Het nadeel is dat we nooit weten hoe het zou zijn afgelopen mocht 1 van de strijdende partijen de overhand krijgen. Ik ben me er heus van bewust dat mochten de Grieken het hele eiland onder controle krijgen dat er dan zuiveringen onder de moslim-bevolking uitgevoerd zouden worden.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:27 schreef Atak het volgende:
[..]
In het verleden was Cyprus compleet van de Turkse Ottomanen en in die tijd hebben Turken/Grieken altijd goed samengeleefd totdat de nationalistische Grieken in opstand kwamen. Overal waar de Grieken succesvol waren ging altijd gepaard met etnische zuivering van de bevolking.
Zonder inhoudelijk te gaan op de zin: waar lees jij dit feit dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:12 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
En het feit dat Erdogan Noord-Cyprus ''Turks eigendom'' noemt
Check de bron die ik heb gegeven nog eens. Het is een artikel in het archief van het Britse parlement.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ach, Turken vinden dat toch niet zo erg gezien de ontkennening van de Armeense genocide.
Iets van 40 jaar terug is ook echt een goede reden om het nu nog steeds te bezetten. Zijn er trouwens ook betrouwbare bronnen die zeggen dat hij dat gezegt heeft?
Eerder hoeder, om een bijbelse term te gebruiken.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:11 schreef Perrin het volgende:
Zijn moeders geen eigenaren van hun babies dan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Guarantee_%281960%29.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:37 schreef Hathor het volgende:
Als de genoemde reden in dat artikel echt is, vind ik het volledig gerechtvaardigd dat Turkije daar ingegrepen heeft.
Ja dat had ik al gezien, alleen is het gewoon een statement van één parlementslid. Geen betrouwbare bron dus.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Check de bron die ik heb gegeven nog eens. Het is een artikel in het archief van het Britse parlement.
http://www.publications.p(...)faff/113/113we45.htm
Trouwens ook interessant om te lezen voor de degenen die menen dat de Turkse ingreep in Cyprus niet gerechtvaardigd was.
En nu nog steeds bezet na 40 jaar?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:37 schreef Hathor het volgende:
Als de genoemde reden in dat artikel echt is, vind ik het volledig gerechtvaardigd dat Turkije daar ingegrepen heeft.
Tsja, dat had natuurlijk anders gekund, ik zie ze nu niet meer zo snel weggaan. Dan had de internationale gemeenschap maar eerder moeten ingrijpen.quote:
Het westen had Turkije destijds 'nodig' tegen de Sovjet-Unie vandaar dat ze niet verder kwamen dan het veroordelen van de invasie.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, dat had natuurlijk anders gekund, ik zie ze nu niet meer zo snel weggaan. Dan had de internationale gemeenschap maar eerder moeten ingrijpen.
En buiten dat politieke spelletje, heb ik ook de indruk dat niemand eigenlijk een reet geeft om dat eiland, behalve dan de Grieken en Turken.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:46 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het westen had Turkije destijds 'nodig' tegen de Sovjet-Unie vandaar dat ze niet verder kwamen dan het veroordelen van de invasie.
Dit is precies de reden waarom ik geen zin meer heb om nog op iets Turkije-gerelateerds te reageren hier. Ik ben zelf een groot tegenstander van de AKP-regering en Erdogan en ik uit vaak genoeg mijn kritiek over hen, maar de kritiek die hier door een groepje mensen wordt geuit richting Turkije is totaal gekleurd. Iedere keer wordt een berg aan irrelevante zaken aangehaald om de discussie om zeep te helpen, waarop de Turken zich steeds genoodzaakt voelen om in de verdediging te schieten over zaken die geen bal met het onderwerp van gesprek te maken hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jammer, wederom een interessant item.om zeep geholpen door domme " argumenten "
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:42 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ja dat had ik al gezien, alleen is het gewoon een statement van één parlementslid. Geen betrouwbare bron dus.
Als je bij machte bent om het op te zoeken, ga je gang. Er wordt specifiek naar de datum van een bron verwezen, dus hij zal het wel niet uit zijn duim zuigen.quote:The Greek newspaper Eleftherotipia published an interview with Nicos Sampson on 26 February 1981...
Ik kan helaas geen Grieks en dat ik de uitspraak via Google alleen maar terug kan vinden op de website van Turkije en andere websites van Turkse nationalisten doet me vermoeden dat hij dat niet echt heeft gezegd...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
Als je bij machte bent om het op te zoeken, ga je gang. Er wordt specifiek naar de datum van een bron verwezen, dus hij zal het wel niet uit zijn duim zuigen.
Kom ik graag op terug na mn vakantiequote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik geen zin meer heb om nog op iets Turkije-gerelateerds te reageren hier. Ik ben zelf een groot tegenstander van de AKP-regering en Erdogan en ik uit vaak genoeg mijn kritiek over hen, maar de kritiek die hier door een groepje mensen wordt geuit richting Turkije is totaal gekleurd. Iedere keer wordt een berg aan irrelevante zaken aangehaald om de discussie om zeep te helpen, waarop de Turken zich steeds genoodzaakt voelen om in de verdediging te schieten over zaken die geen bal met het onderwerp van gesprek te maken hebben.
Ik heb geen zin meer om in iedere discussie het onderwerp Armenen te moeten bespreken. Iemand haalde zelfs de verovering van Constantinopel aan, las ik (). Veroveringen over en weer waren de normaalste zaak in de wereld van toen. Niet veel later hebben de Europeanen heel het continent Amerika veroverd en de lokale bevolking flink gedecimeerd. Daar hoef ik niet op in te gaan, denk ik. Laten we maar in iedere discussie over westerse landen dan de kruistochten of de kolonisatie van de hele wereld aanhalen, of hoe de Fransen de Algerijnen afslachtten en de Belgen huishielden in Zaïre wanneer de Fransen en Belgen ter sprake komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |