abonnement Unibet Coolblue
pi_154230967
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben wel klein beetje verliefd geworden op Cake. Ben nu kassa software aan het maken en moet zeggen dat je met vrij weinig code echt iets neer kan zetten.
Ik hoorde er wel aardige dingen over inderdaad. :)

Overigens... Dat Django is toch wel heel fijn hoor. Zo ziet models.py eruit bij mij nu.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
from django.db import models

class Country(models.Model):
    name = models.CharField(max_length=50)
    country_code = models.CharField(max_length=5)

class Status(models.Model):
    name = models.CharField(max_length=10)

class Author(models.Model):
    first_name = models.CharField(max_length=50)
    middle_name = models.CharField(max_length=20)
    last_name = models.CharField(max_length=100)
    date_of_birth = models.DateField('Date of birth')
    birthplace = models.CharField(max_length=100)
    country = models.ForeignKey(Country)

class Book(models.Model):
    author = models.ForeignKey(Author)
    title = models.CharField(max_length=200)
    pub_date = models.DateField('Publication date')

Vergelijk dat eens met hoeveel er gedaan moet worden in een PHP framework. :@ Gelukkig kan doctrine bijvoorbeeld entiteiten genereren, maar dan nog...
Nog niet af trouwens hoor, dus poep niet teveel op mijn databaseontwerp. :@
pi_154367209
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 04:17:39 #228
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_154406919
-nvm-

ff domme fout van mij verbergen :@

[ Bericht 90% gewijzigd door ClapClapYourHands op 17-07-2015 04:47:26 ]
pi_154422346
Ik ga even offtopic hier, maar ik ben wel benieuwd naar wat volgens jullie een acceptabel loon is voor een 25e jarige developer met ~11 jaar ervaring waarvan ~7 binnen een bedrijfsomgeving.

Het gaat om een MKB groothandel met een jaar omzet van ~15 miljoen en ~25 medewerkers welke binnen het bedrijf in zijn eentje verantwoordelijk is voor onder andere:

- De backoffice (inkoop, sales, voorraadbeheer, crm enzovoorts, klantspecifieke datakoppelingen)
- Een zakelijke B2B shop
- Een particuliere shop
- Bijhouden en opzetten van verschillende merkspecifieke "showcase" sites.
- Het netwerkbeheer
- Inkopen en op pijl houden van bijv. toners, post etikketten

Rekening houdende met dat ik de enige ben die de legacy code snapt , welke groot is en structuurloos. En altijd bereikbaar moet zijn voor noodgevallen, op goede vrijdag terug komen op kantoor omdat iets niet goed loopt of omdat een internetverbinding eruit ligt zou niet nieuw zijn.

Met goede kennis van o.a. PHP,HTML,CSS,Javascript,NodeJS,AngularJS,MySQL,Elasticsearch.

:P Reden hiervoor is omdat ik al weet dat mijn werkgever mijn komende salariseisen compleet onwerkelijk gaat vinden, aangezien het gaat om forse verhoging ten opzichte van wat ik nu verdien.

Ik zit serieus te overwegen om ontslag te nemen, en mijn werkgever kennende zal hij sowieso de contractgesprekken pas starten wanneer ik al een paar dagen buiten mijn huidige contract zit waardoor ze dus eigenlijk van de een op de andere dag zonder IT-er zitten.

Heb al een beetje rondgekeken op onder andere intermediair maar ik ben ook wel benieuwd naar reacties "echte" mensen. En ik weet dat elke situatie anders is, en dat er meer bij komt kijken dan de paar dingen welke ik nu heb uitgetypt.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 21:10:26 #230
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_154424825
Je kan (als ik je taakomschrijving niet met een korrel zout neem) in de Randstad aan de slag voor ca. 2800 / 3250 bruto.

Maar een baan zoals je nu hebt vind je niet snel, oftewel er zijn weinig developers die ook nog voorraadbeheer doen.
Je moeder is een hamster
pi_154425091
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:10 schreef Crutch het volgende:
Je kan (als ik je taakomschrijving niet met een korrel zout neem) in de Randstad aan de slag voor ca. 2800 / 3250 bruto.

Maar een baan zoals je nu hebt vind je niet snel, oftewel er zijn weinig developers die ook nog voorraadbeheer doen.
Maar dat is voor mij een opgelegde last, niet iets waar ik specifiek naar op zoek zou gaan. :P Laat mij gewoon lekker de hele dag bezig zijn met ideeën uitdenken en realiseren en ik ben happy.

Het SEO/marketing/UX gedeelte vind ik ook heel erg interessant en daar verdiep ik me dan ook graag in samen met de marketing.

:Y Maar bedankt voor je reactie, dit soort indicaties had ik inderdaad wel verwacht.
pi_154425505
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:34 schreef TwenteFC het volgende:
Ik ga even offtopic hier, maar ik ben wel benieuwd naar wat volgens jullie een acceptabel loon is voor een 25e jarige developer met ~11 jaar ervaring waarvan ~7 binnen een bedrijfsomgeving.

Het gaat om een MKB groothandel met een jaar omzet van ~15 miljoen en ~25 medewerkers welke binnen het bedrijf in zijn eentje verantwoordelijk is voor onder andere:

- De backoffice (inkoop, sales, voorraadbeheer, crm enzovoorts, klantspecifieke datakoppelingen)
- Een zakelijke B2B shop
- Een particuliere shop
- Bijhouden en opzetten van verschillende merkspecifieke "showcase" sites.
- Het netwerkbeheer
- Inkopen en op pijl houden van bijv. toners, post etikketten

Rekening houdende met dat ik de enige ben die de legacy code snapt , welke groot is en structuurloos. En altijd bereikbaar moet zijn voor noodgevallen, op goede vrijdag terug komen op kantoor omdat iets niet goed loopt of omdat een internetverbinding eruit ligt zou niet nieuw zijn.

Met goede kennis van o.a. PHP,HTML,CSS,Javascript,NodeJS,AngularJS,MySQL,Elasticsearch.

:P Reden hiervoor is omdat ik al weet dat mijn werkgever mijn komende salariseisen compleet onwerkelijk gaat vinden, aangezien het gaat om forse verhoging ten opzichte van wat ik nu verdien.

Ik zit serieus te overwegen om ontslag te nemen, en mijn werkgever kennende zal hij sowieso de contractgesprekken pas starten wanneer ik al een paar dagen buiten mijn huidige contract zit waardoor ze dus eigenlijk van de een op de andere dag zonder IT-er zitten.

Heb al een beetje rondgekeken op onder andere intermediair maar ik ben ook wel benieuwd naar reacties "echte" mensen. En ik weet dat elke situatie anders is, en dat er meer bij komt kijken dan de paar dingen welke ik nu heb uitgetypt.
Mja, als ik een CV zie van iemand die 25 jaar oud is en al 11 jaar beweert te hebben waarvan 7 jaar werkervaring, dan neem ik dat niet heel serieus. Dan neem je of een bijbaantje mee in je ervaring of je hebt een soort van leer- / werktraject op MBO niveau gedaan.
Werk- en denkniveau is altijd belangrijk bij het inschalen van mensen. Je hoeft in mijn ogen als software engineer niet per se een afgeronde HBO of WO opleiding te bezitten, maar je moet op zijn minst vergelijkbare werkervaring bezitten met complexe projecten.

Ik zit zelf meer in de Java hoek de laatste jaren. Daarin is een medior tot senior salaris in de randstad pakweg tussen de 3500-5500 bruto.
Wellicht daar de eerste schatting van zo rond de 3000 in de PHP / front end hoek redelijk accuraat is voor jouw wegstroomt ervaring, maar daar moet iets meer achtergrond bij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154425670
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, als ik een CV zie van iemand die 25 jaar oud is en al 11 jaar beweert te hebben waarvan 7 jaar werkervaring, dan neem ik dat niet heel serieus. Dan neem je of een bijbaantje mee in je ervaring of je hebt een soort van leer- / werktraject op MBO niveau gedaan.
Werk- en denkniveau is altijd belangrijk bij het inschalen van mensen. Je hoeft in mijn ogen als software engineer niet per se een afgeronde HBO of WO opleiding te bezitten, maar je moet op zijn minst vergelijkbare werkervaring bezitten met complexe projecten.

Ik zit zelf meer in de Java hoek de laatste jaren. Daarin is een medior tot senior salaris in de randstad pakweg tussen de 3500-5500 bruto.
Wellicht daar de eerste schatting van zo rond de 3000 in de PHP / front end hoek redelijk accuraat is voor jouw wegstroomt ervaring, maar daar moet iets meer achtergrond bij.
Ik heb het ervaring gedeelte wel aan de ruime kant genomen, maar op 13/14 jarige leeftijd zat ik tot diep in de nacht te programmeren. Een tijd lang een succesvolle site gehad waar ik voor mijn leeftijd een leuk zakcentje aan verdiend heb.

Maar je hebt gelijk dat dit inderdaad een vertekend beeld geeft en dat dit eigenlijk niet echt telt als werkervaring.

Tot mijn 18/19e niet misschien niet echt op het niveau wat je voor een bedrijf zou verwachten. De laatste jaren is hier vooral kennis van verschillende designpatronen bijgekomen en in welke situaties wél voor patroon X moet kiezen en in welke situaties ik gewoon lekker plain MVC moet gebruiken.

Ik ben inderdaad via het mbo naar het hbo gegaan, en in die tijd altijd gewerkt. Ook bij het bedrijf waar ik nu zit vooral. En qua loon een beetje op mijn mbo vakantiewerk niveau blijven hangen.
pi_154426057
Met altijd gewerkt bedoel je neem ik aan gewoon part time? Als ik het zo hoor zit je qua daadwerkelijke werkervaring op een jaar of twee fulltime en daarnaast een hele tijd een bijbaantje en wat eigen werk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154426223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:50 schreef Monolith het volgende:
Met altijd gewerkt bedoel je neem ik aan gewoon part time? Als ik het zo hoor zit je qua daadwerkelijke werkervaring op een jaar of twee fulltime en daarnaast een hele tijd een bijbaantje en wat eigen werk.
Ben daar binnengekomen als een mbo stage voor 5 maand, vervolgens daar aan de slag gegaan om een halfjaar te overbruggen voor het hbo. Vervolgens een jaar hbo gedaan waarna ik ben overgegaan naar deeltijd voor de laatste 2 jaar met een 36 uren contract. Het afgelopen jaar had ik een 40 uren contract.

Dus ik kom uit op ~4 gewerkte jaren op kantoor. Met tussendoor freelance werk.
pi_154426506
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 21:56 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ben daar binnengekomen als een mbo stage voor 5 maand, vervolgens daar aan de slag gegaan om een halfjaar te overbruggen voor het hbo. Vervolgens een jaar hbo gedaan waarna ik ben overgegaan naar deeltijd voor de laatste 2 jaar met een 36 uren contract. Het afgelopen jaar had ik een 40 uren contract.

Dus ik kom uit op ~4 gewerkte jaren op kantoor. Met tussendoor freelance werk.
Als ik dat zo hoor dan lijkt 3k mij wel een redelijke indicatie. Het ligt er ook vaak erg aan in hoeverre je kennis hebt van vrij specifieke technologieën die men veel vraagt, in hoeverre je in staat bent een architectuur te bedenken en te implementeren, enzovoort.
ElasticSearch kennis is bijvoorbeeld best waardevol als je een schaalbare infrastructuur met complexe zoeklogica kan opzetten en implementeren. Als je echter enkel wat 'eindgebruikerservaring' hebt stelt het niet zoveel voor.
Ik krijg regelmatig CVs onder ogen van mensen die ervaring beweren te hebben met tientallen technologieën en frameworks, maar als je dan een relevante technologie pakt en er echt op doorvraagt, dan blijkt dat ze het eigenlijk enkel op het scherm van een collega voorbij hebben zien komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154496494
^O^ Bedankt nog allemaal voor de reacties, het heeft geholpen.
  maandag 20 juli 2015 @ 23:13:52 #238
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_154502520
quote:
19s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:09 schreef TwenteFC het volgende:
^O^ Bedankt nog allemaal voor de reacties, het heeft geholpen.
Mooi!
Wat heb je geregeld?
Je moeder is een hamster
pi_154502764
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:13 schreef Crutch het volgende:

[..]

Mooi!
Wat heb je geregeld?
:P meer geld
  dinsdag 21 juli 2015 @ 12:07:33 #240
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_154509941
quote:
19s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:23 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P meer geld
nice nice nice
Je moeder is een hamster
pi_154572822
Goedemiddag,

Ik had zojuist XAMPP geïnstalleerd en via 127.0.0.1/phpmyadmin een wachtwoord ingesteld voor mijn MySQL server en vervolgens krijg ik de volgende melding:



Dat komt wellicht doordat ik eerst moet inloggen, aangezien ik nu een wachtwoord ingesteld heb. Desondanks verbaast het mij dat ik niet een inlogscherm krijg, waartegen ik dat gewend was bij oudere versies van XAMPP.


Zou iemand mij kunnen inlichten wat betreft deze melding?
pi_154573486
De mogelijke oplossing staat al in je foutmelding. Controleer het genoemde PHP bestand.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154635039
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_154635081
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 22:25 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Only in PHP :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154646161
Ik ben nu 3 uur bezig met het proberen goed te krijgen van iets zeer (normaal gesproken) simpels maar het lukt me niet.

Korte uitleg: ik heb een index.php pagina, heb daarin iframes met ID's (ja ik weet het iframes zijn niet goed, gebruik ze even nu omdat ik toch straks de hele site overhoop ga gooien alsnog). Een andere iframe heb ik gewoon als ID iframe5 genoemd, in CSS vervolgens de hoogte en breedte vastgesteld en dat werkt gewoon.

Nu heb ik exact hetzelfde gedaan bij een ander iframe (wel in een ander <article> en ik krijg het nooit te werken nu. Ik heb heel veel al geprobeerd.

In het eerste artikel

1
2
3
4
5
6
7
<iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe1" title="eerste frame"></iframe>
<iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe2" title="tweede frame"></iframe><br />
<br />
<iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe3" title="derde frame"></iframe>
<iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe4" title="vierde frame"></iframe><br />
<iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/leeg.html" name="iframe5" id="iframe5" title="vijfde frame"></iframe>
<br />

In het tweede artikel (zelfde index.php document)
1
2
3
4
5
<article>
<h2>News Article</h2>
<iframe src="html5-iframe-afbeeldingen/form.php" name="iframe6" id="iframe6" title="zesde frame"></iframe>
<br />
</article>

De CSS

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
iframe {
border:none;
width:350px;
height:230px;
}

#iframe5 {
border:none;
width:910px;
height:230px;

}

#iframe6 {
border:none;
width:910px;
height:830px;

}

Iframe6 blijft gewoon het standaard formaat houden. Ik heb letterlijk tientallen keren gekeken en veranderd (ID's, onderling uitgewisseld) maar het lukt niet.

Het raarste is dat als ik iframe6 als ID iframe5 noem dat hij dan wel gewoon de CSS pakt.. hij doet dan gewoon wel wat dat eerste codestukje doet bij iframe5.. maar bij iframe6 (of wat ik daar ook invul) doet ie niks, ook al is de CSS exact gelijk.

Het enige verschil is dat het in een ander artikel staat en ik verwijs naar een form (die gewoon goed werkt).

Zit met mijn handen in het haar wat dit betreft.. begrijp niet waarom het niet werkt..
Fylax is op televisie geweest
  zondag 26 juli 2015 @ 15:08:10 #246
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_154646264
En je hebt met de element inspector al gekeken waar de iframe zijn css/afmetingen vandaan haalt?
Je kan het trouwens beter hier vragen: DIG / [HTML, CSS, JS] Frontend #43: 0 === -0
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_154646654
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 15:08 schreef mstx het volgende:
En je hebt met de element inspector al gekeken waar de iframe zijn css/afmetingen vandaan haalt?
Je kan het trouwens beter hier vragen: DIG / [HTML, CSS, JS] Frontend #43: 0 === -0
Ik zal het daar dan posten.

Nou ja de stylesheet geef ik gewoon in de header aan en werkt voor alle id's die ik gebruik. Maar alleen bij deze niet, terwijl het gewoon in hetzelfde document zit..
Fylax is op televisie geweest
  zondag 26 juli 2015 @ 15:23:10 #248
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_154646805
Reactie maar even verplaats naar het html topic. Past daar beter.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_154648063
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:08 schreef robin007bond het volgende:
Hmm.. Mijn persoonlijke project in Symfony doen of met Python + Django. Lastig.
Al een keuze gemaakt?
Keuzes, keuzes...

Ik werk nu met Laravel wat wel lekker gaat... Lumen is een afgeslankte versie van Laravel.

Django wil ik ook wat mee doen. Misschien het volgende project. Zoek nog wel een goeie framework in node.
  zondag 26 juli 2015 @ 16:45:30 #250
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_154649614
Ik doe nu ook een projectje in Laravel. :P
Ben op basis van een bestaand stuk code bezig, zitten wel wat domme dingen in maargoed

:')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')