abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152628891
EjmAlrai twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:01:35 #Iraq: Izzat al-Duri dismantle the information about his "death claim".https://t.co/0YYUhv0Op5 reageer retweet
EjmAlrai twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 15:06:21 Al-Duri condemned COB Speicher "massacre of pupils who never fought against #ISIS". #ISIS is "holding a thousand of Baathist since 10 month" reageer retweet
pi_152630262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:17 schreef Irakees het volgende:
[ afbeelding ]
wat is dat voor een vlag trouwens?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_152630916
Under pressure from American officials here, Iraq has withdrawn Shiite militiamen from the Ramadi area in Anbar Province, and the American-led coalition immediately responded by stepping up bombing raids to support Iraqi forces battling extremists of the Islamic State there, according to Iraqi officials involved in the decision.

He warned that unless the militias were withdrawn, the United States would not be able to launch airstrikes to support the Iraqi forces there.
http://www.nytimes.com/20(...)s-withdraw.html?_r=0

Schuld van de VS dus dat Daesh het nu in handen heeft.
pi_152631132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:53 schreef reza1 het volgende:
EjmAlrai twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:01:35 #Iraq: Izzat al-Duri dismantle the information about his "death claim".https://t.co/0YYUhv0Op5 reageer retweet
EjmAlrai twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 15:06:21 Al-Duri condemned COB Speicher "massacre of pupils who never fought against #ISIS". #ISIS is "holding a thousand of Baathist since 10 month" reageer retweet
Ik hoor nergens waaruit blijkt dat hij nog in leven is? Het kan opgenomen zijn voor z'n dood en nu uitgebracht zijn.
-
pi_152633041
het iraakse leger :')

p_vanostaeyen twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 20:31:59 Seems to be confirmed now that Ramādī, al-Anbār, has been completely taken over by The Islamic State http://t.co/ZIlQRHQFWn reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_152633400
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:05 schreef Slayage het volgende:
het iraakse leger :')

p_vanostaeyen twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 20:31:59 Seems to be confirmed now that Ramādī, al-Anbār, has been completely taken over by The Islamic State http://t.co/ZIlQRHQFWn reageer retweet
Alweer....
pi_152633516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Alweer....
dat land moeten ze gewon opdoeken... levensvatbaar my ass
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:35:05 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_152634020
quote:
quote:
“You stated that Isis was created because we don’t have enough presence and we’ve been pulling out of the Middle East,” Ziedrich said, shifting blame instead on to the consequences of George W Bush’s invasion of Iraq. “The threat of Isis was created by the Iraqi coalition authority, which ousted the entire government of Iraq.

“It was when 30,000 individuals who are part of the Iraqi military – they were forced out. They had no employment, they had no income, yet they were left with access to all the same arms and weapons. Your brother created Isis!”
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_152635363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:08 schreef SteelDogg het volgende:

[..]

Ik hoor nergens waaruit blijkt dat hij nog in leven is? Het kan opgenomen zijn voor z'n dood en nu uitgebracht zijn.
Douri clearly refers in the recording to events that have happened since rumours of his alleged death surfaced on April 17, notably the deployment of Shiite paramilitary groups in the Nukhayb region earlier this month.

“Nukhayb represents a strategic position for Iran inside Iraq, and one of the aims of occupying Nukhayb is to open a front against Saudi Arabia, and connect with the fronts in Syria and Lebanon after the northern passages were closed,” he said.
pi_152636073
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat land moeten ze gewon opdoeken... levensvatbaar my ass
Zodra alle olie op is, wordt het niets meer dan wederom een strijdtoneel tussen Ankara en Teheran.
pi_152643709
Van die 4 Indiase studenten die vorig jaar naar Irak waren vertrokken om zich aan te sluiten bij IS en voor hevige commotie zorgden toentertijd is er eentje teruggekeerd naar India en gearresteerd.

Reden van terugkeer: Hij kreeg geen salaris.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NEE!
pi_152647968
@Hayder_alKhoei: "These are the men of Ramadi... the police of Ramadi, they flee and we fight for them" https://t.co/SVto2iwq96 #Iraq #Ramadi #pt

pi_152650283
AJENews twitterde op zaterdag 16-05-2015 om 14:38:57 BREAKING: US special forces kill senior ISIL leader Abu Sayyaf during a raid in eastern Syria, according to Defence Secretary Ash Carter reageer retweet
pi_152650497
quote:
Dat maakt allemaal niet uit, soennieten worden onderdrukt!
pi_152650529
RIP Saddam indeed. :) Een grote man en soms een nodige Brutus.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:12:05 #93
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152652320
Joh. Waar moet ik het anders neerzetten. In de LaPo van het Syri topic wordt gezegd dat ik bij dit soort nieuws een nieuw topic zou moeten aanmaken. Voor je het weet staat dan heel NWS met allerlei losse onderwerpen mbt Syri.
pi_152652594
Ontopic: Al-Douri zou dus niet dood zijn?

quote:
VS leveren meer wapens aan Irak voor strijd tegen IS

Bewerkt door: redactie
16/05/15 - 00u49 Bron: ANP

Iraakse troepen op de grond krijgen Amerikaanse luchtsteun in de Iraakse stad Ramadi ap.
De Verenigde Staten komen met meer militaire hulp aan Irak, nadat strijders van terreurbeweging Islamitische Staat (IS) aanvallen hadden uitgevoerd op de Iraakse stad Ramadi. Dat heeft het Witte Huis gisteren bekendgemaakt.
De Amerikaanse vice-president Joe Biden en premier Haidar al-Abadi van Irak spraken elkaar daarover. De VS zullen zwaar wapentuig leveren. Het gaat om onder meer raketwerpers tegen bomauto's, extra munitie en uitrusting voor de Iraakse strijdkrachten.

Strijders van Islamitische Staat wisten gisteren een regeringsgebouw in Ramadi te veroveren. Overheidsgebouwen in de omgeving zijn door de terroristen opgeblazen. Getuigen meldden in de avond dat de stad ten westen van hoofdstad Bagdad volledig in handen van IS was gevallen, maar het Iraakse leger ontkent dat.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:42:48 #95
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152653321
quote:
Militairen naar Ramadi

BAGDAD - Irak heeft extra militairen gestuurd naar Ramadi, nadat terreurbeweging Islamitische Staat (IS) vrijdag delen van de stad had veroverd op het leger. De tegenaanval wordt ondersteund met bombardementen door de internationale coalitie tegen IS onder leiding van de VS. Dat meldde de BBC zaterdag.

IS veroverde vrijdag een regeringsgebouw in de stad. Gebouwen in de omgeving werden door strijders opgeblazen. De stad, zo'n 100 kilometer ten westen van de hoofdstad Bagdad, zou volledig in handen van IS zijn gevallen.

Het Iraakse leger laat weten drie gevechtseenheden in de omgeving van de stad te hebben. Als reactie op de verovering van IS, zegden de Verenigde Staten zwaar wapentuig aan het Iraakse leger toe. Bij gevechten kwamen vrijdag zeker 10 politieagenten om het leven. IS gebruikte zes bomauto's in de aanval.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_naar_Ramadi__.html

Hoe groot is de kans dat dat zware wapentuig uiteindelijk in handen komt van IS?
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:45:30 #96
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152653412
inghimasii twitterde op zaterdag 16-05-2015 om 16:31:27 Huge amount of war spoils gained by #IS forces after they captured Anbar Police HQ's in Gov Complex of #Ramadi http://t.co/oe6ZmADYDo reageer retweet
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:55:23 #97
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152663907
Syrie niet hier gaan posten, maak dan maar even losse topics.
pi_152663982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:42 schreef YazooW het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_naar_Ramadi__.html

Hoe groot is de kans dat dat zware wapentuig uiteindelijk in handen komt van IS?
Ligt er aan wie het precies krijgen. Hashd Al-Sha'bi (PMU) rennen niet zomaar weg, maar die wil de VS niet bewapenen. Lokale troepen zijn of bang dat hun familie iets overkomt, of zijn stiekem wel voor ISIS.

Volgens mij zijn die gevechtseenheden van de special forces, dus dat zit wel goed.
pi_152664266
Snap het ff niet, dat zijn niet de PMU's eenheden die nu gevlucht waren?

Waarom gaan ze er niet full in met de PMU + Sjitische milities in Ramadi en hele Anbar provincie eigenlijk? Dit gaat overduidelijk niet werken ;(
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')