SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
Jij hebt geen idee waar je over praat of wel?quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:31 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Gast, je loopt gewoon wat te blèren man, als jij wetenschappelijke artikelen kent die stellen dat het onmogelijk is spiermassa te creëren terwijl je vet verliest hoor ik het graag.
Anders ben je gewoon de zoveelste die iemand anders napraat, maar dat moet je dan verder zelf weten.![]()
Overigens, zijn klanten interesseren me verder geen moer. Het gaat er juist om dat hij als een van de weinige schrijvers op krachttraining gebied verwijst naar wetenschappelijke artikelen.
Tot slot; noobgainsSpiermassa is spiermassa, denk je niet?
Wat is precies halve wetenschap aan onderstaande artikelen?quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb je link gelezen. Die bronvermelding zegt niet zoveel. Hijzelf trouwens ook niet want hij blijft verwijzen naar:
[..]
Dat is vreselijk vaag natuurlijk. Dan kan je naar de halve wetenschap verwijzen en nog steeds niks zeggen.
Het klinkt allemaal heel aannemelijk wat hij zegt, maar als je een klein beetje verstand van voeding en training hebt zegt hij eigelijk niks. Hij zal er best leuk aan verdienen, dat zijn de enige gains die ik op die pagina kan vinden.
Wat Etha zegt, vet kwijtraken en spier aankomen is hoogstens voor iemand die net begint met trainen haalbaar. Daarna is het zo goed als onmogelijk, als het al gebeurt is het (bijna verwaarloosbaar) minimaal.
Tot slot; dat het voor beginners mogelijk is komt al niet overeen met het eerder gestelde: Spiermassa kweken tijdens je cut is onmogelijk.quote:1. Tipton KD, Wolfe RR. Exercise, protein metabolism, and muscle growth. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2001 Mar;11(1):109-32.
2. Tipton KD, Ferrando AA. Improving muscle mass: response of muscle metabolism to exercise, nutrition and anabolic agents. Essays Biochem. 2008;44:85-98.
3. Wolfe RR. Effects of amino acid intake on anabolic processes. Can J Appl Physiol. 2001;26 Suppl:S220-7.
4. Phillips SM, Van Loon LJ. Dietary protein for athletes: from requirements to optimum adaptation. J Sports Sci. 2011;29 Suppl 1:S29-38.
Ik heb een gedeelte van de onderzoeken zelf gelezen hoor, en ik ben het direct met je eens dat het in de praktijk moeilijk is maar meteen stellen dat het onmogelijk is slaat nergens op. Zeker niet omdat er (volgens mij) een redelijk grote groep beginners is die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut. Die voor gek verklaren, gaat mij wat ver.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:39 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee waar je over praat of wel?
Die guy pakt 9 random onderzoekjes over metabolisme en interpreteert ze naar eigen wens.
Ik heb zelf 2 jaar zitten aankutten met mealtiming, wilde geen spiermassa verliezen maar wel drastisch dalen in vet, etc etc. Het werkt praktisch gewoon niet. Als jij zo'n nobody wilt geloven, doe je ding. We horen je over 2 jaar.
Wat wil je nou?quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik heb een gedeelte van de onderzoeken zelf gelezen hoor, en ik ben het direct met je eens dat het in de praktijk moeilijk is maar meteen stellen dat het onmogelijk is slaat nergens op. Zeker niet omdat er (volgens mij) een redelijk grote groep beginners is die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut. Die voor gek verklaren, gaat mij wat ver.
Wat zou ik moeten willen? Ik geef alleen maar aan dat het kort door de bocht is om zomaar te stellen dat het onmogelijk is om spiermassa te kweken tijdens een cut. Zeker omdat er altijd een groep beginners rondloopt die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:44 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat wil je nou?Je geeft me hier gelijk. Je groep beginners maken noobgains en voor gevorderden is het niet praktisch mogelijk om consequent spiermassa aan te komen in een deficit.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:33 schreef Snakey het volgende:
Hij zal er best leuk aan verdienen, dat zijn de enige gains die ik op die pagina kan vinden.
Ik heb er gelukkig geen verstand van (want vrouw, en vrouwen komen sowieso geen serieuze spiermassa aan, dus waar hebben we het dan over..?!) en daarom denk ik dat Victor vooral populair is bij de vrouwtjes, om het zo maar te zeggen. Die gaan er sowieso beter uitzien als ze minder eten en meer trainen.quote:Wat Etha zegt, vet kwijtraken en spier aankomen is hoogstens voor iemand die net begint met trainen haalbaar. Daarna is het zo goed als onmogelijk, als het al gebeurt is het (bijna verwaarloosbaar) minimaal.
Is het soms verboden om een discussie te voeren in deze reeks?quote:
Wel als je steeds door blijft gaan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is het soms verboden om een discussie te voeren in deze reeks?
quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:49 schreef Nadine26 het volgende:
Gewoon: trainen.
En eten.
En slapen.
En niet te moeilijk doen
Als beginner maak je ook gains die daarnaa nooit meer mogelijk zijn. Maar daar heb je later geen kut meer aan omdat je dan simpelweg in de cut geen spiermassa meer aankomt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat zou ik moeten willen? Ik geef alleen maar aan dat het kort door de bocht is om zomaar te stellen dat het onmogelijk is om spiermassa te kweken tijdens een cut. Zeker omdat er altijd een groep beginners rondloopt die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut.
Pindakaas op je buik smeren en niet fappen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Maar, moet ik een shake binnen een half uur na de training nemen?
Op welk tijdstip neem ik creatine en hoeveel?
Is 2 gram eiwit per kilo spiermassa genoeg of moet ik 2.5 gram nemen?
En maak ik meer gains als ik elke avond rijst met kip eet?
Nee hoorquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is het soms verboden om een discussie te voeren in deze reeks?
Mensen zoals ik?quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als beginner maak je ook gains die daarnaa nooit meer mogelijk zijn. Maar daar heb je later geen kut meer aan omdat je dan simpelweg in de cut geen spiermassa meer aankomt.
Maar anyway. Veel plezier ermee. Ik raad je aan nog 10 van dit soort online coaches op te zoeken en eens te kijken wat voor onzin die uitkramen. Een online coach zijn mensen die lekker makkelijk geld willen verdienen, en dat lukt ze vaak nog ook dankzij mensen zoals jij.
Je kunt beter leren van mensen/coaches die irl met mensen werken. Dat zijn de enige coaches die er echt iets over kunnen zeggen.
Zoiets bv. http://breakingmuscle.com(...)n-monday-book-review
Op beginnersgains na niet mogelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:58 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mensen zoals ik?Wat voor iets wereldschokkends heb ik gezegd dan, als ik vragen mag? Of mogen mensen die hier niet meeposten geen mening hebben omtrent 'algemene kennis'?
Ik ageerde louter tegen de stelling: Spiermassa kweken tijdens een cut is onmogelijk. Mijn excuses als mijn definitie van spiermassa niet overeenkomt met die van jou/jullie.
Eens.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat zou ik moeten willen? Ik geef alleen maar aan dat het kort door de bocht is om zomaar te stellen dat het onmogelijk is om spiermassa te kweken tijdens een cut. Zeker omdat er altijd een groep beginners rondloopt die wel gewoon spiermassa kweekt tijdens een cut.
Jij haalt die site aan, dus het is niet zo raar te veronderstellen dat je gelooft wat diegene daar neerpent, toch?quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:58 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mensen zoals ik?Wat voor iets wereldschokkends heb ik gezegd dan, als ik vragen mag? Of mogen mensen die hier niet meeposten geen mening hebben omtrent 'algemene kennis'?
Ik ageerde louter tegen de stelling: Spiermassa kweken tijdens een cut is onmogelijk. Mijn excuses als mijn definitie van spiermassa niet overeenkomt met die van jou/jullie.
Uit die artikelen heb ik louter opgestoken dat het niet onmogelijk is om spiermassa te kweken tijdens een cut. Dat jullie allemaal gevorderd zijn en dat het voor jullie dus waarschijnlijk niet/zeer beperkt geldt doet daar imo. verder weinig aan af. Ik hanteer volgens mij trouwens ook een vrij gebruikelijke/traditionele methode hoor.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:55 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee hoorIk ben wel benieuwd naar je onderbouwing. Gewoon: wat jij dan precies hebt opgestoken uit die wetenschappelijke artikelen en hoe je het zelf zou willen aanpakken. Welke resultaten je daarvan verwacht, binnen welke termijn en vooral ook: waarom die methode beter zou werken dan de traditionele methode.
Het maakt zo goed als niet uit wat je als beginner doet. Als je een beetje een gedegen schema hebt maak je sowieso gains. Kortom, die hele groep moet je uit je hoofd halen want die is niet interesant voor deze discussie. Die is alleen maar interesant voor een online coach, die geld wil gainen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik heb niet eens zijn hele site doorgenomen, laat staan dat ik alles geloof. Tja, als jullie begginers/noobgains of minimale gains differentiëren van spiermassa creëren is het hebben van een andere mening niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:02 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jij haalt die site aan, dus het is niet zo raar te veronderstellen dat je gelooft wat diegene daar neerpent, toch?
En tuurlijk mag je een mening hebben, het is tenslotte een discussie forum. Maar je moet dan ook weerwoord verwachten als er mensen zijn die een andere mening hebben, en in sommige gevallen al zo'n 20 jaar trainen, en lezen, enzo.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:07 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik heb niet eens zijn hele site doorgenomen, laat staan dat ik alles geloof. Tja, als jullie begginers/noobgains of minimale gains differentiëren van spiermassa creëren is het hebben van een andere mening niet zo moeilijk.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het maakt zo goed als niet uit wat je als beginner doet. Als je een beetje een gedegen schema hebt maak je sowieso gains. Kortom, die hele groep moet je uit je hoofd halen want die is niet interesant voor deze discussie. Die is alleen maar interesant voor een online coach, die geld wil gainen.
Netjes hoor! Hoe meten jullie eigenlijk je VP? 6-punts meting of?quote:Op maandag 18 mei 2015 09:25 schreef vaginabeheerder het volgende:
Weer de maandelijkse test gedaan.
2,6 kg afgevallen en 2,5% vet kwijt.
Het gaat de goede kant op
Via een apparaat wat je stevig beet moet pakken.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Netjes hoor! Hoe meten jullie eigenlijk je VP? 6-punts meting of?
De tang is beter. Het apparaat meet de elektrische weerstand in je lichaam (vet heeft een andere weerstand dan spier), maar die weerstand kan beïnvloed worden door andere dingen (bijv. veel/weinig water gedronken, meten na inspanning). Bij de tang is dat veel minder, al moet je nog steeds meten voordat je begint met sporten.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:10 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Via een apparaat wat je stevig beet moet pakken.
Ze kunnen ook met een tang je vet meten op bepaalde plaatsen.
Ik doe het met het apparaat.
Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt en je macro's haalt. Zorg dat je complete eiwitten binnenkrijgt. Of je die nu wel of niet uit shakes haalt maakt niet uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:40 schreef Nadine26 het volgende:
Oké, nu raak ik toch aan het twijfelen over de eeuwige eiwitdiscussieIk dacht altijd dat het allemaal wel goed kwam met die eiwitten als je normaal at, maar toen las ik dit artikel:
http://bretcontreras.com/(...)uly-high-in-protein/
Hoewel ik geen zin heb om moeilijk te doen (poeders eten is per definitie moeilijk, want vies, en bovendien kun je er niet op kauwen) wil ik het experiment met de poeders toch een keer aangaan. Het kan ook door yoghurt of kwark worden geroerd, dat valt mee. Ik haat melk. En vieze chemische zoetsmaakjes. Maar de poeders bestaan ook in een 'naturelsmaak'. Weet iemand wat dat betekent: geen smaak (lijkt me prima) of toch iets kunstmatigs dat voor naturel moet doorgaan?
Dat dacht ik ook altijd, maar uit het artikel blijkt juist dat het helemaal niet zo eenvoudig is om voldoende eiwitten uit gewoon eten binnen te krijgen, tenzij je eindeloos veel blikken tonijn naar binnen wilt werken, en dat shakes dus een handige short cut zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:45 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt en je macro's haalt. Zorg dat je complete eiwitten binnenkrijgt. Of je die nu wel of niet uit shakes haalt maakt niet uit.
Dat is ook zo. Als je ziet dat je met normale voeding (kip, tonijn, vlees, kwark etc) je macro's haalt is het prima. Lukt je dat niet goed is het makkelijk om dat gat te vullen met een eiwit shake.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:52 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar uit het artikel blijkt juist dat het helemaal niet zo eenvoudig is om voldoende eiwitten uit gewoon eten binnen te krijgen, tenzij je eindeloos veel blikken tonijn naar binnen wilt werken, en dat shakes dus een handige short cut zijn.
Als je gewoon je eten bij houdt dan hoef je je niet af te vragen of het "wel goed gaat".quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:52 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar uit het artikel blijkt juist dat het helemaal niet zo eenvoudig is om voldoende eiwitten uit gewoon eten binnen te krijgen, tenzij je eindeloos veel blikken tonijn naar binnen wilt werken, en dat shakes dus een handige short cut zijn.
Waarom niet gewoon een chocoladesmaak?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:40 schreef Nadine26 het volgende:
Oké, nu raak ik toch aan het twijfelen over de eeuwige eiwitdiscussieIk dacht altijd dat het allemaal wel goed kwam met die eiwitten als je normaal at, maar toen las ik dit artikel:
Hoewel ik geen zin heb om moeilijk te doen (poeders eten is per definitie moeilijk, want vies, en bovendien kun je er niet op kauwen) wil ik het experiment met de poeders toch een keer aangaan. Het kan ook door yoghurt of kwark worden geroerd, dat valt mee. Ik haat melk. En vieze chemische zoetsmaakjes. Maar de poeders bestaan ook in een 'naturelsmaak'. Weet iemand wat dat betekent: geen smaak (lijkt me prima) of toch iets kunstmatigs dat voor naturel moet doorgaan?
Naturel is niet heel lekker (beetje bitter soms), zal je echt tegenvallen. Heb zelf hier naturel whey staan. Het is best vies, maar de eiwitwaarde is wel stukje hoger dan de shakes met smaken, dus daarom heb ik voor deze 'smaakloze' shake gekozen. Meer eiwitten voor je geldquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:40 schreef Nadine26 het volgende:
Gewichten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:22 schreef Rickertman96 het volgende:
Traint er hier iemand thuis (kracht)? Zo ja, wat voor spullen heb je thuis?
Beetje lastig inderdaad, want ik eet niet heel veel (nooit gedaan). En mijn eten bijhouden is ook niet mijn sterkste kant; ik doe het meer uit de losse pols: zorgen dat elke maaltijd minimaal één eiwitbron bevat. Maar dan kan zo'n shake inderdaad soms handig zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:31 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Als je gewoon je eten bij houdt dan hoef je je niet af te vragen of het "wel goed gaat".
Zelf haal ik nooit mijn eiwitdoel (zo'n 180g) zonder in ieder geval 1 shake, maar die vind ik best lekker en makkelijk dus dat vind ik geen probleem. Jouw doel zal wat lager zitten, maar je kcal inname ook, dus ik kan me voorstellen dat het lastig is.
Je lust niet veel.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:42 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
@tofastTG: chocolademelk vind ik niet lekker![]()
@bombmannl: hm, dat is jammer. Ik had gehoopt dat de smaak, als je het poeder met kwark vermengt, zou wegvallen. Maar bittere kwark lijkt me geen feest
Je hebt toch wel een hoop duur spul nodig als je echt goed thuis wilt kunnen trainen... En voldoende ruimte.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:22 schreef Rickertman96 het volgende:
Traint er hier iemand thuis (kracht)? Zo ja, wat voor spullen heb je thuis?
Ik wil alleen met gewichten trainen dus niet echt 'goed' trainen nee, dat doe ik niet thuisquote:Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je hebt toch wel een hoop duur spul nodig als je echt goed thuis wilt kunnen trainen... En voldoende ruimte.
Duur is relatief, en ik weet uit ervaring dat het niet veel hoeft te kosten. Ik heb een spinningbike, EZ bar en dumbells waar schijven op kunnen (4×10 kg, 4x5 kg en dan nog een zooi onder de vijf kilo). Dan heb ik nog een stang voor pullups en schragen voor dips en je komt al een heel eind.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je hebt toch wel een hoop duur spul nodig als je echt goed thuis wilt kunnen trainen... En voldoende ruimte.
Dan kom je niet boven de 40kg uit bij je dumbbells. Hoe ga je dan ooit je DL of je squat verbeteren?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:30 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Duur is relatief, en ik weet uit ervaring dat het niet veel hoeft te kosten. Ik heb een spinningbike, EZ bar en dumbells waar schijven op kunnen (4×10 kg, 4x5 kg en dan nog een zooi onder de vijf kilo). Dan heb ik nog een stang voor pullups en schragen voor dips en je komt al een heel eind.
Als jouw doel bodybuilding is wel, is dit niet fitness? Wellicht interpreteer jij het anders. Gewichten kan je uitbreiden. Ik heb thuis in het verleden zelfs een installatie gehad voor bankdrukken. Deze heb ik verkocht omdat het teveel ruimte in neemt. Helaas zijn de bijbehorende gewichten ook verkocht.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan kom je niet boven de 40kg uit bij je dumbbells. Hoe ga je dan ooit je DL of je squat verbeteren?
Wat houdt fitness volgens jou dan in? Gewoon licht trainen, met veel herhalingen, zodat je lange spieren krijgt zoals Ronaldo?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:47 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Als jouw doel bodybuilding is wel, is dit niet fitness? Wellicht interpreteer jij het anders. Gewichten kan je uitbreiden. Ik heb thuis in het verleden zelfs een installatie gehad voor bankdrukken. Deze heb ik verkocht omdat het teveel ruimte in neemt. Helaas zijn de bijbehorende gewichten ook verkocht.
Voor bodybuilding heb je meer nodig, zeker voor de compound oefeningen. Maar zoals ik aangaf kom je met mijn setup al een eind. Teven heb ik wel een bankje voor dumbell flies. Stond niet in mijn vorige post.
Als jouw doel is om ook maar enigszins vooruitgang te boeken, dan kom je al snel tekort met je dumbbells die maar tot 40kg gaan. Als je alleen af en toe lichaamsbeweging wilt zonder ooit ook maar een klein beetje progressie te hebben, dan kun je beter je geld in je zak houden en gaan wandelen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:47 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
Als jouw doel bodybuilding is wel, is dit niet fitness? Wellicht interpreteer jij het anders. Gewichten kan je uitbreiden. Ik heb thuis in het verleden zelfs een installatie gehad voor bankdrukken. Deze heb ik verkocht omdat het teveel ruimte in neemt. Helaas zijn de bijbehorende gewichten ook verkocht.
Voor bodybuilding heb je meer nodig, zeker voor de compound oefeningen. Maar zoals ik aangaf kom je met mijn setup al een eind. Teven heb ik wel een bankje voor dumbell flies. Stond niet in mijn vorige post.
Zo doe ik het ook!quote:Op zondag 31 mei 2015 17:51 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Wat houdt fitness volgens jou dan in? Gewoon licht trainen, met veel herhalingen, zodat je lange spieren krijgt zoals Ronaldo?
Volgens mij is dat de manier om je rug naar de knoppen te helpen.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tien tegen één haal je de 80kg dl al zonder training.
ik haal er genoeg uit voor mijn wensen. Jouw opmerking over wandelen slaat nergens op. Ik heb jaren in de sportschool getrained en weet wel het eea over trainen en voeding. Nu hoef ik niet zo nodig groot meer te worden en zijn mijn doelen anders. Jouw neerbuigende opmerking laat zien dat je het niet snapt. Succes met je brosience....quote:Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als jouw doel is om ook maar enigszins vooruitgang te boeken, dan kom je al snel tekort met je dumbbells die maar tot 40kg gaan. Als je alleen af en toe lichaamsbeweging wilt zonder ooit ook maar een klein beetje progressie te hebben, dan kun je beter je geld in je zak houden en gaan wandelen.
Tien tegen één haal je de 80kg dl al zonder training.
Haten op broscience.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:35 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
ik haal er genoeg uit voor mijn wensen. Jouw opmerking over wandelen slaat nergens op. Ik heb jaren in de sportschool getrained en weet wel het eea over trainen en voeding. Nu hoef ik niet zo nodig groot meer te worden en zijn mijn doelen anders. Jouw neerbuigende opmerking laat zien dat je het niet snapt. Succes met je brosience....
Dit.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:34 schreef Awesome_ het volgende:
Als je serieus wilt krachttrainen heb je thuis nogal gauw een powercage, olympische barbell en kwak schijven nodig.
Ik ben het met je eens: je kunt prima thuis trainen, het is alleen een ander soort training dan je op de sportschool doet. Maar daarom is het juist leuk. Beetje variëren kan nooit kwaadquote:Op zondag 31 mei 2015 19:35 schreef Preston_Marlowe het volgende:
[..]
ik haal er genoeg uit voor mijn wensen. Jouw opmerking over wandelen slaat nergens op. Ik heb jaren in de sportschool getrained en weet wel het eea over trainen en voeding. Nu hoef ik niet zo nodig groot meer te worden en zijn mijn doelen anders. Jouw neerbuigende opmerking laat zien dat je het niet snapt. Succes met je brosience....
quote:
Gewoon eten rondom je training. Voor of na maakt geen heel groot verschil. Zorg ervoor dat je relatief veel eiwitten binnen krijgt.quote:Op woensdag 10 juni 2015 16:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik ga meestal in de ochtend sporten.
Om half 10 sta ik binnen, cardio en kt.
Ik wil nog wat vet kwijt en meer spiermassa.
Eten of niet eten voor de training, wat adviseren jullie?
Altijd een whey en pre-workout voordat ik ga trainen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 16:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Gewoon eten rondom je training. Voor of na maakt geen heel groot verschil. Zorg ervoor dat je relatief veel eiwitten binnen krijgt.
Eiwitten krijg ik zat binnen 2,2x mijn lichaamgsgewichtquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:43 schreef Dizorn het volgende:
Je moet met name zorgen dat je netto op een gehele dag goedzit. Je zal niet extra afvallen als je zonder te eten gaat sporten, maar netto hetzelfde eet op een dag. En je zal geen spiermassa bouwen als je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt op een dag, netto.
Spiermassa bouw je niet tijdens een training, dat doe je na een training tijdens het herstel (kan dagen duren).quote:Op woensdag 10 juni 2015 17:59 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Altijd een whey en pre-workout voordat ik ga trainen.
Als ik ga trainen zonder te eten bouw ik dan wel spiermassa op?
Gaat mijn lichaam niet meer vet verbranden als ik ga sporten zonder te eten?
Knap van je dat je 't meteen zo fanatiek oppakt!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:22 schreef VKV het volgende:
Leuk, een echte fitnessreeks!
Ik ben deze week begonnen aan project "oke nu is het echt afgelopen en moeten die kilo's eraf!"
Begin van de week eens gekeken wat er in onze regio zoal bestaat aan sportscholen. Heel lang over fitness for free zitten denken maar dat leek me toch te massaal. Uiteindelijk bij een sportschool terecht gekomen die op een aantal kilometer van m'n huis zit én op de route van werk naar huis.
Woensdag begonnen met een proefles. Ik start zonder blessures, medicatie, fitnessachtergrond, maar mét een BMI van -kuch-35,8-kuch- en veel ervaring met sporten. Momenteel doe ik alweer 9 jaar aan waterpolo, maar ik merk dat ik daarmee niet aan genoeg beweging kom. Deze trainingen zijn op maandag en dinsdag en dus de rest van de week niks (tenzij wedstrijd op zaterdag).
Ik doe zittend werk dus het is wel nodig dat ik na m'n werk nog aan beweging toekom. Fitness lijkt me uiteindelijk de beste optie.
Mijn doelen zijn:
- Flink wat kilo's kwijt. Mijn droomdoel is dat mijn bovenbenen niet meer tegen elkaar komen tijdens het lopen.
- Sterker worden in waterpolo. Ik wil een "daar wil je echt niet tegenover liggen" tegenstander worden
Woensdag proefles gehad. Instructeur vertelde dat ik een cardio en een krachtschema krijg, zodat ik aan beide doelen kan werken. Krachtschema richt zich vooral op het bovenlichaam, omdat je dat bij waterpolo veel gebruikt. Ik werd meteen uitgenodigd voor een tweede proefles omdat ik dan beide schema's kon proberen, welke ik gisteren heb gevolgd.
De sportschool gaf me echt een goede indruk, superrustig op de tijdstippen dat ik wil sporten dus de apparaten zijn goed beschikbaar, en het zijn ook lekker veel apparaten.
Ik heb me meteen voor een jaar onbeperkt sporten ingeschreven, dus laat geld ook een goeie motivatie zijn om te blijven gaan
Vooralsnog wil ik buiten de waterpolotrainingen elke dag een bezoekje aan de sportschool brengen.
Bedankt voor de succeswens!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:27 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Knap van je dat je 't meteen zo fanatiek oppakt!Veel succes met het bereiken van je doel iig. Met die instelling zullen de resultaten niet snel op zich laten wachten.
Misschien lees ik er overheen, maar zit er ook nog ergens een rustdag? Las dat je buiten de waterpolotrainingen elke dag naar de sportschool wil dus elke dag wel sporten?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:22 schreef VKV het volgende:
Leuk, een echte fitnessreeks!
Ik ben deze week begonnen aan project "oke nu is het echt afgelopen en moeten die kilo's eraf!"
Begin van de week eens gekeken wat er in onze regio zoal bestaat aan sportscholen. Heel lang over fitness for free zitten denken maar dat leek me toch te massaal. Uiteindelijk bij een sportschool terecht gekomen die op een aantal kilometer van m'n huis zit én op de route van werk naar huis.
Woensdag begonnen met een proefles. Ik start zonder blessures, medicatie, fitnessachtergrond, maar mét een BMI van -kuch-35,8-kuch- en veel ervaring met sporten. Momenteel doe ik alweer 9 jaar aan waterpolo, maar ik merk dat ik daarmee niet aan genoeg beweging kom. Deze trainingen zijn op maandag en dinsdag en dus de rest van de week niks (tenzij wedstrijd op zaterdag).
Ik doe zittend werk dus het is wel nodig dat ik na m'n werk nog aan beweging toekom. Fitness lijkt me uiteindelijk de beste optie.
Mijn doelen zijn:
- Flink wat kilo's kwijt. Mijn droomdoel is dat mijn bovenbenen niet meer tegen elkaar komen tijdens het lopen.
- Sterker worden in waterpolo. Ik wil een "daar wil je echt niet tegenover liggen" tegenstander worden
Woensdag proefles gehad. Instructeur vertelde dat ik een cardio en een krachtschema krijg, zodat ik aan beide doelen kan werken. Krachtschema richt zich vooral op het bovenlichaam, omdat je dat bij waterpolo veel gebruikt. Ik werd meteen uitgenodigd voor een tweede proefles omdat ik dan beide schema's kon proberen, welke ik gisteren heb gevolgd.
De sportschool gaf me echt een goede indruk, superrustig op de tijdstippen dat ik wil sporten dus de apparaten zijn goed beschikbaar, en het zijn ook lekker veel apparaten.
Ik heb me meteen voor een jaar onbeperkt sporten ingeschreven, dus laat geld ook een goeie motivatie zijn om te blijven gaan
Vooralsnog wil ik buiten de waterpolotrainingen elke dag een bezoekje aan de sportschool brengen.
Goed bezig, maar hier zou ik nog even op terugkomen bij de instructeur. Het is misschien goed voor waterpolo om je op het bovenlichaam te concentreren, maar als je serieus wilt afvallen, kun je beter compoundoefeningen doen - dus voor het hele lichaam. Dan kom je al snel uit bij squats, lunges, deadlifts etc.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:22 schreef VKV het volgende:
Krachtschema richt zich vooral op het bovenlichaam, omdat je dat bij waterpolo veel gebruikt.
Kerel, ze heeft een BMI van >30. Dan wil je echt niet GOMAD gaan. Kijk even in BB topic, filmpje van Rippetoe die dat zelf ook zegt. Dat advies is voor skinny ecto jongetjes.quote:
Nu jij net die zin quote schiet mij ook nog te binnen, zou het niet raadzamer zijn voor haar om juist de spieren te trainen die ze niet gebruikt bij waterpolo? Die spieren traint ze toch al, zijn al verder in ontwikkeling en kracht. Dus wellicht kan ze beter andere spieren trainen zodat die niet gaan achter lopen en daardoor juist zelfs de verdere ontwikkeling van de voor haar belangrijkste spieren zelfs tegenwerken.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:36 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Goed bezig, maar hier zou ik nog even op terugkomen bij de instructeur. Het is misschien goed voor waterpolo om je op het bovenlichaam te concentreren, maar als je serieus wilt afvallen, kun je beter compoundoefeningen doen - dus voor het hele lichaam. Dan kom je al snel uit bij squats, lunges, deadlifts etc.
En: hebben ze ook losse gewichten (en/of kettlebells) op die sportschool? Zo ja, dan zou ik die verkiezen boven de toestellen, of tenminste een combinatie van die twee doen.
magere melkquote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:43 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Kerel, ze heeft een BMI van >30. Dan wil je echt niet GOMAD gaan. Kijk even in BB topic, filmpje van Rippetoe die dat zelf ook zegt. Dat advies is voor skinny ecto jongetjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |