abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152612847
Beste forumleden,

Ik ben een meisje van bijna zeventien jaar en heb al het een en ander meegemaakt in mijn leven. In het verleden ben ik met de politie in aanraking geweest, waarna ik ook een agente Marieke leerde kennen. Deze jeugdagente had de pest aan mij omdat in het dorp waar ik woon(de) wel eens verhalen gingen dat ik losbandig zou zijn. Het was een redelijk klein dorp, met veel omliggende nóg kleinere dorpjes, waardoor een klein of onwaar verhaal zo rondging en aangedikt werd. Soms had ik ook echt wat met een jongen gedaan die had dan doorvertelde aan zijn vrienden en zo ging het dus rond. Ik stond al nadat ik een jongen kort had afgetrokken bekend als een hoer, dus dat zegt al genoeg :')

Deze jeugdagente vond het leuk om hier opmerkingen over te maken. Ze heeft in de drie jaar dat ik haar ken nog geen één keer normaal tegen mij kunnen doen. Het waren botte opmerkingen, vervelende blikken, uitlachen e.d.

Ze heeft de volgende uitspraken gedaan:

Wat zit je daar nu met je lambek?

Haha, weet je hoe mensen over jou denken? Dat je het hoertje bent!

Je bent vast in de bosjes geweest!

Ik laat mij tenminste niet door Jan en alleman gebruiken.

Ben je nog op je rug geweest?

Ik maak jou binnen vier minuten aan het janken, haha!

Knoop maar goed in je oren dat je je mond dicht moet houden over mij.

Bek dicht... mond dicht... moet jij niet even je mond houden?

Ik sleur je midden in de nacht je bed uit als ik dat wil!

Je deur gaat er uit als je nu niet meeloopt!

Dit zijn de uitspraken die ze feitelijk heeft gedaan tegen mij. Maar ze vindt het ook grappig om mij als een baby te behandelen. Ik keek desondanks tegen haar op, ondanks die vervelende dingen, want ik zocht een voorbeeld want dat had ik niet echt. Ik voelde me in de steek gelaten en alleen, en ja... waarom ik dan nou zo nodig haar idolaat moest zijn. Dat begrijp ik zelf ook niet, want nu ben ik een en al woede. Maar dat komt later. Ze behandeld mij dus soms weer als een achterlijke gehandicapte of gewoon een klein kind, alsof ik een 8-jarige ben of zo..

Dag meisie! Hij heeft al kindjes hoor! (wanneer ik vraag hoe oud haar collega is)

Jij moet mij toch geen pijn doen? Ik doe jou toch ook geen pijn, en dat weet je!

Maar dat doe ik niet om jou te plagen.

Kijk mij eens even aan (terwijl ze met haar duim mijn voorhoofd streelt)

Ik ervoer dat weer als vernederend. In ieder geval, vandaag was ik op een festival in de buurt. Ik had via via vernomen dat die agente daar ook was, en daarom wilde een vriendin van mij er per se naar toe. Daar liepen we ook een andere jeugdagente tegen het lijf, die ons vertelde dat Marieke zou weggaan naar een ander korps. In het verleden had Marieke mij en dat meisje die ik nu even Maureen noem, aangeklaagd wegens stalking. Maureen stalkte haar ook echt, ik nam in dat halfjaar dat ze dat deed hooguit 6 keer de telefoon over en vroeg dan of ze een pizza wilde eten, maar ik werd ook betrokken in haar aangifte. Ik kreeg er geen straf voor en de zaak werd geseponeerd. Waarschijnlijk krijgt Maureen 40 uur taakstraf. Afijn, Maureen vertelde haar collega dat ze het wilde afsluiten en Marieke de jeugdagent dus zocht. Ik vond het op zich ook wel een goed idee om het gewoon normaal af te sluiten met die agente, ondanks al die onzin en toestanden . Die collega belde dus Marieke, en had nog tegen ons gezegd: "Als ik er geen goed gevoel bij heb, doe ik het niet. Jullie zijn al zo beschadigd, maar Marieke begrijpt dat wel." Marieke was al onderweg en ik en Maureen wachten. Ze kwam, praatte een halfuur met Maureen, maar ik werd straal genegeerd en ze mompelde toen ze mij voorbij liep nog iets over een afscheid en lachte toen, zonder zich één keer op mij te richten want ze negeerde mij dus.

Ik vind dat in het algemeen gewoon pijnlijk. Dat heeft er niet mee te maken dat zij mijn idolaat is geweest, maar met het feit dat ik in het verleden vaak ben afgewezen. Door mijn moeder, door mijn vader al helemaal, veel overgeplaatst in jeugdzorginternaten en gepest op school. Daarom roept het bij mij weer opnieuw emoties op als iemand mij ook gewoon afwijst en negeert. Ik ben een beetje borderliner, aldus een diagnose, dus ik kan dat niet goed verwerken, al laat ik het wel uit mijn hoofd om mijn zelfbeheersing te verliezen. Nu deze jeugdagente dus vertrekt, word ik opeens kwaad, maar dat zal wel de afwijzings-emotie zijn. Ik hoop dat jullie mij serieus nemen.

Groeten,

PsychoMirror
  vrijdag 15 mei 2015 @ 04:29:28 #2
395284 tetouaribo
expectations
pi_152612866
Vervelend voor je. Misschien is het handig om de ombudsman in te schakelen, aangifte te doen en een klacht in te dienen. En verhuizen zou ook helpen.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_152612872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 04:29 schreef tetouaribo het volgende:
Vervelend voor je. Misschien is het handig om de ombudsman in te schakelen, aangifte te doen en een klacht in te dienen. En verhuizen zou ook helpen.
Ze vertrekt zaterdag zelf al, maar juist nu ze "oprot" begint het te knagen. Het was gewoon pesten, treiteren en vernederen. Ik had al eerder een jeugdagente in mijn leven, waar ik wél goed contact mee had. Die was empathisch, mailde zelfs nog even met mij op Hyves, deed normaal maar die vertrok. Vervolgens kreeg ik dat mens er voor in de plaats. Ik ben alleen bang om niet geloofd te worden door de Ombudsman, maar ik denk er zeker over na. Bedankt voor de reactie!
pi_152612880
flikker op

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 16-05-2015 13:23:59 ]
(she/her)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 04:35:12 #5
395284 tetouaribo
expectations
pi_152612881
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 04:31 schreef PsychoMirror het volgende:

[..]

Ze vertrekt zaterdag zelf al, maar juist nu ze "oprot" begint het te knagen. Het was gewoon pesten, treiteren en vernederen. Ik had al eerder een jeugdagente in mijn leven, waar ik wél goed contact mee had. Die was empathisch, mailde zelfs nog even met mij op Hyves, deed normaal maar die vertrok. Vervolgens kreeg ik dat mens er voor in de plaats. Ik ben alleen bang om niet geloofd te worden door de Ombudsman, maar ik denk er zeker over na. Bedankt voor de reactie!
Tegen de politie kun je vaak niets beginnen, al sta je in je recht, helaas. Zijn er ooggetuigen geweest? En de volgende keer dat je weer zo iets mee maakt moet je baar de dienst immer van de agent vragen en kijken of je het gesprek kan opnemen.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_152612885
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 04:35 schreef tetouaribo het volgende:

[..]

Tegen de politie kun je vaak niets beginnen, al sta je in je recht, helaas. Zijn er ooggetuigen geweest? En de volgende keer dat je weer zo iets mee maakt moet je baar de dienst immer van de agent vragen en kijken of je het gesprek kan opnemen.
Mijn moeder en zus zijn alleen ooggetuigen. Ook een ambulante begeleider is er een keer bij geweest, maar die is mijn begeleider niet meer, al kan ik wel contact met haar opnemen. Verder is ze al eens aangeklaagd voor poging tot doodslag en zware mishandeling, ze kwam zelfs op televisie. Er is ook eens een wijkagent bij geweest waar ik ook wel mee op kon schieten, maar helaas verhuist hij mee met haar. Ze zijn waarschijnlijk gepromoveerd.

Fylax: Ik ben te geëmotioneerd om te gaan slapen. Klinkt overdreven, maar ik kan mijn verstand wel gebruiken, maar mijn gevoel verandert niet mee. Ik sliep al slecht en zo, maar goed. Waarschijnlijk ben ik de hele nacht en dag wakker, maar komt wel goed.
pi_152613340
Conclusie: de wereld is naar en gemeen. Daar ben je dus achter, en nu accepteren dat het zo is, en op zoek gaan naar dingen die wel leuk en gezellig zijn. Daar heb je veel meer aan.

Hoe andere mensen zijn, of wat ze zeggen en doen. Daar heb je geen invloed op, alleen op hoe je zelf bent. Volgende keer moet je denken: Kan mij het schelen wat ze over me zeggen, ik doe het lekker zelf wel.

Los van het feit dat een berisping van de agente in dit geval wel op zijn plaats is.
pi_152613352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 04:35 schreef Fylax het volgende:
Ik ga nu slapen, als je morgen een schouder of een knuffel nodig hebt ben ik er voor je.

Waarom ga jij trouwens niet ook slapen? :* O+
Opdonderen uit R&P als je blijft slowchatten, baggeren of hosselen, Fylax.

Mocht je hierop willen antwoorden: dat kan in R&P FB, dus niet in dit topic.
pi_152613564
Doe aangifte tegen haar, want een minderjarige geestelijk mishandelen kan gewoon niet. Zeker niet door een "hulpverlener"!

Als je de aangifte schrijft zoals je hier hebt gedaan dan wordt je wel serieus genomen. Doe dit wel via haar korpsleiding en eis van hun een reactie. Mocht ze al overgeplaatst zijn dan sturen ze het maar door.

Het is nooit te laat om een klacht tegen haar in te dienen.
pi_152614169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:04 schreef jaha het volgende:
Conclusie: de wereld is naar en gemeen. Daar ben je dus achter, en nu accepteren dat het zo is, en op zoek gaan naar dingen die wel leuk en gezellig zijn. Daar heb je veel meer aan.

Hoe andere mensen zijn, of wat ze zeggen en doen. Daar heb je geen invloed op, alleen op hoe je zelf bent. Volgende keer moet je denken: Kan mij het schelen wat ze over me zeggen, ik doe het lekker zelf wel.

Los van het feit dat een berisping van de agente in dit geval wel op zijn plaats is.
Lol?
Fylax is op televisie geweest
pi_152614198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 04:16 schreef PsychoMirror het volgende:
Deze jeugdagente vond het leuk om hier opmerkingen over te maken. Ze heeft in de drie jaar dat ik haar ken nog geen één keer normaal tegen mij kunnen doen. Het waren botte opmerkingen, vervelende blikken, uitlachen e.d.

Ze heeft de volgende uitspraken gedaan:

Wat zit je daar nu met je lambek?

Haha, weet je hoe mensen over jou denken? Dat je het hoertje bent!

Je bent vast in de bosjes geweest!

Ik laat mij tenminste niet door Jan en alleman gebruiken.

Ben je nog op je rug geweest?

Ik maak jou binnen vier minuten aan het janken, haha!

Knoop maar goed in je oren dat je je mond dicht moet houden over mij.

Bek dicht... mond dicht... moet jij niet even je mond houden?

Ik sleur je midden in de nacht je bed uit als ik dat wil!

Je deur gaat er uit als je nu niet meeloopt!

