abonnement Unibet Coolblue
pi_152358765
Dag fokkers,

Ik ben op zoek naar een heel handige fokker die verstand heeft van routers en dergelijke. Zit nu op een modem van UPC maar heb slecht bereik (modem staat in de meterkast op de gang en ik zit in de woonkamer). Om dit te verbeteren had ik een router er tussen laten zetten. Echter heb ik deze teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu werkt hij niet meer. Heb Ziggo gebeld, die hebben gezegd dat ik heel die router er tussen uit moet halen en heb nu dus internet van mijn modem. Echter wil ik die router er dus weer tussen. Ik heb alleen geen idee hoe dit moet. Schijnbaar moet de router in bridge mode of iets dergelijks. Heb Guidion computer hulp gebeld maar die kunnen er me niet op afstand doorheen praten. Voordat ik voor de laatste oplossing kies (een ziggo monteur van 60 euro per uur) probeer ik het even hier.

Uiteraard krijg je er een kratje bier of een flesje wijn voor.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes pizza
pi_152358989
Modem met kabel naar de router, in het blauwe poortje (WAN). Vanaf daar andere apparaten met de gele poorten verbinden ( LAN)
pi_152359111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:24 schreef thedarklord0033 het volgende:
Modem met kabel naar de router, in het blauwe poortje (WAN). Vanaf daar andere apparaten met de gele poorten verbinden ( LAN)
Ik wil draadloos vanaf mijn router.
pi_152359254
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:33 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ik wil draadloos vanaf mijn router.
Dan alleen een utp kabel van de modem naar de blauwe poort in je router.

Vanaf dan even een utp kabel aan een laptop/pc doen aan de router (gele poort) dan naar je gateway gaan. Vaak 192.168.1.1 of 192.168.0.1 192.168.2.1 etc.

Vanaf daar spreekt het voor zich, bij security zal ik wel voor een wachtwoord kiezen anders gaan mensen op je WIFI zitten.
pi_152359447
Laat je even weten of je verder komt / als het gelukt is?
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:29:35 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152362020
En ook deze naar DIG.

TS: zou je voortaan niet alles in FHF willen plempen als er een betere plek voor is?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152363236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:52 schreef thedarklord0033 het volgende:
Laat je even weten of je verder komt / als het gelukt is?
Zal ik doen, enige vraag nog: hoe kom ik bij mijn gateway?
pi_152363251
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:29 schreef Mark het volgende:
En ook deze naar DIG.

TS: zou je voortaan niet alles in FHF willen plempen als er een betere plek voor is?
Excuses, dacht dat deze daar beter paste omdat ik op zoek ben naar iemand die daadwerkelijk langs kan komen.
pi_152363747
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:08 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Zal ik doen, enige vraag nog: hoe kom ik bij mijn gateway?
Uitvoeren > cmd
Daar invullen ipconfig
Kijk wat er bij gateway staat dat adres invullen in je browser.
Do what you love, love what you do!
pi_152363772
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:23 schreef kree het volgende:

[..]

Uitvoeren > cmd
Daar invullen ipconfig
Kijk wat er bij gateway staat dat adres invullen in je browser.
pi_152363808
Waarom kon dit niet hier: DIG / Inloggen Netgear Genie lukt niet

En uberhaupt, dit is meer FHF dan DIG als je echt verwacht dat mensen bij je over de vloer komen

Apparently not.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 12:28:47 ]
pi_152363959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:41 schreef thedarklord0033 het volgende:

[..]

Dan alleen een utp kabel van de modem naar de blauwe poort in je router.

Vanaf dan even een utp kabel aan een laptop/pc doen aan de router (gele poort) dan naar je gateway gaan. Vaak 192.168.1.1 of 192.168.0.1 192.168.2.1 etc.

Vanaf daar spreekt het voor zich, bij security zal ik wel voor een wachtwoord kiezen anders gaan mensen op je WIFI zitten.
Mwah het gaat wel wat verder dan dat, ze zal hem inderdaad moeten bridgen en even kijken hoe het DHCP-technisch loopt. Tevens kan het zijn dat je in de router het IP van het modem als default gateway op moet geven, en check even dat ze nu niet beiden op hetzelfde IP zitten, dat gaat al direct niet werken. Hoop meuk zit dus standaard inderdaad op iets als 192.168.1.1 oid.

Gewoon even laptop pakken, WiFi UIT, de te configureren router er met netwerkkabel aan hangen, dan inderdaad even cmd ipconfig /all, zoek default gateway op, vul in in je browser, log in, en post desnoods even (via mobiel of ander apparaat) hier screenshots.
pi_152364017
Bedenk me net. Je bent nu verbonden met je modem/router en niet je netgear denk ik?

Je moet eerst die modem in bridge zetten.
Als je dan vervolgens die netgear helemaal reset hardware matig dan zal die wel standaard als dhcp server gaan functioneren.

Let dus op met wat ik net beschreef kom je op de gateway waarvandaan nu je ip adres komt.

Dat is nu de modem of de netgear?
Do what you love, love what you do!
pi_152364114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:30 schreef kree het volgende:
Bedenk me net. Je bent nu verbonden met je modem/router en niet je netgear denk ik?

Je moet eerst die modem in bridge zetten.
Als je dan vervolgens die netgear helemaal reset hardware matig dan zal die wel standaard als dhcp server gaan functioneren.

Let dus op met wat ik net beschreef kom je op de gateway waarvandaan nu je ip adres komt.

Dat is nu de modem of de netgear?
Als er anderen van het modem gebruik maken is dit niet echt een optie. Je hebt wel een punt dat de router niet gebridged hoeft te worden bedenk ik me net, dat staat verkeerd om in mn vorige post.

In principe kom je ook weg met de netwerkkabel vanaf het modem op een LAN poort aansluiten ipv WAN, en DHCP uitgooien op je router. Moet je alleen wel wat reserveringen aanmaken voor je apparaten, of zorgen dat beide DHCP pools elkaar niet bijten. Op modem bv. 192.168.1.1 - 128, router 192.168.1.129 - 254. Of nog netter, je router gewoon met 192.168.2.X laten werken.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 12:36:20 ]
pi_152364708
Als de modem niet in bridge staat dan zou ik die als dhcp laten. En het op de netgear uitzetten. Dan inderdaad kabel lan poort
Do what you love, love what you do!
pi_152365419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:48 schreef kree het volgende:
Als de modem niet in bridge staat dan zou ik die als dhcp laten. En het op de netgear uitzetten. Dan inderdaad kabel lan poort
Laat het ons weten :7
pi_152368034
Er maakt niemand anders gebruik van het modem dan ik. Ik wil die router er dus weer tussen hebben voor verbinding met mijn laptop, telefoon en chromecast. Ik ga het even proberen volgens de stappen hier en laat jullie dan weten hoe het is gegaan ;)
pi_152368104
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:20 schreef Pizzapuntje het volgende:
Er maakt niemand anders gebruik van het modem dan ik. Ik wil die router er dus weer tussen hebben voor verbinding met mijn laptop, telefoon en chromecast. Ik ga het even proberen volgens de stappen hier en laat jullie dan weten hoe het is gegaan ;)
Dan is het snelste en makkelijkste om je modem te bridgen. Dus verbinden met modem (liefst bedraad, via WiFi mag je niet altijd managen), daar inloggen, en kijken of er iets staat van transparent/bridge functionaliteit. Anders iig DHCP uitzetten en vervolgens gewoon je router alles laten afhandelen, daar als gateway het IP van je modem invullen, en vanaf IP router +1 beginnen met je DHCP pooltje.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 14:24:16 ]
pi_152370456
lukt het?
pi_152372105
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dan is het snelste en makkelijkste om je modem te bridgen. Dus verbinden met modem (liefst bedraad, via WiFi mag je niet altijd managen), daar inloggen, en kijken of er iets staat van transparent/bridge functionaliteit. Anders iig DHCP uitzetten en vervolgens gewoon je router alles laten afhandelen, daar als gateway het IP van je modem invullen, en vanaf IP router +1 beginnen met je DHCP pooltje.
Andere vriend komt als het goed is dit weekend. Zal hem dit allemaal laten lezen en denk dat hij er dan wel uitkomt.
Vriend die dit normaal regelt voor me laat me zitten.
pi_152372168
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:10 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Andere vriend komt als het goed is dit weekend. Zal hem dit allemaal laten lezen en denk dat hij er dan wel uitkomt.
Vriend die dit normaal regelt voor me laat me zitten.
<insert random foute opmerking over je 'vrienden' die iets moeten regelen>
pi_152372390
quote:
9s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

<insert random foute opmerking over je 'vrienden' die iets moeten regelen>
Haha, deze vriend is gelukkig prima, die hoeft er ook niks voor terug. Gozer die het allemaal geïnstalleerd heeft begint nu te zeggen dat ik een acces poin moet kopen zodat hij zijn router terug kan krijgen en kan verkopen.

Kan ik op zo'n acces point ook draad naar de ps3 doen? Wil laptop en telefoon draadloos maar ps3 aan kabel.

Heb ik Nu dus voor niks een kabel laten trekken van de modem naar de router.
pi_152372454
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:18 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Haha, deze vriend is gelukkig prima, die hoeft er ook niks voor terug. Gozer die het allemaal geïnstalleerd heeft begint nu te zeggen dat ik een acces poin moet kopen zodat hij zijn router terug kan krijgen en kan verkopen.

Kan ik op zo'n acces point ook draad naar de ps3 doen? Wil laptop en telefoon draadloos maar ps3 aan kabel.

Heb ik Nu dus voor niks een kabel laten trekken van de modem naar de router.
Ja kan, gele poort. ps3 kan ook draadloos
pi_152372568
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:18 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Haha, deze vriend is gelukkig prima, die hoeft er ook niks voor terug. Gozer die het allemaal geïnstalleerd heeft begint nu te zeggen dat ik een acces poin moet kopen zodat hij zijn router terug kan krijgen en kan verkopen.

Kan ik op zo'n acces point ook draad naar de ps3 doen? Wil laptop en telefoon draadloos maar ps3 aan kabel.

Heb ik Nu dus voor niks een kabel laten trekken van de modem naar de router.
Ik wil ook niet weten wat voor vrienden het zijn als ze van jou iets verlangen voor iets wat voor hun vrij simpel is. Dan zijn het sowieso niet echt vrienden, als ze het alleen doen als er iets voor hun tegenover staat.

Wat voor access point bedoel je? Bedoel je internet via je stroomnetwerk? Is allemaal beetje afhankelijk van wat je koopt uiteraard, er zijn wel van die powerplug setjes die je ook weer bedraad kan aansluiten, maar je hebt ze ook die alleen fungeren als wifi hotspot.
pi_152372881
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik wil ook niet weten wat voor vrienden het zijn als ze van jou iets verlangen voor iets wat voor hun vrij simpel is. Dan zijn het sowieso niet echt vrienden, als ze het alleen doen als er iets voor hun tegenover staat.

Wat voor access point bedoel je? Bedoel je internet via je stroomnetwerk? Is allemaal beetje afhankelijk van wat je koopt uiteraard, er zijn wel van die powerplug setjes die je ook weer bedraad kan aansluiten, maar je hebt ze ook die alleen fungeren als wifi hotspot.
Ene vriend is prima, hoeft er ook niks voor enzo, andere vriend die alles geinstalleerd heeft en nu zijn router terugwil is autistisch, en kan niet zomaar langskomen schijnbaar, hij moet dat allemaal van tevoren inplannen, vet irritant.

Hij zei dus dat ik maar een acces point moest kopen omdat ik niks aan een router heb omdat je er een acces point aan moet sluiten omdat je modem al een router is. De router die hij er tussen heeft gezet stond ingesteld als accespoint.

Geen idee wat voor accespoint, wil dus draadloos voor bepaalde dingen, maar mijn ps3 wil ik dmv een draad doen.

Baal er wel van, want nu stond alles precies goed enzo, net voor 60 euro de kabel laten trekken door de muur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')