abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152520887
Ohw en links wil er nog meer binnen laten en beweert dat als ze niet integreren onze schuld is.
pi_152520986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:45 schreef Individual het volgende:
Gooi de taximarkt open! Er zijn veel te weinig taxi's in NL en bovendien veel te duur. In Londen vaak bij een NL sprekende Somaliër in de taxi gezeten. Ze willen wel, maar de NL arbeidswetten zijn te inflexibel om hier mee om te gaan.
Had vroeger wat somalische vriendinnen, zijn allemaal met familie naar Engeland verhuisd omdat ze daar wel konden werken/ondernemen.
pi_152521157
In mijn woonplaats lopen er de laatste tijd veel. Veel van die ingepakte Somalische vrouwen die luid Arabisch-achtig pratend in groepen over straat waggelen. Echt een verrijking dit. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2015 13:13:56 ]
pi_152521215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
In mijn woonplaats lopen er de laatste tijd veel. Veel van die ingepakte Somalische vrouwen die luid Arabisch-achtig pratend in groepen over straat waggelen. Echt een verrijking dit. :{
Maar het ligt niet aan hen dat ze werkloos zijn, onthou dat.
pi_152521248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De traan van Mauro. Of laatst die Afghaanse vader die voor de communistische veiligheidsdiensten had gewerkt. Als je de media-spin moest geloven had hij alleen het wagenpark bewaakt. Mooi hoe 'kunstenares' Katinka haar mond voorbij sprak door over een toneelstukje te beginnen.

De feitelijke situatie is dat het aantal niet-westerse immigranten alleen maar groeit. De Somalische gemeenschap in Nederland. Op een enkele Somalier na, kan ik me niet herinneren dat die er was in de jaren '90.
Die Katinka is een hypocriete doos. Walgelijk figuur.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:22:43 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_152521448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:56 schreef Mani89 het volgende:
Laten we er nog een miljoen importeren.
37.000 nu dan lijkt me 1 miljoen wat overdriven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_152521668
Moedeloos. Zo moeilijk is het toch niet om het bij het onderwerp te blijven?

Hele simpele vraag
Is het terecht dat ze extra hulp krijgen? Moeten deze mensen eerst Nederlands leren en zich verstaanbaar kunnen maken naar hun werkgever toe? Geen geldelijke hulp de eerste 5 a10 jaar voor immigranten en vluchtelingen? (beetje zoals in Australië)
Wat moet er van deze groep verwacht worden?
Waarom doen ze het in andere landen wel goed? Waarom in Nederland niet?
Iemand een idee hoe het dan wel beter kan?

Dat gezeur over wegsturen heeft geen zin, want gaat toch niet gebeuren.Daar is het leven tegenwoordig een hel voor bepaalde groepen(en dat heeft niets met geld te maken), dus snap ook dat mensen vluchten

Ga nu eens in op het bericht i.p.v die onderbuikgevoelens over Nederlanders, of Somilische mensen etc

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 12-05-2015 13:40:42 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_152521682
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik dat Somaliërs relatief gezien nog wel kans maken om uiteindelijk iets voor elkaar te krijgen in Nederland. Oost-Afrika is toch vanuit vroeger tijden een cultuurland, in tegenstelling tot West-Afrikaanse landen.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks, Somalië is een van de grootste pauperlanden ter wereld en als je de opgroeit heb je zo'n zieke achterstand op het leven in NL dat het nooit wat gaat wordsn voor de meeste.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:35:27 #59
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152521828
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:07 schreef Mafklapper het volgende:

[..]

Had vroeger wat somalische vriendinnen, zijn allemaal met familie naar Engeland verhuisd omdat ze daar wel konden werken/ondernemen.
Als ik m'n paspoort ging op halen was 80% Somalisch in de wachtruimte van de NL ambassade.
reset
pi_152521981
Ik ben wel een voorstander van integratiekampen. Hard werken en onderwijl de taal leren, leren wat de etiquette is in NL, leren wat de normen en waarden zijn in NL, dat soort dingen. Dit op straat hangen met je soortgenoten is niet zo productief.
  Forum Admin dinsdag 12 mei 2015 @ 13:41:28 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152522015
Als je als Somaliër de EU binnenkomt kom je, afhankelijk van je route, door een aantal landen heen die ook prima zijn om in te leven. Tóch wil men naar Nederland, Zweden of in sommige gevallen het VK. Hoe zou dat toch komen? Dan ben je toch gewoon een gelukszoeker :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 12 mei 2015 @ 13:42:03 #62
pi_152522034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben wel een voorstander van integratiekampen. Hard werken en onderwijl de taal leren, leren wat de etiquette is in NL, leren wat de normen en waarden zijn in NL, dat soort dingen. Dit op straat hangen met je soortgenoten is niet zo productief.
Ach dit soort dingen gaan nooit gebeuren jong. Was het maar zo'n feest, we gaan doodleuk op de oude voet verder. Over 20/30 jaar hebben we onaangepaste Poolse, Somalische en Syrische jongeren. Je kan het de mensen zelf niet eens aanrekenen vind ik. We scheppen hier constant, al jaren lang, de omstandigheden voor dat soort uitwassen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_152522118
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ach dit soort dingen gaan nooit gebeuren jong. Was het maar zo'n feest, we gaan doodleuk op de oude voet verder. Over 20/30 jaar hebben we onaangepaste Poolse, Somalische en Syrische jongeren. Je kan het de mensen zelf niet eens aanrekenen vind ik.
Eens ja. Toch kun je het de mensen zeker ook zelf aanrekenen. Er zijn er enkelen die wel gewoon mee doen en zich aanpassen. Waarom lukt het de rest dan niet?
pi_152522138
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef DeLepelaar het volgende:
Denk dat ze het zelf wel best vinden zo.
Dat zou je toch niet zeggen als je de meesten ziet.
  Forum Admin dinsdag 12 mei 2015 @ 13:46:00 #65
pi_152522162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eens ja. Toch kun je het de mensen zeker ook zelf aanrekenen. Er zijn er enkelen die wel gewoon mee doen en zich aanpassen. Waarom lukt het de rest dan niet?
Ja goed, je zou het de mensen kunnen aanrekenen maar als je (overwegend laaggeschoolde) mensen uit een land vol chaos haalt en je geeft ze hier een carte blanche dan kun je er vanuitgaan dat er heibel komt, zo bedoelde ik dat.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:48:19 #66
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_152522237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:58 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Wow. Behalve dat dit gewoon puur racisme is, getuigt dat ook nog eens van een gebrek aan historisch besef. Afrikanen hebben dit land opgebouwd.
Gast
wat
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:52:02 #67
179075 hugecooll
pi_152522401
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:31 schreef paddy het volgende:
Moedeloos. Zo moeilijk is het toch niet om het bij het onderwerp te blijven?

Hele simpele vraag
Is het terecht dat ze extra hulp krijgen? Moeten deze mensen eerst Nederlands leren en zich verstaanbaar kunnen maken naar hun werkgever toe? Geen geldelijke hulp de eerste 5 a10 jaar voor immigranten en vluchtelingen? (beetje zoals in Australië)
Wat moet er van deze groep verwacht worden?
Waarom doen ze het in andere landen wel goed? Waarom in Nederland niet?
Iemand een idee hoe het dan wel beter kan?

Dat gezeur over wegsturen heeft geen zin, want gaat toch niet gebeuren.Daar is het leven tegenwoordig een hel voor bepaalde groepen(en dat heeft niets met geld te maken), dus snap ook dat mensen vluchten

Ga nu eens in op het bericht i.p.v die onderbuikgevoelens over Nederlanders, of Somilische mensen etc
Nee, is niet terecht. Die groep is grotendeels gewoon waardeloos. Het is alsof je mensen van in de dertig vanaf de kleuterklas opnieuw moet opvoeden zodat ze hier een beetje kunnen integreren. Kost alleen maar geld en het levert waarschijnlijk weinig op.

En dan heb ik het vooral over de vrouwen, die op geen enkele manier lijken te integreren.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:55:04 #68
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_152522555
de Somaliërs met goede uitgangsopties zijn de afgelopen jaren toch massaal naar het Verenigd Koninkrijk en de VS gegaan? en daar hebben ze het op de een of andere manier beter. weet niet of dat aan henzelf ligt, dat dat nou juist mensen zijn met een beetje ondernemersinstinct, of aan de manier waarop men in die landen deze groep faciliteert.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_152522593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gast
wat
ra·cis·me (het; o)
1
theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2
discriminatie op grond van iemands ras
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VVHqQfntmko :')
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:58:06 #70
179075 hugecooll
pi_152522663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:56 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

ra·cis·me (het; o)
1
theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2
discriminatie op grond van iemands ras
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VVHqQfntmko :')
Ik had het over je laatste zin
pi_152522721
I
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben persoonlijk überhaupt voor bepaalde plekken (mogen van mij best nette caravans/huisjes zijn in een bepaald gebied) alle vluchtelingen samen op te vangen (verschillende culturen bij elkaar, want zo is het in Nederland wonen het ook, en dat pakken de AZC's nu helemaal verkeerd aan) en niet eerder in de samenleving te dumpen dan dat ze zich verstaanbaar kunnen maken en kansen hebben in deze samenleving. Wel nuchter voorbereiden dat het hier ook geen roze wolk is.
Gewoon netjes wachten op alles waar de burger in deze samenleving ook op moet wachten (en nee, dan heb ik het niet alleen over autochtonen want alle mensen met meer dan alleen de Nederlandse nationaliteit moeten hier gewoon op wachtlijsten wanneer eenmaal paspoort van Nederland)

De regering heeft besloten ze op te nemen, dus dump ze dan niet na status of illegaal op straat zodat de rest van de samenleving er maar voor moet zorgen dat ze terecht komen. Verantwoording moet bij de regering blijven en niet bij gemeenten gelegd worden.

Ik baal net zo goed als ieder ander wanneer mijn plaats op de wachtlijst naar onderen geschoven gaat worden omdat de regering hun verantwoording niet wil nemen.

De Nederlandse taal leren vind ik toch wel nummer 1. Dit gaat ook op (juist op) voor de moeders. Kleuters kunnen soms nauwelijks tot niet Nederlands. Dat moet echt anders.

Wat mij betreft mag er ook verschil zijn in blijvers en mensen die zeggen na een paar jaar weer terug te willen. De mensen die terug willen niet de kinderen in de samenleving te laten mengen, want vind ik echt kindermishandeling.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_152522722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik had het over je laatste zin
Afrikanen hebben dit land opgebouwd. Of wou je zeggen dat al die slaven uitkeringen kregen?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:01:18 #73
179075 hugecooll
pi_152522787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:59 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Afrikanen hebben dit land opgebouwd. Of wou je zeggen dat al die slaven uitkeringen kregen?
Jij had om de een of andere vreemde reden het idee dat al die Afrikanen naar Europa werden verscheept? En als dat al zo zou zijn, wat niet zo is, dan was het land toch al behoorlijk opgebouwd voordat we slaven van de andere kant van de wereld gingen halen.
pi_152522801
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:55 schreef Andromache het volgende:
de Somaliërs met goede uitgangsopties zijn de afgelopen jaren toch massaal naar het Verenigd Koninkrijk en de VS gegaan? en daar hebben ze het op de een of andere manier beter. weet niet of dat aan henzelf ligt, dat dat nou juist mensen zijn met een beetje ondernemersinstinct, of aan de manier waarop men in die landen deze groep faciliteert.
Ik denk echt dat ze daar gewoon verplicht worden zich aan te passen zonder je hele cultuur overboord te hoeven gooien. Daar geld de wet voor iedereen en hebben gelovigen of andere culturen niet meer rechten, of nieuwkomers meer rechten.
Heel ander beleid.
pi_152522831
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jij had om de een of andere vreemde reden het idee dat al die Afrikanen naar Europa werden verscheept?
Nee, Afrikanen werden naar de kolonien verscheept, zonder die afrikanen die gratis voor je voorouders werkten was europa nooit geworden wat het nu is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')