Even dacht ik dat Sansa op zijn lijstje stond, misschien in de volgende aflevering. Kill all the Starks right?quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
Oké, afgekeken. Waarom is Stannis zo gebaseerd? En weer een schattige scène met Shereen. Een van die 2 gaat wat gebeuren straks.
Jon op de boot mee met de Wildlings. Zal wel weer drama worden die hij net aan overleeft.
Weet iemand waarom Jorah door die stad heen wilde varen? Hij was kennelijk bekend met de greyscale mensen die daar wonen en weet wat greyscale doet. Waarom dan toch erdoor varen?
Wiens lijstje?quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:53 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Even dacht ik dat Sansa op zijn lijstje stond, misschien in de volgende aflevering. Kill all the Starks right?![]()
Hehehe. Nee, zijn pas 2 Starks dood. Valt wel mee allemaal.quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
GRRM's lijstje voor de meest gruwelijke dood, kapotgescheurd door 40 honden en Reek.
Ik was Theon alweer vergeten, ach ja was ook alweer 3 weken terug dat ik hem had gezienquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hehehe. Nee, zijn pas 2 Starks dood. Valt wel mee allemaal.
Ik dacht wel dat dat meisje Sansa iets aan wilde doen, maar pas toen ik me besefte dat het de kennel was, moest ik aan Theon denken.
Jamaar Sansa is een vrouw. GRRM laat vrouwen doorgaans niet op gruwelijke wijze aan hun end komen. True feminist!quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:58 schreef muhahaha het volgende:
[..]
GRRM's lijstje voor de meest gruwelijke dood, kapotgescheurd door 40 honden en Reek.
Cat vergeten? Die vrouw van Rob vergeten?quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:04 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jamaar Sansa is een vrouw. GRRM laat vrouwen doorgaans niet op gruwelijke wijze aan hun end komen. True feminist!
quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:04 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Jamaar Sansa is een vrouw. GRRM laat vrouwen doorgaans niet op gruwelijke wijze aan hun end komen. True feminist!
Elia Martell? Verkracht worden terwijl de stukjes hersenen van haar kind nog aan haar aanvaller plakte?quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Cat vergeten? Die vrouw van Rob vergeten?![]()
![]()
De eerste minuut ofzo van mijn stream waren flitsen van terugblikken, ook met Theon, dus had het kunnen weten. :$quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:04 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik was Theon alweer vergeten, ach ja was ook alweer 3 weken terug dat ik hem had gezien
Ik wil heel graag zien dat Sansa iemand afmaakt, dat zou zo'n enorme stap voor haar karakter zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:10 schreef cinnamongirl het volgende:
@muhahaha en BaasBanaan: point taken. Maar iemand moet Cat toch wreken. Dat moet Sansa haast wel zijn..
Ah ja die zaten er bij mij niet in.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
De eerste minuut ofzo van mijn stream waren flitsen van terugblikken, ook met Theon, dus had het kunnen weten. :$
Neuh niemand neemt echt wraak op een enkeling na.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:10 schreef cinnamongirl het volgende:
@muhahaha en BaasBanaan: point taken. Maar iemand moet Cat toch wreken. Dat moet Sansa haast wel zijn..
Ik vind de meeste niet eens zo slecht. Ja, het klinkt misschien iets knulliger, maar dat is gewoon de Nederlandse taal. Daar kunnen de vertalers ook weinig aan doen. Een Marjorij vind ik nog best goed bedacht eigenlijk. Al die namen in GoT zijn sowieso van die lastige namen. Ze lijken allemaal op normale veel voorkomende namen, maar eigenlijk zijn er maar heel weinig personages in die hele wereld met een normale naam.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:55 schreef planethugo het volgende:
het klinkt allemaal wel knullig, maar als dit nooit verfilmd was dan had niemand er ooit naar gekraaid. Nu klinkt het raar omdat we de namen van tv gewend zijn
Het gaat er meer om dat er dingen vertaald worden zonder dat het nodig is. Littlefinger is een nickname en daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar om Ramsey of Margaery te veranderen is gewoon fanta.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:14 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vind de meeste niet eens zo slecht. Ja, het klinkt misschien iets knulliger, maar dat is gewoon de Nederlandse taal.
Eeeh, de Spaanse versie van Jan is volgens mij wel Juan. Net zoals Jeroen in Frankrijk Jerome is en Piet een Pierre. Terwijl Johan in Scandinavie vaak met een extra n geschreven wordt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat er dingen vertaald worden zonder dat het nodig is. Littlefinger is een nickname en daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar om Ramsey of Margaery te veranderen is gewoon fanta.
Jan heet in Spanje ook niet opeens Juan.
Maargoed, dat is verder natuurlijk alleen relevant voor de peasants die in het Nederlands lezen dus dat moeten ze zelf weten
Dat is omdat het versies van die namen zijn. Als een Nederlander naar Spanje gaat heet hij gewoon Jan. Een spanjaard zal niet snel Jan worden genoemd nee, Juan daarentegen welquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:28 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Eeeh, de Spaanse versie van Jan is volgens mij wel Juan. Net zoals Jeroen in Frankrijk Jerome is en Piet een Pierre. Terwijl Johan in Scandinavie vaak met een extra n geschreven wordt.
Emiliaquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:43 schreef Slayage het volgende:
Danny speelt in de nieuwe terminator met een crappy accent
Ehm oathkeeper Moarning Myrtle vergeten? Die heeft een eed hoog te houden om zowel Cat als Renly te wreken terwijl beide dood zijnquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:10 schreef cinnamongirl het volgende:
Als ze nog leefden had [Brienne ze niet hoeven wreken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:59 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ehm oathkeeper Moarning Myrtle vergeten? Die heeft een eed hoog te houden om zowel Cat als Renly te wreken terwijl beide dood zijn
Daarom is Roose zo'n baas. Iemand die volledig de situatie controleert, koele competentie.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik vind Roose Bolton altijd zo kalm en normaal praten dat ik het altijd shocking vind om hem dan zoiets te horen zeggen als hoe Ramsay verwekt is ofzo
Want hij oogt toch wel een soortvan aardig. En als Ramsay normaal praat dan kun je hem niet echt haten, en dan trekt ie die psychopatische kop en dan denk ik weer van 'ohja'
Weet ik alvast dat ik die nieuwe terminator nu helemaal moet vermijdenquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:43 schreef Slayage het volgende:
Danny speelt in de nieuwe terminator met een crappy accent
Geldt voor wel meer mensen uit GoT. Ondanks het hoge budget, is het acteerwerk vrij matig. Alleen Peter Dinklage is echt goed.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Weet ik alvast dat ik die nieuwe terminator nu helemaal moet vermijden
Niets tegen Emilia verder, maar acteren kan ze niet.
Tywin (Dance) was wat mij betreft een uitblinker. Lady Oleanna (Diana Rigg)is dat trouwens ook. En nog een paar namen waar ik ook zeer over te spreken ben die soms ook maar heel weinig screentime krijgen. Ik vind sowieso niemand echt "slecht", maar het niveauverschil tussen bepaalde acteurs wordt soms pijnlijk duidelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Geldt voor wel meer mensen uit GoT. Ondanks het hoge budget, is het acteerwerk vrij matig. Alleen Peter Dinklage is echt goed.
Jack Gleeson was de uitzondering, idd. ( Ik weet zelfs z'n naam. )quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:22 schreef ems. het volgende:
Vaak zijn het toch meer de wat oudere en ervaren acteurs die de show stelen. Maar dat is natuurlijk logisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |