abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152576406

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & kwaliteitsuser samen met Boterbartje)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (voormalig prof. mr. emo.gif)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emo.gif)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

pi_152576434
Registergoederenrecht:

HR 8 april 2000, NJ 2000, 638 (Notaris/Wortelboer-arrest): er was een notaris met een
notariskantoor. Het kantoor zat op de benedenverdieping en daarboven waren woningen. Op
een gegeven moment wilde de notaris de woning bij zijn kantoorruimte voegen. Hiervoor moest
een gat worden gemaakt in het plafond om een trap te plaatsen. Dit vond niet iedereen leuk. Hij
kreeg wel de meerderheid van het aantal stemmen, maar niet voldoende om de splitsingsakte te
wijzigen. De Hoge Raad heeft geoordeeld: als het een tijdelijke wijziging is die vatbaar is voor
herstel, dan moet je er soepel naar kijken. Maar als je iets definitief wilt veranderen ten opzichte
van de splitsingsakte, dan moet je wel de medewerking hebben van de gemeenschap. In dit geval
was het een tijdelijke wijziging die vatbaar is voor herstel, waardoor er geen medewerking nodig
is van de gemeenschap. Wel moet de vergadering worden gehouden, zodat er een
vergaderingsbesluit is. Hiervoor is gewoon een meerderheidsbesluit van de vergadering nodig,
niet een 80%-besluit van iedereen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:25:11 #3
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152576693
Hee ets. ik wou je dm'en maar het kan niet
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_152576705
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:19 schreef Etsu het volgende:
Registergoederenrecht:

HR 8 april 2000, NJ 2000, 638 (Notaris/Wortelboer-arrest): er was een notaris met een
notariskantoor. Het kantoor zat op de benedenverdieping en daarboven waren woningen. Op
een gegeven moment wilde de notaris de woning bij zijn kantoorruimte voegen. Hiervoor moest
een gat worden gemaakt in het plafond om een trap te plaatsen. Dit vond niet iedereen leuk. Hij
kreeg wel de meerderheid van het aantal stemmen, maar niet voldoende om de splitsingsakte te
wijzigen. De Hoge Raad heeft geoordeeld: als het een tijdelijke wijziging is die vatbaar is voor
herstel, dan moet je er soepel naar kijken. Maar als je iets definitief wilt veranderen ten opzichte
van de splitsingsakte, dan moet je wel de medewerking hebben van de gemeenschap. In dit geval
was het een tijdelijke wijziging die vatbaar is voor herstel, waardoor er geen medewerking nodig
is van de gemeenschap. Wel moet de vergadering worden gehouden, zodat er een
vergaderingsbesluit is. Hiervoor is gewoon een meerderheidsbesluit van de vergadering nodig,
niet een 80%-besluit van iedereen.
Je vertelt het bijna als een sprookje, er was eens...
pi_152576736
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:25 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je vertelt het bijna als een sprookje, er was eens...
Als je dat in je hoofd afspeelt, maakt het registergoederenrecht veel leuker.
pi_152576819
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als je dat in je hoofd afspeelt, maakt het registergoederenrecht veel leuker.
Het is toch sowieso al leuk? Splitsing altijd wel interessante materie ook vind ik.
pi_152576921
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het is toch sowieso al leuk? Splitsing altijd wel interessante materie ook vind ik.
Meh. Ik heb 13 colleges op zitten en vandaag vond ik het pas leuk (erfpachtrecht).

Ik ben meer een erfrecht-persoon :P Ondernemingsrecht is ook wel ok.
pi_152577030
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:29 schreef Etsu het volgende:

[..]

Meh. Ik heb 13 colleges op zitten en vandaag vond ik het pas leuk (erfpachtrecht).

Ik ben meer een erfrecht-persoon :P Ondernemingsrecht is ook wel ok.
P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:32:46 #9
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152577097
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

P&F is ook zeker wel leuk ja. Maar vind RG wat leuker om mee te puzzelen. OR kan onwijs interessant zijn maar is veel sneller (erg) abstract.
HEU ONDERNEMINGSRECHT FTW
Aansprakelijkheidsrecht is ook wel tof
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_152577172
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Jup. Ik heb Rechtspersonen, Personenvennootschappen gehad, vond het wel een leuk vak maar toch afgesloten met een 6 ;( Wel erg jammer. In juni moet ik handelsrecht nog doen (is een basisvak op RPPV), dus hoop dan wat hoger te scoren. :)

quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

HEU ONDERNEMINGSRECHT FTW
Aansprakelijkheidsrecht is ook wel tof
Aansprakelijkheidsrecht vond ik echt heel erg abstract.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 22:34:22 ]
pi_152577510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:34 schreef Etsu het volgende:

[..]

Jup. Ik heb Rechtspersonen, Personenvennootschappen gehad, vond het wel een leuk vak maar toch afgesloten met een 6 ;( Wel erg jammer. In juni moet ik handelsrecht nog doen (is een basisvak op RPPV), dus hoop dan wat hoger te scoren. :)

[..]

Aansprakelijkheidsrecht vond ik echt heel erg abstract.
Leuk wel personenvennootschappen! Succes met het vervolg :)
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:40:30 #12
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152577577
Jongens, Juve - Barca in Berlijn dus!

Nu tijd om te kakken
pi_152578301
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga het doen ook, dat motorrijbewijs :D, heb er nu nog even ruim de tijd voor (scriptietijd + zomervakantie) en het geld.
Yes _O_

Wat ga je rijden?
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:09:07 #14
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152581083
Ik had gister (woensdag dus) een tentamen Staats- en Bestuursrecht. Ben nu nog even dat infoformulier aan het doornemen, en blijkbaar wordt de uitslag verwacht op 2 juni na 13 uur.

Ze nemen hun tijd hoor daar @ de UU :') En dat dan nog voor een simpel deeltoetsje.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152581244
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Yes _O_

Wat ga je rijden?
Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staan :P. Zeker met een verhuizing die er dik aan zit te komen als ik voor het echie ga werken straks moet ik wel even wachten met het kopen van een motor, in de tussentijd huur ik af en toe wel eens oid.
Geen referral hier.
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:15:23 #16
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152581302
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Zoveel geld heb ik nou ook weer niet staan :P. Zeker met een verhuizing die er dik aan zit te komen als ik voor het echie ga werken straks moet ik wel even wachten met het kopen van een motor, in de tussentijd huur ik af en toe wel eens oid.
Voor paar duizend euro heb je een motortje hoor.
pi_152581390
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Voor paar duizend euro heb je een motortje hoor.
Ik ben te arm :'(.

Ben al lang blij dat ik geen schuld heb :P.
Geen referral hier.
pi_152581733
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

voor een paar honderd kan je al een leuk brommertje halen om een beetje door de polder te gaan toeven.
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:42:15 #19
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_152582018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik ben te arm :'(.

Ben al lang blij dat ik geen schuld heb :P.
Goedzo vent ^O^
Ik hoop binnenkort weer wat centjes te krijgen, als de rechtbank de tegenpartij niet steeds uitstel geeft :')
Verder stagevergoeding/werken.

Lenen :r
pi_152582100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga het doen ook, dat motorrijbewijs :D, heb er nu nog even ruim de tijd voor (scriptietijd + zomervakantie) en het geld.
^O^
pi_152586850
Goedemorgen topicvriendjes
pi_152589224
Zo, theorie maar vast gepland voor 1 juni, nu nog een goede rijschool vinden.
Geen referral hier.
pi_152590741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo, theorie maar vast gepland voor 1 juni, nu nog een goede rijschool vinden.
Laat ik het anders vragen, wat voor motor vind je mooi?
pi_152590903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Laat ik het anders vragen, wat voor motor vind je mooi?
Waarom vraag je dat altijd als iemand is geïnteresseerd in motorrijles nemen? Ik zie het verband niet echt.
pi_152590984
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat altijd als iemand is geïnteresseerd in motorrijles nemen? Ik zie het verband niet echt.
Omdat wat voor motor boeiender is om over te praten dan rijles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')