abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:53:52 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152438070
quote:
Moslims en 'grotere' mensen moeten V&D gaan redden
Om financieel gezond te worden is het warenhuis gedwongen om in te spelen op de diversiteit in de samenleving

Dat Vroom & Dreesman (V&D) het financieel knap lastig heeft is al langer bekend. Vestigingen moesten het afgelopen jaar sluiten en het was onduidelijk of de zaak een doorstart kon maken. En dus moet er nu scherp naar de samenleving worden gekeken om beter aan te sluiten op de behoeften van de markt. En daarom kiest V&D ervoor om meer in te spelen op de diversiteit in de samenleving.

Met de islamitische vastenmaand de ramadan in aantocht (juni) en het feit dat Nederlanders steeds zwaarder worden, komt het warenhuis met een aangepaste collectie en assortiment in het restaurant. Warenhuizen in Nederland spelen al langer in op de veranderende samenleving, maar niet eerder erkende een warenhuis het te doen om te kunnen overleven.
Lilian Vos, directeur inkoop bij V&D:
"We weten dat er veel allochtonen in de V&D in Den Haag komen, maar zij kopen nog weinig producten."

Tijdens de ramadan zullen er sjaals en hoofddoeken beschikbaar zijn en La Place, de horecatak van het warenhuis, zal zoete hapjes verzorgen voor het suikerfeest. Ook zullen mensen met een maatje meer worden bediend door kleding in grotere maten aan te bieden.
http://www.joop.nl/econom(...)eten_vd_gaan_redden/

Van het onvolprezen Joop, dus ook voor links angehauchte FOK!ers een betrouwbare bron.

Ik vind dat winkels zelf mogen weten wie ze tot doelgroep kiezen en wens in deze de V&D ook veel succes. Ik vraag me echter af of deze strategie succesvol zal zijn. De gemiddelde V&D-klant is toch een vergrijsde babyboomer die naar pis stinkt en niet weet hoe hij via internet een bestelling moet plaatsen bij een webshop. Ik denk dat deze categorie mensen niet zit te wachten op een verdere islamisering van spruiten van het voormalige VENDEX-concern (zie de HEMA). Misschien raakt de V&D zo zijn laatste klanten juist wel kwijt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_152438135
quote:
Tijdens de ramadan zullen er sjaals en hoofddoeken beschikbaar zijn en La Place, de horecatak van het warenhuis, zal zoete hapjes verzorgen voor het suikerfeest.
Islamisering.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:57:23 #3
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152438170
Ik las eerst VVD :P
pi_152438191
Ze willen toch juist Libelle- en Viva-lezers aantrekken? Las het vanmorgen ergens.
I´m back.
pi_152438196
Kapitalisme is alleen goed wanneer het de autochtonen uitkomt, of zo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2015 19:59:20 ]
pi_152438223
Nog een reden om er niet te komen.
pi_152438267
Wat is het probleem? Dan shop je toch lekker niet bij de V&D. Ik leefde toch al in de veronderstelling dat niemand dat deed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_152438364
quote:
V&D doet boekje open over toekomstplannen - Elsevier.nl

Elsevier Digitaal Zomerabonnement

Een nieuwe strategie moet de noodlijdende keten uit de problemen helpen. De eerste stappen zijn al gezet. Ruim een maand geleden begon V&D met het uitgebreid peilen van de mening van zijn klanten. Via een speciale website mag iedereen meepraten over zaken als de sfeer op de winkelvloer, het assortiment en de prijsstelling.

Ook kondigde het winkelbedrijf een samenwerking aan met tijdschriftenuitgeverij Sanoma, om meer mensen naar de winkels te krijgen. In vijftien filialen is voortaan wekelijks iets speciaals te doen, gekoppeld aan Sanoma-titels als Libelle, Viva en Tina. Denk bijvoorbeeld aan een yoga-workshop.

V&D verkeert sinds begin dit jaar in financieel zwaar weer. Met het merendeel van de verhuurders van de winkelpanden zijn daarom afspraken gemaakt over het verlagen van de huur. Het concern wil ook korten op de salarissen. Daarover is V&D nog in een juridische strijd verwikkeld met de vakbonden. Het hoger beroep in de zaak dient eind deze maand.
Geen ramadan special dus?
I´m back.
pi_152438371
Is dit nieuws? Ik bedoel het staat letterlijk in de naam dat ze religieus zijn.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:04:57 #10
409579 LuDann
All the way
pi_152438386
Het zal mij aan mijn reet roesten verder maar ik kan me niet indenken dat dit gaat werken. Behalve misschien in Den Haag dan.

Het Libelle publiek trekken zie ik dan eerder succes hebben.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:05:11 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_152438391
Misschien moeten ze dan ook een gebedsruimte bij de LaPlace openen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:06:53 #12
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_152438456
Ik kom er hooguit voor kleding, dingen die je moet passen en dus niet zomaar via een webwinkel koopt.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_152438697
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:05 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten ze dan ook een gebedsruimte bij de LaPlace openen.
Krijg je leuke topics op FOK! _O- .
I´m back.
pi_152439047
Godverdomme ik kwam er juist in Nijmegen omdat er geen moslims kwamen( kun je niet afdingen enzo)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:25:35 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_152439087
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze willen toch juist Libelle- en Viva-lezers aantrekken? Las het vanmorgen ergens.
Vandaar ook die maatje meer onzin
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_152439093
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:24 schreef hoas het volgende:
Godverdomme ik kwam er juist in Nijmegen omdat er geen moslims kwamen( kun je niet afdingen enzo)
Vraag is natuurlijk of je beter Libelle- en Viva-lezers kunt hebben dan moslims.
I´m back.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:29:41 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152439263
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze willen toch juist Libelle- en Viva-lezers aantrekken? Las het vanmorgen ergens.
Geen hoofddoekjes maar mutsen dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152439302
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Geen hoofddoekjes maar mutsen dus.
Afdingen of kleptomanie.
I´m back.
pi_152439496
De V&D gaat dus moslims vet mesten met gratis(?) zoete en vooral vette hapjes tijdens het Suikerfeest, zodat ze vervolgens kleding van een 'maatje meer' kunnen verkopen.

Niet te overtreffen die Nederlandse handelsgeest.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:38:09 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152439527
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Afdingen of kleptomanie.
Is dat zo ? Ik heb vroeger eens heel ff rondgekeken op Viva en werd voornamelijk getroffen door de overdreven emoties die er vanaf dropen. Kleptomanie is me niet zo opgevallen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152439647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is dat zo ? Ik heb vroeger eens heel ff rondgekeken op Viva en werd voornamelijk getroffen door de overdreven emoties die er vanaf dropen. Kleptomanie is me niet zo opgevallen.
Dat afdingen staat ook niet in de koran. ;).
I´m back.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:46:04 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152439787
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat afdingen staat ook niet in de koran. ;).
Afdingen is in veel landen, met name in Azië heel normaal. Tawarren noemde mijn ( indische) moeder het.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152439790
Zoet hapjes voor t Suikerfeest kopen moslims niet bij de V&D.
La Place werkt met varkensvlees en kan nooit zuiver werken dus dat gaat niet verkopen want haram.
Hijaab's zullen ze ook niet kopen bij de V&D.
Islamitische winkels genoeg waar er makkelijk over de prijs onderhandeld kan worden.
Kleding voor dikke mensen. Ze hadden toch al een tentenafdeling
:?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:54:58 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_152440086
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:46 schreef quirina het volgende:
Zoet hapjes voor t Suikerfeest kopen moslims niet bij de V&D.
La Place werkt met varkensvlees en kan nooit zuiver werken dus dat gaat niet verkopen want haram.
Hijaab's zullen ze ook niet kopen bij de V&D.
Islamitische winkels genoeg waar er makkelijk over de prijs onderhandeld kan worden.
Kleding voor dikke mensen. Ze hadden toch al een tentenafdeling
:?
Ze kopen sws niet bij V&D want : te duur. Ik zie ze meer in de Zeeman/Wibra/Xenos/Action en dat soort goedkope zaken kopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_152440115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze kopen sws niet bij V&D want : te duur. Ik zie ze meer in de Zeeman/Wibra/Xenos/Action en dat soort goedkope zaken kopen.
Je ziet ze daar omdat jij ook daar koopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')