwege het grote aantal passanten. Hunkemöller, Desigual en Shoeby vertrokken echter alweer snel, omdat de winkels niet winstgevend waren.
Bron:Retailnews.nl
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Op een station verwacht ik toko's voor een snelle hap en/of 'reisvoedsel'. Dus pizzapunten, patat, belegde broodjes, flesjes drinken, koffie.
Ik verwacht daar geen pianowinkels, kledingwinkels en 3-michelin-sterrenrestaurants.
Ik ging in Leiden best wel vaak even naar de AH ToGo op het station als ik nog snel wat nodig had.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:25 schreef Leonos het volgende:
AH To Go zit op 010 ook achter de poortjes ja.
Lijkt me logisch dat de ondernemers wisten dat de poortjes dicht gingen ja.
Gehuil om niks.
Moet wel voldoende saldo opstaan ja anders gaat deze niet open.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Ik ging in Leiden best wel vaak even naar de AH ToGo op het station als ik nog snel wat nodig had.
Nu heb ik vermoedelijk nog wel ergens een OV-chipkaart maar als je die niet hebt kan je dat dus schudden.
Moet er ook voldoende saldo op staan (20 Euro) voor je naar binnen mag? Want dan vrees ik dat ik alsnog zonder brood naar huis zou gaan...
Je saldo moet positief zijn, volgens mij.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
Moet er ook voldoende saldo op staan (20 Euro) voor je naar binnen mag? Want dan vrees ik dat ik alsnog zonder brood naar huis zou gaan...
Nee je kunt ook een passage product op je kaart zetten zodat je dan eenmalig erin kan.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nice to knowquote:Ook is bij elke poortrij een groene noodknop aanwezig waarmee in geval van nood eenvoudig alle poorten opengezet worden.
Ik vraag me af wat er gebeurt als je langer dan een uur in het stationsgebied bent.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:58 schreef Cherna het volgende:
Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station.
Dan kun je niet meer uitchecken en krijg je een boete voor zwartrijdenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als je langer dan een uur in het stationsgebied bent.
Dan vraag je even hulp. Ze kunnen de poortjes altijd openen. Je zou het eenmalig eens moeten uitproberen. Je kunt bellen met ns en dat even vragen. Wat moet je daar langer dan een uur? Voor die paar winkels waar een normaal mens niets zou kopen omdat het stukken duurder is dan in het centrum? Je moet wel gek om daar kleren te kopen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als je langer dan een uur in het stationsgebied bent.
sjesus, wat voor figuren verzinnen dit soort termen?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:58 schreef Cherna het volgende:
eenmalige stationspassageproduct
NS-reisrecht
Witwassen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:22 schreef Cherna het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe dit soort winkels kunnen overleven op die dure locatie.
Dus nog voordat de poortjes gesloten waren. Wat ik al eerder zei. Wie gaat nu in het station dure merkkleding kopen of andere zaken die in het centrum waar het nog gezelliger is ook verkrijgbaar zijn en mogelijk nog goedkoper ook.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er was een paar maanden geleden al een docu op tvRijnmond met boze winkeleigenaren die omzetdalingen van 50% aangaven. Dit terwijl ze de hoofdprijs hebben betaald om in R'dam CS te kunnen staan.
AH ToGo bij Leiden Centraal zijn buiten de poortjes.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Ik ging in Leiden best wel vaak even naar de AH ToGo op het station als ik nog snel wat nodig had.
Nu heb ik vermoedelijk nog wel ergens een OV-chipkaart maar als je die niet hebt kan je dat dus schudden.
En voor een pastagerecht heb je geen maso nodig?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:58 schreef Cherna het volgende:.
Een passagerecht is op te laden en dat gratis. Dan heb je geen sado nodig.
Rotterdam Centraal was op de begane grond met de winkels sowieso niet echt een station. Heel veel jongerne die er gewoon rond hangen, zomaar. Beetje burger king, beetje op het bankje zitten.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Sowieso al een slechte plek voor winkels. Op een station vind je vooral mensen met haast, die gaan niet uitgebreid winkelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |