Want dat doe jij altijd?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Pas maar op dat je niet van de roltrap valt daar.
Incl tokkie-ouders die boos worden als je er iets van zegt?quote:
Neuh, moeder doet haar best maar lukt niet echt. Ze maken nu aanstalten om in Hengelo uit te stappen. Ik heb gewoon de muziek wat harder gezetquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Incl tokkie-ouders die boos worden als je er iets van zegt?.
Lukt niet echtquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Neuh, moeder doet haar best maar lukt niet echt. Ze maken nu aanstalten om in Hengelo uit te stappen. Ik heb gewoon de muziek wat harder gezet
Als dat niet lukt, moet ze niet in de stiltecoupé zitten.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Neuh, moeder doet haar best maar lukt niet echt. Ze maken nu aanstalten om in Hengelo uit te stappen. Ik heb gewoon de muziek wat harder gezet
Voor mijn gevoel is t in elke trein met grote letters op de ramen. Snap niet hoe je daar overheen kan kijkenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:36 schreef Godtje het volgende:
Ik zat laatst toevallig in een trein en zat volgens mij in de stiltecoupe.
Hoe dat was aangegeven was in elk geval subtiel te noemen.
Zou ook niet zo snel een oplossing weten maar snap als je daar overheen kan kijken.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is t in elke trein met grote letters op de ramen. Snap niet hoe je daar overheen kan kijken
Prima, kan ik me iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit noem ik subtiel. Ik ga als onervaren treinreiziger dat niet lezen.
Dat blijkt in elk geval. Zag het pas na 20 min.
Ik snap echt niet hoe je dat niet kan zien. Of je ziet t als je naar buiten kijkt of als je even door de coupe kijkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit noem ik subtiel. Ik ga als onervaren treinreiziger dat niet lezen.
Dat blijkt in elk geval. Zag het pas na 20 min.
Niet aan de orde geweest. Ik zat alleen en ik lees een boek.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima, kan ik me iets bij voorstellen.
Maar als iemand je er op wijst dan?
Dat gebeurd. Zag het echt pas toen ik er bijna was.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je dat niet kan zien.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet aan de orde geweest. Ik zat alleen en ik lees een boek.
Zo een ouderwets ding met bladzijde.
Ja blijkbaar. Ik snap dat echt nietquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat gebeurd. Zag het echt pas toen ik er bijna was.
30cm hoge banden over de volledige lengte van alle ramen, ja, subtiel zegquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:36 schreef Godtje het volgende:
Ik zat laatst toevallig in een trein en zat volgens mij in de stiltecoupe.
Hoe dat was aangegeven was in elk geval subtiel te noemen.
Zou ook niet zo snel een oplossing weten maar snap als je daar overheen kan kijken.
Dan was je prima bezigquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet aan de orde geweest. Ik zat alleen en ik lees een boek.
Zo een ouderwets ding met bladzijde.
Dat is inderdaad het probleem denk ik. In een wit vlak relatief dunne letters. Weinig contrast.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
30cm hoge banden over de volledige lengte van alle ramen, ja, subtiel zeg
In de spits valt het tegenwoordig reuze mee. Vaste reizigers zijn opgevoed. Nou nog de incidentele reizigers er op wijzen dat een, naar mijn mening zeer duidelijk weergegeven, stiltecoupé betekent: stil. Dus niet zachtjes, niet een beetje, niet af en toe, nee, altijd, klep dicht.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem denk ik. In een wit vlak relatief dunne letters. Weinig contrast.
Wel subtiel en smaakvol. Maar ik zag het toch echt niet.
Aan het gepraat te horen wel meer mensen niet maar dat kan mij dan weer niet boeien.
Ja dat zat ik me dus af te vragen. Dacht dat ooit gezien te hebben maar kon het me deze keer niet herinneren. Dus in elk geval niet gezien.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:44 schreef stbabylon het volgende:
Hebben we het nog niet over stickers voor en in de coupé bij de deur en bij de buitendeur.
De stickers hangen naast de deur. Zowel binnen en buiten. Maar goed, je bent je bewust van het bestaan van stiltecoupés. It's something.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja dat zat ik me dus af te vragen. Dacht dat ooit gezien te hebben maar kon het me deze keer niet herinneren. Dus in elk geval niet gezien.
Maar goed. De deur van de trein staat open als ik er in stap dus ik zie dat niet en als er iemand voor je loopt is die deur ook al open.
Theoretisch genoeg signalen dan. En toch te missen.
Zoals ik zei. Zal mij boeien.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In de spits valt het tegenwoordig reuze mee. Vaste reizigers zijn opgevoed. Nou nog de incidentele reizigers er op wijzen dat een, naar mijn mening zeer duidelijk weergegeven, stiltecoupé betekent: stil. Dus niet zachtjes, niet een beetje, niet af en toe, nee, altijd, klep dicht.
Veel vaste reizigers vinden het zinnigquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Zal mij boeien.
Ik vind het een onzinnig iets zo een stilte coupe.
Maar ik rij zo incidenteel dat ik er links of rechts om geen last van heb dus moeten ze lekker doen.
Vast reizigers snappen t idd wel,aar studenten en incidentele reizigers hebben er gewoon vaak lak aan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In de spits valt het tegenwoordig reuze mee. Vaste reizigers zijn opgevoed. Nou nog de incidentele reizigers er op wijzen dat een, naar mijn mening zeer duidelijk weergegeven, stiltecoupé betekent: stil. Dus niet zachtjes, niet een beetje, niet af en toe, nee, altijd, klep dicht.
Ja maar het is net als de rokerscoupé vroeger: dan is het in de spits hartstikke druk maar boven mag je niet kletsen want stiltecoupé, dan mag je maar lekker op het trapje gaan zitten als je wat wilt zeggen. Ja doei.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vast reizigers snappen t idd wel,aar studenten en incidentele reizigers hebben er gewoon vaak lak aan.
Dan hou je gewoon je mond dicht, ga je elkaar appenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar het is net als de rokerscoupé vroeger: dan is het in de spits hartstikke druk maar boven mag je niet kletsen want stiltecoupé, dan mag je maar lekker op het trapje gaan zitten als je wat wilt zeggen. Ja doei.
Wil ik nietquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan hou je gewoon je mond dicht, ga je elkaar appen![]()
In de rokerscoupe moest je ookaar je neus dichthouden als de test zat te roken en je wou daar toch zitten. Nu moet je gewoon j mond dichthouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |