abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152941734
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb is dat de meeste mensen graag zo'n prik hebben, dat mensen die hem niet meer hoeven (bv astmatici zonder corticosteroïden), het erg jammer vinden dat ze hem niet meer krijgen.
:D

Dus het bedwelmde slachtoffer is opeens leidend? Mensen die aan de antidepressiva zitten en moeten afbouwen maar daar moeite mee hebben en "het erg jammer vinden dat ze niet meer krijgen" die staan in hun recht met hun wens?

Die griepprikwensers zijn geen slachtoffer van fearmongering?

quote:
Al die belletjes met vragen of er nou wel/geen prik genomen moet worden telt aardig door hoor.
Nee, dit schrijf je niet. :o :o Een paar belletjes plegen om mensen erop te wijzen dat ze zonder griepprik toch echt dood zouden kunnen gaan, "telt aardig door"? 5000 euro aan telefoonkosten, waar wonen die patiënten, op Hawaii? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 mei 2015 @ 12:32:37 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152941876
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, goeie link.

De griepprik lijkt me inderdaad typische geld-uit-de-zak-klopperij. En ik ken inderdaad van die slaafse volgers die zo'n ding elk jaar halen, want oh, ze mochten es een griepje krijgen.

Dat een huisarts 5-6000 euro verdient aan die prikjes is natuurlijk ook schandalig; dat geeft een incentive om zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat ze zich moeten vaccineren tegen een kinderziekte. :')
Gaan per jaar meer mensen dood aan griep dan aan verkeersongevallen, maar ja, feiten en weten waar je het over hebt laat een aantal mensen hier zich niet hinderen er een mening over te hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_152941984
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gaan per jaar meer mensen dood aan griep dan aan verkeersongevallen, maar ja, feiten en weten waar je het over hebt laat een aantal mensen hier zich niet hinderen er een mening over te hebben.
In de radio-uitzending wordt anders gesteld dat het om enkele tientallen mensen gaat en niet om de 2000 zoals gepropagandeerd wordt. Tegenover de ~600-700 verkeersdoden in Nederland.

Als je kanker, AIDS of andere ernstige aandoeningen, of gewoon ouderdom hebt en je krijgt griep dan is het natuurlijk niet de griep zelf die mensen doodt, maar de combinatie van factoren. Daar zijn ook die hele "risicogroepen" op gebaseerd.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 25 mei 2015 @ 12:38:56 #254
45206 Pietverdriet
pi_152942099
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In de radio-uitzending wordt anders gesteld dat het om enkele tientallen mensen gaat en niet om de 2000 zoals gepropagandeerd wordt. Tegenover de ~600-700 verkeersdoden in Nederland.

Als je kanker, AIDS of andere ernstige aandoeningen, of gewoon ouderdom hebt en je krijgt griep dan is het natuurlijk niet de griep zelf die mensen doodt, maar de combinatie van factoren. Daar zijn ook die hele "risicogroepen" op gebaseerd.
Een radio uitzending, poeh poeh
En? Verdient Tieneke de Nooij nu een nobelprijs? Die was met haar crap zelfs op TV
pi_152942405
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een radio uitzending, poeh poeh
Je kunt het zelf naluisteren, de geneesheer Van der Linde komt er aan het woord.

maandag 25 mei 2015 @ 12:50:44 #256
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152942503
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het om tientallen gaat toonde die repo van Zembla destijds ook al aan. Het RIVM rommelt met de cijfers om hun zooi te kunnen slijten. De griepprik is nutteloos, de bijwerkingen daar wordt zo weinig mogelijk aandacht aan besteed, het is een duidelijk voorbeeld van hoe er verdiend wordt aan al die vaccinaties.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 25 mei 2015 @ 12:50:58 #257
45206 Pietverdriet
pi_152942511
quote:
18s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kunt het zelf naluisteren, de geneesheer Van der Linde komt er aan het woord.
En? Er zijn ook huisartsen die homeopatie, het gristelijk geloof of antroposofie aanhangen. Is ook onzin.
pi_152942843
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Dus het bedwelmde slachtoffer is opeens leidend? Mensen die aan de antidepressiva zitten en moeten afbouwen maar daar moeite mee hebben en "het erg jammer vinden dat ze niet meer krijgen" die staan in hun recht met hun wens?

Die griepprikwensers zijn geen slachtoffer van fearmongering?

[..]

Nee, dit schrijf je niet. :o :o Een paar belletjes plegen om mensen erop te wijzen dat ze zonder griepprik toch echt dood zouden kunnen gaan, "telt aardig door"? 5000 euro aan telefoonkosten, waar wonen die patiënten, op Hawaii? :D
Absoluut heb je gelijk dat de mensen die graag de prik willen dat doen door irreële gedachten.
Dat met die telefoontjes was een deel van het hele circus dat opgetuigd moet worden voor de griepprik. Je vergeet dat een huisarts meestal zelfstandig ondernemer is en ook personeel moet betalen (of denk je dat de assistentes voor niets een avond prikken?)
pi_152942934
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Absoluut heb je gelijk dat de mensen die graag de prik willen dat doen door irreële gedachten.
Dat met die telefoontjes was een deel van het hele circus dat opgetuigd moet worden voor de griepprik. Je vergeet dat een huisarts meestal zelfstandig ondernemer is en ook personeel moet betalen (of denk je dat de assistentes voor niets een avond prikken?)
Ik vergeet dat niet, maar het is toch redelijk gewoonte voor nogal wat huisartsen om een praktijk te delen met anderen. Dan betaal je een assistente (die je toch moet betalen) voor een aantal artsen en is die griepprik zo gezet.

Vraagje: weet jij hoeveel artsen eigenlijk zelf een griepprik nemen? Als er nu een risicogroep in de samenleving is...

maandag 25 mei 2015 @ 13:13:42 #260
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_152943045
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 00:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een bijeffect van de medische ontwikkelingen ja. Alleen op een andere manier dan jij beweert. Wat nu chronisch is was vroeger misschien dodelijk.
doodsoorzaak nummer 1 is regulier medicijn gebruik op recept met normaal voorgeschreven gebruik.
Vaccins tegen sneue kinderziektes is 1000voud dodelijker dan het onschuldige virus doorlopen.

quote:
Om het heel politiek incorrect te stellen zorgt de medische wereld van nu dat genen die vroeger niet doorgegeven werden omdat die mensen vroeg stierven die genen nu wel doorgeven omdat ze blijven leven door die medicijnen.
ik denk dat we ons als ras zwak hebben gemaakt.

quote:
Ik denk ook wel dat de levende volwassenen van een willekeurige oerwoudstam gezonder zijn op zich maar dat er een minder groot percentage daadwerkelijk volwassen wordt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:15:27 #261
52357 Lambiekje
pi_152943094
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vaccins tegen Polio, Mazelen, Pokken, Tyfus, Cholera, Japanse Encefalitis, Hepatitus, Tetanus en oa TBC laten zien dat jij niet weet waar je het over hebt.
Cijfers en opgevraagde documenten laten zien dat jij niet weet waar je over hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:16:06 #262
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152943114
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat reuze mee. Als ik naar mijn praktijk kijk doen ze die sessies 2 x in een week in de ochtend en in de middag. De keren dat ik eens geweest ben was het druk maar het verloop was snel. Beide huisartsen en de assistentes deden het werk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 13:16:11 #263
249559 crew  Lavenderr
pi_152943116
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

doodsoorzaak nummer 1 is regulier medicijn gebruik op recept met normaal voorgeschreven gebruik.
Vaccins tegen sneue kinderziektes is 1000voud dodelijker dan het onschuldige virus doorlopen.

[..]

ik denk dat we ons als ras zwak hebben gemaakt.

[..]

Denk je nooit eens : ik kan het weleens mis hebben?
Het lijkt me dodelijk (ja echt) vermoeiend om dag in dag uit zo te schelden en je op te winden. Dat is pas slecht voor de gezondheid.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:17:31 #264
52357 Lambiekje
pi_152943164
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je wel eens gezien hoeveel onzin daar langs komt?
heb je weleens gezien hoe volstrekt waardeloos peerreviews zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door jogy op 26-05-2015 11:27:29 ]
pi_152943241
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vergeet dat niet, maar het is toch redelijk gewoonte voor nogal wat huisartsen om een praktijk te delen met anderen. Dan betaal je een assistente (die je toch moet betalen) voor een aantal artsen en is die griepprik zo gezet.

Vraagje: weet jij hoeveel artsen eigenlijk zelf een griepprik nemen? Als er nu een risicogroep in de samenleving is...
Okee ik ben schuldig, dit jaar heb ik geen griepprik genomen. Afgelopen jaren wel trouwens. Niet voor mezelf, voor patiënten. Gezondheidscentra etc adviseren personeel altijd om de prik te nemen, maar het wordt niet verplicht.

Natuurlijk verdienen de huisartsen wat aan de prik, maar niet gigantisch veel in verhouding met de hoeveelheid werk die het oplevert. Daarnaast zou het duurder zijn het uit te besteden aan een externe partij.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:21:27 #266
52357 Lambiekje
pi_152943250
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb is dat de meeste mensen graag zo'n prik hebben, dat mensen die hem niet meer hoeven (bv astmatici zonder corticosteroïden), het erg jammer vinden dat ze hem niet meer krijgen. Al die belletjes met vragen of er nou wel/geen prik genomen moet worden telt aardig door hoor.
dan zijn het uitermate trieste mensen.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:24:07 #267
52357 Lambiekje
pi_152943312
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk je nooit eens : ik kan het weleens mis hebben?
Het lijkt me dodelijk (ja echt) vermoeiend om dag in dag uit zo te schelden en je op te winden. Dat is pas slecht voor de gezondheid.
nee wat ik stel is oppervlak het bedrog proberen aan te kaarten. Het is zo extreem veel doortrapter. De geldstromen zo absurd. Dat is met geen pen te beschrijven.

Wat ik stel is redelijk mild.
pi_152943318
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Okee ik ben schuldig, dit jaar heb ik geen griepprik genomen. Afgelopen jaren wel trouwens. Niet voor mezelf, voor patiënten. Gezondheidscentra etc adviseren personeel altijd om de prik te nemen, maar het wordt niet verplicht.
Ok, wat toch vreemd is. Als het zo goed werkt, zou je denken dat het wel verplicht wordt gesteld, juist met name wat je zegt; in het belang van de andere patiënten.

quote:
Natuurlijk verdienen de huisartsen wat aan de prik, maar niet gigantisch veel in verhouding met de hoeveelheid werk die het oplevert. Daarnaast zou het duurder zijn het uit te besteden aan een externe partij.
Ik herhaal ook alleen maar wat er gezegd werd in die uitzending; 5000 euro. Of dat winst of omzet is, maakt me niet uit en hoe hoog het bedrag is ook niet per sé. Het gaat om de incentive.

Precies waarom ik tegen die boeteschrijvertjes bij de politie ben. Een incentive om geld te verdienen door bonnen te schrijven is geen misdaadbestrijding.

pi_152943339
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:24 schreef Lambiekje het volgende:
Ja, en ik ben een bedeesd verlegen muurbloempje.

maandag 25 mei 2015 @ 13:26:08 #270
52357 Lambiekje
pi_152943361
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

edit: neen.

http://www.theeventchroni(...)datory-vaccinations/
gelukkig zijn er wel die wakker worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 26-05-2015 11:28:13 ]
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 13:26:35 #271
249559 crew  Lavenderr
pi_152943379
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee wat ik stel is oppervlak het bedrog proberen aan te kaarten. Het is zo extreem veel doortrapter. De geldstromen zo absurd. Dat is met geen pen te beschrijven.

_O_ :|W
en ja Mata is vergeleken bij jou een verlegen toreadortje.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:26:55 #272
52357 Lambiekje
pi_152943385
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

doe onderzoek dan zul je me helaas gelijk moeten geven.
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 13:27:32 #273
249559 crew  Lavenderr
pi_152943397
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
edit:verwijderd.

Ja, echt mild.

[ Bericht 7% gewijzigd door jogy op 26-05-2015 11:28:42 ]
  maandag 25 mei 2015 @ 13:29:19 #274
52357 Lambiekje
pi_152943439
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

.. waarom ben je wel van mening dat apollo maanlandingen fake zijn?!
pi_152943477
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

edit:neen

Ik schreef net dat het niet verplicht 'mandatory' is in Nederland.

[ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 26-05-2015 11:29:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')