Dit zijn de uitspraken die ze feitelijk heeft gedaan tegen mij. Maar ze vindt het ook grappig om mij als een baby te behandelen. Ik keek desondanks tegen haar op, ondanks die vervelende dingen, want ik zocht een voorbeeld want dat had ik niet echt. Ik voelde me in de steek gelaten en alleen, en ja... waarom ik dan nou zo nodig haar idolaat moest zijn. Dat begrijp ik zelf ook niet, want nu ben ik een en al woede. Maar dat komt later. Ze behandeld mij dus soms weer als een achterlijke gehandicapte of gewoon een klein kind, alsof ik een 8-jarige ben of zo..
Ik wil best geloven dat er niet leuke momenten zijn geweest, maar ergens geloof ik ook wel dat er ook een reden is dat je a. zo vaak met haar in contact bent gekomen en b. zij je misschien ook een beetje wakker probeerde te schudden voor de effecten van je gedrag.

Laten we eerlijk zijn, je hebt nu eenmaal issues en die neem je overduidelijk mee in je beoordeling van zowel de situatie als die agente zelf.

quote:
Ik ervoer dat weer als vernederend. In ieder geval, vandaag was ik op een festival in de buurt. Ik had via via vernomen dat die agente daar ook was, en daarom wilde een vriendin van mij er per se naar toe. Daar liepen we ook een andere jeugdagente tegen het lijf, die ons vertelde dat Marieke zou weggaan naar een ander korps. In het verleden had Marieke mij en dat meisje die ik nu even Maureen noem, aangeklaagd wegens stalking. Maureen stalkte haar ook echt, ik nam in dat halfjaar dat ze dat deed hooguit 6 keer de telefoon over en vroeg dan of ze een pizza wilde eten, maar ik werd ook betrokken in haar aangifte. [quote]

Lijkt me vrij terecht dat je bij die aangifte betrokken werd.

[quote]Ik kreeg er geen straf voor en de zaak werd geseponeerd. Waarschijnlijk krijgt Maureen 40 uur taakstraf. Afijn, Maureen vertelde haar collega dat ze het wilde afsluiten en Marieke de jeugdagent dus zocht. Ik vond het op zich ook wel een goed idee om het gewoon normaal af te sluiten met die agente, ondanks al die onzin en toestanden . Die collega belde dus Marieke, en had nog tegen ons gezegd: "Als ik er geen goed gevoel bij heb, doe ik het niet. Jullie zijn al zo beschadigd, maar Marieke begrijpt dat wel." Marieke was al onderweg en ik en Maureen wachten. Ze kwam, praatte een halfuur met Maureen, maar ik werd straal genegeerd en ze mompelde toen ze mij voorbij liep nog iets over een afscheid en lachte toen, zonder zich één keer op mij te richten want ze negeerde mij dus.
Was Marieke in functie?
Stond je er gewoon bij af te wachten of heb je haar persoonlijk aangsproken of je nog even wat kon bespreken?

quote:
Ik vind dat in het algemeen gewoon pijnlijk. Dat heeft er niet mee te maken dat zij mijn idolaat is geweest, maar met het feit dat ik in het verleden vaak ben afgewezen. Door mijn moeder, door mijn vader al helemaal, veel overgeplaatst in jeugdzorginternaten en gepest op school. Daarom roept het bij mij weer opnieuw emoties op als iemand mij ook gewoon afwijst en negeert. Ik ben een beetje borderliner, aldus een diagnose, dus ik kan dat niet goed verwerken, al laat ik het wel uit mijn hoofd om mijn zelfbeheersing te verliezen. Nu deze jeugdagente dus vertrekt, word ik opeens kwaad, maar dat zal wel de afwijzings-emotie zijn. Ik hoop dat jullie mij serieus nemen.
Wat moeten we dan serieus nemen?
Wat verwacht je nu van dit topic en de reacties dan?

Je opname is dus niet doorgegaan?
Wat zegt je psych/behandelaar hierover?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:38:32 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152614258
In welke situaties gebeurt dit?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:11:28 #13
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_152614859
Als ik het goed begrijp stalkte je samen met een vriendin een agente die jou in het verleden heeft opgepakt, die gaat nu ergens anders werken en jij voelt dat als een persoonlijke afwijzing.
Vat ik het zo goed samen?

Misschien kun je het van de andere kant bekijken: misschien gaat Marieke wel weg uit je dorp omdat ze zich niet meer veilig voelt.
Prrrrr
pi_152615168
Ga in therapie. Serieus
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:27:29 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152615196
Posthistorie van TS is een groot samenraapsel van psychische problemen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:46:12 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152615623
Bespreek dit met je therapeut.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_152615996
Ik zou hier inderdaad niet FOK! voor gebruiken.. dit is, ehm... wel iets 'groter' dan een whatsapprelatie of wat onzekerheid...

Dus:

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:46 schreef fathank het volgende:
Ja doei.
pi_152632897

[ Bericht 100% gewijzigd door PsychoMirror op 15-05-2015 21:01:45 ]
pi_152632973
Ik kwam met haar in aanraking omdat ik toen een grote mond had op school, had zwartgereden en ze dacht dat ik met spuitverf een hartje op een auto had geklad, maar dat was niet zo. Later moest ik een keer bij haar op bureau komen daarvoor volgens mij, en nog later was ik aangehouden wegens belediging.

Nee, ze liep gewoon direct door en mompelde iets, waarna ze wegsnelde want ze ging gewoon weg.

Ja ik weet het niet. Of ik aangifte kan doen. Of anderen dit ook overkomen is.

Nee, ik heb in juli een intake bij de ggz voor een afspraak bij een psychiater e.d., en ik ga maandag nog naar de huisarts.
pi_152633685
En hoe voelt Maureen zich na het gesprek met Marieke eigenlijk?

Stel dat je aangifte zou gaan doen, wat zou je ermee willen bereiken?
Zou je het aan kunnen om geconfronteerd te worden met je eigen aandeel in deze situatie?
pi_152634247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:31 schreef PsychoMirror het volgende:
Ik wist niet zo goed waar dit nu bij hoorde, maar goed:

Ik ken dus een 15-jarige zwakbegaafde/verstandelijk gehandicapte (IQ ligt ergens rond de 65) en ik vraag me af hoe je nou eigenlijk tegen zo'n kind hoort te praten.

Zijn zinnen als: "Hij heeft kindjes" en "Jij moet mij geen pijn doen, ik doe jou ook geen pijn" en dan langzaam uitgesproken wel normaal? Niet dat ik dat doe, maar ik hoor dat ze zo tegen dat meisje praten.
Volgens mij mis ik iets aan TS.

* Myrr onderzoek doet

Aaahh, hier waag ik me niet aan.

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:46 schreef fathank het volgende:

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2015 21:43:14 ]
pi_152653061
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:27 schreef Scary_Mary het volgende:
En hoe voelt Maureen zich na het gesprek met Marieke eigenlijk?

Stel dat je aangifte zou gaan doen, wat zou je ermee willen bereiken?
Zou je het aan kunnen om geconfronteerd te worden met je eigen aandeel in deze situatie?
Maureen is weer helemaal in de ban dat van mens. Ik heb amper een eigen aandeel gehad in die twee jaar. Daarna ben ik wel meegegaan in stalking, maar dat stelde niets voor in vergelijking met wat zij mij allemaal heeft aangedaan en alles. werd zwaar paranoïde van haar
pi_152653218
Ik denk dat het verstandiger is als je wacht verder tot juli en eventueel het gesprek met je huisarts. Dit verder op FOK! bespreken lijkt me niet bevorderlijk voor je eigen gemoedsrust ook. Succes er mee in elk geval! :)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')