Je vertelt het bijna als een sprookje, er was eens...quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:19 schreef Etsu het volgende:
Registergoederenrecht:
HR 8 april 2000, NJ 2000, 638 (Notaris/Wortelboer-arrest): er was een notaris met een
notariskantoor. Het kantoor zat op de benedenverdieping en daarboven waren woningen. Op
een gegeven moment wilde de notaris de woning bij zijn kantoorruimte voegen. Hiervoor moest
een gat worden gemaakt in het plafond om een trap te plaatsen. Dit vond niet iedereen leuk. Hij
kreeg wel de meerderheid van het aantal stemmen, maar niet voldoende om de splitsingsakte te
wijzigen. De Hoge Raad heeft geoordeeld: als het een tijdelijke wijziging is die vatbaar is voor
herstel, dan moet je er soepel naar kijken. Maar als je iets definitief wilt veranderen ten opzichte
van de splitsingsakte, dan moet je wel de medewerking hebben van de gemeenschap. In dit geval
was het een tijdelijke wijziging die vatbaar is voor herstel, waardoor er geen medewerking nodig
is van de gemeenschap. Wel moet de vergadering worden gehouden, zodat er een
vergaderingsbesluit is. Hiervoor is gewoon een meerderheidsbesluit van de vergadering nodig,
niet een 80%-besluit van iedereen.
Als je dat in je hoofd afspeelt, maakt het registergoederenrecht veel leuker.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je vertelt het bijna als een sprookje, er was eens...
Het is toch sowieso al leuk? Splitsing altijd wel interessante materie ook vind ik.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je dat in je hoofd afspeelt, maakt het registergoederenrecht veel leuker.
Meh. Ik heb 13 colleges op zitten en vandaag vond ik het pas leuk (erfpachtrecht).quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is toch sowieso al leuk? Splitsing altijd wel interessante materie ook vind ik.
P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Meh. Ik heb 13 colleges op zitten en vandaag vond ik het pas leuk (erfpachtrecht).
Ik ben meer een erfrecht-persoonOndernemingsrecht is ook wel ok.
HEU ONDERNEMINGSRECHT FTWquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.
Jup. Ik heb Rechtspersonen, Personenvennootschappen gehad, vond het wel een leuk vak maar toch afgesloten met een 6quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.
Aansprakelijkheidsrecht vond ik echt heel erg abstract.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
HEU ONDERNEMINGSRECHT FTW
Aansprakelijkheidsrecht is ook wel tof
Leuk wel personenvennootschappen! Succes met het vervolgquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jup. Ik heb Rechtspersonen, Personenvennootschappen gehad, vond het wel een leuk vak maar toch afgesloten met een 6Wel erg jammer. In juni moet ik handelsrecht nog doen (is een basisvak op RPPV), dus hoop dan wat hoger te scoren.
[..]
Aansprakelijkheidsrecht vond ik echt heel erg abstract.
Yesquote:Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga het doen ook, dat motorrijbewijs, heb er nu nog even ruim de tijd voor (scriptietijd + zomervakantie) en het geld.
Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staanquote:
Voor paar duizend euro heb je een motortje hoor.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staan. Zeker met een verhuizing die er dik aan zit te komen als ik voor het echie ga werken straks moet ik wel even wachten met het kopen van een motor, in de tussentijd huur ik af en toe wel eens oid.
Ik ben te armquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Voor paar duizend euro heb je een motortje hoor.
voor een paar honderd kan je al een leuk brommertje halen om een beetje door de polder te gaan toeven.quote:Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staan. Zeker met een verhuizing die er dik aan zit te komen als ik voor het echie ga werken straks moet ik wel even wachten met het kopen van een motor, in de tussentijd huur ik af en toe wel eens oid.
Goedzo ventquote:Op donderdag 14 mei 2015 00:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik ben te arm.
Ben al lang blij dat ik geen schuld heb.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga het doen ook, dat motorrijbewijs, heb er nu nog even ruim de tijd voor (scriptietijd + zomervakantie) en het geld.
Laat ik het anders vragen, wat voor motor vind je mooi?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo, theorie maar vast gepland voor 1 juni, nu nog een goede rijschool vinden.
Waarom vraag je dat altijd als iemand is geïnteresseerd in motorrijles nemen? Ik zie het verband niet echt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen, wat voor motor vind je mooi?
Omdat wat voor motor boeiender is om over te praten dan rijles.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat altijd als iemand is geïnteresseerd in motorrijles nemen? Ik zie het verband niet echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |