Het recept is simpel: Recenseer de top 15 van een willekeurig oud top 40 lijstje van deze week exact X jaar terug (in dit geval dus 15 jaar).Een collage van alle nummers kun je HIER weer ophalen (5.3mb).
En weer valt het op, dat je bijna de hele top 15 nog regelmatig op de radio hoort.
Volgende week 1983. Daar wilde ik even het juiste moment voor afwachten
De collage komt vanavond, want die moet ik thuis eerst even op mijn site zetten.
Mijn beoordelingslijstje (feel free om je eigen versie te gebruiken):
10= Zou in mijn top 10 allertijden kunnen staan.
9= Helemaal top dit nummer.
8= Steekt boven de rest uit
7= Gewoon een leuk nummer
6= Normaal nummer, middelmatig
5= matig nummer
4= Liever niet
3= Moet ik hier echt naar luisteren?
2= Afschuwelijk
1= Afschuwelijk en extra irritant door commercieel uitmelken.
1 George michael - Faith
Zwaarmoedige orgelintro doet niet vermoeden dat er plots een hip gitaardeuntje achteraan komt. Dit vind ik een van de leukere van George Michael. Zit goed in elkaar evenals de eenvoudige clip. (Haha! Hij klinkt nu net op 3FM) 7/10
2 M/a/r/r/s - Pump up the volume
Deze muziek kan me totaal niet bekoren. Het klinkt nu ook nog eens zo supergedateerd, amateuristisch haast. Gewoon wat sampletjes door elkaar op een house beat. Maar het is Een van de Eersten (net zoals bij de nummer 3 werd dit soort muziek vast al jaren in underground disco's etc gedraaid, maar daar kwam ik nooit mee in aanraking... ik was 14) en heeft daarom cultstatus bereikt. Daarom geen 4/10 maar 6/10
3 Ll cool j - I need love
Voor mijn gevoel is dit het eerste echte RnB nummer (zal vast wel niet, maar dit is de eerste echte grote RnB hit). Tenminste als je RnB definieert als praatzang op een slijmerig deuntje. 15 jaar later is LL Cool J nog geen steek veranderd. En ik vind het nog leuk klinken ook! 7/10
4 Rick astley - Never gonna give you up
Mijn broertje had het bandje van Rick gekocht en daar baalde ik van, want ik vond het van die kansloze liedjes. Goed, hij had een mooie stem, maar het leek me zo'n blaaskaak! Achteraf is het gewoon een typisch jaren 80 synthpop deuntje met een meezingrefrein 6/10
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
Zoals gewoonlijk weer een UB40 plaatje in de lijst. Wat lijken die nummers toch allemaal op elkaar en wat blijven ze toch prettig klinken! Ik blijf erbij: UB40 kun je altijd en overal draaien. 7/10
6 Whitesnake - Here i go again
Combinatie van popdeuntje met een rockrefrein (Poprock ). Het refrein klinkt zeer lekker. Jammer dat het hele nummer niet zo pittig klinkt. Vroeger was ik hier geen liefhebber van, maar ik vind hem nu best goed 7.5/10
7 Cliff richard - Some people
Sir Cliff bleef hitjes scoren. Rustig nummer dat net zo goed door Phil Collins gezongen zou kunnen zijn. Beetje melancholiek, want ik heb minder prettige herinneringen aan dit lied (had een keer huisarrest gekregen en dit nummer werd toen de hele dag gedraaid) 7/10
8 Bee gees - You win again
George Michael, Cliff Richard, Bee Gees, UB40, Fleetwood mac... hoop popiconen in dit lijstje vandaag. Leuk refrein, gelukkig dat ie zijn falset stemmetje niet opzet, want daar kan ik absoluut niet tegen. 7/10 (hoop zevens dit keer)
9 Terence trent d'arby - Dance little sister
Volgens mij was Terence een beetje arrogant, want had hij zich niet uitgeroepen tot de nieuwe Prince? Daar miste hij toch echt persoonlijkheid voor. Geef mij maar Sign your Name, want deze komt te veel in een dozijn voor. 5/10
10 Fleetwood mac - Little lies
Fleetwood Mac blijft vakwerk afleveren. Iets minder dan het niveau uit de 70er jaren, maar nog steeds voldoende voor een 8/10
Mijn favoriete Fleetwood Mac liedjes zijn Rhiannon (live versie) en Go your own way.
11 Tim hardin - How can we hang on to a dream
Reclame filmpje? Film theme? Ik weet het niet, de veteranen wellicht wel... In ieder geval is dit een re-entry van een liedje uit 1967. Ik ben blij dat ik het nummer nu eindelijk gevonden heb, want ik kende het uiteraard wel. Een heel mooi nummer, dat vanaf nu door mij regelmatig genoemd zal worden in 60er jaren lijstjes. 9/10
12 Abc - The night you murdered love
Het enige nummer dat ik na het beluisteren ervan pas herkende. Absoluut nietszeggend. Hiervan is zoveel gemaakt in de 80s. Geen blijvend refrein en het kabbelt maar voort. 4/10
13 Rick astley - Whenever you need somebody
De 2e van Rick in dit lijstje en hij klinkt precies hetzelfde. Tot mijn grote schrik kom ik er ook nog eens achter dat ik het bandje van mijn broer nog steeds in mijn bezit heb! 5/10
14 Black - Wonderful life
Stiekem moet ik bekennen dat ik de coverversie van Mathilde Santing mooier vind dan het origineel. Toch ook weer een mooie plaat die overigens meer in een zwoele zomer thuishoort. Eigenlijk een omgekeerde eendagsvlieg. Eerst een hitje scoren die het niet doet en vervolgens een betere hit scoren. En daarna niets meer van je laten horen... 7.5/10
15 Nits - In the dutch mountains
Evenaart niet het briljante Nescio, maar toch klinkt ook deze plaat zeer apart. Ik vind de Nits een goede onderschatte Nederlandse band. Hebben ze ook internationaal nog wat gescoord? Zo niet, dan zou dat toch jammer zijn. Mensen dit niet kennen doen er goed aan het hele nummer te downloaden 9/10
[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 11-11-2002 21:01]
1 George michael - Faith
Leuk nummer.. maar meer niet. 6/10
Een topper. Hij werd idd in de underground al gedraaid, maar het blijft een topper , ook dankzij de remixes van Ben Liebrand. 8/10
R&B persoonlijk hou ik er niet zo van maar LL Cool J is een uitzondering 7/10
echt rotzooi .. puur gemaakt voor commercie 3/10
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
Ik blijf erbij: UB40 kun je altijd en overal draaien. ben ik helemaal mee eens 7/10
beetej commercie rock wel leuk 6.5/10
Sorrie alleen met the young ones was CLiff leuk 5/10
Klassiekers 7/10
Leuk nummer meer niet 6/10
heerlijke muziek , al is dit nummer iets minder 7,5/10
voor de avonden is dit lekker .. 8/10
zegt me niets .. en dat spreekt boekdelen voor mij 4/10
laat maar 3/10
voor de zomeravond 7.5/10
Heerlijke muziek .. 8.5/10
1 George michael - Faith
Ik herinner mij dit nummer een beetje als de comeback van George Michael. Ik vind dit zelf echt een fantastische zanger, een van de weinigen die met Freddy Mercury vergeleken mag worden. Helaas vind ik zijn uptempo nummers een heel stuk zwakker dan zijn ballads. Dit is echter wel een aardig nummertje, leuke clip, zwaar gaaf jack, lekker swingend.
8
Zoals Vamos al zei geen hoogstaand nummer, maar voor mij zeer tijdsbepalend. En ik vind dit nog steeds een erg leuk nummertje om op zijn tijd te horen. Leuke samples, en alles bij elkaar een goed geheel.
7
Ik kan mij slechts een paar artiesten herinneren die als grondleggers van R&B betiteld mogen worden en dat zijn de Sugarhill Gang, Run DMC en LL himself. LL = het synoniem van Cool.
De eerste echte R&B hit, later ook een nummer 1 notering. Helaas vind ik dit zelf een minder nummer. Toch een goed cijfer door de invloed die dit nummer heeft gehad. (mijn absolute LL favoriet is Mama said knock you out, en dan graag de live uitvoering van de MTV music awards, kippevel)
8
Een 2 hits vlieg. Een blanke jongen met een zwarte stem, maar echt een stock aitkin & waterman productie. Ik liep en loop er niet warm van.
5
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
Hmmm kan ik mij hier ter plaatse niet zo herinneren dus geen cijfer. Het zal vast wel een aardig nummertje zijn, maar alles is een beetje hetzelfde.
Lekker nummer, een goede soft rock classic. Voor de rest weinig over te zeggen.
7
Weer een hitje van de zoetste der zangers. Tussen alle gedrochten die Cliff heeft gezongen in zijn carriere (met slechts een paar uitschieters) is dit toch wel een uitschieter. Toch kan het mij nog steeds niet bekoren, en ik blijf steken op een
6
Ik ben geen fan van de Bee Gees en zal het ook nooit worden, en dat komt nou eenmaal door dat geforceerde stemmetje van Barry Gibb (kijk maar eens naar de live dvd, vreselijk gewoon, vroeger zou het best normaal zijn geweest maar tegenwoordig kan meneer Gibb het echt bijna niet meer uit zijn strot krijgen). In dit nummer met wat mindere mate, maar tjah...
6
Jammer dat deze jongen niet veel verder is gekomen, het was toch wel een talent. Geen idee waar het mis is gegaan, maar hij schijnt nog steeds bezig te zijn (er was een poosje geleden sprake van dat queen weer ging touren met terence als aanvulling, yeah right). Dit vind ik wel een lekker nummertje, beter als sign your name wat ik echt een beetje een zeiknummer vind.
7
Go you own way is ook mijn favoriet, deze dus echt niet. And yet again, ik ben geen fan, en zal het ook niet worden.
6
Heheh ik dacht al eventjes, deze is toch veeel ouder? Het is dus een re-entry. Tjah, wel een mooi nummer, maar mij een beetje te langzaam, te depri, te saai. Voor de moeite een
6
Zonder sample kan ik hier even niets mee.
Zie nummer 4, alleen dan iets leuker.
5
Het nummer ken ik natuurlijk, alleen deze uitvoering even niet.
Tjah, een schitterend nummer.
8
The Nits, ik krijg altijd een gevoel van de zingende Opa's... Sorry. Toch vind ik dit wel een mooi nummer, met ook een mooie clip. Eigenlijk is dit een van de beste nummers uit deze lijst.
8
Al met al een niet echt al te boeiend lijstje deze week. Geen uitschieters, allemaal een beetje commerciele pop, jammer. Maar ja, echt veel baanbrekende muziek is er niet te vinden in deze tijd denk ik.
quote:Ok... blijft bijna dezelfde lijst als deze week. Vraag me af om welke het je gaat die je er graag bij wilt hebben
Op maandag 11 november 2002 11:03 schreef Vamos het volgende:
1987, ik was 18 in deze week en (toen nog steeds) erg top 40 gericht.
1 George michael - Faith
De vierde solosingle van George en de vierde nummer 1. Opvallend hieraan is dat dit het eerste uptempo nummer van hem was dat dat haalde. Overigens heeft hij ze na die tijd ook niet meer zo gemaakt. Eh, de clip van het nummer werd een beetje overdreven dramatisch gemaakt met het symbolische afrekenen met Wham! door het verbranden van ene van z'n jasjes. Tja. Maar verder klinkt het nummer gewoon goed, vrolijk en typisch 80's. 7
Inderdaad de eerste van een nieuwe rage. Ik mocht hier toen wel over, evenals de vele navolgers met fantasienamen als Flim flam, Coldcut, Bomb the bass en LX mix om maar eens een paar te noemen, oh natuurlijk niet te vergeten de nederlandse inbreng van Hithouse en Sample syndicate. Zoals gezegd, dit was de eerste dus die heeft meteen een streepje voor, hier was volgens mij ook Ofra Haza voor het eerst in te horen? De term 'pump up the volume' is hiermee in elk geval een begrip geworden. 7
Zoals ik vorige week al bij een ander nummer zei: van dit soort muziek heb ik nooit gehouden. Nu niet, toen niet, nooit niet. 1
Stock/Aitken/Waterman met hun grootste succes. Het nummer had wekenlang op 1 gestaan en was ook de hit van het jaar in de meeste jaarlijstjes. Van theejongen naar popidool. Helaas voor hem was het na 1 uitgemolken album wel zo'n beetje over. Maar hij kreeg het toch voor elkaar om met 3 nummers tegelijk in de top40 te staan (deze week ook nog op 7 en op 22 samen met Lisa (wie? )). Ik vond het destijds erg leuk allemaal, maar daar ben ik wel een beetje overheen. 6
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
De meest succesvolle 80's band, natuurlijk staan die ook in de lijst. Moeilijk om eentje te vinden waarin ze niet staan, dan moet je toch voor 1983 gaan zoeken. Dit vind ik een van hun beste, het loopt gewoon lekker. Van die niks aan de hand muziek. 7
Hm hier hoor je de invloed van Adam Curry op de top40, die heeft dit nummer zwaar gepromoot. Typisch amerikaanse stoere machorock met stoere clips met auto's en blonde dames. Beavis & Butthead muziek dus, al waren die toen nog niet uitgevonden. Ik trapte er toen wel in maar nu niet meer. 4 (toen:7)
Tja... Cliff is een begrip, met deze single kwam hij opeens weer de top 10 in. Niemand weet waarom, zo bijzonder is-ie niet. Ik vond het toen nog goed ook 5 (toen:7)
Bombastisch begin en eigenlijk blijft dat het hele nummer zo. De hoge stemmetjes zijn maar weinig te horen, dat is een voordeel inderdaad maar het maakt het nummer er toch niet veel beter op. 4
Ik hoor deze dus veel liever dan Sign your name. Lekker pakkend begin wat gevolgd wordt door een erg swingend vervolg. Dat hij dacht dat hij de nieuwe Prince en Michael Jackson samen zou worden, ach, laat het hem denken... inmiddels weet hij wel beter. 7
Dit is weer een typische Cristine McVie nummer, je haalt ze er zo uit welke door haar en welke door Nicks en welke door Buckingham geschreven (en gezongen) zijn. Bij Christine kan dat twee kanten opgaan, of het wordt zoetsappig saai (everywhere) of je hebt een erg goed popliedje (don't stop). Dit is er een uit de laatste categorie, ik vond dit toendertijd na de eerste keer beluisteren meteen een geweldig nummer, dat is wel een beetje afgezwakt maar het blijft een van de betere Fleetwood mac's voor mij. 8
Ja, dit is hergebruikt in een film. De nederlandse film 'Zoeken naar Eileen'.
Het probleem met dit soort nummers in de lijst is dat het heel moeilijk te vergelijken is met de nummers echt van die tijd. Dit is gewoon een sterk nummer maar wat eigenlijk niet in het tijdsbeeld van 1987 past. 7
ABC kwam weer terug met eerst 'When smokey sings' en daarna deze. Of we daar op zaten te wachten? In 1982/83 met oa. Poison arrow klonk het nog wat als een waveachtige popband, maar inmiddels waren ze zowel in kostuum als muziek ver voorbij gestreefd door Spandau ballet. 6
De 2e dus, beter dan de 1e vind ik. Verder de typische S/A/W sound. Overigens is bij de eerste Kylie Minogue single wel eens gezegd dat het niet Kylie was die zong maar Rick Astley met een omhoog gepitchte stem. Maar andersom is ook wel eens gezegd Nou ja, onzin... 6
Hm dit nummer ben ik pas gaan waarderen na de cover van Mathilde Santing, zo van 'het orgineel was toch nog niet zo erg als je dit hoort'. Doet me niks verder. 5
En hier heb ik nooit goed tegen gekund. Te kunstzinnig misschien? In elk geval al die stiltes in het nummer en het herhaalde "Mountains!""Mountains!""Mountains!" maken het een super irritant nummer. 2
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 11-11-2002 12:00]
1 George michael - Faith
Ja, George Michael is zo slecht nog niet. Meeste nummers van hem zijn eigenlijk wel goed te pruimen, zo ook Faith. 7,5/10
Ik kan me best voorstellen dat dit helemaal hip was en vooruitstrevend, maar het doet mij vrij weinig. 4/10
Ik vind dit zo'n slecht nummer. Dit moet natuurlijk wel in de juiste tijd geplaatst wordt, maar dan nog... 5/10
Dit vond ik vroeger als klein kind wel een leuk nummertje, nu doet het me alweer vrij weinig, behalve dan dat ik die zanger met dat rooie haar voor me zie... 4/10
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
ken ik niet
Ja, dit nummertje is wel goed te pruimen. Refrein is erg aanstekelijk. 7,5/10
ken ik niet
ken ik niet
Lekker nummertje. Sign Your Name is beter, maar deze swingt nog wel aardig. Jammer dat hij vroeger zo arrogant was, anders hadden we nu nog wel wat meer van 'm gehoord, denk ik. Ik geloof dat hij wel weer aan het optreden is, maar het lijkt mij nix om hem nu te zien dansen op het podium...
7,5/10
Vroeger kon ik er nooit tegen als mijn vader een cd van Fleetwood Mac opzette in de auto, maar dat was meer omdat ik het beschouwde als mijn vaders muziek dus dat vond ik dan slecht.
Sinds ik mijn rijbewijs heb, heb ik Fleetwood Mac herontdekt en wat is het toch verschrikkelijk lekker eigenlijk (helemaal voor in de auto). Ook dit nummer is heerlijk voor op de weg. Hun beste nummer vind ik Don't Stop. 8/10
ken ik niet
ken ik niet
ken ik niet
Mooi nummer met een soort van tropical beat. Die stem kan ik alleen niet te lang aanhoren, voelt een beetje plastic aan voor m'n gevoel. 7/10
JAAAAA, de Nits! Nescio en JOS Days vind ik beter, maar dit nummer over de Hollandse bergen, mag er ook zijn. Ik heb alleen hun meest recente album, maar die is meer jazzy eigenlijk. Wel goed trouwens.
Ben 1x naar een concert van hun geweest. Dat was in de Leidsche Schouwburg, was best apart. 8,5/10
Dit nummer heeft ontzettend veel invloed gehad op de dance-stroming in het algemeen en een hoop acts in het bijzonder. Alleen daarom al is dit een bijzondere plaat en ook in muzikaal opzicht is het geheel niet verkeerd ****
Mierzoet en aalglad. Kan het erger? Dat zo'n stoere kerel als LL Cool J (want dat is toch wel zijn image, net als bij de meeste rappers) wegkomt met dit gedreutel.... Nummers als Mama said knock you out van LL kan ik nog wel waarderen, maar dit, nee. Voor de moeite **
Vroeger vond ik dit ontzettend leuk. Nu weet ik wel beter. Het standaard Stock, Aitken & Waterman riedeltje en Rick zingt daar vrolijk overheen. Omdat het ergens een beetje jeugdsentiment is ***
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
Ik heb weinig met UB 40 en al helemaal niks met het nasale stemgeluid van Ali C. Daarom **
Typisch Radiorock-nummer, zoals veel Whitesnake nummers. Ik hou daar wel van, alhoewel het muzikaal natuurlijk niet heel erg briljant is. Leuk is dat Adje van den Berg (tegenwoordig producer/componist van de Starmaker-kids) destijds gitarist was van Whitesnake ****
Ach ja, good old Cliff. Al lang over z'n hoogtepunt heen toen, maar ineens weer een hit. Het deed en doet me eigenlijk vrij weinig **
Lekker Bee Gees-nummer. Zo bewezen ze toch maar even dat ze ook in de 80's meekonden (en ook nog wel in de 90's zou later blijken). Hier zingen ze ook niet eens zo hoog als ze daarvoor deden en dat vindt de hond ook wel zo prettig ***
TTD is toch een beetje een one-album-wonder. Oke hij heeft er sindsdien veel meer gemaakt, maar dat debuut is toch onovertroffen en hij heeft later ook nooit meer echte hits gemaakt. Dit nummer is zeker niet het sterkste van het debuut, maar toch goed voor ***
Prima muziek, niks mis mee. Alhoewel het werk op Rumours uiteraard beter is dan alles wat ze daarna gemaakt hebben. Toch ****
Het beste nummer uit dit lijstje en het komt oorspronkelijk niet eens uit '87, maar uit de 60's. Het hoort idd bij een film en daarom werd het opnieuw een hit. En terecht. *****
Niet het beste ABC-nummer, toch is het best oke. ***
Ondanks dat ik Never gonna give you up vroeger erg leuk vond, had ik al veel minder met de rest van het oeuvre van mr. Astley. En sindsdien is dat alleen maar minder geworden **
Heerlijk nummer en naar mijn mening 100x beter dan die zoutloze cover van Matilde S. ****
The Nits zijn door het groote publiek altijd een beetje ondergewaardeerd gebleven en dat is jammer. Na Nescio is dit hun grootste hit en de meeste van hun overige nummers zijn nooit echt tot de hoogste regionen van de hitparade doorgedrongen. En dat zegt meer over de hitparade dan over The Nits. ****
quote:Fun Fun - Happy Station
Op maandag 11 november 2002 11:46 schreef ranja het volgende:[..]
Ok... blijft bijna dezelfde lijst als deze week. Vraag me af om welke het je gaat die je er graag bij wilt hebben
Elke keer vinden we een nog vroegere voorloper van de tegenwoordige dance muziek in de top 40. Na Turn the beat around van Jackmaster, zitten we nu dus al in '83 voor een voorloper....
quote:Hm ok daar ben ik het niet mee eens maar daarover volgende week wel meer
Op maandag 11 november 2002 15:26 schreef Vamos het volgende:[..]
Fun Fun - Happy Station
Elke keer vinden we een nog vroegere voorloper van de tegenwoordige dance muziek in de top 40. Na Turn the beat around van Jackmaster, zitten we nu dus al in '83 voor een voorloper....
quote:Ik vond dat eigenlijk altijd wel een heel leuk liedje.
Volgens mij was Terence een beetje arrogant, want had hij zich niet uitgeroepen tot de nieuwe Prince? Daar miste hij toch echt persoonlijkheid voor. Geef mij maar Sign your Name, want deze komt te veel in een dozijn voor. 5/10
Dit vond ik toendertijd een erg leuk plaatje, ik heb zelfs het vinylsingletje nog. Het klinkt nu allemaal wat gedateerd en amateuristisch en na het succes van deze plaat volgden er nog vele gelijksoortige knip-en-plakwerkjes, maar nog steeds vind ik het uit nostalgische overwegingen wel een aardige plaat. *** sterren.
Bah, echt een zeiknummer, dat vond ik in 1987 ook al. * ster
Wat heeft die Rick Astley toch een vreselijke stem, het klinkt net alsof er een kikker in zijn keel vastzit. Was ooit de theejongen van het succesvolle producers-trio Stock, Aitken en Waterman en het bewijs dat je met de juiste productie en marketing echt iedereen wel een hit kunt laten scoren. Het is wel een pakkend deuntje, dat wel. ** sterren
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
Ook hier heb ik het singletje nog van. Achteraf kun je wel stellen dat UB40 hierna begon met afglijden, het was het begin van een schier eindeloze reeks slappe reggaecovers (al hadden ze eerder al hits met covers van o.a. 'I got you babe'). Dit is nog wel te pruimen, maar hun eerste platen zijn vele malen beter. *** sterren.
Echt van die foute jaren 80 spandexbroeken power-rock waar ik normaal gesproken nogal allergisch voor ben. Om Bob Fosko te citeren: "Nee, 's niks". * 1/2 ster.
Ken it niet.
Dit is nou wel weer een aardig popnummer, vind ik. Inderdaad ontbreekt de stereotype falset-zang van Barry Gibb, waardoor het ook minder snel op de zenuwen werkt. Verder gewoon een goed in elkaar zittende compositie. *** 1/2 ster.
Leuk nummer, sowieso was die hele eerste cd van Terence best goed. Jammer dat het daarna nooit meer iets met de man werd, maar hij heeft aan het begin van zijn carriere toch wel een aantal leuke singles gemaakt. **** sterren.
Ik vind dit, vergeleken met hun jaren 70-werk, nou toch niet echt een hoogvlieger. Een aardig popnummertje dat het ene oor invliegt en het andere oor net zo snel weer uitkomt. Niet echt slecht, maar meer ook niet.. ** 1/2 ster.
Dit vind ik een mooi nummer. Beetje dramatisch, maar niet over-the-top en de strijker-arrangementen zijn ook smaakvol gebleven in plaats van al te veel bombast. ****1/2 ster.
Kan me van dit nummer eigenlijk ook alleen het refrein nog herinneren.
Deze is nog erger dan de andere Astley-hit. * ster.
Beetje een zeiknummer. ** sterren
Dit vind ik nou weer een leuk nummer, sowieso hebben de Nits wel een aantal aardige nummers op hun naam staan. Volgens mij was dit inderdaad in andere Europese landen ook wel een hitje. **** sterren.
Hoorde bij film Zoeken naar Eileen met Thom Hofman. Mooi nummer 8,5
De rest van de 40 zuigt ook allemaal
quote:Is echt veel beter
quote:Laat dit nou net uit 1967 komen
Op maandag 11 november 2002 21:14 schreef dolle_hond het volgende:
Alles zuigt, behalve:11 Tim hardin - How can we hang on to a dream
Hoorde bij film Zoeken naar Eileen met Thom Hofman. Mooi nummer 8,5
De rest van de 40 zuigt ook allemaal
quote:ik weet het, is gewoon een heel slechte lijst voor mijn smaak
Op dinsdag 12 november 2002 10:09 schreef Vamos het volgende:[..]
Laat dit nou net uit 1967 komen
1 George michael - Faith
Ik heb nog nooit eerder opgemerkt dat er kerkmuziek aan het begin zat. Ik hoor het pas nu ik het gedownload heb. Verder vind ik het gewoon een leuk, goed gemaakt popliedje, maar niet speciaal of zo. Hij heeft betere gemaakt. Maar het ligt uitstekend in het gehoor. 7,5/10
Het krijgt wel een streepje voor bij mij omdat het nogal trendsettend schijnt te zijn geweest in de dance-scene. Eigenlijk een hoop knip- en plakwerk, een hoop verschillende samples over een redelijk eentonige beat achter elkaar, maar als geheel pakt het desondanks erg leuk uit. Leuk ouderwets dance-liedje. 8+/10
Het kwijl druipt bijna je speakers uit als je dit mierzoete nummer draait maar tegelijkertijd vind ik hem o zo mooi. Het zit goed in elkaar en ik vind de melodie sterk. Net als het nummer hiervoor schijnt het nogal trendsettend te zijn geweest, maar dan in een ander genre. Een van de eerste echte (moderne) r&b-platen. 8/10
Een typisch Stock, Aitken & Waterman-deuntje. Een lekker poppy melodietje op een swingende beat. Alleen dan wel een van de betere uit die hit-fabriek. Pre-fab-produkt, zoals velen dit noemen, maar verder simpelweg een goed commerciëel popliedje dat van a tot z klopt. Hij kon in ieder geval zingen en dat is al heel wat. 7,5/10
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
Dit klinkt precies zoals bijna alle andere nummers van Ub 40 en net als het meeste van hun ook niet bijzonder, maar gewoon lekker om naar te luisteren. Vooral dat trompet-melodietje in het begin heeft wel iets. Dat werkt erg aanstekelijk. Het zit in ieder geval bij de betere helft van hun liedjes, wat mij betreft. 7+/10
Typische gladde jaren 80-rock. Ik moet er persoonlijk niet al te veel van hebben maar ik wéét (als ik objectief probeer te luisteren) dat het eigenlijk een kwaliteits-produkt is, en daarom zal ik het niet te negatief beoordelen. Het lied ligt gewoon goed in het gehoor en instrumentaal en produktioneel gezien staat het als een huis. 7/10
Aardige mit-tempo easy listening-muziek die eigenlijk op Sky Radio thuishoort. Typische muziek om te luisteren als je in de schemering van je werk naar huis gaat, vermoed ik zo. Zo'n sfeertje heeft het. Beetje saai en gezapig, maar leuk om te horen. 7-/10
Dit nummer bevat een typische kille jaren 80-klank en daar ben ik niet wild van. Holle drums, kille synthesizers, etcetera. Maar ja, ik moet zo objectief mogelijk proberen te oordelen vind ik, en eigenlijk is dit best een goed popliedje. Maar verder niet obzienbarend of zo. 7-/10
Dit vind ik dan wel weer leuk. Kapsones-lijer eerste klas, maar goed, muziek maken kon 'ie wel. Lekker vrolijk, funky deuntje dat je na één keer meezingt. Maar niet zijn beste. Probeer het (helaas geflopte) Delicate maar eens. Of (inderdaad) Sign your name. 8+/10
Leuk popliedje, steekt goed in elkaar, maar voor mij is het net wat te suf om het vrijwillig op te zetten. Al werkt het niet storend als het op de radio voorbij komt. Het valt niet op of zo. Eentje voor op Noordzee of Sky. Mijn ouders hebben er meerdere cd's van in huis en die zullen hier gegarandeerd van smullen. 7/10
Ken ik niet (als ik het hóór misschien), Kazaa heeft het ook niet.
Zie nr 11
Verander de tekst een beetje, en een paar tonen, en voila, Rick Astley's tweede hit was klaar. Ze zijn qua sound volstrekt inwisselbaar, alleen vind ik die eerste dan weer wat beter (misschien omdat het de eerste ìs....). Een leuk maar beetje (erg) zinloos commerciëel pop-nummer. 6+/10
Het kabbelt een beetje voort maar toch heeft het wel wat. Maar toch vind ik, net als de topicstarter, Mathilde Santing's coverversie beter. Die vind ik wat mooier gezongen dan deze. Het orgineel vind ik in ieder geval een leuk liedje met een aangename sfeer. 7+/10
Mooie, bombastische, sfeervolle plaat die wat 'dreigend' aandoet. Productioneel gezien top. Ik krijg er een beetje een OMD-gevoel bij, vanwege alle zweverige klanken die erin zitten. Een hele goede van Nederlandse bodem, inderdaad. 8-/10
quote:Jawel hoor, gewoon later nog een keer proberen. Het nummer is ernstig goed en niemand kent het, vandaar dat ik het iedereen aanraadt te gaan beluisteren. Ondanks (of dankzij??) dat het nummer in '87 al 20 jaar oud was met afstand het beste nummer uit dit rijtje.
Ken ik niet (als ik het hóór misschien), Kazaa heeft het ook niet.
quote:Waarom eigenlijk? Het is toch jouw mening, als jij het prut vind dan zeg je dat toch gewoon...
Op vrijdag 15 november 2002 11:42 schreef postinggirl het volgende:
Maar ja, ik moet zo objectief mogelijk proberen te oordelen vind ik
quote:Kijk eens aan, dit keer heb ik wèl beet, wat Kazaa betreft. Inderdaad bleek ik het al te kennen. Mooi sfeervol pianoliedje en wat mij betreft een 8 waard.
Op vrijdag 15 november 2002 13:07 schreef Schlagerzanger het volgende:[..]
Jawel hoor, gewoon later nog een keer proberen. Het nummer is ernstig goed en niemand kent het, vandaar dat ik het iedereen aanraadt te gaan beluisteren. Ondanks (of dankzij??) dat het nummer in '87 al 20 jaar oud was met afstand het beste nummer uit dit rijtje.
quote:Ik heb het dan over smaak, Ik heb het wel vaker dat ik platen op zich wel goed vind (goed gezongen of geproduceerd of zo), maar dat ik ze zelf desondanks niet zal opzetten omdat het mijn smaak niet is. Dàt bedoel ik.
Op vrijdag 15 november 2002 13:10 schreef ranja het volgende:[..]
Waarom eigenlijk? Het is toch jouw mening, als jij het prut vind dan zeg je dat toch gewoon...
quote:Dat waardeer ik zeer van je; je probeert objectief te zijn in je subjectiviteit
Op vrijdag 15 november 2002 13:16 schreef postinggirl het volgende:[..]
Ik heb het dan over smaak, Ik heb het wel vaker dat ik platen op zich wel goed vind (goed gezongen of geproduceerd of zo), maar dat ik ze zelf desondanks niet zal opzetten omdat het mijn smaak niet is. Dàt bedoel ik.
1 George michael - Faith
Uit de tijd dat George Michael nog leuke muziek maakte. Deze en 'I want your sex' heb ik zelfs nog op single. Een stuk beter dan dat geneuzel dat hij tegenwoordig uitbrengt.
Lekker nummer en aan deze heb ik persoonlijk nog goeie herinneringen, waar ik verder hier niet over zal uitwijden. 8,5/10
Ik hield hier toen niet van en nu nog niet. In die tijd kwam ik (af en toe) nog wel eens in een discotheek en dit was voor mij een reden om zo snel mogelijk van de dansvloer te gaan. 2/10
Tja, dit is niet mijn muziek. Zeikerig! 2/10
Ik vond dit toen echt vreselijk! 'Koltruienmuziek', zoals een collega het ooit typeerde. Ik weet niet waarom, maar het voelde als een rake beschrijving.
Maaaar... ik moet toegeven, als ik het nu hoor ga ik toch meezingen en het is inderdaad een pakkend deuntje. Dus hij krijgt daarom van mij toch een 6,5/10.
5 Ub 40 - Maybe tomorrow
Hmmm, dit is de periode dat ik UB40 alweer een stuk minder begon te vinden. Teveel van hetzelfde. Maar toch, dit is geen slecht nummer en heeft wel wat, alleen blijf ik de 'vroege' UB40 prefereren. 5/10
Ik vond dit toen helemaal niks. Not my cup of tea! Maar ach, het zullen wel sentimentele overwegingen zijn, maar tegenwoordig vind ik het wel gaan. Het refrein is toch wel blijven hangen, maar ja, niet hoogstaand. 4,5/10
Tja Cliff Richard, een beetje soft, maar ik moet toch ook zeggen dat dit nummer niet echt slecht is, of zo. 6/10
Ik heb dus, in tegenstelling tot velen geloof ik, helemaal geen hekel aan The Bee Gees. Ook niet zo aan dat stemmetje eigenlijk. Ik vind dat ze toch een behoorlijk aantal steengoeie nummers hebben gemaakt. En dit is er ook wel eentje van. Kan de hele dag in je kop blijven hangen. 8/10
Ik vond Terence Trent D'arby toen best leuk en dit vond ik wel zijn leukste nummer. Uit de tijd dat ze in mijn stamkroegje nog gewoon vinyl-singletjes draaiden op een oude pickup die in een kastje onder de bar stond. Met als gevolg dat er bij elk nummer waar mensen op begonnen te bewegen (zoals deze) de plaat oversloeg (ouwe houten vloeren)!
Ahhhh, those were the days... 7,5/10
Hmmm, niet mijn favoriete Fleetwood Mac plaat. Beetje 13 in een dozijn. 4/10
Klassieker natuurlijk. Mooi, met een zeer herkenbaar intro (nou ja, voor mij dan ). Je moet hem alleen niet te vaak horen, is mijn ervaring. 7,5/10
Deze ken ik niet meer en KZ doet er ook erg lang over. Heeft iig niet veel indruk gemaakt.
Meer van hetzelfde van Rick en na de eerste heb ik wel weer genoeg gehoord voor vandaag. Maar ja, het is allemaal relatief hè? Tegenwoordig zou ik waarschijnlijk blij zijn als deze plaat in de Top 40 stond (nou ja... je begrijpt wel wat ik bedoel ). 4,5/10
Dit vind ik eigenlijk helemaal niks. 2/10
Ja, de Nits! Geweldig! Hele mooie muziek en dit is één van hun beste nummers. Inderdaad hebben ze hiermee volgens mij ook in andere landen wel wat succes gehad. 9/10
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |