Initiėle waardering is op basis van optimistisch cash flow model. Startups zijn op symbid snel > 1mio waard. Inleg van 1000 levert je dan < 0,1% bezit op. Dan moeten er wel bizar goede resultaat behaald worden wil je die 1000 ooit terugzien met eerlijk rendement. Zeker startups moet je rendement van 10a20% halen wil je compenseren voor het risico en gebrek aan liquiditeit van de aandelen, dat zie ik bij veel symbid startups niet gebeuren.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:35 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Hoe is het bij jou dan? Waardedaling?
Leuk, zit er ook in, dit is na Zelfstroom mijn tweede Symbid project. Ben erg benieuwd, in beide heb ik erg veel vertrouwen. Mijn inschatting is dat je het vooral moet hebben van de waardestijging van de aandelen, en niet zo zeer van het dividend. Maar je weet het natuurlijk nooit, het kan raar lopen.quote:
Ik hou het bij ja, tot op heden geen rare dingen tegen gekomen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:41 schreef Makrolon het volgende:
Checken jullie de maandelijke betalingen ook? En zo ja, is er ooit wel eens wat mis gegaan?
Ik heb eigenlijk niet zon zin om alles bij te gaan houden...
En wat is daar de betekenis van......quote:Op zondag 17 mei 2015 21:59 schreef µ het volgende:
Nog een paar delen en we komen in de stats van Arcee.
Nee, geen tijd voor / zin in. Wel af en toe een steekproef.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:41 schreef Makrolon het volgende:
Checken jullie de maandelijke betalingen ook? En zo ja, is er ooit wel eens wat mis gegaan?
Ik heb eigenlijk niet zon zin om alles bij te gaan houden...
Wij zoeken hier continu leuke projectenquote:Op zondag 17 mei 2015 22:56 schreef larry_flynt het volgende:
Tvp ben de laatste tijd een leuk project aan het zoeken. Dacht aan Oersoep (bierbrouwer) maar heb niets met hun bier.
Helaas maar weinig Nederlandse Brouwers als ik het vergelijk met Amerikaanse Brouwers op kickstarter.
Zonder vertrouwen in een platform zou ik er geeneens aan beginnen maar waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:51 schreef Makrolon het volgende:
Ja, gve zal t vast fijn vinden dat ik ze vertrouw.
Klopt volgens mij. Al zo lang als ik mee kijk in ieder geval.quote:Op maandag 18 mei 2015 11:52 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb inmiddels al lang en breed een GvE account, maar ik sprak dit weekend iemand die graag een account wilde aanmaken maar dat alleen maar kon doen als ie op dat moment ook investeerde.
Apart. Of was dat altijd al zo?
Terecht natuurlijk. En goeie saus is datquote:Op maandag 18 mei 2015 12:16 schreef RavigotteSaus het volgende:
Is al zeker een jaar zo.
Toen ik me voor GVE wilde registreren gold hetzelfde.
Uitendelijk ging de registratie en terugkoppeling van GVE zeer moeizaam en heb ik van heel GVE afgezien. Uiteraard dat project niet betaald (omdat ik uiteindelijk geen account had), terwijl ik wel had toegezegd.
Bij een propositie op de site van TheDutchDeal staat bij zekerheden onder anderen een "Letter of comfort" van de bank. Weet iemand wat dit precies betekend en wat je hier concreet aan hebt?quote:Op maandag 18 mei 2015 12:16 schreef RavigotteSaus het volgende:
et betaald (omdat ik uiteindelijk geen account had), terwijl i
Zover was ik ook gekomen, maar in dit geval is het een letter of comfort van de Bank. Dus de bank geeft hier een waarborg af? en hoe zit dat dat in elkaar?quote:Op maandag 18 mei 2015 13:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
letter of comfort
(financiėle zaken) Engels: schriftelijke verklaring van een moedermaatschappij, aan een kredietverstrekker, waarin zij zekerheid biedt over haar verantwoordelijkheid voor een lenende dochtermaatschappij; waarborg dat het dochterbedrijf het geleende geld zal terugbetalen.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10497
letter of comfort
(ondernemingsrecht) `Engels: schriftelijke verklaring van een moedermaatschappij aan een kredietverstrekker, waarin zij zekerheid biedt over haar verantwoordelijkheid voor een lenende dochtermaatschappij; waarborg dat het dochterbedrijf het geleende geld zal terugbetalen.` Gerelateerde termen: letter of intent side letter
Gevonden op http://jw.juridischwoorde(...)p?termRechtsgebiedId
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |