abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:34:04 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_152597724
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!

Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!

Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:39:08 #2
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_152597846
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:31 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gast, je loopt gewoon wat te blèren man, als jij wetenschappelijke artikelen kent die stellen dat het onmogelijk is spiermassa te creëren terwijl je vet verliest hoor ik het graag.
Anders ben je gewoon de zoveelste die iemand anders napraat, maar dat moet je dan verder zelf weten. ;)

Overigens, zijn klanten interesseren me verder geen moer. Het gaat er juist om dat hij als een van de weinige schrijvers op krachttraining gebied verwijst naar wetenschappelijke artikelen.

Tot slot; noobgains :') Spiermassa is spiermassa, denk je niet?
Jij hebt geen idee waar je over praat of wel?

Die guy pakt 9 random onderzoekjes over metabolisme en interpreteert ze naar eigen wens.

Ik heb zelf 2 minstens jaar zitten aankutten met mealtiming, wilde geen spiermassa verliezen maar wel drastisch dalen in vet, etc etc. Heb qua resultaat bijna stilgestaan in die tijd. Het werkt praktisch gewoon niet. Als jij zo'n nobody wilt geloven, doe je ding. We horen je over 2 jaar.
Deathlift or Die.
pi_152597860
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb je link gelezen. Die bronvermelding zegt niet zoveel. Hijzelf trouwens ook niet want hij blijft verwijzen naar:

[..]

Dat is vreselijk vaag natuurlijk. Dan kan je naar de halve wetenschap verwijzen en nog steeds niks zeggen.

Het klinkt allemaal heel aannemelijk wat hij zegt, maar als je een klein beetje verstand van voeding en training hebt zegt hij eigelijk niks. Hij zal er best leuk aan verdienen, dat zijn de enige gains die ik op die pagina kan vinden.

Wat Etha zegt, vet kwijtraken en spier aankomen is hoogstens voor iemand die net begint met trainen haalbaar. Daarna is het zo goed als onmogelijk, als het al gebeurt is het (bijna verwaarloosbaar) minimaal.
Wat is precies halve wetenschap aan onderstaande artikelen?
quote:
1. Tipton KD, Wolfe RR. Exercise, protein metabolism, and muscle growth. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2001 Mar;11(1):109-32.
2. Tipton KD, Ferrando AA. Improving muscle mass: response of muscle metabolism to exercise, nutrition and anabolic agents. Essays Biochem. 2008;44:85-98.
3. Wolfe RR. Effects of amino acid intake on anabolic processes. Can J Appl Physiol. 2001;26 Suppl:S220-7.
4. Phillips SM, Van Loon LJ. Dietary protein for athletes: from requirements to optimum adaptation. J Sports Sci. 2011;29 Suppl 1:S29-38.
Tot slot; dat het voor beginners mogelijk is komt al niet overeen met het eerder gestelde: Spiermassa kweken tijdens je cut is onmogelijk.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_152597916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:39 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee waar je over praat of wel?

Die guy pakt 9 random onderzoekjes over metabolisme en interpreteert ze naar eigen wens.

Ik heb zelf 2 jaar zitten aankutten met mealtiming, wilde geen spiermassa verliezen maar wel drastisch dalen in vet, etc etc. Het werkt praktisch gewoon niet. Als jij zo'n nobody wilt geloven, doe je ding. We horen je over 2 jaar.
Ik heb een gedeelte van de onderzoeken zelf gelezen hoor, en ik ben het direct met je eens dat het in de praktijk moeilijk is maar meteen stellen dat het onmogelijk is slaat nergens op. Zeker niet omdat er (volgens mij) een redelijk grote groep beginners is die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut. Die voor gek verklaren, gaat mij wat ver.

Overigens waarom zou ik 2 jaar willen cutten? :D
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:44:25 #5
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_152597971
quote:
12s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:41 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik heb een gedeelte van de onderzoeken zelf gelezen hoor, en ik ben het direct met je eens dat het in de praktijk moeilijk is maar meteen stellen dat het onmogelijk is slaat nergens op. Zeker niet omdat er (volgens mij) een redelijk grote groep beginners is die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut. Die voor gek verklaren, gaat mij wat ver.
Wat wil je nou? :') Je geeft me hier gelijk. Je groep beginners maken noobgains en voor gevorderden is het niet praktisch mogelijk om consequent aantoonbare spiermassa aan te komen in een deficit.

Of ga je het hier hebben over 100 gram spiermassa per maand in een cut? :')
Deathlift or Die.
pi_152598067
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:44 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Wat wil je nou? :') Je geeft me hier gelijk. Je groep beginners maken noobgains en voor gevorderden is het niet praktisch mogelijk om consequent spiermassa aan te komen in een deficit.
Wat zou ik moeten willen? Ik geef alleen maar aan dat het kort door de bocht is om zomaar te stellen dat het onmogelijk is om spiermassa te kweken tijdens een cut. Zeker omdat er altijd een groep beginners rondloopt die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut.
pi_152598092
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:33 schreef Snakey het volgende:

Hij zal er best leuk aan verdienen, dat zijn de enige gains die ik op die pagina kan vinden.

_O-

quote:
Wat Etha zegt, vet kwijtraken en spier aankomen is hoogstens voor iemand die net begint met trainen haalbaar. Daarna is het zo goed als onmogelijk, als het al gebeurt is het (bijna verwaarloosbaar) minimaal.
Ik heb er gelukkig geen verstand van (want vrouw, en vrouwen komen sowieso geen serieuze spiermassa aan, dus waar hebben we het dan over..?!) en daarom denk ik dat Victor vooral populair is bij de vrouwtjes, om het zo maar te zeggen. Die gaan er sowieso beter uitzien als ze minder eten en meer trainen.

En verder lijken al dit soort (Victor-achtige) theorieën me flauwekul, want als je zelf kunt nadenken (en trainen, en in de spiegel kijken) is het allemaal niet zo ingewikkeld. Ik heb altijd het idee dat de zogenaamd 'revolutionaire ideeën' over krachttraining gebaseerd zijn - en met name ook gericht zijn - op mensen die te lui zijn om zich moe te maken.

Gewoon: trainen.
En eten.
En slapen.
En niet te moeilijk doen :+
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:49:50 #8
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152598103
tofastTG

Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_152598158
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:49 schreef hmmmz het volgende:
tofastTG

[ afbeelding ]
Is het soms verboden om een discussie te voeren in deze reeks?
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:52:39 #10
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152598168
quote:
9s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wel als je steeds door blijft gaan.
pi_152598181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:49 schreef Nadine26 het volgende:
Gewoon: trainen.
En eten.
En slapen.
En niet te moeilijk doen :+
O+

Maar, moet ik een shake binnen een half uur na de training nemen?
Op welk tijdstip neem ik creatine en hoeveel?
Is 2 gram eiwit per kilo spiermassa genoeg of moet ik 2.5 gram nemen?
En maak ik meer gains als ik elke avond rijst met kip eet?
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:54:43 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_152598220
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:48 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat zou ik moeten willen? Ik geef alleen maar aan dat het kort door de bocht is om zomaar te stellen dat het onmogelijk is om spiermassa te kweken tijdens een cut. Zeker omdat er altijd een groep beginners rondloopt die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut.
Als beginner maak je ook gains die daarnaa nooit meer mogelijk zijn. Maar daar heb je later geen kut meer aan omdat je dan simpelweg in de cut geen spiermassa meer aankomt.

Maar anyway. Veel plezier ermee. Ik raad je aan nog 10 van dit soort online coaches op te zoeken en eens te kijken wat voor onzin die uitkramen. Een online coach zijn mensen die lekker makkelijk geld willen verdienen, en dat lukt ze vaak nog ook dankzij mensen zoals jij.

Je kunt beter leren van mensen/coaches die irl met mensen werken. Dat zijn de enige coaches die er echt iets over kunnen zeggen.

Zoiets bv. http://breakingmuscle.com(...)n-monday-book-review
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:55:16 #13
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152598234
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:53 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

O+

Maar, moet ik een shake binnen een half uur na de training nemen?
Op welk tijdstip neem ik creatine en hoeveel?
Is 2 gram eiwit per kilo spiermassa genoeg of moet ik 2.5 gram nemen?
En maak ik meer gains als ik elke avond rijst met kip eet?
Pindakaas op je buik smeren en niet fappen.
pi_152598250
quote:
9s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nee hoor :) Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing. Gewoon: wat jij dan precies hebt opgestoken uit die wetenschappelijke artikelen en hoe je het zelf zou willen aanpakken. Welke resultaten je daarvan verwacht, binnen welke termijn en vooral ook: waarom die methode beter zou werken dan de traditionele methode.
pi_152598309
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als beginner maak je ook gains die daarnaa nooit meer mogelijk zijn. Maar daar heb je later geen kut meer aan omdat je dan simpelweg in de cut geen spiermassa meer aankomt.

Maar anyway. Veel plezier ermee. Ik raad je aan nog 10 van dit soort online coaches op te zoeken en eens te kijken wat voor onzin die uitkramen. Een online coach zijn mensen die lekker makkelijk geld willen verdienen, en dat lukt ze vaak nog ook dankzij mensen zoals jij.

Je kunt beter leren van mensen/coaches die irl met mensen werken. Dat zijn de enige coaches die er echt iets over kunnen zeggen.

Zoiets bv. http://breakingmuscle.com(...)n-monday-book-review
Mensen zoals ik? :') Wat voor iets wereldschokkends heb ik gezegd dan, als ik vragen mag? Of mogen mensen die hier niet meeposten geen mening hebben omtrent 'algemene kennis'?
Ik ageerde louter tegen de stelling: Spiermassa kweken tijdens een cut is onmogelijk. Mijn excuses als mijn definitie van spiermassa niet overeenkomt met die van jou/jullie.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:00:50 #16
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152598369
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:58 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Mensen zoals ik? :') Wat voor iets wereldschokkends heb ik gezegd dan, als ik vragen mag? Of mogen mensen die hier niet meeposten geen mening hebben omtrent 'algemene kennis'?
Ik ageerde louter tegen de stelling: Spiermassa kweken tijdens een cut is onmogelijk. Mijn excuses als mijn definitie van spiermassa niet overeenkomt met die van jou/jullie.
Op beginnersgains na niet mogelijk.
pi_152598390
quote:

[..]

Eens.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:02:33 #18
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_152598413
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:58 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jij haalt die site aan, dus het is niet zo raar te veronderstellen dat je gelooft wat diegene daar neerpent, toch?

En tuurlijk mag je een mening hebben, het is tenslotte een discussie forum. Maar je moet dan ook weerwoord verwachten als er mensen zijn die een andere mening hebben, en in sommige gevallen al zo'n 20 jaar trainen, en lezen, enzo.
pi_152598426
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:55 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee hoor :) Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing. Gewoon: wat jij dan precies hebt opgestoken uit die wetenschappelijke artikelen en hoe je het zelf zou willen aanpakken. Welke resultaten je daarvan verwacht, binnen welke termijn en vooral ook: waarom die methode beter zou werken dan de traditionele methode.
Uit die artikelen heb ik louter opgestoken dat het niet onmogelijk is om spiermassa te kweken tijdens een cut. Dat jullie allemaal gevorderd zijn en dat het voor jullie dus waarschijnlijk niet/zeer beperkt geldt doet daar imo. verder weinig aan af. Ik hanteer volgens mij trouwens ook een vrij gebruikelijke/traditionele methode hoor. ;)
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:05:10 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_152598486
quote:

[..]

Het maakt zo goed als niet uit wat je als beginner doet. Als je een beetje een gedegen schema hebt maak je sowieso gains. Kortom, die hele groep moet je uit je hoofd halen want die is niet interesant voor deze discussie. Die is alleen maar interesant voor een online coach, die geld wil gainen. :)
pi_152598537
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jij haalt die site aan, dus het is niet zo raar te veronderstellen dat je gelooft wat diegene daar neerpent, toch?

En tuurlijk mag je een mening hebben, het is tenslotte een discussie forum. Maar je moet dan ook weerwoord verwachten als er mensen zijn die een andere mening hebben, en in sommige gevallen al zo'n 20 jaar trainen, en lezen, enzo.
Ik heb niet eens zijn hele site doorgenomen, laat staan dat ik alles geloof. Tja, als jullie begginers/noobgains of minimale gains differentiëren van spiermassa creëren is het hebben van een andere mening niet zo moeilijk.
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:37:00 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_152599406
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:07 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik heb niet eens zijn hele site doorgenomen, laat staan dat ik alles geloof. Tja, als jullie begginers/noobgains of minimale gains differentiëren van spiermassa creëren is het hebben van een andere mening niet zo moeilijk.
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het maakt zo goed als niet uit wat je als beginner doet. Als je een beetje een gedegen schema hebt maak je sowieso gains. Kortom, die hele groep moet je uit je hoofd halen want die is niet interesant voor deze discussie. Die is alleen maar interesant voor een online coach, die geld wil gainen. :)
pi_152704759
Weer de maandelijkse test gedaan.
2,6 kg afgevallen en 2,5% vet kwijt.
Het gaat de goede kant op :)
pi_152706726
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:25 schreef vaginabeheerder het volgende:
Weer de maandelijkse test gedaan.
2,6 kg afgevallen en 2,5% vet kwijt.
Het gaat de goede kant op :)
Netjes hoor! Hoe meten jullie eigenlijk je VP? 6-punts meting of?
pi_152707160
quote:
5s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:51 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Netjes hoor! Hoe meten jullie eigenlijk je VP? 6-punts meting of?
Via een apparaat wat je stevig beet moet pakken.
Ze kunnen ook met een tang je vet meten op bepaalde plaatsen.
Ik doe het met het apparaat.
  maandag 18 mei 2015 @ 11:13:01 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152707227
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:10 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Via een apparaat wat je stevig beet moet pakken.
Ze kunnen ook met een tang je vet meten op bepaalde plaatsen.
Ik doe het met het apparaat.
De tang is beter. Het apparaat meet de elektrische weerstand in je lichaam (vet heeft een andere weerstand dan spier), maar die weerstand kan beïnvloed worden door andere dingen (bijv. veel/weinig water gedronken, meten na inspanning). Bij de tang is dat veel minder, al moet je nog steeds meten voordat je begint met sporten.
  maandag 18 mei 2015 @ 11:38:08 #27
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_152707883
Ik gebruik een 4 punts imoendantie. Ook onbetrouwbaar/makkelijk te misleiden maar het komt in de buurt van huidplooimeting. Het belangrijkste van meten is de trend bepalen. En al wijkt de meting 15% af, zolang de trend goed is, maakt dat niet zoveel uit wmb
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_153078281
Oké, nu raak ik toch aan het twijfelen over de eeuwige eiwitdiscussie O-) Ik dacht altijd dat het allemaal wel goed kwam met die eiwitten als je normaal at, maar toen las ik dit artikel:

http://bretcontreras.com/(...)uly-high-in-protein/

Hoewel ik geen zin heb om moeilijk te doen (poeders eten is per definitie moeilijk, want vies, en bovendien kun je er niet op kauwen ;( ) wil ik het experiment met de poeders toch een keer aangaan. Het kan ook door yoghurt of kwark worden geroerd, dat valt mee. Ik haat melk. En vieze chemische zoetsmaakjes. Maar de poeders bestaan ook in een 'naturelsmaak'. Weet iemand wat dat betekent: geen smaak (lijkt me prima) of toch iets kunstmatigs dat voor naturel moet doorgaan?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 17:45:47 #29
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153078429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:40 schreef Nadine26 het volgende:
Oké, nu raak ik toch aan het twijfelen over de eeuwige eiwitdiscussie O-) Ik dacht altijd dat het allemaal wel goed kwam met die eiwitten als je normaal at, maar toen las ik dit artikel:

Hoewel ik geen zin heb om moeilijk te doen (poeders eten is per definitie moeilijk, want vies, en bovendien kun je er niet op kauwen ;( ) wil ik het experiment met de poeders toch een keer aangaan. Het kan ook door yoghurt of kwark worden geroerd, dat valt mee. Ik haat melk. En vieze chemische zoetsmaakjes. Maar de poeders bestaan ook in een 'naturelsmaak'. Weet iemand wat dat betekent: geen smaak (lijkt me prima) of toch iets kunstmatigs dat voor naturel moet doorgaan?
Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt en je macro's haalt. Zorg dat je complete eiwitten binnenkrijgt. Of je die nu wel of niet uit shakes haalt maakt niet uit.
pi_153078606
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:45 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt en je macro's haalt. Zorg dat je complete eiwitten binnenkrijgt. Of je die nu wel of niet uit shakes haalt maakt niet uit.
Dat dacht ik ook altijd, maar uit het artikel blijkt juist dat het helemaal niet zo eenvoudig is om voldoende eiwitten uit gewoon eten binnen te krijgen, tenzij je eindeloos veel blikken tonijn naar binnen wilt werken, en dat shakes dus een handige short cut zijn.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 22:11:38 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153088135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:52 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd, maar uit het artikel blijkt juist dat het helemaal niet zo eenvoudig is om voldoende eiwitten uit gewoon eten binnen te krijgen, tenzij je eindeloos veel blikken tonijn naar binnen wilt werken, en dat shakes dus een handige short cut zijn.
Dat is ook zo. Als je ziet dat je met normale voeding (kip, tonijn, vlees, kwark etc) je macro's haalt is het prima. Lukt je dat niet goed is het makkelijk om dat gat te vullen met een eiwit shake.
pi_153093686
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:52 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Als je gewoon je eten bij houdt dan hoef je je niet af te vragen of het "wel goed gaat". :)

Zelf haal ik nooit mijn eiwitdoel (zo'n 180g) zonder in ieder geval 1 shake, maar die vind ik best lekker en makkelijk dus dat vind ik geen probleem. Jouw doel zal wat lager zitten, maar je kcal inname ook, dus ik kan me voorstellen dat het lastig is.
pi_153095250
quote:

Waarom niet gewoon een chocoladesmaak? :o Smaakt prima, ook met water gemixt. Ik zou alleen wel een goede shakebeker kopen, anders is het nogal een gedoe om te mixen.
pi_153095330
quote:

Naturel is niet heel lekker (beetje bitter soms), zal je echt tegenvallen. Heb zelf hier naturel whey staan. Het is best vies, maar de eiwitwaarde is wel stukje hoger dan de shakes met smaken, dus daarom heb ik voor deze 'smaakloze' shake gekozen. Meer eiwitten voor je geld :)
pi_153114850
Traint er hier iemand thuis (kracht)? Zo ja, wat voor spullen heb je thuis?
  zondag 31 mei 2015 @ 01:20:53 #36
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153117466
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:22 schreef Rickertman96 het volgende:
Gewichten.
pi_153121570
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:20 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Gewichten.
Waar gekocht?
pi_153123362
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 02:31 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als je gewoon je eten bij houdt dan hoef je je niet af te vragen of het "wel goed gaat". :)

Zelf haal ik nooit mijn eiwitdoel (zo'n 180g) zonder in ieder geval 1 shake, maar die vind ik best lekker en makkelijk dus dat vind ik geen probleem. Jouw doel zal wat lager zitten, maar je kcal inname ook, dus ik kan me voorstellen dat het lastig is.
Beetje lastig inderdaad, want ik eet niet heel veel (nooit gedaan). En mijn eten bijhouden is ook niet mijn sterkste kant; ik doe het meer uit de losse pols: zorgen dat elke maaltijd minimaal één eiwitbron bevat. Maar dan kan zo'n shake inderdaad soms handig zijn.

@tofastTG: chocolademelk vind ik niet lekker ;(

@bombmannl: hm, dat is jammer. Ik had gehoopt dat de smaak, als je het poeder met kwark vermengt, zou wegvallen. Maar bittere kwark lijkt me geen feest :O

@Rickertman96: dumbbells met losse gewichtsschijven, zodat je in gewicht kunt variëren. Ik heb er 5, zodat ik niet de hele tijd op m'n knieën zit om de schijven te verwisselen: 2 van 14 kg, 2 van 6 en 1 van 22. Je kunt bij Decathlon sets kopen, maar ook losse stangen en losse schijven. Ze hebben er trouwens ook barbells, maar dat vind ik teveel gedoe voor thuis. Ook handig is een kettlebell, kun je veel mee variëren. Verder heb ik van die resistance bands, enkelgewichten en een ab wheel. Maar je kunt thuis ook heel goed met je eigen lichaamsgewicht trainen uiteraard. Ik zou beginnen met wat dumbbells en dan kijken wat je nog meer nodig hebt.
pi_153128137
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:42 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

@tofastTG: chocolademelk vind ik niet lekker ;(

@bombmannl: hm, dat is jammer. Ik had gehoopt dat de smaak, als je het poeder met kwark vermengt, zou wegvallen. Maar bittere kwark lijkt me geen feest :O
Je lust niet veel. :P
pi_153129183
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:22 schreef Rickertman96 het volgende:
Je hebt toch wel een hoop duur spul nodig als je echt goed thuis wilt kunnen trainen... En voldoende ruimte.
pi_153129383
quote:
15s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Je hebt toch wel een hoop duur spul nodig als je echt goed thuis wilt kunnen trainen... En voldoende ruimte.
Ik wil alleen met gewichten trainen dus niet echt 'goed' trainen nee, dat doe ik niet thuis
  zondag 31 mei 2015 @ 17:30:02 #42
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_153132128
quote:
15s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Duur is relatief, en ik weet uit ervaring dat het niet veel hoeft te kosten. Ik heb een spinningbike, EZ bar en dumbells waar schijven op kunnen (4×10 kg, 4x5 kg en dan nog een zooi onder de vijf kilo). Dan heb ik nog een stang voor pullups en schragen voor dips en je komt al een heel eind.
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
  zondag 31 mei 2015 @ 17:33:27 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153132212
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:30 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

Duur is relatief, en ik weet uit ervaring dat het niet veel hoeft te kosten. Ik heb een spinningbike, EZ bar en dumbells waar schijven op kunnen (4×10 kg, 4x5 kg en dan nog een zooi onder de vijf kilo). Dan heb ik nog een stang voor pullups en schragen voor dips en je komt al een heel eind.
Dan kom je niet boven de 40kg uit bij je dumbbells. Hoe ga je dan ooit je DL of je squat verbeteren?
  zondag 31 mei 2015 @ 17:34:00 #44
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_153132223
Als je serieus wilt krachttrainen heb je thuis nogal gauw een powercage, olympische barbell en kwak schijven nodig.
BEASTMODE
  zondag 31 mei 2015 @ 17:47:04 #45
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_153132575
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan kom je niet boven de 40kg uit bij je dumbbells. Hoe ga je dan ooit je DL of je squat verbeteren?
Als jouw doel bodybuilding is wel, is dit niet fitness? Wellicht interpreteer jij het anders. Gewichten kan je uitbreiden. Ik heb thuis in het verleden zelfs een installatie gehad voor bankdrukken. Deze heb ik verkocht omdat het teveel ruimte in neemt. Helaas zijn de bijbehorende gewichten ook verkocht.

Voor bodybuilding heb je meer nodig, zeker voor de compound oefeningen. Maar zoals ik aangaf kom je met mijn setup al een eind. Teven heb ik wel een bankje voor dumbell flies. Stond niet in mijn vorige post.
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_153132711
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:47 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

Als jouw doel bodybuilding is wel, is dit niet fitness? Wellicht interpreteer jij het anders. Gewichten kan je uitbreiden. Ik heb thuis in het verleden zelfs een installatie gehad voor bankdrukken. Deze heb ik verkocht omdat het teveel ruimte in neemt. Helaas zijn de bijbehorende gewichten ook verkocht.

Voor bodybuilding heb je meer nodig, zeker voor de compound oefeningen. Maar zoals ik aangaf kom je met mijn setup al een eind. Teven heb ik wel een bankje voor dumbell flies. Stond niet in mijn vorige post.
Wat houdt fitness volgens jou dan in? Gewoon licht trainen, met veel herhalingen, zodat je lange spieren krijgt zoals Ronaldo?
  zondag 31 mei 2015 @ 18:00:11 #47
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_153132988
Als het geen curl is, is het geen fitness.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zondag 31 mei 2015 @ 18:01:27 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153133017
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:47 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

Als jouw doel is om ook maar enigszins vooruitgang te boeken, dan kom je al snel tekort met je dumbbells die maar tot 40kg gaan. Als je alleen af en toe lichaamsbeweging wilt zonder ooit ook maar een klein beetje progressie te hebben, dan kun je beter je geld in je zak houden en gaan wandelen.

Tien tegen één haal je de 80kg dl al zonder training.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:21:10 #49
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_153133603
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:51 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Wat houdt fitness volgens jou dan in? Gewoon licht trainen, met veel herhalingen, zodat je lange spieren krijgt zoals Ronaldo?
Zo doe ik het ook!
pi_153134969
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de manier om je rug naar de knoppen te helpen.

Kunt beter eerst trainen met weinig gewicht om een goede houding te krijgen
  zondag 31 mei 2015 @ 19:35:37 #51
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_153135972
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als jouw doel is om ook maar enigszins vooruitgang te boeken, dan kom je al snel tekort met je dumbbells die maar tot 40kg gaan. Als je alleen af en toe lichaamsbeweging wilt zonder ooit ook maar een klein beetje progressie te hebben, dan kun je beter je geld in je zak houden en gaan wandelen.

ik haal er genoeg uit voor mijn wensen. Jouw opmerking over wandelen slaat nergens op. Ik heb jaren in de sportschool getrained en weet wel het eea over trainen en voeding. Nu hoef ik niet zo nodig groot meer te worden en zijn mijn doelen anders. Jouw neerbuigende opmerking laat zien dat je het niet snapt. Succes met je brosience....
  zondag 31 mei 2015 @ 21:01:34 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153139333
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:35 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

ik haal er genoeg uit voor mijn wensen. Jouw opmerking over wandelen slaat nergens op. Ik heb jaren in de sportschool getrained en weet wel het eea over trainen en voeding. Nu hoef ik niet zo nodig groot meer te worden en zijn mijn doelen anders. Jouw neerbuigende opmerking laat zien dat je het niet snapt. Succes met je brosience....
Haten op broscience. :')

Maar goed, als je niet groot wilt worden, is het absoluut verstandig om geen gewichten te tillen die zwaarder zijn dan 40kg. Voor je het weet ben je Arnold.
pi_153143619
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:34 schreef Awesome_ het volgende:
Als je serieus wilt krachttrainen heb je thuis nogal gauw een powercage, olympische barbell en kwak schijven nodig.
Dit.
pi_153146928
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:35 schreef Preston_Marlowe het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens: je kunt prima thuis trainen, het is alleen een ander soort training dan je op de sportschool doet. Maar daarom is het juist leuk. Beetje variëren kan nooit kwaad :) En met wat creativiteit kun je het behoorlijk zwaar maken. Zoiets als bankdrukken kun je niet benaderen, maar met gewoon opdrukken is ook niks mis, en heel veel oefeningen die je op de sportschool met een bankje doet, kun je thuis met je eigen lichaamsgewicht doen en dat maakt het meteen moeilijker en zwaarder. Ik doe thuis step ups op een hoge tafel/bureau, dan heb je echt niet veel gewicht nodig om het heel zwaar te maken.

Ik geloof juist in afwisseling. Natuurlijk kun je thuis niet zwaar deadliften of squatten, maar je kunt genoeg andere oefeningen doen die wel degelijk bijdragen aan een betere techniek: one legged deadlift, pistol squat of gobelet squat.

Er gaat niks boven de sportschool, maar het is onzin om te denken dat je thuis per definitie je tijd verdoet :P
pi_153146957
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:33 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je lust niet veel. :P
:D Dat valt wel mee, gek genoeg. Ik vind eigenlijk alles lekker, behalve melk/vla en chemisch smakende zoetstoffen. Het proteïnepoeder-experiment is daarom waarschijnlijk niet zo'n heel goed idee :')
pi_153413903
Ik ga meestal in de ochtend sporten.
Om half 10 sta ik binnen, cardio en kt.
Ik wil nog wat vet kwijt en meer spiermassa.
Eten of niet eten voor de training, wat adviseren jullie?
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:59:12 #57
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_153414474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ga meestal in de ochtend sporten.
Om half 10 sta ik binnen, cardio en kt.
Ik wil nog wat vet kwijt en meer spiermassa.
Eten of niet eten voor de training, wat adviseren jullie?
Gewoon eten rondom je training. Voor of na maakt geen heel groot verschil. Zorg ervoor dat je relatief veel eiwitten binnen krijgt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_153415913
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:59 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Gewoon eten rondom je training. Voor of na maakt geen heel groot verschil. Zorg ervoor dat je relatief veel eiwitten binnen krijgt.
Altijd een whey en pre-workout voordat ik ga trainen.
Als ik ga trainen zonder te eten bouw ik dan wel spiermassa op?
Gaat mijn lichaam niet meer vet verbranden als ik ga sporten zonder te eten?
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:43:00 #59
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_153417158
Je moet met name zorgen dat je netto op een gehele dag goedzit. Je zal niet extra afvallen als je zonder te eten gaat sporten, maar netto hetzelfde eet op een dag. En je zal geen spiermassa bouwen als je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt op een dag, netto.
WFPB!
pi_153417616
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:43 schreef Dizorn het volgende:
Je moet met name zorgen dat je netto op een gehele dag goedzit. Je zal niet extra afvallen als je zonder te eten gaat sporten, maar netto hetzelfde eet op een dag. En je zal geen spiermassa bouwen als je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt op een dag, netto.
Eiwitten krijg ik zat binnen 2,2x mijn lichaamgsgewicht
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:06:29 #61
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_153417923
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 17:59 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Altijd een whey en pre-workout voordat ik ga trainen.
Als ik ga trainen zonder te eten bouw ik dan wel spiermassa op?
Gaat mijn lichaam niet meer vet verbranden als ik ga sporten zonder te eten?
Spiermassa bouw je niet tijdens een training, dat doe je na een training tijdens het herstel (kan dagen duren).

Het klopt dat je lichaam in verhouding meer vet verbrand tijdens een training zonder van te voren te eten. Maar het netto resultaat over de hele dag blijft gelijk, met andere woorden; de maaltijd(en) na de training moet(en) groter zijn waarbij je in verhouding op hetzelfde uitkomt voor vet opslag.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:22:21 #62
342418 VKV
Plausibel
pi_153475233
Leuk, een echte fitnessreeks!

Ik ben deze week begonnen aan project "oke nu is het echt afgelopen en moeten die kilo's eraf!"
Begin van de week eens gekeken wat er in onze regio zoal bestaat aan sportscholen. Heel lang over fitness for free zitten denken maar dat leek me toch te massaal. Uiteindelijk bij een sportschool terecht gekomen die op een aantal kilometer van m'n huis zit én op de route van werk naar huis.

Woensdag begonnen met een proefles. Ik start zonder blessures, medicatie, fitnessachtergrond, maar mét een BMI van -kuch-35,8-kuch- en veel ervaring met sporten. Momenteel doe ik alweer 9 jaar aan waterpolo, maar ik merk dat ik daarmee niet aan genoeg beweging kom. Deze trainingen zijn op maandag en dinsdag en dus de rest van de week niks (tenzij wedstrijd op zaterdag).
Ik doe zittend werk dus het is wel nodig dat ik na m'n werk nog aan beweging toekom. Fitness lijkt me uiteindelijk de beste optie.

Mijn doelen zijn:
- Flink wat kilo's kwijt. Mijn droomdoel is dat mijn bovenbenen niet meer tegen elkaar komen tijdens het lopen.
- Sterker worden in waterpolo. Ik wil een "daar wil je echt niet tegenover liggen" tegenstander worden :P

Woensdag proefles gehad. Instructeur vertelde dat ik een cardio en een krachtschema krijg, zodat ik aan beide doelen kan werken. Krachtschema richt zich vooral op het bovenlichaam, omdat je dat bij waterpolo veel gebruikt. Ik werd meteen uitgenodigd voor een tweede proefles omdat ik dan beide schema's kon proberen, welke ik gisteren heb gevolgd.

De sportschool gaf me echt een goede indruk, superrustig op de tijdstippen dat ik wil sporten dus de apparaten zijn goed beschikbaar, en het zijn ook lekker veel apparaten.

Ik heb me meteen voor een jaar onbeperkt sporten ingeschreven, dus laat geld ook een goeie motivatie zijn om te blijven gaan :P
Vooralsnog wil ik buiten de waterpolotrainingen elke dag een bezoekje aan de sportschool brengen.
pi_153475302
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:22 schreef VKV het volgende:

Ik ben deze week begonnen aan project "oke nu is het echt afgelopen en moeten die kilo's eraf!"
Begin van de week eens gekeken wat er in onze regio zoal bestaat aan sportscholen. Heel lang over fitness for free zitten denken maar dat leek me toch te massaal. Uiteindelijk bij een sportschool terecht gekomen die op een aantal kilometer van m'n huis zit én op de route van werk naar huis.

Woensdag begonnen met een proefles. Ik start zonder blessures, medicatie, fitnessachtergrond, maar mét een BMI van -kuch-35,8-kuch- en veel ervaring met sporten. Momenteel doe ik alweer 9 jaar aan waterpolo, maar ik merk dat ik daarmee niet aan genoeg beweging kom. Deze trainingen zijn op maandag en dinsdag en dus de rest van de week niks (tenzij wedstrijd op zaterdag).
Ik doe zittend werk dus het is wel nodig dat ik na m'n werk nog aan beweging toekom. Fitness lijkt me uiteindelijk de beste optie.

Mijn doelen zijn:
- Flink wat kilo's kwijt. Mijn droomdoel is dat mijn bovenbenen niet meer tegen elkaar komen tijdens het lopen.
- Sterker worden in waterpolo. Ik wil een "daar wil je echt niet tegenover liggen" tegenstander worden :P

Woensdag proefles gehad. Instructeur vertelde dat ik een cardio en een krachtschema krijg, zodat ik aan beide doelen kan werken. Krachtschema richt zich vooral op het bovenlichaam, omdat je dat bij waterpolo veel gebruikt. Ik werd meteen uitgenodigd voor een tweede proefles omdat ik dan beide schema's kon proberen, welke ik gisteren heb gevolgd.

De sportschool gaf me echt een goede indruk, superrustig op de tijdstippen dat ik wil sporten dus de apparaten zijn goed beschikbaar, en het zijn ook lekker veel apparaten.

Ik heb me meteen voor een jaar onbeperkt sporten ingeschreven, dus laat geld ook een goeie motivatie zijn om te blijven gaan :P
Vooralsnog wil ik buiten de waterpolotrainingen elke dag een bezoekje aan de sportschool brengen.
Knap van je dat je 't meteen zo fanatiek oppakt! ^O^ Veel succes met het bereiken van je doel iig. Met die instelling zullen de resultaten niet snel op zich laten wachten. :)
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:47:53 #64
342418 VKV
Plausibel
pi_153492590
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:27 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Knap van je dat je 't meteen zo fanatiek oppakt! ^O^ Veel succes met het bereiken van je doel iig. Met die instelling zullen de resultaten niet snel op zich laten wachten. :)
Bedankt voor de succeswens!

Ik merk dat ik met de "je moet toch wel minimaal 2,5 liter water per dag gaan drinken"-instructie van de sportschool al behoorlijk aan extra beweging (richting wc) toekom op een dag :P
pi_153492964
2,5 liter water :')

Gewoon melk toch
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:54:52 #66
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_153493433
Nee.
WFPB!
pi_153493549
quote:

Mijn doelen zijn:

Misschien lees ik er overheen, maar zit er ook nog ergens een rustdag? Las dat je buiten de waterpolotrainingen elke dag naar de sportschool wil dus elke dag wel sporten?
pi_153493853
quote:
18s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:54 schreef Dizorn het volgende:
Nee.
Want?
pi_153494098
quote:
Krachtschema richt zich vooral op het bovenlichaam, omdat je dat bij waterpolo veel gebruikt.
Goed bezig, maar hier zou ik nog even op terugkomen bij de instructeur. Het is misschien goed voor waterpolo om je op het bovenlichaam te concentreren, maar als je serieus wilt afvallen, kun je beter compoundoefeningen doen - dus voor het hele lichaam. Dan kom je al snel uit bij squats, lunges, deadlifts etc.

En: hebben ze ook losse gewichten (en/of kettlebells) op die sportschool? Zo ja, dan zou ik die verkiezen boven de toestellen, of tenminste een combinatie van die twee doen.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:43:32 #70
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_153494204
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:20 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Want?
Kerel, ze heeft een BMI van >30. Dan wil je echt niet GOMAD gaan. Kijk even in BB topic, filmpje van Rippetoe die dat zelf ook zegt. Dat advies is voor skinny ecto jongetjes.
WFPB!
pi_153494209
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:36 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Goed bezig, maar hier zou ik nog even op terugkomen bij de instructeur. Het is misschien goed voor waterpolo om je op het bovenlichaam te concentreren, maar als je serieus wilt afvallen, kun je beter compoundoefeningen doen - dus voor het hele lichaam. Dan kom je al snel uit bij squats, lunges, deadlifts etc.

En: hebben ze ook losse gewichten (en/of kettlebells) op die sportschool? Zo ja, dan zou ik die verkiezen boven de toestellen, of tenminste een combinatie van die twee doen.
Nu jij net die zin quote schiet mij ook nog te binnen, zou het niet raadzamer zijn voor haar om juist de spieren te trainen die ze niet gebruikt bij waterpolo? Die spieren traint ze toch al, zijn al verder in ontwikkeling en kracht. Dus wellicht kan ze beter andere spieren trainen zodat die niet gaan achter lopen en daardoor juist zelfs de verdere ontwikkeling van de voor haar belangrijkste spieren zelfs tegenwerken.
pi_153495868
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 11:43 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Kerel, ze heeft een BMI van >30. Dan wil je echt niet GOMAD gaan. Kijk even in BB topic, filmpje van Rippetoe die dat zelf ook zegt. Dat advies is voor skinny ecto jongetjes.
magere melk
pi_153496973
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 13:32 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

magere melk
:')
pi_153498143
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:28 schreef bombmannl het volgende:

[..]

:')
goed onderbouwd man
pi_153498457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 15:22 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

goed onderbouwd man
Veel melk is alleen goed voor ecto's doe moeilijk aankomen. Met een bmi van 35+ moet je het lekker bij water houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')