![QLtG2.png]()
![67vhP.png]()
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
![Go_T_1.jpg]()
![Go_T_2.jpg]()
![Go_T_3.jpg]()
![Go_T_5.jpg]()
Mei 2014 - Khaleesi © ![LPdVZ.png]()
De serie zelf:
Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDbDavid Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek):
David Benioff - IMDbGeorge RR Martin zelf is ook betrokken:
George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Op
donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef
sp3c het volgende:
niet zo tof doen
2Happy4U
Ecchi Shiyou
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 12:55 schreef Ang3l het volgende:Ik vroeg me de vorige aflevering wel af wie die dikke dame was bij de Bolton's. Maar dat is dus, gezien de naam Walda, de vrouw die Roose Bolton heeft gekregen voor t helpen van Walder Frey?

Hmm. Een afgebrand Winterfel, een lillike vrouw en een gestoorde bastaardzoon. You're doing it wrong. #karma
Hij kreeg de vrouw haar gewicht in zilver, dus ging hij voor de bolle.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
quote:
Dat verbaast me dan weer niets, lekkere familie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Met villen als hobby. Ze sporen al jaren niet volgens mij

En dan noemen ze de Targaryens gek
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Lijkt me ook. Maar t is wel vaker stil rondom bepaalde verhaallijnen (de greyjoy familie bv, of Brann nu). Maar goed, als ze naar Winterfel trekken dan gaan ze misschien daarna wel door naar de Twin Towers uiteindelijk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
En dat wicht dat zo vriendelijk deed tegen Sansa!! Ik dacht de hele tijd: oh Sansa, vertrouw niemand en al helemaal dat boosaardig kreng niet want dat is daar waarschijnlijk je ergste vijand!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik vind dat achtergrondverhalen en theorieën het verhaal en het topic alleen maar verrijken. Zie het nut er niet van in dit te verwijderen imo
Als die verhalen een beetje origineel zijn wel. Dat Jorah nu toch besmet is, etc. etc. is iets dat we tientallen keren hebben gezien in series en films.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Eejit
What's the craic?
quote:
Nee, zilver. Heeft hij zelf duidelijk gezegd.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
quote:
jij bedankt voor het maken van de TT

zo heb ik tot op heden na elke ep een leuke TT kunnen maken dit seizoen

quote:
verkrachting onder een boom waar haar man gestropt hing, man wat zijn de boltons ziek
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 12:59 schreef Ang3l het volgende:[..]
Wat was t ook alweer dat Brann zei? Iets over de goden en een vloek als je gasten onder je dak pijn doet?
quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 13:15 schreef Isabeau het volgende:En dat wicht dat zo vriendelijk deed tegen Sansa!! Ik dacht de hele tijd: oh Sansa, vertrouw niemand en al helemaal dat boosaardig kreng niet want dat is daar waarschijnlijk je ergste vijand!
ik was ff bang dat ze de lijken van bran en rickon zou tonen ofzo
quote:
samen met ramsey please!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri