Dat is Keynes, hoef je (volgens mij) niet te weten.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:51 schreef Census het volgende:
Die MO enz is niet zo moeilijk. Ik kan me wel nog vaag iets herinneren als (S-i) + (B-O) = (E-M) ofzo? :S
Idd, volgens mij alleen de theorie erachter. Weet het niet zeker thoughquote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:03 schreef wihehin het volgende:
[..]
Dat is Keynes, hoef je (volgens mij) niet te weten.
Waarom zou je dat niet hoeven te weten?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:03 schreef wihehin het volgende:
[..]
Moet je wel weten.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:03 schreef wihehin het volgende:
[..]
(I - S) + (O - B) + (E - M) = 0quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:03 schreef wihehin het volgende:
[..]
Omdat nog niemand er wat voor heeft gedaanquote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:42 schreef JoelBaka het volgende:
Heeft hier iemand eigenlijk AK? Ik heb er nog niks over gehoord
beter dan les iigquote:Op zaterdag 16 mei 2015 12:49 schreef Rickertman96 het volgende:
Idd, en die excursies vond ik vreselijk altijd
Staat die echt precies omgekeerd in jouw boek?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:24 schreef Rickertman96 het volgende:
(s-i) + (b-o) = (e-m) kan ook (si boem ezelsbruggetje)
Link?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:18 schreef RRuben het volgende:
Tip: bij dat facebook evenement van het CE staan aardig wat samenvattingen van allerlei vakken.
Je mag altijd herkansen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:50 schreef Quotidien het volgende:
Wat is er voor nodig om te mogen herkansen?
Jammer, niks voor sk/bio. Ik heb echt iets voor bio nodig, de BvJ boeken zijn echt kut.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:30 schreef Chaes het volgende:
https://www.facebook.com/events/335638566632598/
Ja maar in principe is het hetzelfde héquote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:05 schreef Chaes het volgende:
[..]
Staat die echt precies omgekeerd in jouw boek?
Man man man.. wat een verwarring.
Mhoah, als ik zou mogen kiezen tussen les van 50min of een busreis van x aantal uur naar een afgelaten plek in de regen de grond onderzoeken, dan is m'n keuze snel gemaaktquote:
https://www.dropbox.com/s(...)mCPXWWZ5q6ypusa?dl=0quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Jammer, niks voor sk/bio. Ik heb echt iets voor bio nodig, de BvJ boeken zijn echt kut.
jawel dit ik van bio, had iemand gister daar gepost: https://www.dropbox.com/s(...)AF8suQRQ3vPmPra?dl=0quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Jammer, niks voor sk/bio. Ik heb echt iets voor bio nodig, de BvJ boeken zijn echt kut.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:09 schreef Moccie het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)mCPXWWZ5q6ypusa?dl=0
Bio
Cool, bedankt.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:12 schreef RRuben het volgende:
[..]
jawel dit ik van bio, had iemand gister daar gepost: https://www.dropbox.com/s(...)AF8suQRQ3vPmPra?dl=0
wat bedoel je? Die belasting schijven?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:23 schreef Rickertman96 het volgende:
Weet iemand of je moet kunnen rekenen met de boxen 1,2+3 bij eco?
Misschien kun je op Youtube nog iets vinden? Bij Digistudies heb ik een paar filmpjes gezien voor bio en sk. Zelf heb ik het niet, maar misschien is het handig voor jou?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:03 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
jaquote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:33 schreef RRuben het volgende:
[..]
wat bedoel je? Die belasting schijven?
Bij havo hadden we een box 1 vraag, dus je zou het wel kunnen verwachtenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:23 schreef Rickertman96 het volgende:
Weet iemand of je moet kunnen rekenen met de boxen 1,2+3 bij eco?
Er staat heel weinig op. Ik heb inmiddels al een samenvatting doorgelinkt gekregen, maar alsnog bedankt.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:41 schreef Marij_123 het volgende:
[..]
Misschien kun je op Youtube nog iets vinden? Bij Digistudies heb ik een paar filmpjes gezien voor bio en sk. Zelf heb ik het niet, maar misschien is het handig voor jou?
https://www.youtube.com/channel/UC3dido57aZHTt8kBCtl2D8w
Naja ik zag in de examenbundel wel ( S - I) + (B - O) = (E - M). Volgens mij was het een drukfout in mijn boek.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:06 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja maar in principe is het hetzelfde hé
wanneer deed je examen?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:48 schreef RavioliPunch het volgende:
[..]
Bij havo hadden we een box 1 vraag, dus je zou het wel kunnen verwachten
maandagquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:01 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
wanneer deed je examen?
Het programma is namelijk sinds vorig jaar veranderd
Niet aan te raden. In de Syllabus staat veel te weinig informatie.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:47 schreef RavioliPunch het volgende:
Kan je i.p.v het boekje met de historische contexten, ook de teksten uit de syllabus leren? Aangezien daar toch staat wat je van de historische contexten moet weten
Maar er mag toch niets anders gevraagd worden dan wat er in de syllabus staat?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:05 schreef Moccie het volgende:
[..]
Niet aan te raden. In de Syllabus staat veel te weinig informatie.
Ja kan, maar ik zou het alleen als een soort samenvatting gebruiken en dus een hulpmiddel. Maar in principe vragen ze alleen dat.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:47 schreef RavioliPunch het volgende:
Kan je i.p.v het boekje met de historische contexten, ook de teksten uit de syllabus leren? Aangezien daar toch staat wat je van de historische contexten moet weten
Kloptquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:16 schreef RavioliPunch het volgende:
[..]
Maar er mag toch niets anders gevraagd worden dan wat er in de syllabus staat?
Ik dacht dat jij vwo deed, dus zei dat we op het havo (die ik afgelopen maandag had, vandaar 'hadden') wel een vraag over de boxen kregen.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:17 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Maar je zegt 'hadden'?:P
Dus je deed 2 jaar geleden HAVO en nu VWO?
Ik ga waarschijnlijk ook het boekje nog doorlezen inderdaad: historische contexten zijn toch 65%?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:18 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja kan, maar ik zou het alleen als een soort samenvatting gebruiken en dus een hulpmiddel. Maar in principe vragen ze alleen dat.
[..]
Klopt
In mijn leerboek hebben ze het bijv. over Namibië, Mozambique enz terwijl alleen de burgeroorlog in Angola wordt besproken in syllabus (HC de Koude Oorlog)
Oh zo, geschiedenis is maandag ook voor de havo zie ik nu.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:22 schreef RavioliPunch het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij vwo deed, dus zei dat we op het havo (die ik afgelopen maandag had, vandaar 'hadden') wel een vraag over de boxen kregen.
Geen idee, hebben de examenmakers bepaald. Wij vwo'ers krijgen zoals altijd extra stofquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:27 schreef RavioliPunch het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk ook het boekje nog doorlezen inderdaad: historische contexten zijn toch 65%?
Trouwens bij een stukje in het syllabus, bij de historische context Koude Oorlog (Azië betrokken Koude Oorlog en spanning beide blokken in Azië en Afrika staat erbij: Niet voor Havo. Waarom is dat specifiek stukje niet voor havo?
dat moet je wel kunnen denk ik, maar de hoogte van de belasting per box wordt denk ik wel gegeven dan.quote:
Semantiekquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:56 schreef RRuben het volgende:
Wtf op examenblad staat bio onder "exacte vakken" maar ik heb net een examen gemaakt en er was niet eens 1 berekening
Ik mag hopen dat Angola totaal niet belangrijk is voor geschiedenis CE?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:18 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja kan, maar ik zou het alleen als een soort samenvatting gebruiken en dus een hulpmiddel. Maar in principe vragen ze alleen dat.
[..]
Klopt
In mijn leerboek hebben ze het bijv. over Namibië, Mozambique enz terwijl alleen de burgeroorlog in Angola wordt besproken in syllabus (HC de Koude Oorlog)
Omdat het weinig wiskunde zou hebben.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:28 schreef gjtenham het volgende:
Waarom zou biologie geen exact vak zijn? Biologie (HBO of WO) is wel degelijk een bètastudie hoor... 😉
Ik denk dat het belangrijkste is dat je weet dat er een proces van dekolonisatie gaande was in Afrika en Azië dat voorheen grotendeels onder controle was van moederlanden vanwege het (modern) imperialisme. Specifieke dingen over Angola en shit hoef je denk ik niet te verwachten..quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:40 schreef Chaes het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Angola totaal niet belangrijk is voor geschiedenis CE?
Meer als voorbeeldquote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:40 schreef Chaes het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Angola totaal niet belangrijk is voor geschiedenis CE?
Enkel als je hem foutloos doet en een antwoord op de vraag hebt gegeven.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:01 schreef Census het volgende:
Hola,
Kan je bij Natuurkunde examens het laatste punt: 'completeren berekening' enkel verkrijgen als je de hele opgave foutloos maakt? Of ook als je tussendoor iets verkeerd doet?
Das een behoorlijke tegenvaller :S.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel als je hem foutloos doet en een antwoord op de vraag hebt gegeven.
Want morgen geschiedenis?quote:Op zondag 17 mei 2015 09:58 schreef Rickertman96 het volgende:
Zo ff 2 uurtjes eco doen en dan de hele middag geschiedenis:(
Ja morgen om fucking 09:00quote:Op zondag 17 mei 2015 10:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Want morgen geschiedenis?
Ik weet nog heel goed dat ik de zondag voor het examen (maandag dus) buiten in het zonnetje de samenvatting achterin in de examenbundel zat te lezen
En dan praten we over 5 jaar geleden
Zo veel mogelijk examens zijn in de middag ingeroosterd, ik had vorig jaar maar één ochtend. Als je het naar 10u verplaatst moet de middag ook later, dat wilt niemand.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Blijkbaar bevalt het veel mensen wel, anders doen ze het niet al jaren
Bij mij waren/zijn alleen de talen in de ochtend, de rest in de middag. Ze letten waarschijnlijk gewoon op de mogelijke combinaties van profielen etc.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk examens zijn in de middag ingeroosterd, ik had vorig jaar maar één ochtend. Als je het naar 10u verplaatst moet de middag ook later, dat wilt niemand.
Half uurtje zou opzich wel prima kunnen, dan heb je 09.30-12.30 en 14.00-17.00.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk examens zijn in de middag ingeroosterd, ik had vorig jaar maar één ochtend. Als je het naar 10u verplaatst moet de middag ook later, dat wilt niemand.
Geschiedenis is gelukkig mn enige examen om 09:00, derest lekker in de middagquote:Op zondag 17 mei 2015 10:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Blijkbaar bevalt het veel mensen wel, anders doen ze het niet al jaren
examens voor duits maken? Heeft helemaal geen zin tochquote:Op zondag 17 mei 2015 10:53 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Vandaag twee Duits examens en bio samengevat nog maar een keer doornemen.
Ligt aan je rooster, morgen komt dat toevallig wel goed uit door ecoquote:Op zondag 17 mei 2015 11:23 schreef RRuben het volgende:
In de middag is juist kut, kan je de rest van de dag nauwelijks nog wat doen. Anders kan je de hele middag nog leren voor de volgende dag.
ja oke dan wel misschienquote:Op zondag 17 mei 2015 12:02 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ligt aan je rooster, morgen komt dat toevallig wel goed uit door eco
Als je erna niks hebt of niks kan doen heb ik het liever in de middag
Lekker smullequote:Op zondag 17 mei 2015 12:18 schreef Moos. het volgende:
Lekker morgen geschiedenis en natuurkunde. Lekker een hernia krijgen. Lekker zin in.
Niet echt nee. Ik maak ze niet eens meer, ik vind sommige teksten uit de exabundel gewoon leuk.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:24 schreef RRuben het volgende:
[..]
examens voor duits maken? Heeft helemaal geen zin toch
Is edelen niet de mv van adel?quote:Op zondag 17 mei 2015 12:30 schreef Rickertman96 het volgende:
Zit je wat filmpjes te checken zie je opeens dit:
[ afbeelding ]
man man man
Jort Geschiedenisquote:Op zondag 17 mei 2015 12:45 schreef RavioliPunch het volgende:
Al die filmpjes van de kenmerkende aspecten van jortgeschiedenis aan het kijken
jaquote:Op zondag 17 mei 2015 12:33 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Is edelen niet de mv van adel?
Jep, al kijk ik alleen tijdvak 1 t/m 4 omdat derest overlapt met de historische contextenquote:Op zondag 17 mei 2015 12:45 schreef RavioliPunch het volgende:
Al die filmpjes van de kenmerkende aspecten van jortgeschiedenis aan het kijken
haha, dat werkt wel ja als je het leuk vindtquote:Op zondag 17 mei 2015 12:32 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Niet echt nee. Ik maak ze niet eens meer, ik vind sommige teksten uit de exabundel gewoon leuk.
vond ik wel meevallen. Had een 6,9. Wat had jij dan?quote:Op zondag 17 mei 2015 12:28 schreef Rmadrista het volgende:
2013-1 was toch wel echt t makkelijkste natuurkunde examen van de afgelopen jaren.
Die was idd niet heel moeilijk neequote:Op zondag 17 mei 2015 12:28 schreef Rmadrista het volgende:
2013-1 was toch wel echt t makkelijkste natuurkunde examen van de afgelopen jaren.
7,3. Het is meer dat ik voor alle andere niet hoger dan een 6 uitkwam vandaar dat ik het als makkelijk ervaardequote:Op zondag 17 mei 2015 13:15 schreef RRuben het volgende:
[..]
vond ik wel meevallen. Had een 6,9. Wat had jij dan?
Absoluut, al vond ik de eerste vraag van de opgave over zeilboten nogal apart.quote:Op zondag 17 mei 2015 12:28 schreef Rmadrista het volgende:
Idem. Gewoon de handregels onthouden en elke keer opnieuw beginnen met het formuleren van de richting van de krachten. EM & Opticaquote:Op zondag 17 mei 2015 13:20 schreef Rmadrista het volgende:
Magnetisme blijft toch wel een hekelpunt bij mij
9,81; vrijwel zeker. Gewoon aangeven g=9,81 m.s-2quote:Op zondag 17 mei 2015 13:32 schreef RRuben het volgende:
Ik vind met lenzen en golven etc. nogal kut. Voor de rest wel te doen.
Moet je trouwens voor valversnelling 9,81 m/s² (in Nederland) of 9,8 m/s² (gemiddelde van de wereld) gebruiken, of maakt dat niet uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |