FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Seat Arosa, motor hapert bij veel gas.
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 08:20
Seat Arosa 2000
Vermogen: 44 Kw
1.4 MPI
------------------------------
APK: 15-01-2015
Stand toen: 155525 KM
-------------------------------
Distrubitieriem is vervangen bij 116937 KM
Huige stand nu: 161107 KM
--------------------------------
Voor 15 januari 2016, APK + Beurt


Hallo,

Ik heb een probleempje.

Wat zich al langer voordoet, is dat als je net start, en wilt wegrijden in de 1, dat je dan veel gas moet bijgeven, want dat anders de auto afslaat. Dit is alleen als de motor koud is. Heb je al een poos gereden en je rijd daarna weg dan is dit niet zo. Dit is echter niet het grote probleem van mij.

Dit wel:

Vanochtend wou ik wegrijden. De auto begon weer een beetje te stotteren. Ik beetje extra gas bijgeven en hij rijd weg. Ik kom gelijk op de 80 - weg. Ik trap het gas ver in, om net voor een auto op de weg te geraken. De auto haperen, ik dacht dit is een koudheidskwaaltje. Maar toen de motor op temperatuur was, precies hetzelfde probleem.

Bij rustig rijden en zachtjes optrekken gebeurt er niets. Duw je het gaspedaal verder in, tot iets over de helft tot de bodem, dan begint de motor te stotteren en te haperen en wil die niet hard meer optrekken, net of de kracht weg is uit de motor.

Wie kan mij een duidelijk en gericht antwoord geven? Ik ben zelf een leek wat betreft auto's.

Alvast bedankt.
Groeten,

[ Bericht 11% gewijzigd door DirkiedeJong op 07-05-2015 08:52:17 ]
Catch22-donderdag 7 mei 2015 @ 08:21
Wanneer heeft hij voor t laatst onderhoud gehad en hoeveel km is dat geleden?
benkrukdonderdag 7 mei 2015 @ 08:31
Doorrijden met motorproblemen, echt top. :{

Ik zou bijna zeggen een defecte luchtmassa meter. Alleen volgens mij zitten die bij Seat/VW/Skoda/Audi pas op de 1.8 en hoger blokken..
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 08:53
Hoofdbericht ge-edit.

5582 KM gereden sinds onderhoud.
benkrukdonderdag 7 mei 2015 @ 09:10
Misschien is er iemand bij jou in de buurt met een Vagcom kabel. Of zo een bluetooth dongle om even de auto uit te lezen. Misschien komt er een (of meerdere) foutcodes naar boven welke het verklaren.
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 09:14
De auto is 4 weken terug nog uitgelezen. Toen geen problemen.
reeybehndonderdag 7 mei 2015 @ 09:25
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:14 schreef DirkiedeJong het volgende:
De auto is 4 weken terug nog uitgelezen. Toen geen problemen.
ja, Einstein. 4 weken geleden had je dit probleem toch ook nog niet? :')

[ Bericht 1% gewijzigd door reeybehn op 07-05-2015 09:34:35 ]
DonJamesdonderdag 7 mei 2015 @ 09:38
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:20 schreef DirkiedeJong het volgende:
...Ik ben zelf een leek wat betreft auto's.
...
Ga daarom naar de garage. Zelfs al zouden we je precies kunnen vertellen wat er aan de hand is (wat niet zo is), dan is de kans nog steeds niet groot dat je het als leek zou kunnen repareren, wel?
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 10:04
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:25 schreef reeybehn het volgende:


[..]

ja, Einstein. 4 weken geleden had je dit probleem toch ook nog niet? :')
Hahah, dat klopt, maarja, bedoel het kan dan niet toch ineeens iets heel erg drastische slijtage zijn?


quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:38 schreef DonJames het volgende:


[..]

Ga daarom naar de garage. Zelfs al zouden we je precies kunnen vertellen wat er aan de hand is (wat niet zo is), dan is de kans nog steeds niet groot dat je het als leek zou kunnen repareren, wel?
Ik zelf doe er niet veel aan, maar wil beetje vergelijken, want heb wel kennissen die veel weten. :)
Chuck-N0rr1sdonderdag 7 mei 2015 @ 10:08
Ik ga voor de bobine cq bougie kabels.
DonJamesdonderdag 7 mei 2015 @ 10:12
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:04 schreef DirkiedeJong het volgende:
Hahah, dat klopt, maarja, bedoel het kan dan niet toch ineeens iets heel erg drastische slijtage zijn?
Sommige dingen gaan gewoon kapot. Ineens.
quote:
Ik zelf doe er niet veel aan, maar wil beetje vergelijken, want heb wel kennissen die veel weten. :)
Laat je die er toch naar kijken?
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 10:21
Iemand ervaring met Tickopur? Kennis zegt misschien vervuilde injectoren? omdat hij pas doet bij veel gas geven.

10faxwl.png
DonJamesdonderdag 7 mei 2015 @ 10:24
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:21 schreef DirkiedeJong het volgende:
Iemand ervaring met Tickopur? Kennis zegt misschien vervuilde injectoren? omdat hij pas doet bij veel gas geven.

[ afbeelding ]
Laat dat ding nou eerst uitlezen..
boegschroefdonderdag 7 mei 2015 @ 10:27
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik ga voor de bobine cq bougie kabels.
Mee eens, komt erg vaak voor bij deze blokjes.
eXplorer1donderdag 7 mei 2015 @ 10:53
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik ga voor de bobine cq bougie kabels.
+1, daar lijkt het inderdaad op!

quote:
18s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Laat dat ding nou eerst uitlezen..
kan, maar volgens mij heeft de ontsteking nog een hele oude techniek waardoor misfires niet gemeten kan worden.
#ANONIEMdonderdag 7 mei 2015 @ 10:53
Goede kans dat een bobine kapot is, niet te lang mee doorrijden anders help je je kat ook om zeep.
DonJamesdonderdag 7 mei 2015 @ 10:57
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:53 schreef eXplorer1 het volgende:
...
kan, maar volgens mij heeft de ontsteking nog een hele oude techniek waardoor misfires niet gemeten kan worden.
Diagnose is de eerste stap. TS wil beginnen met het oplossen van een storing, waarbij hij niet weet of dat wel de storing is.
Chuck-N0rr1sdonderdag 7 mei 2015 @ 12:41
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:53 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

+1, daar lijkt het inderdaad op!

[..]

kan, maar volgens mij heeft de ontsteking nog een hele oude techniek waardoor misfires niet gemeten kan worden.
Er zit een krukassensor op, dus je kunt missfire registeren, alleen niet cilinderspecifiek
ColtZ40donderdag 7 mei 2015 @ 12:59
Ik denk een bougiekabel. Komt wel vaker voor.
ColtZ40donderdag 7 mei 2015 @ 13:00
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:21 schreef DirkiedeJong het volgende:
Iemand ervaring met Tickopur? Kennis zegt misschien vervuilde injectoren? omdat hij pas doet bij veel gas geven.

[ afbeelding ]
Happert hij ook als je gas geeft in z'n vrij?
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 14:31
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:00 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Happert hij ook als je gas geeft in z'n vrij?
Dan hapert die niet, het is echt alleen wanneer de motor flink kracht moet leveren met gas geven, rij je rustig dan is er niets aan de hand. Maar waarom ik dit denk dat het aan de brandstof ligt, omdat met mn scooter met carburateur als je vos gas geeft weer eens rotzooi aanzuigt, en dan verstopt de carburateur. Tot halfgas is er niks aan de hand maar daarboven liept ie bagger. Misschien hetezelfde prbleem alleen dan met injectoren hier? :O

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:27 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Mee eens, komt erg vaak voor bij deze blokjes.
Ben benieuwd,

Maar de bougies die vonken vast wel, anders liep de motor toch helemaal niet?
Kan het niet zo zijn dat ze overslaan omdat ze versleten zijn of omdat de bobines dan toch maybe dood zijn _O-
DonJamesdonderdag 7 mei 2015 @ 14:50
Kan juist heel goed dat bij deellast de vonk nog krachtig genoeg is om de boel te ontsteken, maar bij vollast niet. En die Seat Arola heeft geen carburateur, dus dat vergelijk gaat niet op.
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 14:50
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
Goede kans dat een bobine kapot is, niet te lang mee doorrijden anders help je je kat ook om zeep.
Als de bobine kapot was, dan had ik er waarschijnlijk wel de hele rit last van. Het is alleen bij veel en hard gas geven. Dan moet de motor meer ontstekingen maken, en dan slaatie er voor mijn gevoel wat over. dus dan denk ik eerder bougiekabels oid.
boegschroefdonderdag 7 mei 2015 @ 15:01
De arosa meet misfires, hij kan het zelfs aangeven per cilinder.

Maar brand er eigenlijk een motorlampje? Want bij misfires gaat het lampje direct aan. (En doorrijden is inderdaad erg slecht voor je cat.)

Als er een lampje brand kan je deze gewoon uitlezen. als er geen lampje brand is het ledje misschien kapot ;) Mijn ervaring bij de 1.4 mpi blokjes is dat deze nogal trigger happy zijn met het laten branden van het motorlampje.
sturmpiedonderdag 7 mei 2015 @ 15:02
vraag het aan een automonteur.

je hebt de motor niet warm gereden en wel veel van de motor gevraagd ? misschien heeft het motorblok ergens schade opgelopen en klopt de timing niet meer.

als het de bobine of bougiekabel zou zijn dan zou die volgens mij bij stilstand ook problemen moeten hebben.
als het probleem zich alleen voordoet bij rijden dan heeft het imo eerder met het motorblok te maken dan met de elektronica. misschien is je koppakking een beetje lek geraakt door met koude motor veel gas te geven.
DonJamesdonderdag 7 mei 2015 @ 15:06
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:02 schreef sturmpie het volgende:
...
je hebt de motor niet warm gereden en wel veel van de motor gevraagd ? misschien heeft het motorblok ergens schade opgelopen en klopt de timing niet meer.
Timing staat goed of fout. Niet goed bij stationair, en fout bij vollast.
quote:
als het de bobine of bougiekabel zou zijn dan zou die volgens mij bij stilstand ook problemen moeten hebben.
....
Dat zie je verkeerd.
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 15:24
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.

Waar ik al wel iets langer last van hebt, ik met een koude motor, met alleen in de 1 optrekken, dan als je dan optrekt, het toerental gelijk stuk naar beneden zakt van stationair 850 naar 600, en als je dan niet genoeg gas bij geeft dat de auto dan vrij snel af slaat.

Verder heeft een poosje terug het EPC lampje gebrand, maar dat heeft te maken met de remlichtschakelaar, maar dat is elke x zo over. Verder geen blijvende brandende lampjes :)
boegschroefdonderdag 7 mei 2015 @ 15:50
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:24 schreef DirkiedeJong het volgende:
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.

Waar ik al wel iets langer last van hebt, ik met een koude motor, met alleen in de 1 optrekken, dan als je dan optrekt, het toerental gelijk stuk naar beneden zakt van stationair 850 naar 600, en als je dan niet genoeg gas bij geeft dat de auto dan vrij snel af slaat.

Verder heeft een poosje terug het EPC lampje gebrand, maar dat heeft te maken met de remlichtschakelaar, maar dat is elke x zo over. Verder geen blijvende brandende lampjes :)
Vervang die remschakelaar dan ook AUB. Dat kost je 9,75 en nog geen 10 minuten werk!

Nu heb je af en toe dat je remlichten niet branden als je remt, wat niet zo aardig is voor je achterliggers.
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 16:20
Remlichtschakelaar vervang ik binnenkort een keer, maar dat is het probleem niet, 1 x per maand dattie een x gaat branden, rem je een x een noodstop issie gelijk weer uit.
boegschroefdonderdag 7 mei 2015 @ 16:30
hmm nu ik er over nadenk, EPC betekend niet altijd de remlichten, maar vaak wel. Maar ik kan me een Lupo (zelfde motor) herinneren die een lekke vacuum slang had op de rembekrachtiger. Dat was ook een EPC lampje die af en toe aan ging en last van een slecht lopend blok. Misschien de moeite om je vacuum leidingen na te lopen. (EPC kan overigens ook een probleem bij het gas pedaal zijn)
DirkiedeJongdonderdag 7 mei 2015 @ 16:33
Ben benieuwd, ik zal het eens gaan doen :) heb zaterdag de tijd ervoor, dan laat ik jullie wat meer weten :)
eXplorer1donderdag 7 mei 2015 @ 17:08
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:24 schreef DirkiedeJong het volgende:
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.

Waar ik al wel iets langer last van hebt, ik met een koude motor, met alleen in de 1 optrekken, dan als je dan optrekt, het toerental gelijk stuk naar beneden zakt van stationair 850 naar 600, en als je dan niet genoeg gas bij geeft dat de auto dan vrij snel af slaat.

Verder heeft een poosje terug het EPC lampje gebrand, maar dat heeft te maken met de remlichtschakelaar, maar dat is elke x zo over. Verder geen blijvende brandende lampjes :)
EPC heeft daar niks mee te maken zover ik weet, EPC gaat alleen aan bij issues met de Powertrain.
DirkiedeJongvrijdag 8 mei 2015 @ 08:23
Even een update:

Na heel wat opties gehoord te hebben heb ik het volgende gedaan.

- Bij de Brezan wat injector / enginecleaner gekocht. Deze in de tank gegooid en die dus een xtje oprijden als het weer kan.

(gisterenavond en vandaag kan ik helemaal niet meer rijden, zelfs stationair pruttelt de motor)

- Van een kennis te horen gekregen hoe ik kon zien of de bougie of bougiekabels het waren. Dit was als je een vonkje zat overspringen ertussen. Bij mij was dit het geval. Dus waarschijnlijk is het probleem bekend. Vanavond maar even naar de garage toe.

:W
DonJamesvrijdag 8 mei 2015 @ 08:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:23 schreef DirkiedeJong het volgende:
Even een update:

Na heel wat opties gehoord te hebben heb ik het volgende gedaan.

- Bij de Brezan wat injector / enginecleaner gekocht. Deze in de tank gegooid en die dus een xtje oprijden als het weer kan.

(gisterenavond en vandaag kan ik helemaal niet meer rijden, zelfs stationair pruttelt de motor)

- Van een kennis te horen gekregen hoe ik kon zien of de bougie of bougiekabels het waren. Dit was als je een vonkje zat overspringen ertussen. Bij mij was dit het geval. Dus waarschijnlijk is het probleem bekend. Vanavond maar even naar de garage toe.

:W
Pro-tip: als je de vonken van de bougiekabels ziet overspringen, niet even de bougiedop goed aandrukken als de motor loopt. Je gaat er niet dood van, maar prettig is anders.. :X
vannellevrijdag 8 mei 2015 @ 09:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Pro-tip: als je de vonken van de bougiekabels ziet overspringen, niet even de bougiedop goed aandrukken als de motor loopt. Je gaat er niet dood van, maar prettig is anders.. :X
En dan als je van schrik overeind springt de motorkap tegenkomen.....
DonJamesvrijdag 8 mei 2015 @ 09:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

En dan als je van schrik overeind springt de motorkap tegenkomen.....
Precies met de windhaak tegen je kop :'(

been there, done that
vannellevrijdag 8 mei 2015 @ 09:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Precies met de windhaak tegen je kop :'(

been there, done that
Me too maar ik had meer geluk, ik stond aan de zijkant van de auto. :)
DirkiedeJongvrijdag 8 mei 2015 @ 09:50
Whahahhaha, neee, zo dom ben ik niet ^^ _O- :O
Fervrijdag 8 mei 2015 @ 13:19
Doe dan gelijk bougies, kabels, rotor verdeler.
DonJamesvrijdag 8 mei 2015 @ 13:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:19 schreef Fer het volgende:
..., rotor verdeler.
Vergeet de contactpuntjes niet!
DirkiedeJongvrijdag 8 mei 2015 @ 13:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:19 schreef Fer het volgende:
Doe dan gelijk bougies, kabels, rotor verdeler.
Ik doe de bougies en de kabels, de rotorverdeler hoeft van mij nog niet :)
oldfordvrijdag 8 mei 2015 @ 13:33
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:25 schreef DonJames het volgende:
Vergeet de contactpuntjes niet!
Ik denk dat je bij een auto uit 2000 vrij lang moet zoeken naar de contactpuntjes - die zitten er niet meer op.
DonJamesvrijdag 8 mei 2015 @ 13:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:33 schreef oldford het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij een auto uit 2000 vrij lang moet zoeken naar de contactpuntjes - die zitten er niet meer op.
..net als de rotor en de verdeler ;)
Fervrijdag 8 mei 2015 @ 14:25
2000 kan alle kanten op. Verdeler, diss-bobine of c-o-p.
ColtZ40vrijdag 8 mei 2015 @ 16:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:25 schreef Fer het volgende:
2000 kan alle kanten op. Verdeler, diss-bobine of c-o-p.
Mpi heeft geen rotor en verdelerkap.
Sounddragonvrijdag 8 mei 2015 @ 17:12
Zit er al zomerlucht in de banden?
Fervrijdag 8 mei 2015 @ 18:10
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Mpi heeft geen rotor en verdelerkap.
Oh, wist ik niet. Ik dacht MPi = ouwe troep, in die tijd had je nog veel auto's met verdeler.
ColtZ40zaterdag 9 mei 2015 @ 00:52
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Oh, wist ik niet. Ik dacht MPi = ouwe troep, in die tijd had je nog veel auto's met verdeler.
Ouwe troep? Toen was er veel beter dan dat het nu is...
Pizza_Boomzaterdag 9 mei 2015 @ 01:39
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:04 schreef DirkiedeJong het volgende:
Hahah, dat klopt, maarja, bedoel het kan dan niet toch ineeens iets heel erg drastische slijtage zijn?
Ze hebben bij mijn opa ooit (en dan spreek ik echt over tientallen jaren terug) na plaatsing van een nieuwe brandstofpomp in een diesel vergeten te spoelen. Gevolg: rotzooi in de brandstofleidingen en uiteindelijk in de verstuivers, waardoor de verstuiver niet verstuifde, maar brandstof drupte. Hierdoor is de oliefilm op de cilinderwand weggespoeld en liep de wagen de eerste 3000 km fantastisch (erg prettig als je hem direct na ophalen bij de dealer gebruikt om naar Oostenrijk te rijden, ding vloog over de weg) en daarna was het snel uit met de pret. Cilinderwand uitgesleten, blok total loss.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:24 schreef DirkiedeJong het volgende:
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.
Afgaande op je koelwater/kopsensor zeker? En dat is ie vaak na 2-3 km al... Dan is je blok nog lang niet warm.
Ferzaterdag 9 mei 2015 @ 13:37
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:52 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ouwe troep? Toen was er veel beter dan dat het nu is...
Hmm, de huidige generatie benzine is 2l/100km zuiniger dan toen. Dat levert na 200000km een besparing op van 4000l. Daar koop je een nieuwe turbo en blok revisie voor en houd je nog over.

Dus ja die oude 8klepper blijft misschien 600000km heel, maar wel tegen een hoger verbruik.

En daarbij maakt het voor een nieuwe koper meestal niet uit of die nog loopt bij +200000km.
DirkiedeJongmaandag 11 mei 2015 @ 11:03
w2j2g4.jpg

Probleem opgelost. 2 bougies waren helemaal kort en versleten.


Nu 4 nieuwe TITANIUM bougies erin en 4 kabels :) 190 euro, wel duur maar wel goed gelijk :)

Loopt weer als een zonnetje . *O* *O* *O*
vannellemaandag 11 mei 2015 @ 11:21
Mooi zo! :D
DonJamesmaandag 11 mei 2015 @ 11:25
Weer fijn rondtuffen in de Areola! ^O^
DirkiedeJongmaandag 11 mei 2015 @ 15:43
Bedankt allemaal :) In de AROSA ja :)
vannellemaandag 11 mei 2015 @ 16:16
Wel fijn dat je de afloop laat weten, veel mensen "vergeten" dat nog wel eens. ^O^
#ANONIEMmaandag 11 mei 2015 @ 16:38
Ik hoop voor je dat je kat niet naar de gallemiezen is.
Fermaandag 11 mei 2015 @ 18:03
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.

Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
ColtZ40maandag 11 mei 2015 @ 18:06
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Fer het volgende:
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.

Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
Die"titanium" bougies kosten al 80ex inkoop. Ik stop er altijd gewone bougies is a 20 euro ex
Fermaandag 11 mei 2015 @ 19:27
Is dat niet voor moderne direct ingespoten motoren en LPG?
DirkiedeJongdinsdag 12 mei 2015 @ 07:59
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:16 schreef vannelle het volgende:
Wel fijn dat je de afloop laat weten, veel mensen "vergeten" dat nog wel eens. ^O^
Whahaha, ik ben wel zo netjes, ik vind het fijn dat jullie gereageerd hebben! :s)

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Fer het volgende:
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.

Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
Whahaha, normaal heb je een kabelsetje voor 50 en de bougies voor kleine 40 ja :) :Y , maarja, die monteur zei dat er titanium dingen in moesten ! w/ , lekker dan, daar gaat mn bijna weekloon ^^
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:27 schreef Fer het volgende:
Is dat niet voor moderne direct ingespoten motoren en LPG?
Ik weet het al, ik heb een moderne motor ^O^ ^O^ ^O^ oO/
Taks999dinsdag 12 mei 2015 @ 09:28
Die "titanium" bougies hebben ook echt nut bij een Arosa ja :D
-Richard-dinsdag 12 mei 2015 @ 13:23
Haha daar hadden net zo goed normale bougie's in gekund. Die kosten net 10 á 20 euro per stuk.
Luchtfilter ben ik ook wel benieuwd naar haha, die zal ook wel lekker vuil zijn :D

Wel mooi dat het in ieder geval opgelost is, bedankt voor je terugkoppeling! :)