SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Ik zal Frank zo even bellen.quote:
misschien kunnen we vooraf even een poll opzetten?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
goed ideequote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:31 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik zal Frank zo even bellen.
misschien kunnen we vooraf even een poll opzetten?
maar die man is toch veel te oud joh
loopt geen enkel gat meer dicht.
Groot fan van User Wotte![]()
jammer dat hij niet van niveau Pirlo isquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
goed idee
maar die man is toch veel te oud joh
loopt geen enkel gat meer dicht.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Het is afwachten met Van der Vaart, maar voetbaltechnisch is ie tenminste van het niveau dat Ajax moet nastreven. Gudelj is in mijn ogen weer zo'n typisch aankoop voor de degelijkheid en niet om het niveau op te krikken. Van die vage termen als 'winnaarsmentaliteit', 'mentaal goed' en 'altijd strijd' word ik altijd vrij moe. Daar speel je in mijn ogen geen team mee kapot, wel met technisch uitstekend onderlegde spelers.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In welke zin?
Van der Vaart wordt in principe als valse negen gehaald. Gudelj wordt voor het, i.m.o in de breedte, zwakke middenveld gehaald.![]()
je hebt toch wel een type gudelj nodig als je met raffie gaat spelen (het liefst twee klaasens maar die zijn er nou niet zo makkelijk)quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is afwachten met Van der Vaart, maar voetbaltechnisch is ie tenminste van het niveau dat Ajax moet nastreven. Gudelj is in mijn ogen weer zo'n typisch aankoop voor de degelijkheid en niet om het niveau op te krikken. Van die vage termen als 'winnaarsmentaliteit', 'mentaal goed' en 'altijd strijd' word ik altijd vrij moe. Daar speel je in mijn ogen geen team mee kapot, wel met technisch uitstekend onderlegde spelers.Groot fan van User Wotte![]()
Bazoerquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
je hebt toch wel een type gudelj nodig als je met raffie gaat spelen (het liefst twee klaasens maar die zijn er nou niet zo makkelijk)FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
toch nog wat jongquote:
maar zou in principe kunnen ja
raffie in de spits zie ik helemaal niet zittenGroot fan van User Wotte![]()
Kishna/Fisscher---------Milik/Zivko----------Ghazi/Schonequote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
toch nog wat jong
maar zou in principe kunnen ja
raffie in de spits zie ik helemaal niet zitten
-------------------------VD Vaart/Sinkgraven------------------------
-------------Bazoer/Gudelj-----------Klaassen/Gudelj---------FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
frank zou met een pistool op zijn hoofd nog niet met een 10 gaan spelen denk ikquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:44 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Kishna/Fisscher---------Milik/zivko----------Ghazi/Schone
-------------Bazoer/Gudelj-----------Klaassen/Gudelj---------Groot fan van User Wotte![]()
jammer welquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:45 schreef Tjacka het volgende:
[..]
frank zou met een pistool op zijn hoofd nog niet met een 10 gaan spelen denk ikFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:45 schreef Tarado het volgende:
Als je het in de TT al niet alleen over Ajax of Ajacieden kan hebben, minder dan matigFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Als ie in de spits staat maakt het denk ik niet zoveel uit wie je er achter zet. Als linkshalf met bijvoorbeeld Klaassen en Bazoer/Gudelj moet het ook wel prima kunnen. Zag dat ie vorige week nog 12 km bij HSV gelopen had. Desnoods laat je hem zoals gebruikelijk weer 60 a 70 minuten spelen. Komt Sinkgraven ook nog aan zijn speelminuten en wellicht gedurende het seizoen Nouri al.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
je hebt toch wel een type gudelj nodig als je met raffie gaat spelen (het liefst twee klaasens maar die zijn er nou niet zo makkelijk)![]()
Kishna/Fisscher---------Milik/Zivko----------Ghazi/Schone
-------------Bazoer/Gudelj-----------Klaassen/Gudelj---------
met dit als basis selectie ga je toch uit van een kampioenschap of zie ik dat nou verkeerd?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
dat is in principe wel waar jaquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Als ie in de spits staat maakt het denk ik niet zoveel uit wie je er achter zet. Als linkshalf met bijvoorbeeld Klaassen en Bazoer/Gudelj moet het ook wel prima kunnen. Zag dat ie vorige week nog 12 km bij HSV gelopen had. Desnoods laat je hem zoals gebruikelijk weer 60 a 70 minuten spelen. Komt Sinkgraven ook nog aan zijn speelminuten en wellicht gedurende het seizoen Nouri al.
we spelen toch geen cl dus wat dat betreft hoef je ook niet bang te zijn over het loopvermogen van vdv
maar ach we kunnen weer zo veel gaan speculeren
maar hij komt toch niet denk ikGroot fan van User Wotte![]()
PSV dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:50 schreef mokkiemok het volgende:
met dit als basis selectie ga je toch uit van een kampioenschap of zie ik dat nou verkeerd?![]()
Hoop doet leven, maar ik verwacht het ook niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dat is in principe wel waar ja
we spelen toch geen cl dus wat dat betreft hoef je ook niet bang te zijn over het loopvermogen van vdv
maar ach we kunnen weer zo veel gaan speculeren
maar hij komt toch niet denk ik
Ik juich het wel toe overigens.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Mja, ik heb ook weinig vertrouwen in dat inspelen op het eergevoel van oud-Ajacieden om ze driekwart van hun salaris te laten inleveren.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Slechte grap. eerst maar eens zien wat de vervangers worden van Depay en mogelijk Wijnaldum (etc etc)quote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
ik ben wel met het th eens dat ik een 1e spits wel toejuich eigenlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:50 schreef mokkiemok het volgende:
met dit als basis selectie ga je toch uit van een kampioenschap of zie ik dat nou verkeerd?Groot fan van User Wotte![]()
Is iemand hier een trouwe AS Trencin volger? Zie verschillende berichten over Kingsley Madu als beoogde opvolger van Boelie.![]()
Moet het spel wel aangepast worden, anders krijg je weer een seizoen kak wedstrijden voorgeschoteld. Meer durf en meer drive naar voren, moet gewoon kunnen met zo'n selectie voor Nederlandse begrippen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:50 schreef mokkiemok het volgende:
met dit als basis selectie ga je toch uit van een kampioenschap of zie ik dat nou verkeerd?
Misschien dat "Ajax" spel maar overboord gooien en kijken hoe je het maximale uit de selectie haalt ipv van de selectie laten functioneren naar het "Ajax" systeem.![]()
Ik mag deze TT niet gebruiken?quote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
maja morgen voor het laatst live oogaids oplopen hoop ik
voor volgend jaar al verlengd
wel jammer dat ze geen cl spelen
kan ik net mijn passe-partout wegens plaatswijziging voor dik geld verkopen
flikken ze mij ditGroot fan van User Wotte![]()
VdV komt niet maar als spits/aanspeelpunt is hij wel een goeie maar Klaassen kan dit volgens mij ook,quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Moet het spel wel aangepast worden, anders krijg je weer een seizoen kak wedstrijden voorgeschoteld. Meer durf en meer drive naar voren, moet gewoon kunnen met zo'n selectie voor Nederlandse begrippen.
Misschien dat "Ajax" spel maar overboord gooien en kijken hoe je het maximale uit de selectie haalt ipv van de selectie laten functioneren naar het "Ajax" systeem.
Sinkraven- Bazoer en Gudelj dan op het middenveld van links naar rechts![]()
Natuurlijk wel, je mag alles maar ik vind hem niet sterk, dat mag ik dan toch ook zeggen, beetje Calimero en dat past niet bij Ajax vind ik. Gewoon een mening hoorquote:![]()
![]()
Of Van der Vaart als een Pantellic laten functioneren, zou hij moeten kunnen met zijn techniek in de Eredivisie.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
VdV komt niet maar als spits/aanspeelpunt is hij wel een goeie maar Klaassen kan dit volgens mij ook,
Sinkraven- Bazoer en Gudelj dan op het middenveld van links naar rechts
-----Fisscher--VdV--Ghazi
--------------Klaassen
---------Guelj-----------Bazoer
Klaassen, moet juist in de 16 komen dan is hij het gevaarlijkst.![]()
Ok nja ik probeer altijd een TT te maken met een zin uit de afgelopen Topic. Deze zin vond ik wel grappig, vandaar.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je mag alles maar ik vind hem niet sterk, dat mag ik dan toch ook zeggen, beetje Calimero en dat past niet bij Ajax vind ik. Gewoon een mening hoorFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Overloperquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:41 schreef Tjacka het volgende:
hebben jullie nog interesse in een extra psvsupporterpek en veren!!
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
vdv is toch helemaal geen aanspeelpunt ala pantelicquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Of Van der Vaart als een Pantellic laten functioneren, zou hij moeten kunnen met zijn techniek in de Eredivisie.
-----Fisscher--VdV--Ghazi
--------------Klaassen
---------Guelj-----------Bazoer
Klaassen, moet juist in de 16 komen dan is hij het gevaarlijkst.
of zie ik iets vreselijk verkeerdGroot fan van User Wotte![]()
Jij denkt niet dat hij dat zou kunnen in de Eredivisie? Enige wat Pantellic deed was ballen vast houden en breed leggen en scoren als hij met z'n gezicht naar de goal stond.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
vdv is toch helemaal geen aanspeelpunt ala pantelic
of zie ik iets vreselijk verkeerd![]()
nu onderschat je pantelicquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat hij dat zou kunnen in de Eredivisie? Enige wat Pantellic deed was ballen vast houden en breed leggen en scoren als hij met z'n gezicht naar de goal stond.
zijn looplijnen waren ook erg belangrijk voor het functioneren van de jongGroot fan van User Wotte![]()
VdV is een stuk beter dan Pantelic, maar ik vind ik altijd wel dat hij zoveel opeist en dan is het probleem dat als je een team aan hem ophangt je een probleem hebt als hij er niet is en die kans is wel groot.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat hij dat zou kunnen in de Eredivisie? Enige wat Pantellic deed was ballen vast houden en breed leggen en scoren als hij met z'n gezicht naar de goal stond.![]()
Dan moet je als Ajax zijnde een plan B hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
VdV is een stuk beter dan Pantelic, maar ik vind ik altijd wel dat hij zoveel opeist en dan is het probleem dat als je een team aan hem ophangt je een probleem hebt als hij er niet is en die kans is wel groot.![]()
Maar dat klopt inderdaad wel, hoewel ik niet weet of dat verkeerd is. Iemand die echt de leiding neemt kan wel goed zijn, nu doet iedereen maar wat.![]()
dat valt allemaal wel mee, het is allemaal net niet en niet helemaal niet, er is niet veel voor nodig om het een stuk beter te laten gaan, te beginnen met het voetbal van achteruit.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dan moet je als Ajax zijnde een plan B hebben.![]()
Maar dat klopt inderdaad wel, hoewel ik niet weet of dat verkeerd is. Iemand die echt de leiding neemt kan wel goed zijn, nu doet iedereen maar wat.![]()
Benieuwd wie ze als spits gaan halen als van der Vaart zegt dat hij niet komt. Wat gaat gebeurenOh.![]()
geen hopelijk, zivko/milik en als back-back-up Fisscherquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
Benieuwd wie ze als spits gaan halen als van der Vaart zegt dat hij niet komt. Wat gaat gebeuren
beter halen ze in welk geval ook een CV en een LVFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik wil juist wel een ervaren aanspeelpunt in de spits hebben, waar we het voetballend aan op kunnen hangen. Dan speelt het Ajax onder de Boer het beste.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:25 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
geen hopelijk, zivko/milik en als back-back-up Fisscher
beter halen ze in welk geval ook een CV en een LV
En een LCV en LB mogen er ook wel bij. En een vleugelspeler en dan Schöne verkopenOh.![]()
In dat geval ben ik ook heel benieuwd. Ik zou niemand op kunnen noemen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wil juist wel een ervaren aanspeelpunt in de spits hebben, waar we het voetballend aan op kunnen hangen. Dan speelt het Ajax onder de Boer het beste.
En een LCV en LB mogen er ook wel bij. En een vleugelspeler en dan Schöne verkopenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:56 schreef RijstNatie het volgende:
is die spits van herenveen niet haalbaar, hoedt?
Oh.![]()
Cardozoquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
Benieuwd wie ze als spits gaan halen als van der Vaart zegt dat hij niet komt. Wat gaat gebeurenSmile like you mean it
www.wefut.com![]()
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
[Breaking] Messi voor 3 jaar naar Ajax!
Jij zou het allemaal wel beter doen met je jarenlange Football Manager ervaringquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Lekker lijstje ook weer. Allemaal verschillende type spitsen op die lijst.
Amateurbeleid![]()
Je moet als technische staf toch wel gewoon een idee hebben hoe jij de posities ingevuld wilt zien worden. En niet alleen maar spelers zoeken die ervaren zijn en die dan maar neerpleuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:08 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Jij zou het allemaal wel beter doen met je jarenlange Football Manager ervaring
Geen wonder dat het voetbal al jaren ruk is. Ze doen maar watOh.![]()
Messi is toch ook een andere spits dan Suarez, betekent nog niet dat ze niet allebei goed zouden kunnen functionerenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet als technische staf toch wel gewoon een idee hebben hoe jij de posities ingevuld wilt zien worden. En niet alleen maar spelers zoeken die ervaren zijn en die dan maar neerpleuren.
Geen wonder dat het voetbal al jaren ruk is. Ze doen maar wat![]()
Die zullen ook wel op het lijstje staan, maar zijn iets te duurquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:10 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Messi is toch ook een andere spits dan Suarez, betekent nog niet dat ze niet allebei goed zouden kunnen functionerenOh.![]()
Goede inhoudelijke reactiequote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die zullen ook wel op het lijstje staan, maar zijn iets te duur![]()
Jij komt met de meest onzinnige vergelijking ooitquote:![]()
Twee wereldspitsen die het allebei goed doen, nee gek hè. Misschien moeten wij ook maar een wereldspits halenOh.![]()
Dat niemand daar ooit op gekomen is, we kunnen natuurlijk ook gewoon eto'o halenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jij komt met de meest onzinnige vergelijking ooit![]()
Twee wereldspitsen die het allebei goed doen, nee gek hè. Misschien moeten wij ook maar een wereldspits halenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ze kijken in eerste instantie naar kwaliteit, wat is daar raar aan? Dat het twee verschillende soorten spitsen zijn vind ik niet zo interessantquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jij komt met de meest onzinnige vergelijking ooit![]()
Twee wereldspitsen die het allebei goed doen, nee gek hè. Misschien moeten wij ook maar een wereldspits halen![]()
Dat ze dus blijkbaar wel altijd hetzelfde systeem willen spelen waar niet van afgeweken wordt, maar vervolgens halen ze allemaal spelers die daar niet in thuishoren.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:19 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ze kijken in eerste instantie naar kwaliteit, wat is daar raar aan? Dat het twee verschillende soorten spitsen zijn vind ik niet zo interessantOh.![]()
Zimling niet fit
Klaassen niet fit
Milik onduidelijk voor zondagFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
kloptquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:54 schreef Loveless85 het volgende:
Oh wacht trouwens, Klaassen is toch sowieso gewoon geopereerd en komt dit seizoen niet meer actie?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Eto`o voor een jaar Ajaxquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:18 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Dat niemand daar ooit op gekomen is, we kunnen natuurlijk ook gewoon eto'o halen![]()
www.datmaakikzelfnogweluit.nlquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:56 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
de grap is er nu wel af hoor
www.stoppenopjehoogtepunt.nl![]()
twitter:DennisJansenAD twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 16:26:37Kasper Dolberg (17), volgend seizoen #Ajax, in de wedstrijdselectie van Silkeborg IF. Kan morgen zijn debuut maken in Deense competitie. reageer retweet
![]()
Hopelijk weer een Deen van het kaliber Eriksenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:27 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:DennisJansenAD twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 16:26:37Kasper Dolberg (17), volgend seizoen #Ajax, in de wedstrijdselectie van Silkeborg IF. Kan morgen zijn debuut maken in Deense competitie. reageer retweet
Oh.![]()
quote:De Boer twijfelt over Milik en sleutelt al met het oog op volgend jaar
Vrijdag, 8 mei 2015 om 16:23
Het is nog maar de vraag of Ajax-trainer Frank de Boer zondag tegen SC Cambuur een beroep gaat doen op Arek Milik. De spits is hersteld van een bovenbeenblessure, maar de oefenmeester wil geen onnodig risico lopen met de Pool. Volgens De Boer heeft Milik de laatste twee trainingen goed doorstaan, maar wordt er nog met de medische staf overlegd of men het risico wil nemen.
/
De Boer is lovend over het spel van SC Cambuur, dat aanvallend speelt en bovendien niets te verliezen heeft. “Qua spel vind ik echt dat ze in het linkerrijtje thuishoren. De opvatting van de trainer, de spelers en de supporters zorgen ervoor dat ze terecht op deze plek staan”, laat coach van Ajax weten via de officiële kanalen van de club.
“Cambuur vindt het ook lekker om tegen een aanvallend ingestelde tegenstander te spelen. Zij hebben meer moeite met ploegen zich helemaal ingraven.” Ajax speelt in de laatste twee wedstrijden nergens meer om. Dat vindt De Boer jammer, maar het geeft hem ook de kans om alvast te denken aan komend seizoen. “We kijken ook al naar volgend jaar en sleutelen een beetje om te kijken hoe we meer gevaar kunnen stichten. Hopelijk kunnen we zondag al de sleutel vinden.”![]()
Dan wel 1 die niet pas een beetje leuk gaat spelen 2 weken voor hij vertrektquote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hopelijk weer een Deen van het kaliber Eriksen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Hij heeft toch wel wat meer laten zien dan dat en dat bewijst hij nu ook weerquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan wel 1 die niet pas een beetje leuk gaat spelen 2 weken voor hij vertrekt.
![]()
Eriksen speelde 3 seizoenen goed?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan wel 1 die niet pas een beetje leuk gaat spelen 2 weken voor hij vertrekt.
Oh.![]()
Neequote:. Stoorzender pur sang.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Muah het beste kwam vooral van Eriksenquote:
De Jong speelde alleen maar verstoppertje met zijn trage handelingssnelheid en beperkte techniekOh.![]()
dat is gewoon niet zo maar dat is aan jou niet besteed, intelligente voetballer, geen balvirtuoos maar dat wist hij zelf ook welquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah het beste kwam vooral van Eriksen
De Jong speelde alleen maar verstoppertje met zijn trage handelingssnelheid en beperkte techniek![]()
Als spits was hij dan ook primaquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is gewoon niet zo maar dat is aan jou niet besteed, intelligente voetballer, geen balvirtuoos maar dat wist hij zelf ook wel
Maar op het middenveld had je meer nodig. Zo'n Klaassen is toch al gewoon 10 klassen beter als dynamische middenvelder. Bazoer ookOh.![]()
Zonde dat ie nog amper gespeeld heeft bij Newcastle (en nu schijnbaar wederom een blessure heeft). In de tijd dat ie wel speelde zag je al direct dat ie 3 klassen beter was dan veel van z'n ploeggenoten.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is gewoon niet zo maar dat is aan jou niet besteed, intelligente voetballer, geen balvirtuoos maar dat wist hij zelf ook welAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Klaassen vind ik ook wel completer, Bazoer is wel een heel ander type, maar Siem is beter dan waar jij hem krediet voor geeft met uitzondering van zijn laatste seizoen dan en dat snel willen terugkomen toen heeft hij nu nog de naweeën vanquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als spits was hij dan ook prima
Maar op het middenveld had je meer nodig. Zo'n Klaassen is toch al gewoon 10 klassen beter als dynamische middenvelder. Bazoer ook![]()
Eriksen was toch wel heel wat niveautjes beter op het middenveld dan Siempie.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klaassen vind ik ook wel completer, Bazoer is wel een heel ander type, maar Siem is beter dan waar jij hem krediet voor geeft met uitzondering van zijn laatste seizoen dan en dat snel willen terugkomen toen heeft hij nu nog de naweeën van
Heb ook niks persoonlijks tegen Siem, lijkt me een prima jongen. Maar ik zag hem niet graag spelen op het middenveld.Oh.![]()
Ook een ander type en veel meer talent maar Siem had toch een heel aardig rendement ook als middenvelder en zag het spel gewoon goed.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eriksen was toch wel heel wat niveautjes beter op het middenveld dan Siempie.
Heb ook niks persoonlijks tegen Siem, lijkt me een prima jongen. Maar ik zag hem niet graag spelen op het middenveld.![]()
Rendement had hij wel, maar hij begon meestal pas met scoren toen het hele team draaide. Als heel Ajax het moeilijk had, zakte Siem ook door het ijs. Waar Eriksen nog wel eens beslissend kon zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook een ander type en veel meer talent maar Siem had toch een heel aardig rendement ook als middenvelder en zag het spel gewoon goed.Oh.![]()
volgens mij was dat niet zo, hij was vaak genoeg beslissend en niet alleen in de spits.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Rendement had hij wel, maar hij begon meestal pas met scoren toen het hele team draaide. Als heel Ajax het moeilijk had, zakte Siem ook door het ijs. Waar Eriksen nog wel eens beslissend kon zijn![]()
Als nummer 10 achter Pantelicgodquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij was dat niet zo, hij was vaak genoeg beslissend en niet alleen in de spits.Oh.![]()
toen was hij ook goed maar toen hij meer verdedigend bezig voor die andere 2, daarom zeg ik dat het een intelligente voetballer is die weet wat er gevraagd wordtquote:![]()
gaat niet best inderdaadquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:42 schreef PowerLoungen het volgende:
Volgend jaar in Sjempionship als dat volk zo doorgaat![]()
Kan het ook niet maken om daar weg te gaan eigenlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:42 schreef PowerLoungen het volgende:
Volgend jaar in Sjempionship als dat volk zo doorgaatOh.![]()
Bikkelen tegen MK Donsquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan het ook niet maken om daar weg te gaan eigenlijk
MK Dons
RED ONS HENNIEGOD![]()
Idioot als voorzitter hequote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Terwijl de club genoeg potentie heeftRED ONS HENNIEGOD![]()
De weg van Solskjear opquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ga er solliciteren met mijn FM carriere. In elk geval een beter aankoopbeleidRED ONS HENNIEGOD![]()
Onana, Owusu, Vissie, Noordhoff, Warmerdam, Hendriks, Clement, Bakker, Muric, Zivkovic, Menig.
Straks om 8u tegen FC Oss.![]()
Vissie? Je weet toch wel wat een vis is?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Onana, Owusu, Vissie, Noordhoff, Warmerdam, Hendriks, Clement, Bakker, Muric, Zivkovic, Menig.
Straks om 8u tegen FC Oss.Oh.![]()
Wat een baas was datquote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:52 schreef StarGazer het volgende:
http://www.ajaxshowtime.c(...)manja-heel-heel-goed
Pantelic![]()
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 19:58:51Richairo Zivkovic is uitgevallen tijdens de warming-up. Elton Acolatse vervangt hem. #ajaoss reageer retweet
![]()
Dan maak ik me vanaf nu geen enkele zorgen meer.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:52 schreef StarGazer het volgende:
http://www.ajaxshowtime.c(...)manja-heel-heel-goed
Pantelic
Pantelic![]()
![]()
Sjaak Swart: Van der Vaart wil naar Ajax voor 3-4 jaar, knelpunt zou kunnen zijn dat Ajax hem maar één jaar biedt![]()
Van de ajaxlife twitter:Dat klinkt toch niet verkeerd..?quote:Swart: 'Van der Vaart wil komen, maar niet voor een jaar. Twee jaar als speler, daarna trainer. Smeren we het geld uit.'![]()
Lijkt me dat ze daar wel uit moeten kunnen komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:59 schreef Loserkid het volgende:
Van de ajaxlife twitter:
[..]
Dat klinkt toch niet verkeerd..?'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Beter als een jaartje inderdaad.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:59 schreef Loserkid het volgende:
Van de ajaxlife twitter:
[..]
Dat klinkt toch niet verkeerd..?
Moet wel lukken denk ik.Oh.![]()
Volgend seizoen hopelijk vd Vaart, Nouri, vd Beek Muric en Cerny bij de selectie.. wat een enorme kwaliteit boost is dat.. Wil niet zeggen dat ze dan allemaal wekelijks in de basis moeten staan, maar toch.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Beter als een jaartje inderdaad.
Moet wel lukken denk ik.![]()
Hopelijk kunnen Muric en Cerny wel snel aansluiten, want aanvallend gezien is het erg mager bij onsquote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:11 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Volgend seizoen hopelijk vd Vaart, Nouri, vd Beek Muric en Cerny bij de selectie.. wat een enorme kwaliteit boost is dat.. Wil niet zeggen dat ze dan allemaal wekelijks in de basis moeten staan, maar toch.Oh.![]()
Mag toch wel hopen dat zij gewoon bij de selectie worden gehaald, sowieso tijdens de voorbereiding, die knokken zich zo in het eerste.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen Muric en Cerny wel snel aansluiten, want aanvallend gezien is het erg mager bij ons![]()
Al heb ik al diverse verhalen gelezen dat Muric een wat luiere speler a lá Sulejmani is, en dat Cerny net als Nouri fysiek nog niet klaar is voor het 1equote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:09 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Mag toch wel hopen dat zij gewoon bij de selectie worden gehaald, sowieso tijdens de voorbereiding, die knokken zich zo in het eerste.Oh.![]()
twitter:jopvankempen twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 23:13:00#ajacam Ajax aast op nieuw trainingscomplex pal naast Arena. Overleg met gemeenten A'dam en Ouder-Amstel. Barcelona's complex is inspiratie reageer retweet
![]()
Waar moet dat komen dan..? Lijkt me best vol..quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:13 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:jopvankempen twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 23:13:00#ajacam Ajax aast op nieuw trainingscomplex pal naast Arena. Overleg met gemeenten A'dam en Ouder-Amstel. Barcelona's complex is inspiratie reageer retweet
![]()
De Toekomst komen appartementen op ja.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:13 schreef Ajacied422 het volgende:
Oh.![]()
Volgens mij lag er nog een stuk onbebouwd gebied rond de Arenaquote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:34 schreef Loserkid het volgende:
Maar waar dan? Ik snap echt niet waar dat zou moeten komen..Oh.![]()
Dat ze die p2 of hoe het heet maar vol bouwen zodat de huldigingen weer in de stad moeten/kunnen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Volgens mij lag er nog een stuk onbebouwd gebied rond de ArenaVIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016![]()
Zelfs als Ajax de CL wint moet het nog op een parkeerterrein van Eberhardquote:Op zaterdag 9 mei 2015 01:44 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Dat ze die p2 of hoe het heet maar vol bouwen zodat de huldigingen weer in de stad moeten/kunnen.Oh.![]()
Die huldigingen naast het stadion zijn inderdaad zielloos, daar ga ik niet meer heen. Altijd hetzelfde draaiboek.![]()
Huldigingen zijn sowieso vaak maar saaiquote:Op zaterdag 9 mei 2015 02:18 schreef FritzWepper het volgende:
Die huldigingen naast het stadion zijn inderdaad zielloos, daar ga ik niet meer heen. Altijd hetzelfde draaiboek.Oh.![]()
Dit.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 02:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Huldigingen zijn sowieso vaak maar saaiwooblabalurg![]()
Ajax : Club wil gespaarde geld investeren in geavanceerd onderkomen
'Ajax City' nieuwe basis van bestaan
JOP VAN KEMPEN
Ajax wil het trainingscomplex verhuizen naar de Arena en bespreekt dat met Ouder-Amstel en Amsterdam. De gefortuneerde club stuurt aan op 'Ajax City': een hypermoderne trainingsaccommodatie.
Ajax City, zo heet het nieuwe complex in het concept van gemeente Ouder-Amstel. Het is de werknaam voor het nieuwe onderkomen van het eerste elftal en de jeugd, al sinds jaar en dag de levensader van de club. Ajax City ligt pal naast de Arena.
Ajax traint nu op De Toekomst, een complex uit 1996 dat op een kilometer van het stadion ligt. Hoewel De Toekomst voortdurend is gemoderniseerd, maakt Ajax achter de schermen werk van een volledig nieuw onderkomen. Over zo'n tien jaar moet er een gloednieuwe accommodatie staan, vlakbij de Arena. Inclusief een stadionnetje, voor duels van Jong Ajax en de vrouwen van Ajax.
De Ciutat Esportiva Joan Gamper, het geavanceerde jeugdcomplex van FC Barcelona uit 2006, dient als inspiratie. Daar trainen Barça's jeugd en de selectie in een geavanceerde omgeving. Er zijn vijf grasvelden, vier kunstgrasvelden, vier medische ruimtes, een zwembad, sauna's, een restaurant en klaslokalen speciaal ingericht voor voetbalonderwijs. Ook biedt het complex 85 jeugdspelers een permanent onderkomen.
"Ciutat Esportiva is fantastisch," aldus Gabri. De oud-Ajacied is assistent-trainer van Barça's beloften en hij werkt er dagelijks. Gabri maakte als speler ook De Toekomst mee en hij constateert 'een wereld van verschil'. Wel ligt het jeugdcomplex van Barça tientallen kilometers van stadion Camp Nou; Ajax City moet naast de Arena komen.
In Ajax City moet niet alleen worden gesport, er moet ook een school verrijzen. Om te voorkomen dat jonge spelers tijd verliezen met reizen tussen klaslokaal en voetbalveld wil Ajax er onderwijs verzorgen. Op De Toekomst volgen jeugdspelers in provisorische klaslokalen nu al lessen, in Ajax City wordt dat uitgebreid. Ook wordt gedacht aan slaapplekken en ruimte om spelers te huisvesten.
Leidraad bij de plannen voor het trainingscomplex is de 'tienduizendurenregel'. Mensen die uitblinken in sport of in het bespelen van een muziekinstrument, hebben er in hun jonge jaren zo'n tienduizend uren aan besteed, waardoor ze hun handelingen bijna perfect beheersen.
Investeren in Ajax City maakt deel uit van Ajax' bedrijfsstrategie. De club is zeer liquide, ook na de recente aankoop van Nemanja Gudelj (zes miljoen euro). Door spaarzame investeringen en lucratieve spelersverkopen heeft Ajax zestig miljoen euro op de bank en een eigen vermogen van bijna negentig miljoen. Om het voortbestaan ook in de verre toekomst te waarborgen wil Ajax de levensader optuigen. De club wil eigenaar worden van de grond onder Ajax City én van de opstal.
Daartoe is Ajax in gesprek met Ouder-Amstel. Die gemeente ontwikkelt onder de naam De Nieuwe Kern een gebied van tweehonderd hectare. De Toekomst ligt op De Nieuwe Kern en ook Ajax City moet er verrijzen. Ajax moet het jeugdcomplex dus herlocaliseren. In de doortimmerde plannen van Ouder-Amstel verrijzen in De Nieuwe Kern behalve Ajax City ook 4500 woningen en kantoorruimte.
Ajax moet echter ook om tafel met de gemeente Amsterdam. Door ruilverkavelingen uit het verleden heeft Amsterdam honderd hectare in eigendom in De Nieuwe Kern. Om De Toekomst te verplaatsen en voor Ajax City een geschikte plek te vinden, moet Ajax in conclaaf met Ouder-Amstel (ontwikkelaar van De Nieuwe Kern) en Amsterdam (grootste grondeigenaar van De Nieuwe Kern).
Ajax heeft een sterke onderhandelingspositie. De Toekomst staat op tien hectare eigen grond, ooit gekocht van de gemeente Amsterdam. Een aantal velden huurt Ajax van de gemeente Amsterdam.
De grond van Ajax ligt op de meest waardevolle plek in De Nieuwe Kern, omdat er woningen kunnen komen, iets wat in verband met de vliegroute van Schiphol niet voor elk perceel in De Nieuwe Kern geldt.
"De grond van Ajax is als gevolg van de woonbestemming zo'n dertig miljoen waard," zegt Erwin Daalhuisen, senior consultant van Fakton. Het gerenommeerde vastgoedbedrijf was ook betrokken bij de plannen rondom de nieuwe Kuip en bij de ontwikkeling van het stadion van NAC.
Ondanks de gunstige ligging van de eigen grond kan Ajax zich niet rijk rekenen. "De gemeente Amsterdam heeft bij de verkoop van de grond in de jaren negentig een antispeculatiebeding opgenomen," aldus Serge van Donkelaar, namens de gemeente Ouder-Amstel woordvoerder van het project. "Dat betekent dat Amsterdam het eerste recht heeft de grond terug te kopen met als bestemming sportpark. Ajax mag de grond dus niet aan de gemeente verkopen met de lucratievere woonbestemming."
"Door het antispeculatiebeding is de grond geen dertig miljoen waard, maar drie miljoen," aldus Daalhuisen. "Maar de gemeente Amsterdam moet Ajax wel een vergoeding geven voor de opstal van De Toekomst. En Ajax City moet een nieuwe locatie krijgen in De Nieuwe Kern."
Ajax is niet de enige gesprekspartner voor Ouder-Amstel en Amsterdam. Ook bijvoorbeeld NS Vastgoed (eigenaar van 42 hectare), Volkstuinpark Ons Lustoord (huurt van de gemeente Amsterdam), honkbalvereniging Ban Topa (huurt) worden bij de gesprekken betrokken. Om De Nieuwe Kern te realiseren worden partijen schadeloos gesteld of financieel gecompenseerd. Eigenaren staan uiteraard sterker dan huurders.
"De gemeente Amsterdam heeft met Ajax contact gehad over herlocatie," aldus de Amsterdamse wethouder Eric van der Burg, die het gronddossier beheert. "We verkennen de financiële en ruimtelijke haalbaarheid van De Nieuwe Kern. We willen in principe graag meewerken aan woningbouw en aan Ajax City. Dat is in het belang van Amsterdam."
Marian van der Weele, wethouder van Ouder-Amstel: "De gemeente wil een innovatieve en dynamische wijk ontwikkelen, een hypermodern sportcomplex past daar heel goed in."
Als de verkenning slaagt, volgt in 2016 een structuurvisie, waarna de gemeente Ouder-Amstel een bestemmingsplan opstelt, bouwvergunningen verleent en de eerste paal de grond in kan. De realisatie kan nog tien tot twintig jaar duren, maar Ajax is wel als eerste aan de beurt. Voordat er woningen kunnen worden gebouwd, moet Ajax immers eerst De Toekomst hebben verlaten. En een nieuwe huisvesting naast de Arena is dan een vereiste.
[ Bericht 14% gewijzigd door Loserkid op 09-05-2015 03:05:33 ]![]()
'Ajax mogelijk eigenaar van Arena'
JOP VAN KEMPEN
De gemeente Amsterdam en Ajax moeten voor De Nieuwe Kern een gronddeal maken. Er zijn woningen gepland op de plek waar nu De Toekomst staat, en er moet een nieuw complex verrijzen naast de Arena: Ajax City.
De gemeente heeft het eerste recht bedongen om de grond waarop De Toekomst staat van Ajax te kopen. Dat kost zo'n drie miljoen euro. Ajax aast op de grond naast de Arena die van de gemeente en NS Vastgoed is.
Bij de onderhandelingen met Ajax kan Amsterdam de Arena betrekken. De gemeente heeft 48 procent van het stadion en wil dat belang afstoten. Het gemeentelijke deel heeft een boekwaarde van 6,6 miljoen euro. "De marktwaarde ligt echter hoger," aldus voorlichter Sebastiaan Meijer.
Ajax heeft dertien procent van de Arena, die sinds 1996 in gebruik is en 140 miljoen euro kostte. Als de club het deel van de gemeente kan kopen of uitonderhandelen, is Ajax grootaandeelhouder (61 procent) van de Arena en dus eigenaar. Ajax huurt het stadion nu voor miljoenen per jaar.
"Dat ons aandeel in de Arena een rol kan spelen bij de onderhandelingen met Ajax, is zeker wel eens door ons hoofd gegaan," aldus wethouder Eric van der Burg. "De gemeente Amsterdam wil de schuldenpositie verbeteren. Eén van de mogelijkheden daartoe is ons belang in de Arena voor een goede prijs van de hand doen."
"Dat ons aandeel in de Arena een rol kan spelen bij de onderhandelingen met Ajax, is zeker wel eens door ons hoofd gegaan," aldus wethouder Eric van der Burg. "De gemeente Amsterdam wil de schuldenpositie verbeteren. Eén van de mogelijkheden daartoe is ons belang in de Arena voor een goede prijs van de hand doen."![]()
Germaniaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 02:57 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Tja wat moeten ze er anders van maken?RED ONS HENNIEGOD![]()
Johans Talentenfabriekquote:Op zaterdag 9 mei 2015 02:57 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Tja wat moeten ze er anders van maken?Oh.![]()
Als er een indoor skibaan komtquote:Op zaterdag 9 mei 2015 03:00 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Haha, en het hotel Bobby Haarms Hotel?
Sjaak Swarte piste
Ja leukOh.![]()
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 03:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als er een indoor skibaan komt
Sjaak Swarte piste
Ja leuk![]()
![]()
ik denk dat dat nog vies tegenvalt anders speelden ze er alquote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:09 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Mag toch wel hopen dat zij gewoon bij de selectie worden gehaald, sowieso tijdens de voorbereiding, die knokken zich zo in het eerste.![]()
inderdaad, ik kan me ook niet herinneren dat er voor ieder kampioenschap gehuldigd werd, alleen Europees succes, maar sinds dat opgedroogd is hoort het er blijkbaar bij.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 02:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Huldigingen zijn sowieso vaak maar saai![]()
voor 3 maal de boekwaarde gewoon doenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 02:56 schreef Loserkid het volgende:
'Ajax mogelijk eigenaar van Arena'
JOP VAN KEMPEN
De gemeente Amsterdam en Ajax moeten voor De Nieuwe Kern een gronddeal maken. Er zijn woningen gepland op de plek waar nu De Toekomst staat, en er moet een nieuw complex verrijzen naast de Arena: Ajax City.
De gemeente heeft het eerste recht bedongen om de grond waarop De Toekomst staat van Ajax te kopen. Dat kost zo'n drie miljoen euro. Ajax aast op de grond naast de Arena die van de gemeente en NS Vastgoed is.
Bij de onderhandelingen met Ajax kan Amsterdam de Arena betrekken. De gemeente heeft 48 procent van het stadion en wil dat belang afstoten. Het gemeentelijke deel heeft een boekwaarde van 6,6 miljoen euro. "De marktwaarde ligt echter hoger," aldus voorlichter Sebastiaan Meijer.
Ajax heeft dertien procent van de Arena, die sinds 1996 in gebruik is en 140 miljoen euro kostte. Als de club het deel van de gemeente kan kopen of uitonderhandelen, is Ajax grootaandeelhouder (61 procent) van de Arena en dus eigenaar. Ajax huurt het stadion nu voor miljoenen per jaar.
"Dat ons aandeel in de Arena een rol kan spelen bij de onderhandelingen met Ajax, is zeker wel eens door ons hoofd gegaan," aldus wethouder Eric van der Burg. "De gemeente Amsterdam wil de schuldenpositie verbeteren. Eén van de mogelijkheden daartoe is ons belang in de Arena voor een goede prijs van de hand doen."
"Dat ons aandeel in de Arena een rol kan spelen bij de onderhandelingen met Ajax, is zeker wel eens door ons hoofd gegaan," aldus wethouder Eric van der Burg. "De gemeente Amsterdam wil de schuldenpositie verbeteren. Eén van de mogelijkheden daartoe is ons belang in de Arena voor een goede prijs van de hand doen."![]()
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 02:43 schreef Loserkid het volgende:
Leidraad bij de plannen voor het trainingscomplex is de 'tienduizendurenregel'. Mensen die uitblinken in sport of in het bespelen van een muziekinstrument, hebben er in hun jonge jaren zo'n tienduizend uren aan besteed, waardoor ze hun handelingen bijna perfect beheersen.Ik mag hopen dat deze 'leidraad' alleen voor de buitenwereld is geformuleerd. Maar ik ben bang dat ze zich op Gladwell's boekje richten, en niet de bronnen zelf analyseren, of zich bezig houden met de meer serieuze kritieken op dit populaire verhaaltje. Het is overigens niet erg om zo'n visie aan te houden, maar het is beangstigend hoe oppervlakkig de voetbalwereld is.
![]()
Gênant dat ze niet door hebben dat "schoten op doel (tegen)" foutief isquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:41 schreef Denni5 het volgende:
Cijfertjes
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ns-in-de-Arena.dhtml![]()
we zijn dus toch niet helemaal gekquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:41 schreef Denni5 het volgende:
Cijfertjes
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ns-in-de-Arena.dhtml![]()
Als hij ooit bij Tottenham speelt en Real 'm willen hebben wel...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik zie Fischer niet 60 miljoen opleveren.![]()
Over een paar jaar gaan de bedragen nog hoger worden, dus ik sluit niks uitquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik zie Fischer niet 60 miljoen opleveren.Oh.![]()
quote:Richairo Zivkovic kwam dit seizoen al meermaals te laat en kreeg daarvoor een opmerkelijke straf van Ajax. Dat onthult zijn zaakwaarnemer en 'Mister Ajax' Sjaak Swart. Hij moest namelijk als parkeerwachter aan de slag op De Toekomst.
Wat de straf exact inhield? Dat Zivkovic de slagboom van het complex zowel omhoog als omlaag moest doen voor passerende auto's, meldt Ajax Life. "Hij is inderdaad twee dagen parkeerwachter geweest, omdat hij te laat was", onthult de belangenbehartiger in Café Ajax Life.
"Zo leert hij het wel af", hoopt Mister Ajax. Waarschijnlijk is ook de man die de straf voor Zivkovic bedacht al bekend. "Ik denk dat het bij Frank de Boer vandaan komt", besloot Swart het opvallende verhaal over zijn pupil.![]()
![]()
Morgen komen de Ajax-spelers met hun moeder het veld op. Als een moeder verhinderd is, komt er een gastvrouw van het spelershome mee het veld op.
Ik vind het nu al gênante en ongemakkelijke televisie (ALS JE NIET IN HET STADION ZIT![]()
)
![]()
Oeh, dan neem ik ook mijn moeder meequote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Morgen komen de Ajax-spelers met hun moeder het veld op. Als een moeder verhinderd is, komt er een gastvrouw van het spelershome mee het veld op.
Ik vind het nu al gênante en ongemakkelijke televisie (ALS JE NIET IN HET STADION ZIT![]()
)
![]()
![]()
Kunnen we wel kijken welke moeder het lekkerst is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:52 schreef Ajacied422 het volgende:
)
Milf hunter Ajax editie![]()
Ik verwacht nog meer van die moeders dan van de wedstrijdquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:59 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Kunnen we wel kijken welke moeder het lekkerst is.
Milf hunter Ajax editieOh.![]()
Leuke straf! Beter dan een boete of hem niet opnemen in selectie. Ik vind het eerder kinderachtig van Zivkovic, om zo vaak te laat te komen. Ga je toch wat eerder van huis. Hij maakt het zichzelf wel lastig zo.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zivko moet echt snel naar PSV, kinderachtige club dat Ajax![]()
Uitgebreid interview met Frank
http://www.at5.nl/artikel(...)e-veel-middenvelders
http://www.at5.nl/artikel(...)-glad-komen-strijken![]()
Cillessen is natuurlijk een uitstekende keeper, maar ergens is het natuurlijk treurig dat een eventueel vertrek van je keeper de grootste zorg is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:45 schreef wieisboos het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)-glad-komen-strijkenVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
"Blijft die eigenlijk?"quote:Op zaterdag 9 mei 2015 17:06 schreef Brammess het volgende:
"En Zimling vergeet je die niet?"
"neeneeneeneeneeneenee"
"Neeee!"![]()
http://www.at5.nl/artikel(...)or-20000-bij-rangersquote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:45 schreef wieisboos het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)-glad-komen-strijken
Interviewer: "Maduro?"
Frank: "Die ehhh.. nee."
Smile like you mean it
www.wefut.com![]()
Stond vorig jaar wel nog samen met Zimling en Vejinovic op het lijstje om last-minute gehaald te wordenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef Reemi het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)or-20000-bij-rangers
Frank: "Die ehhh.. nee."![]()
Smoofie gooit zich voor de trein nuquote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef Reemi het volgende:
[..]
Frank: "Die ehhh.. nee."Oh.![]()
Als vdv gestrikt wordt wil frankie geen andere ervaren speler. Want raffa kan de verdedigers beter maken en de verdediging neerzetten.
AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Ben vooral benieuwd wat de plannen zijn op de '6'-positie. Op dit moment zitten er vooral spelers in de selectie die het wel aardig in kunnen vullen, maar er is niet één duidelijk aangewezen speler voor, die verdedigend ook echt goed genoeg is om op topniveau overeind te blijven. Toch vreemd voor zo'n belangrijke positie.![]()
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:59 schreef Kopsterk het volgende:
Ben vooral benieuwd wat de plannen zijn op de '6'-positie. Op dit moment zitten er vooral spelers in de selectie die het wel aardig in kunnen vullen, maar er is niet één duidelijk aangewezen speler voor, die verdedigend ook echt goed genoeg is om op topniveau overeind te blijven. Toch vreemd voor zo'n belangrijke positie.Ik vond dat hij ook wat apart keek toen de naam "De Jong" kwam... Misschien dat ze daar ook nog naar azen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef Reemi het volgende:
[..]
Frank: "Die ehhh.. nee."![]()
Op 6 komt een zeer degelijke aanvallende middenvelder.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:59 schreef Kopsterk het volgende:
Ben vooral benieuwd wat de plannen zijn op de '6'-positie. Op dit moment zitten er vooral spelers in de selectie die het wel aardig in kunnen vullen, maar er is niet één duidelijk aangewezen speler voor, die verdedigend ook echt goed genoeg is om op topniveau overeind te blijven. Toch vreemd voor zo'n belangrijke positie.![]()
Zou lachwekkend zijn als ze tenminste niet eens een keertje bellen naar De Jongquote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:02 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Ik vond dat hij ook wat apart keek toen de naam "De Jong" kwam... Misschien dat ze daar ook nog naar azen.Oh.![]()
Hij had het over Van der Vaart.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Frank schijnt trouwens weer met een '10' te willen spelen. En dan Gudelj daar neerzetten![]()
De Boer heeft twee keer laten zien iemand daar fantastisch neer te kunnen zetten, waren de sleutels tot de kampioenschappen. Afgelopen seizoen is dit mislukt, en dat is een belangrijke reden voor het matige presteren. Dat moet volgend jaar inderdaad echt beter, wat mij betreft mogen we Frank erop afrekenen als hij van Bazoer niet een uitstekende 6 kan maken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:59 schreef Kopsterk het volgende:
Nigel? Die lijkt me niet haalbaar.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zou lachwekkend zijn als ze tenminste niet eens een keertje bellen naar De JongVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Je kan het altijd proberen.quote:
Nee heb je, ja kun je krijgen. En wat voor moeite is zo'n telefoontje nouOh.![]()
Nigel wou volgens mij nog wel paar jaar door. Maar goed, niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Al wordt het met Nigel én Raffie wel over over overvol![]()
Echt op elke foto kijkt hij alsof er een .44 magnum op hem wordt gerichtquote:Op zondag 10 mei 2015 02:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna verlost van deze klapjosti![]()
![]()
Hij heeft de uitstraling van een gesmolten magnum jaquote:Op zondag 10 mei 2015 02:52 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Echt op elke foto kijkt hij alsof er een .44 magnum op hem wordt gericht
Onze aanvoerder
Oh.![]()
Heeft het muv dit seizoen nog best aardig gedaan bij Ajax ondanks dat het geen Ajax niveau is.quote:Op zondag 10 mei 2015 02:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij heeft de uitstraling van een gesmolten magnum ja
Onze aanvoerder
Enige AZ speler die nog een beetje rendement opgeleverd heeft (met De Zeeuw ook nog een beetje).Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
het is niet gauw goed bij hem maar ja hij stelt het liefst 10 Serero's op daar win je de CL wel meequote:![]()
Perez vond ik ook niet slechtquote:Op zondag 10 mei 2015 08:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Heeft het muv dit seizoen nog best aardig gedaan bij Ajax ondanks dat het geen Ajax niveau is.
Enige AZ speler die nog een beetje rendement opgeleverd heeft (met De Zeeuw ook nog een beetje).![]()
Hij is iets teveel geïntegreerd in de Ajax Netwerk Cultuur.quote:Op zondag 10 mei 2015 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is niet gauw goed bij hem maar ja hij stelt het liefst 10 Serero's op daar win je de CL wel mee![]()
Dat is wel een Ajax speler qua uitstraling maar in zijn tijd bij Ajax nou niet echt succesvol. Deed het een stuk beter bij AZ en later bij Twente.quote:Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
En waarom vindt onze grote profeet dat weer een slecht idee?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Frank schijnt trouwens weer met een '10' te willen spelen. En dan Gudelj daar neerzetten![]()
Ik word wel errug moe van JR iig. Maar goed, alles moet blijkbaar extreem negatief benaderd worden, superleuk.quote:![]()
Pijnlijk voor Maduro en Heitinga. Kwam er echt uit zo van,.... nee die willen we gewoon niet. Overigens wat ik niet snap is, waarom er een rechtsbuiten bij moet maar linksbuiten niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:53 schreef Reemi het volgende:
[..]
Frank: "Die ehhh.. nee."
Links heb je Kishna, met als vervanging Firscher of Andersen (allebei rechtspoot), plus wat er uit de jeugd komt. Rechts heb je El Ghazi, Schone, en kun je dan ook Fischer en Andersen zetten toch?
Ik heb liever niet van die middenvelders op de vleugels, en al helemaal neit met het verkeerde been. Maar als het links kan waarom rechts niet? Of moet ik hieruit opmaken dat Schone weg gaat?![]()
Die kan met een beetje geluk maar 10 wedstrijden spelen per seizoen , de rest zal hij wel geblesseerd zijn.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:19 schreef Tarado het volgende:
Volgens mij zei de Boer dat alleen als VdV eventueel zou komen, dat met 10 spelenIk ben inmiddels overleden![]()
Meer dan 100 interlands en 500 officiële duels namens clubs in vier competities. Ja, die kerel is echt altijd geblesseerd.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Die kan met een beetje geluk maar 10 wedstrijden spelen per seizoen , de rest zal hij wel geblesseerd zijn.![]()
daarom, van mij hoeft hij ook niet te komenquote:Op zondag 10 mei 2015 10:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Die kan met een beetje geluk maar 10 wedstrijden spelen per seizoen , de rest zal hij wel geblesseerd zijn.![]()
hele wedstrijden is toch een stukje minderquote:Op zondag 10 mei 2015 10:40 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Meer dan 100 interlands en 500 officiële duels namens clubs in vier competities. Ja, die kerel is echt altijd geblesseerd.![]()
4 competitiewedstrijden gemist dit seizoen door blessures.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Prima als De Boer met een #10 wil spelen, maar dan wel ipv de spits en niet ipv een aanvallende middenvelder. Gewoon Barca style gaan spelen, zonder echte spits:
----Fisher------------------------El Ghazi
---------------------VDV------------------
-------Sinkgraven-------Klaassen
--------------------Bazoer------------------
combinatievoetbal![]()
![]()
Dit wil ik wel eens bij Ajax zien:
![]()
Wat overdreven weer, heeft afgelopen drie seizoenen tussen de 25/35 wedstrijden per seizoen gespeeld.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, van mij hoeft hij ook niet te komen![]()
Ik heb verder niets tegen hem, aan de bal een geweldige speler maar of hij Ajax verder helpt vraag ik me echt af omdat je alleen wat aan hem hebt als je het team in zijn dienst laat spelen, dan krijg je al snel 2 verdedigende middenvelders en als je dan kijkt wat er aan middenvelders zijn heb je er daar niet veel van.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wat overdreven weer, heeft afgelopen drie seizoenen tussen de 25/35 wedstrijden per seizoen gespeeld.![]()
Eén jaar geen kampioen betekent niet dat de veteranen weer van stal gehaald moeten worden. Van der Vaart voegt werkelijk helemaal niets meer aan Ajax toe.![]()
Wel een betere Captain dan Boilesenquote:Op zondag 10 mei 2015 11:03 schreef Lemsterr het volgende:
Eén jaar geen kampioen betekent niet dat de veteranen weer van stal gehaald moeten worden. Van der Vaart voegt werkelijk helemaal niets meer aan Ajax toe..
AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Volgens mij heeft het meer met de breedte van de selectie te maken. De Boer wil een dubbele bezetting, met wat zekerheid qua kwaliteit (komt ook met ervaring). VdV is geen top meer, maar als hij voorin een beetje sjokt en paasjes strooit, doelpuntje meepikt, en mensen op hun flikker geeft, dan is het prima.
Wat ik opvallend vind is dat er geen centrale verdediger bij lijkt te komen, enkel linksback heeft hij genoemd.![]()
Eh kan je de feiten even achterwege laten? Dank u.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:25 schreef j0rdiiii het volgende:
VdV sjokt niet, die loopt nog altijd 12km per wedstrijd.![]()
Snap dat gehaat op VdV echt niet, zou voor Ajax gewoon een versterking zijn. De Eredivisie stelt echt niks voor, hij zou hier gewoon uitblinken.quote:![]()
Wel knap als hem dat lukt in 60 mins.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:25 schreef j0rdiiii het volgende:
VdV sjokt niet, die loopt nog altijd 12km per wedstrijd.![]()
Mensen volgen van der Vaart elke week blijkbaar.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bronson_ op 10-05-2015 13:38:18 ]![]()
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een aanbod uit de VS weigert dat vele malen hoger ligt dan dat van Ajax hierheen zou komenquote:Op zondag 10 mei 2015 11:46 schreef Bronson_ het volgende:
Mensen volgens van der Vaart elke week blijkbaar.![]()
VDV die het niet meer aankan.. sommige hier luisteren te veel naar Derksen, VDV kan de eredivisie heus wel aan![]()
Voetballend zekerquote:Op zondag 10 mei 2015 11:51 schreef Rickertman96 het volgende:
VDV die het niet meer aankan.. sommige hier luisteren te veel naar Derksen, VDV kan de eredivisie heus wel aan![]()
Dat sowieso, hij is nog steeds 10x genialer dan die sukkels bij Ajax momenteel. Dat ie de 90 min niet haalt verschilt gewoon per compquote:![]()
quote:De Boer: 'Klaassen kandidaat voor aanvoerderschap'
Zondag, 10 mei 2015 om 11:50
Niklas Moisander vertrekt naar Sampdoria en dus moet Frank de Boer op zoek naar een nieuwe aanvoerder. Dit seizoen droeg Nicolai Boilesen de band al vaak om zijn arm, maar de supporters zien liever dat Davy Klaassen de captain wordt. De Boer geeft in gesprek met AT5 aan dat de middenvelder zeker een kandidaat is, maar hij heeft nog geen beslissing genomen.
/
De Boer heeft een paar kandidaten; Nemanja Gudelj, die momenteel de aanvoerder van AZ is en in de zomer naar Amsterdam komt, neemt het stokje in ieder geval niet over van Moisander. Klaassen is dus wel een optie. "In de kleedkamer is hij ook mondiger geworden", zegt De Boer over de middenvelder. "Ik geef spelers als hij ook sneller het woord, dat is toch wel wat je wilt van dat soort spelers. Maar Joël Veltman is ook een belangrijke pion en Ricardo van Rhijn en Boilesen zijn spelers die dat ook moeten zijn."
De Boer vindt dus dat Klaassen zich goed ontwikkelt, maar vindt de middenvelder niet de beste Ajacied van dit seizoen: dat is in de ogen van de coach doelman Jasper Cillessen. "Die heeft altijd zijn niveau gehaald, Davy niet altijd. Nog steeds meer dan anderen, maar niet zoveel als Cillessen", aldus De Boer. Ajax speelt zondagmiddag thuis tegen SC Cambuur en zal dan afscheid nemen van Moisander.![]()
![]()
Van afgelopen vrijdag. Kan het nog makkelijk aan."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
DE Topic titel is weer lachwekkend...."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Gudelj heeft geen creativiteitquote:Op zondag 10 mei 2015 09:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En waarom vindt onze grote profeet dat weer een slecht idee?Oh.![]()
Nee dat denk ik niet hoor.quote:Op zondag 10 mei 2015 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is niet gauw goed bij hem maar ja hij stelt het liefst 10 Serero's op daar win je de CL wel mee
Maar ipv Gudelj had ik een CV gehaald met pit of een vleugelaanvaller die rendement heeft. Dat hebben we meer nodig.
En Serero is gewoon een prima speler voor Ajax.Oh.![]()
Derksen de grootste mongool allertijden in voetballand.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:51 schreef Rickertman96 het volgende:
VDV die het niet meer aankan.. sommige hier luisteren te veel naar Derksen, VDV kan de eredivisie heus wel aan
Deze man kraamt zoveel flauwekul uit, en als die dan ongelijk krijgt verzint hij weer een debiel verhaal om zijn gelijk proberen te halen terwijl iedereen ziet dat derksen maar uit zijn nek zit te lullen.
Net als die rene van de gijp, een grotere mongool bestaat er in voetballand niet."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Andersen kan op 10 ook opbloeien denk ik.quote:Op zondag 10 mei 2015 12:55 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nee precies, Serero en Andersen samen op het middenveld is de droom van iedere topclub.
Serero is een defensieve middenvelder.Oh.![]()
Een linker CV die kan opbouwen en ook verdedigen zou ik ook wel willen zien en een linksbuiten kan er ook wel bij.quote:Op zondag 10 mei 2015 12:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet hoor.
Maar ipv Gudelj had ik een CV gehaald met pit of een vleugelaanvaller die rendement heeft. Dat hebben we meer nodig.
En Serero is gewoon een prima speler voor Ajax.
Over Serero zijn we het niet eens, die is te licht voor Ajax en dan bedoel ik niet eens qua postuur maar hij is in te weinig dingen goed![]()
knap van een altijd geblesseerde sjokkende veteraanquote:Op zondag 10 mei 2015 12:52 schreef gniffie het volgende:
[ afbeelding ]
Van afgelopen vrijdag. Kan het nog makkelijk aan.![]()
Serero heeft in de CL wedstrijden en in de toppers hier laten zien dat hij goed druk kan zetten als VM en kan ook kort wegdraaien en passen. Hij is tuurlijk geen perfecte speler, maar hij is nog één van de betere dit jaar.quote:Op zondag 10 mei 2015 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een linker CV die kan opbouwen en ook verdedigen zou ik ook wel willen zien en een linksbuiten kan er ook wel bij.
Over Serero zijn we het niet eens, die is te licht voor Ajax en dan bedoel ik niet eens qua postuur maar hij is in te weinig dingen goedOh.![]()
Och, ze moeten het programma aantrekkelijk maken he. Dan moet je vaak onzin uitslaan en alles overdrijven. Alles voor de kijkcijfers. Ik heb er niet zoveel moeite mee, gewoon niet kijken helpt ook wel.quote:Op zondag 10 mei 2015 12:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Derksen de grootste mongool allertijden in voetballand.
Deze man kraamt zoveel flauwekul uit, en als die dan ongelijk krijgt verzint hij weer een debiel verhaal om zijn gelijk proberen te halen terwijl iedereen ziet dat derksen maar uit zijn nek zit te lullen.
Net als die rene van de gijp, een grotere mongool bestaat er in voetballand niet.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Hopelijk morgen nieuws van Mike Verweij over de andere aankopen.
Tropische verrassing als linksback ofzoOh.![]()
Ligt wel in de lijn der verwachtingen ja.quote:
3x Siggy, 2x Boilesen en 2 eigen doelpunten.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Doe maar niet, tropische verrassingen en Ajax gaan niet samen.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hopelijk morgen nieuws van Mike Verweij over de andere aankopen.
Tropische verrassing als linksback ofzoAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Helaas praat iedereen dat groepje na.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Och, ze moeten het programma aantrekkelijk maken he. Dan moet je vaak onzin uitslaan en alles overdrijven. Alles voor de kijkcijfers. Ik heb er niet zoveel moeite mee, gewoon niet kijken helpt ook wel."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
ik kijk al jaren niet meerquote:Op zondag 10 mei 2015 13:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Och, ze moeten het programma aantrekkelijk maken he. Dan moet je vaak onzin uitslaan en alles overdrijven. Alles voor de kijkcijfers. Ik heb er niet zoveel moeite mee, gewoon niet kijken helpt ook wel.
van de vaart is denk ik te goed voor de eredivisie. hij kan makkelijk mee. Als je in Duitsland mee kan dan kan je in de nederlandse competitie met 2 vingers in je neus mee. Duitse competitie is kwa conditie en fysieke kracht misschien wel de beste van de wereld.
Maar ja ik denk dat van van de vaart misscien nog effe in Quatar ofzo miljoenen gaat ophalen...."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Toch niet goed genoeg, Cillessen, Klaassen, Veltman en dan als talent Bazoer waren de beteren, El Ghazi voor een eerste jaar ook eigenlijk wel, maar die moet wel stappen gaan maken.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Serero heeft in de CL wedstrijden en in de toppers hier laten zien dat hij goed druk kan zetten als VM en kan ook kort wegdraaien en passen. Hij is tuurlijk geen perfecte speler, maar hij is nog één van de betere dit jaar.![]()
Aankopen die 30 km van Amsterdam vandaan komen lukken ook niet altijdquote:Op zondag 10 mei 2015 13:02 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Doe maar niet, tropische verrassingen en Ajax gaan niet samen.
En ik vind het veel leuker als ze wat creatiever zijn met aankopen.Oh.![]()
Van mij mag uiteindelijk Bazoer wel op VM komen volgend jaar.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch niet goed genoeg, Cillessen, Klaassen, Veltman en dan als talent Bazoer waren de beteren, El Ghazi voor een eerste jaar ook eigenlijk wel, maar die moet wel stappen gaan maken.
Al heb ik nu liever dat we structureel met een 10 gaan spelen. Maar dan gaat Johan er tegenin ben ik bangOh.![]()
We kunnen lullen wat we willen maar laat hij eerst maar komenquote:Op zondag 10 mei 2015 12:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
knap van een altijd geblesseerde sjokkende veteraan![]()
ik lees deze topic en ik snap jullie ajax supporters niet zo goed...
jullie hebben er gewoon geen verstand van of jullie zijn gewoon ajax blind...
Hebben jullie afgelopen seizoen niet zo goed gekeken ofzo....
In principe is 90 procent van het huidige ajax ongeschikt voor ajax...."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Als we gaan kijken naar teams als het Ajax van 95 en in de jaren '70 mag niemand van deze selectie nog niet de pionnetjes neer gaan zetten op de trainingquote:Op zondag 10 mei 2015 13:05 schreef klaasweetalles het volgende:
In principe is 90 procent van het huidige ajax ongeschikt voor ajax....Oh.![]()
Ach dat gaat ook zo'n eigen leven leiden, met de punt naar achteren is aanvallender tenzij je een CV doorschuift, als je dat kan doen is het snel aangepast hoor tijdens de wedstrijdquote:Op zondag 10 mei 2015 13:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van mij mag uiteindelijk Bazoer wel op VM komen volgend jaar.
Al heb ik nu liever dat we structureel met een 10 gaan spelen. Maar dan gaat Johan er tegenin ben ik bang![]()
ik hoef hier niets aan toe te voegen...quote:Op zondag 10 mei 2015 13:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als we gaan kijken naar teams als het Ajax van 95 en in de jaren '70 mag niemand van deze selectie nog niet de pionnetjes neer gaan zetten op de training
ik ga weer terug naar de feyenoord sectie
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
De halven staan bij ons vaak wel erg aan de zijlijn geplakt. Dan kan je door het centrum nooit combinerenquote:Op zondag 10 mei 2015 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach dat gaat ook zo'n eigen leven leiden, met de punt naar achteren is aanvallender tenzij je een CV doorschuift, als je dat kan doen is het snel aangepast hoor tijdens de wedstrijdOh.![]()
Jammer je had van mij wel mogen blijvenquote:Op zondag 10 mei 2015 13:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik hoef hier niets aan toe te voegen...
ik ga weer terug naar de feyenoord sectieOh.![]()
Naja ik kijk VI alleen maar voor amusement, voetbalinhoudelijk kan je beter iets anders kijken. Vind Derksen/Gijp wel chill, al moet je ze inhoudelijk niet altijd serieus nemen.quote:Op zondag 10 mei 2015 12:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Derksen de grootste mongool allertijden in voetballand.
Net als die rene van de gijp, een grotere mongool bestaat er in voetballand niet.![]()
Met een 10 gaan spelen gaat echt geweldig worden volgend seizoen, vooral als die de taak krijgt om rond de spits te spelen. Dan wordt het helemaal een lange ballen feest met een gigantisch gat op het middenveld"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
voor comedy heb ik comedy central of veronica.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:09 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Naja ik kijk VI alleen maar voor amusement, voetbalinhoudelijk kan je beter iets anders kijken. Vind Derksen/Gijp wel chill, al moet je ze inhoudelijk niet altijd serieus nemen."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Veltman of Riedewald gewoon als inschuivende verdediger gebruiken en dan meteen de bal spelen naar het middenveld.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:09 schreef gniffie het volgende:
Met een 10 gaan spelen gaat echt geweldig worden volgend seizoen, vooral als die de taak krijgt om rond de spits te spelen. Dan wordt het helemaal een lange ballen feest met een gigantisch gat op het middenveldOh.![]()
Of een wedstrijd van Feyenoordquote:Op zondag 10 mei 2015 13:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
voor comedy heb ik comedy central of veronica.Oh.![]()
Geloof jij echt dat de behoudende Frank dit gaat doen? De restverdediging in stand houden is voor hem het allerbelangrijkste wat er is.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Veltman of Riedewald gewoon als inschuivende verdediger gebruiken en dan meteen de bal spelen naar het middenveld."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
wedstrijden van feyenoord zijn geen comedy's maar meestal drama verhalenquote:"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
90% is wat overdreven, ik kan zo 6/7 spelers opnoemen die echt wel Ajax niveau hebben of kunnen hebben met de juiste spelers om zich heen.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:05 schreef klaasweetalles het volgende:
In principe is 90 procent van het huidige ajax ongeschikt voor ajax....
Maar wat moeten we volgens jou precies doen dan? Je leest hier toch genoeg dat Serero geen wereldspeler is, Boilesen er weinig van kan, Siggy zuigt, Andersen talentvol is maar het lichaam van een kind heeft, van Rhijn niet doorgroeit, Kishna een verwaand eikeltje is etc.![]()
Ja ik zeg ook zoals ik het zou doen, niet hoe Frank het gaat doen.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:11 schreef gniffie het volgende:
[..]
Geloof jij echt dat de behoudende Frank dit gaat doen? De restverdediging in stand houden is voor hem het allerbelangrijkste wat er is.
Want dat gaat gewoon hetzelfde worden als de voorgaande seizoenen. Laf resultaatvoetbalOh.![]()
Maar wel veel domineren.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik zeg ook zoals ik het zou doen, niet hoe Frank het gaat doen.
Want dat gaat gewoon hetzelfde worden als de voorgaande seizoenen. Laf resultaatvoetbal![]()
Een van de redenen dat ik niet geloof in de inschuivende verdediger is dat je iemand moeten laten inschuiven die ook op die positie op het middenveld kan functioneren. Veltman/Riedewald/Viergever functioneren niet als controlerende middenvelder. Dan zou je dus Serero/Schone/Klaassen in de verdediging kunnen opstellen, dat wordt pas linke soep
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Riedewald kan toch wel redelijk uit de voeten als VM toch? Heeft hij vaak genoeg gespeeldquote:Op zondag 10 mei 2015 13:16 schreef gniffie het volgende:
[..]
Maar wel veel domineren.![]()
Een van de redenen dat ik niet geloof in de inschuivende verdediger is dat je iemand moeten laten inschuiven die ook op die positie op het middenveld kan functioneren. Veltman/Riedewald/Viergever functioneren niet als controlerende middenvelder. Dan zou je dus Serero/Schone/Klaassen in de verdediging kunnen opstellen, dat wordt pas linke soep
Veltman kan het voetballend ook wel. Viergever kan het sowieso niet, maar die gaat komend seizoen sowieso door het ijs zakken. Raakt heel snel zijn plekje kwijt aan Jairo denk ikOh.![]()
Dat is niet helemaal zo, je speelt dan ook verder naar voren dus je vangt de tegenstander hoger op en ik moet zeggen dat ik juist bij die omschakelmomenten voorin Serero wel goed vindquote:Op zondag 10 mei 2015 13:16 schreef gniffie het volgende:
[..]
Maar wel veel domineren.![]()
Een van de redenen dat ik niet geloof in de inschuivende verdediger is dat je iemand moeten laten inschuiven die ook op die positie op het middenveld kan functioneren. Veltman/Riedewald/Viergever functioneren niet als controlerende middenvelder. Dan zou je dus Serero/Schone/Klaassen in de verdediging kunnen opstellen, dat wordt pas linke soep![]()
Die zogenaamde toppers van ajax de afgelopen jaren zijn bijna allemaal mislukt buiten ajax..quote:Op zondag 10 mei 2015 13:13 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
90% is wat overdreven, ik kan zo 6/7 spelers opnoemen die echt wel Ajax niveau hebben of kunnen hebben met de juiste spelers om zich heen.
Maar wat moeten we volgens jou precies doen dan? Je leest hier toch genoeg dat Serero geen wereldspeler is, Boilesen er weinig van kan, Siggy zuigt, Andersen talentvol is maar het lichaam van een kind heeft etc.
Ik denk Cruiff en zijn pionnetjes allemaal ontslaan en weer terug naar de ajax opleiding van voor cruiff.....dan krijg je vanzelf wel weer echt voetballertjes.
Ik snap niet waarom sinds cruiff en zijn pionnen zijn neergestreken er zo weinig goede jeugdspelers meer doorbreken bij ajax.
Dat is toch raar. Vroeger was heel het nederlandse elftal ajax, nu is het helemaal niets. En dat proces is begonnen sinds cruif, frank de boer en die anderen zijn gekomen.
Toeval? ik geloof er niet in.
Ik dacht juist dat ajax echt weer naar de top zou doorstoten met cruiff en de zijnen, maar het tegendeel is gebeurd. Trek je conclusies."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Mijn conclusie is dat Klaas er niet veel van snapt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
twitter:ajaxlife twitterde op zondag 10-05-2015 om 13:15:21Opstelling Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Moisander, Viergever; Bazoer, Serero, Sinkgraven; El Ghazi, Fischer, Kishna #ajacam reageer retweet
![]()
Goede troll Klaas.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die zogenaamde toppers van ajax de afgelopen jaren zijn bijna allemaal mislukt buiten ajax..Oh.![]()
Daar is weinig mis mee, op die AZ'ers in de verdediging na.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:20 schreef Syntix het volgende:
twitter:ajaxlife twitterde op zondag 10-05-2015 om 13:15:21Opstelling Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Moisander, Viergever; Bazoer, Serero, Sinkgraven; El Ghazi, Fischer, Kishna #ajacam reageer retweet
Oh.![]()
Vooral die Suarez, laat echt helemaal niets meer zijn.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Eens. Liever Riedewald in het centrum.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daar is weinig mis mee, op die AZ'ers in de verdediging na.![]()
suarez is ook door ajax opgeleid he?quote:Op zondag 10 mei 2015 13:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral die Suarez, laat echt helemaal niets meer zijn."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Eriksen ook door de mand gezakt bij Tottenhamquote:Op zondag 10 mei 2015 13:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral die Suarez, laat echt helemaal niets meer zijn.Oh.![]()
contract bij PSV verdienen, Marcel is al gesignaleerdquote:Op zondag 10 mei 2015 13:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien gaat Kishna nu weer 5 minuten goed spelen waar hij een halfjaar op kan teren![]()
En volgend jaar een goede linksback kopen die aanvallend echt wat brengt en ook nog kan verdedigen.quote:
Dan ziet het er prima uitOh.![]()
Tottenham is ook een echte topclub...quote:Op zondag 10 mei 2015 13:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eriksen ook door de mand gezakt bij Tottenham"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Als die de helft van het Depay bedrag aan ons geven mag het van mij.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
contract bij PSV verdienen, Marcel is al gesignaleerd
Kan Ajax een goede linksbuiten kopenOh.![]()
Je zou toch denken dat er bij Ajax voldoende mislukte linksbuitens zijn die tot back omgevormd kunnen wordenquote:Op zondag 10 mei 2015 13:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En volgend jaar een goede linksback kopen die aanvallend echt wat brengt en ook nog kan verdedigen.
Dan ziet het er prima uit![]()
Eriksen komt vanzelf wel bij een echte topclub terecht, maak je maar geen zorgen.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Tottenham is ook een echte topclub...
Tyron en ik hebben hier het volste vertrouwen inOh.![]()
Het huidige voetbal vraagt om atleten. Cruijff ziet dat niet. Die man was als voetballer een kettingrokende satéprikker, maar kon parasiteren op zijn geweldige techniek en inzicht. Kom je er nu niet meer mee.![]()
Is ook gewoon een hele goeiequote:Op zondag 10 mei 2015 13:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eriksen komt vanzelf wel bij een echte topclub terecht, maak je maar geen zorgen.
Tyron en ik hebben hier het volste vertrouwen in![]()
Zo zie ik het wel liever. Dat een aanvallende speler omgeturnd wordt tot back, dan een CV die omgeturnd wordt tot back. Die voegen aanvallend weinig toe, zie van Rhijnquote:Op zondag 10 mei 2015 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat er bij Ajax voldoende mislukte linksbuitens zijn die tot back omgevormd kunnen wordenOh.![]()
Klaas, als je een punt probeert te maken is het makkelijker als je argumenten een beetje samenhangend zijn. Eerst gaat het over toppers, dan over eigen opgeleide spelers. Eerst gaat het over slagen, dan weer over spelen bij een topclub. Het is allemaal nogal onsamenhangend gezwets.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Niet helemaal waar, je hebt alleen wel een aardig niveau nodigquote:Op zondag 10 mei 2015 13:24 schreef FritzWepper het volgende:
Het huidige voetbal vraagt om atleten. Cruijff ziet dat niet. Die man was als voetballer een kettingrokende satéprikker, maar kon parasiteren op zijn geweldige techniek en inzicht. Kom je er nu niet meer mee.![]()
Jammer dat die Denen die na hem gekomen zijn een stukje minder waren.quote:
Al heb ik nog steeds wel vertrouwen in Fischer en Andersen.Oh.![]()
Dat proces is al veel langer gaande, eigenlijk vanaf 1998 maar zeker vanaf 2004. Dus wat je nu zegt slaat nergens op. Hooguit dat er sinds de "revolutie" weinig grote talenten zijn doorgebroken tot in een nationaal elftal, maar ook daarin ben ik het met je oneens. Het gaat niet perfect inderdaad, kan zeker beter.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die zogenaamde toppers van ajax de afgelopen jaren zijn bijna allemaal mislukt buiten ajax..
Ik denk Cruiff en zijn pionnetjes allemaal ontslaan en weer terug naar de ajax opleiding van voor cruiff.....dan krijg je vanzelf wel weer echt voetballertjes.
Ik snap niet waarom sinds cruiff en zijn pionnen zijn neergestreken er zo weinig goede jeugdspelers meer doorbreken bij ajax.
Dat is toch raar. Vroeger was heel het nederlandse elftal ajax, nu is het helemaal niets. En dat proces is begonnen sinds cruif, frank de boer en die anderen zijn gekomen.
Toeval? ik geloof er niet in.
Ik dacht juist dat ajax echt weer naar de top zou doorstoten met cruiff en de zijnen, maar het tegendeel is gebeurd. Trek je conclusies.
Ik ben blij dat Ajax nu meer gebaseerd is op het laten spelen van jeugd en aangekochte talenten, in plaats van matige, veel te dure spelers. Maar hetzelfde zie je ook bij Feyenoord en zelfs de rest van de Nederlandse competitie, dat komt ook gewoon vooral door het hogere niveau van het buitenlandse voetbal en het gat tussen Nederland en de internationale top waar echt veel meer geld is, waardoor echt grote talenten ook veel eerder worden weggekocht dan bijvoorbeeld in de jaren '90.![]()
Niet helemaal, maar fysiek is een heel stuk belangrijker geworden.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, je hebt alleen wel een aardig niveau nodig![]()
Bij die Andersen zit het er echt in, gewoon jammer dat het er niet uitkomt, Fischer was voor zijn blessure niet echt geweldig maar hij heeft wel de drive en ook de dreigingquote:Op zondag 10 mei 2015 13:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jammer dat die Denen die na hem gekomen zijn een stukje minder waren.
Al heb ik nog steeds wel vertrouwen in Fischer en Andersen.![]()
Goed kunnen voetballen verslaat fysiek nog steeds hoorquote:Op zondag 10 mei 2015 13:27 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar fysiek is een heel stuk belangrijker geworden.Oh.![]()
dat is wel zo maar daar win je het toch niet mee, dus wie niet sterk is moet slim zijnquote:Op zondag 10 mei 2015 13:27 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar fysiek is een heel stuk belangrijker geworden.![]()
Andersen is misschien technisch nog wel beter dan Eriksen, maar is een laatbloeier denk ik. En het is de vraag of Ajax dat geduld heeft met hem.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij die Andersen zit het er echt in, gewoon jammer dat het er niet uitkomt, Fischer was voor zijn blessure niet echt geweldig maar hij heeft wel de drive en ook de dreiging
Fischer was in zijn eerste seizoen wel gewoon goed met een prima rendement. Alleen hij is geen echte linksbuiten, eigenlijk ook meer een nummer 10Oh.![]()
Eriksen was wel super functioneel en qua overzicht echt wel top, dat ontbreekt toch wat bij Andersenquote:Op zondag 10 mei 2015 13:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Andersen is misschien technisch nog wel beter dan Eriksen, maar is een laatbloeier denk ik. En het is de vraag of Ajax dat geduld heeft met hem.
Fischer was in zijn eerste seizoen wel gewoon goed met een prima rendement. Alleen hij is geen echte linksbuiten, eigenlijk ook meer een nummer 10
Forum Opties Forumhop: Hop naar: