Dit en bovendien bood hij netjes zijn excuses aan, iets wat je van de meeste criminelen niet kunt zeggen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het een hele hoge straf voor het naar binnen lopen bij de NOS met een neppistool. Er worden hele gezinnen door stomdronken figuren platgereden waar maar symbolische strafjes tegenover staan. Ik vind de vier maanden die hij nu gezeten heeft wel genoeg.
Wat denkt het OM te bereiken om deze jongen zo lang vast te zetten? Ik denk dat het alleen maar nadelig is voor de maatschappij en voor hem zelf. Het is geen crimineel die een lesje moet leren.
Ik kijk eerlijk gezegd ook naar de ophef die hij verder heeft veroorzaakt. Best bekeken testbeeld ooit, niemand wist wat er nou aan de hand was etc.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het een hele hoge straf voor het naar binnen lopen bij de NOS met een neppistool. Er worden hele gezinnen door stomdronken figuren platgereden waar maar symbolische strafjes tegenover staan. Ik vind de vier maanden die hij nu gezeten heeft wel genoeg.
Wat denkt het OM te bereiken om deze jongen zo lang vast te zetten? Ik denk dat het alleen maar nadelig is voor de maatschappij en voor hem zelf. Het is geen crimineel die een lesje moet leren.
Nee, maar hij hoort natuurlijk wel objectief te zijn. Maar goed, vooralsnog komen de aanwezige media niet verder dan letterlijke dezelfde tweets als hun collega's in de rechtszaal...quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:30 schreef jogy het volgende:
Mja, niet heel boeiend eerlijk gezegd. Het is maar media, geen rechter of advocaat verder. Misschien heeft hij er om gevraagd om erbij te kunnen zijn?
Het is ook geen crimineel, maar iemand die -vanuit zijn perspectief- het beste voorheeft met het Nederlandse volk en daarvoor bereid is geweest een persoonlijk risico te lopen. Een crimineel zou zoiets nooit doen. Ik vond het meteen al een aardige en nette jongen.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dit en bovendien bood hij netjes zijn excuses aan, iets wat je van de meeste criminelen niet kunt zeggen.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook geen crimineel, maar iemand die -vanuit zijn perspectief- het beste voorheeft met het Nederlandse volk en daarvoor bereid is geweest een persoonlijk risico te lopen. Een crimineel zou zoiets nooit doen. Ik vond het meteen al een aardige en nette jongen.
Reactie van Martijn zelf:quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat een journalist die destijds zeer direct betrokkene was (NOS-er Martijn Bink) nu zelf verslag van de zaak doet?
twitter:NOSBINK twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 14:44:51@RoelJewel Ha Roel, mijn enige vorm van verslag is via Twitter. Zat op de tribune. En de rollen lopen inderdaad een beetje door elkaar. reageer retweet
Goed bezigquote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Reactie van Martijn zelf:twitter:NOSBINK twitterde op vrijdag 19-06-2015 om 14:44:51@RoelJewel Ha Roel, mijn enige vorm van verslag is via Twitter. Zat op de tribune. En de rollen lopen inderdaad een beetje door elkaar. reageer retweet
Oh ja, zo'n sorry mag wel een fikse strafvermindering opleveren.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:53 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Nee, maar de feiten achteraf gezien, hij heeft er ook nog sorry voor gezegd. Moeilijk.
Misschien een tip voor Holleeder.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n sorry mag wel een fikse strafvermindering opleveren.
Vind ik ook. Nooit meer een NOS-studio bedreigen, istie over een goed jaar vrij ongeveer.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:22 schreef jogy het volgende:
4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk vind ik een heel redelijke eis eigenlijk, valt me 100% mee.
Deze is wel leuk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook geen crimineel, maar iemand die -vanuit zijn perspectief- het beste voorheeft met het Nederlandse volk en daarvoor bereid is geweest een persoonlijk risico te lopen. Een crimineel zou zoiets nooit doen. Ik vond het meteen al een aardige en nette jongen.
Nja, ongeacht wat hij daadwerkelijk gedaan heeft kwam hij inderdaad gewoon heel vriendelijk over.quote:
Dat zei men ook over Ted Bundy.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Nja, ongeacht wat hij daadwerkelijk gedaan heeft kwam hij inderdaad gewoon heel vriendelijk over.
Dat is fijn voor Ted en niet zo fijn voor zijn slachtoffers.quote:
Lekker verdraaien, dat zeg ik niet namelijk. Maar hij komt wel oprecht over, niet dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n sorry mag wel een fikse strafvermindering opleveren.
Sorry hoor!
En dat maakt uit?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Lekker verdraaien, dat zeg ik niet namelijk. Maar hij komt wel oprecht over, niet dan?
Nee, je zegt dat hij ook nog sorry heeft gezegd. Dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Lekker verdraaien, dat zeg ik niet namelijk. Maar hij komt wel oprecht over, niet dan?
Dat vind ik dan wel weer een onderwaardering van de feiten eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:29 schreef Sigaartje het volgende:
De jongen heeft niets gedaan. Er zijn helemaal geen slachtoffers.
Ik heb de neiging te denken dat hij de gevolgen niet echt overzien heeft. Hij moet ook straf krijgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer een onderwaardering van de feiten eigenlijk.
Zware verstoring van de openbare orde en gijzeling (of het nou met een echt of een nep pistool is maakt voor de ervaring niet uit).
Nee, Tarik kwam niet kwaadwillend over als persoon maar de ophef die veroorzaakt is door zijn acties was aanzienlijk en daar mag best een straf tegenover staan. Gewoon even een hele zender een paar uur uit de lucht en een bewaker in principe gegijzeld.
Ja, ik kan dat ook niet ontkennen, hij hoort ook gestraft te worden voor dat laatste, maar toch.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 16:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat hij ook nog sorry heeft gezegd. Dat scheelt een hoop.
Tja, en oprecht overkomen, dat doen meer gestoorden. 'Het was zo'n vriendelijke man'.
Ondertussen heeft hij wel met een echt lijkend pistool mensen gegijzeld en voor hun leven doen vrezen. In al zijn oprechtheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |