abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator vrijdag 15 mei 2015 @ 14:52:35 #26
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_152621845
#delulverhalenvanmoira
Fuck the EBU.
pi_152621856
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:52 schreef Moira. het volgende:
#delulvanmoira
:~
pi_152625692
FOK staat echt bijna altijd bij de eerste zoekresultaten als ik iets wilde weten :P een account gemaakt toen ik 14 of 15 was maar daar postte ik zelden mee. Dat is nog steeds dit account en inmiddels heb ik wel een tijdje actief gepost, en dat is nu weer wat minder.

Ik zie het als een leuk tijdverdrijf, sommige zaken vind ik oprecht interessant, sommige dingen erg grappig etc.

Ben ook niet anoniem hier, regelmatig foto's op fok! gezet. Heb wel eens getwijfeld of dat handig is geweest maar aan de andere kant.. ik ben redelijk hetzelfde op fok als in het echt dus.
pi_152625774
Ik kom nog helemaal niet zo lang op FOK!, maar weet eigenlijk niet meer precies wat mij hier heeft gebracht. Ik vermoed dat dit het was:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:50 schreef sturmpie het volgende:
ik kwam FOK! vaak tegen in de zoekmachine als ik een antwoord op een vraag zocht.
FOK! is voor mij een interessant en leuk tijdverdrijf geworden.
Voor mij is het "nut" van FOK! tweeledig:

- Een manier om af en toe "sociaal" te (kunnen) zijn, zonder de (wederzijdse) verplichtingen/verwachtingen die daar IRL bij komen kijken
- Een leuk tijdverdrijf tussen andere dingen/werkzaamheden door

Als ik op FOK! zit en heb geen tijd, zin, energie of whatever meer, dan post ik niks of druk ik op het kruisje en heb ik stante pede helemaal niks meer met FOK! van doen. Dat werkt IRL toch anders. Daarnaast dit:

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 02:18 schreef Monopoly het volgende:
FOK! is gewoon tof.
Of je down bent of bezopen. Er is altijd op elk moment van de dag wel iets te vinden waar je je voor interesseert.
Ook wat dat aangaat heb je IRL minder vrijheid/keuze.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:56 schreef BadassFlipflops het volgende:

[..]

Interessant! ook altijd op hetzelfde account btw?
Wat ik dus een beetje heb is dat als FOK voor mij van functie veranderd ik ook vind dat daar dan een nieuw account bij hoort.
Verder ben ik via FOK nooit echt close met mensen geworden, ik snap ook niet echt hoe dat gebeurt zeg maar :P
Mensen gaan mekaar lopen PM'en nav topics ofzo?
Wat denk je btw dat mensen 'zielig' zouden vinden? het feit dat je hier al 15 jaar rondloopt, of het feit dat je hier op je 30ste nog bent?
Contact is contact, ik zie eigenlijk niet in waarom dat online per definitie NIET tot meer zou kunnen leiden. (?)

Er zijn op FOK! wel een paar mensen die ik er "tussenuit vind springen", maar ondanks dat ik dat soms ook wel laat merken en heel af en toe ook wel eens PM/DM (ook wel eens op eigen initiatief) wil ik t.a.v. FOK!(kers) toch graag een zekere afstand bewaren. FOK! en IRL graag gescheiden houden. Wie weet, wellicht verandert dat ooit nog wel eens (zoals ik al schreef, zo lang kom ik hier ook nog niet).
Ik ben overigens wel echt mijzelf hier (al gaat het dan wel slechts om een déél van mijzelf... zowel in positieve als negatieve zin denk ik), ik heb ook maar één account.

Edit: ik wil nog wel eens wat "zakelijker" schrijven dan dat ik praat, dat maakt mij online misschien toch wel íetsje anders...
Tails tell tales
pi_152643202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:38 schreef BadassFlipflops het volgende:
De reden van dit topic begint met de vraag wat ik hier wil op FOK.
Ik heb in de loop der jaren accounts gehad waarop ik echt mezelf was, ook zeer open en persoonlijke dingen heb gedeeld maar dan vaak wel oppervlakkige info verkeerd zodat ik niet herkend zou worden, ik heb trollacounts gehad, ik heb accounts gehad waarop ik een bepaald personage probeerde te zijn, en accounts waarbij de link naar mijn echte persoon er was maar waarop ik dan weer niet echt het achterste van mijn tong liet zien.
Nu ben ik benieuwd wat de beweegredenen zijn van mensen om hier op FOK een account te hebben, voor mezelf kan dat dus zijn dat ik een persoonlijke kwestie wil bespreken en wil weten hoe vreemden hier tegenaan kijken of gewoon een beetje ouwehoeren.
Ik ben benieuwd hoe jullie met het fenomeen FOK omgaan, en wie weet lees ik nog dingen waarvan ik denk zo kan het ook.
Ik lurkte al een paar jaar totdat ik eens dat geheimzinnige kpd wou zien. Dus ik een flutaccountje aangemaakt en na enkele minuten had ik kpd ook weer gezien :')
Magoed, ik had toen dus wel een account.

Na een aar jaar toch gaan posten en ook steeds meer gaan posten. Tegenwoordig doe ik het rustiger aan op fok maar hang hier nog wel geregeld rond, vooral omdat er nog steeds ook leuks gebeurt
pi_152643332
Ik zit al jaren op een ander forum eigenlijk, maar het gaat daar nogal 'braaf' aan toe, vaak hetzelfde gezeur...
Omdat ik hier al een tijdje wat kwam lezen dacht ik kom, ik maak een account :)

De reden is gewoon wat ontspanning. Ik zit nu met mijn koffie in de zetel, beetje lezen en soms reageren op iets. En 's avonds net hetzelfde, na een dag werken plof ik op de bank met mij ipad en ga ik wat lullen op FOK.

De anonimiteit is mooi meegenomen als ik na 3 gin tonics iets beschamends uitkraam :9 maar ik ben verder gewoon mezelf.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 08:42:46 #32
435265 BadassFlipflops
I'll flip your flop
pi_152643605
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 06:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik lurkte al een paar jaar totdat ik eens dat geheimzinnige kpd wou zien. Dus ik een flutaccountje aangemaakt en na enkele minuten had ik kpd ook weer gezien :')
Magoed, ik had toen dus wel een account.

Na een aar jaar toch gaan posten en ook steeds meer gaan posten. Tegenwoordig doe ik het rustiger aan op fok maar hang hier nog wel geregeld rond, vooral omdat er nog steeds ook leuks gebeurt
hahaha, ook wel eens op rondgekeken idd, en idd niet veel aan :P
Because fuck you! thats why.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 11:36:35 #33
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_152645951
Best een goede vraag eigenlijk. Als ik het objectief bekijk is het ontzettend grote tijdverspilling, net als facebook. Toch wordt je er naartoe getrokken. Wellicht omdat je af en toe nog wel interessante discussies kan voeren met mensen.

Daarnaast vind ik het interessant om ideeën te delen en te kijken wat mensen buiten mijn vriendengroep er van vinden. Om een breder perspectief te krijgen van de 'normale mens', nieuwe dingen te leren.

Wat ik de laatste tijd echter steeds meer doorkrijg is dat een ontzettend groot deel van de users in de R&P topics gewoon stumpers zijn. Depressief, introvert, verlegen, niet sociaal, nul eigen verantwoordelijkheid. Af en toe kun je er eentje helpen en kom je wat interessants tegen, maar het overgrote deel van de posts is ofwel gezeur, geklaag, of ander slachtofferrolgedrag. Als dat gemiddelde mensen zijn, ben ik verwonderd.

Ik heb er verder ook weinig aan, dus wellicht is het binnenkort maar eens tijd om deze gewoonte te kicken. Ik kijk het nog even aan ;)
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_152647910
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:36 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Best een goede vraag eigenlijk. Als ik het objectief bekijk is het ontzettend grote tijdverspilling, net als facebook. Toch wordt je er naartoe getrokken. Wellicht omdat je af en toe nog wel interessante discussies kan voeren met mensen.

Daarnaast vind ik het interessant om ideeën te delen en te kijken wat mensen buiten mijn vriendengroep er van vinden. Om een breder perspectief te krijgen van de 'normale mens', nieuwe dingen te leren.

Wat ik de laatste tijd echter steeds meer doorkrijg is dat een ontzettend groot deel van de users in de R&P topics gewoon stumpers zijn. Depressief, introvert, verlegen, niet sociaal, nul eigen verantwoordelijkheid. Af en toe kun je er eentje helpen en kom je wat interessants tegen, maar het overgrote deel van de posts is ofwel gezeur, geklaag, of ander slachtofferrolgedrag. Als dat gemiddelde mensen zijn, ben ik verwonderd.

Ik heb er verder ook weinig aan, dus wellicht is het binnenkort maar eens tijd om deze gewoonte te kicken. Ik kijk het nog even aan ;)
Ik mag toch hopen dat fok niet uit de gemiddelde mens bestaat, verder wel eens. Ik kan me oprecht verbazen over en soms heerlijk ergeren aan wat je hier zoal voorbij ziet komen. Maar zo nu en dan kom je wel eens een toffe user tegen. Dat is tot nu toe wel de meerwaarde voor mij gebleken. Naast de soms toch wel hoge amusementswaarde dan.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:55:16 #35
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152653687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:38 schreef BadassFlipflops het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie met het fenomeen FOK omgaan, en wie weet lees ik nog dingen waarvan ik denk zo kan het ook.
Dit topic houdt verband met een topic dat enigszins gelijktijdig is gestart, namelijk R&P / Constant blijven liegen. Van geen een account kan je nagaan of iemand intrinsiek eerlijk post, zoals degene ook in het echte leven zou posten. Met name accounts die aangeven vrouw te zijn, denk ik dat 9 van 10 gewoon man zijn. Zodoende kan ik hier op Fok voorkomen alsof ik een bruintje ben, terwijl ik in werkelijkheid een witje ben. Verder neem ik de boel hier niet te serieus, ik denk ook dat als je teveel in R&P blijft hangen, je teveel gaat denken als een vrouw. Nodeloos drama creëren, omslachtig taalgebruik, op alle slakken zout leggen, in de slachtofferrol kruipen, afgunst etc. Kan natuurlijk nooit productief werken.

Eigenlijk wel apart dat nooit iemand eerder een dergelijk topic heeft geopend, want het is wel van invloed. Dit forum werkt voor geen meter want sommigen komen hier met serieuze intenties en sommigen om te trollen. Gaat niet echt goed samen, dus beter neem je dit forum niet te serieus, want het levert toch geen reet op.

[ Bericht 17% gewijzigd door Temps_mort op 16-05-2015 17:16:47 ]
pi_152654751
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:55 schreef Temps_mort het volgende:

[..]

Dit topic houdt verband met een topic dat enigszins gelijktijdig is gestart, namelijk R&P / Constant blijven liegen. Van geen een account kan je nagaan of iemand intrinsiek eerlijk post, zoals degene ook in het echte leven zou posten. Met name accounts die aangeven vrouw te zijn, denk ik dat 9 van 10 gewoon man zijn. Zodoende kan ik hier op Fok voorkomen alsof ik een bruintje ben, terwijl ik in werkelijkheid een witje ben. Verder neem ik de boel hier niet te serieus, ik denk ook dat als je teveel in R&P blijft hangen, je teveel gaat denken als een vrouw. Nodeloos drama creëren, omslachtig taalgebruik, op alle slakken zout leggen, in de slachtofferrol kruipen, afgunst etc. Kan natuurlijk nooit productief werken.

Eigenlijk wel apart dat nooit iemand eerder een dergelijk topic heeft geopend, want het is wel van invloed. Dit forum werkt voor geen meter want sommigen komen hier met serieuze intenties en sommigen om te trollen. Gaat niet echt goed samen, dus beter neem je dit forum niet te serieus, want het levert toch geen reet op.
Die 9 op de 10 durf ik wel te ontkrachten. :7 Al zullen het er best wel wat zijn ja.
pi_152654971
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:55 schreef Temps_mort het volgende:

[..]

Klopt want vrouw zijn is ook erg onmogelijk en superbijzonder! Gare denkwijze hoor, as if je niet buitenkomt?
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:25:11 #38
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152657283
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:42 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

Klopt want vrouw zijn is ook erg onmogelijk en superbijzonder! Gare denkwijze hoor, as if je niet buitenkomt?
De topics die van jouw hand komen, zijn veruit de meest oppervlakkige ooit geschreven. Hoe anders kan iemand in een topic de woorden uiterlijk en lelijk dermate vaak herhalen. Jij bent gewoon een man die een stereotype beeld van een vrouw wil neerzetten, als een willoze, hersenloze en onzekere troela. Het is je gelukt. Gelukkig ken ik in het echt niet een vrouw die zich op een dergelijke eendimensionale wijze presenteert zoals jij doet. Op deze manier zit de meerderheid van deze "vrouwen" hier gewoon wat te trollen. Zijn gewoon mannen dus. Fok vind ik nou niet echt een vrouwvriendelijk forum gezien de geldingsdrang en afzeikmentaliteit die hier heerst. Ik vind het wel prima, maar of echte vrouwen dat ook vinden, betwijfel ik.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:26:11 #39
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152657312
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:34 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Die 9 op de 10 durf ik wel te ontkrachten. :7 Al zullen het er best wel wat zijn ja.
Was ook meer een gezegde dan dat ik het daadwerkelijk statistisch heb onderzocht. Maar ik hoor graag je ontkrachting en de methode die je daarvoor hanteert. Want hoewel ik dit vermoeden dus heb, is het moeilijk te achterhalen of het daadwerkelijk zo is.
pi_152657383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:25 schreef Temps_mort het volgende:

[..]

De topics die van jouw hand komen, zijn veruit de meest oppervlakkige ooit geschreven. Hoe anders kan iemand in een topic de woorden uiterlijk en lelijk dermate vaak herhalen. Jij bent gewoon een man die een stereotype beeld van een vrouw wil neerzetten, als een willoze, hersenloze en onzekere troela. Het is je gelukt. Op deze manier zit de meerderheid van deze "vrouwen" hier gewoon wat te trollen. Zijn gewoon mannen dus. Fok vind ik nou niet echt een vrouwvriendelijk forum gezien de geldingsdrang en afzeikmentaliteit die hier heerst. Ik vind het wel prima, maar of echte vrouwen dat ook vinden, betwijfel ik.
Hahahaha omg. Ik denk dat je gestoord bent als je dit meent. Ik ben nl. echt een vrouw, maar het is ook goed als je met je autistische denkwijze wil beweren dat het niet zo is. :P Ik denk dat vrouw zijn niet bijzonder is en ik weet dat er net zo goed en veel vrouwen op een openbaar forum komen als mannen. Hahaha. :D
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:38:57 #41
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152657640
-ga's weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door motorbloempje op 16-05-2015 19:41:22 ]
pi_152657716
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:26 schreef Temps_mort het volgende:

[..]

Was ook meer een gezegde dan dat ik het daadwerkelijk statistisch heb onderzocht. Maar ik hoor graag je ontkrachting en de methode die je daarvoor hanteert. Want hoewel ik dit vermoeden dus heb, is het moeilijk te achterhalen of het daadwerkelijk zo is.
Ik heb behoorlijk wat vrouwelijke users irl gezien de laatste jaren. Zaten toch echt geen kerels met een identiteitscrisis tussen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:46:36 #43
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152657861
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:41 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Ik heb behoorlijk wat vrouwelijke users irl gezien de laatste jaren. Zaten toch echt geen kerels met een identiteitscrisis tussen.
Prima, dat zal dan wel kloppen. Echter Fok kan je niet serieus nemen aangezien de helft uit trolls bestaat.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 23:05:57 #44
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_152663959
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:25 schreef Temps_mort het volgende:

Op deze manier zit de meerderheid van deze "vrouwen" hier gewoon wat te trollen. Zijn gewoon mannen dus. Fok vind ik nou niet echt een vrouwvriendelijk forum gezien de geldingsdrang en afzeikmentaliteit die hier heerst. Ik vind het wel prima, maar of echte vrouwen dat ook vinden, betwijfel ik.
Als vrouw zijnde kan ik je zeggen dat die vrouwafzeiktopics in klaagbak me helemaal niet raken. Ik bedoel, that's just the internet :') ;) Natuurlijk zijn er veel trollen hier, maar dat maakt het hier niet minder leuk voor mij. In F&L bijvoorbeeld zijn er best interessante discussies gaande en het creatief subforum is ook leuk om te volgen. Het trollgehalte valt daar ook behoorlijk mee.
pi_152734781
Ik moest een keer iets kwijt dus toen heb ik dit account aangemaakt, wel een beetje anoniem omdat er ooit een debiel is geweest die bij een vorig account mijn naw gegevens postte.. Nu vind ik het gewoon leuk af en toe wat te discussiëren. Al neem ik het meeste wel met een korreltje zout, sommige 'adviesen' zijn echt door tieners geschreven ;) Ben overigens irl net zo'n flapuit als hier :p
pi_152811707
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik op dit forum doe, behalve dat ik het leuk vind om hier te lezen en hier en daar berichtjes achter te laten.

Ben sinds ik op Fok! zit met 2 vrouwen in contact gekomen dus dat is wel leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')