EPC heeft daar niks mee te maken zover ik weet, EPC gaat alleen aan bij issues met de Powertrain.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:24 schreef DirkiedeJong het volgende:
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.
Waar ik al wel iets langer last van hebt, ik met een koude motor, met alleen in de 1 optrekken, dan als je dan optrekt, het toerental gelijk stuk naar beneden zakt van stationair 850 naar 600, en als je dan niet genoeg gas bij geeft dat de auto dan vrij snel af slaat.
Verder heeft een poosje terug het EPC lampje gebrand, maar dat heeft te maken met de remlichtschakelaar, maar dat is elke x zo over. Verder geen blijvende brandende lampjes
Pro-tip: als je de vonken van de bougiekabels ziet overspringen, niet even de bougiedop goed aandrukken als de motor loopt. Je gaat er niet dood van, maar prettig is anders..quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:23 schreef DirkiedeJong het volgende:
Even een update:
Na heel wat opties gehoord te hebben heb ik het volgende gedaan.
- Bij de Brezan wat injector / enginecleaner gekocht. Deze in de tank gegooid en die dus een xtje oprijden als het weer kan.
(gisterenavond en vandaag kan ik helemaal niet meer rijden, zelfs stationair pruttelt de motor)
- Van een kennis te horen gekregen hoe ik kon zien of de bougie of bougiekabels het waren. Dit was als je een vonkje zat overspringen ertussen. Bij mij was dit het geval. Dus waarschijnlijk is het probleem bekend. Vanavond maar even naar de garage toe.
En dan als je van schrik overeind springt de motorkap tegenkomen.....quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Pro-tip: als je de vonken van de bougiekabels ziet overspringen, niet even de bougiedop goed aandrukken als de motor loopt. Je gaat er niet dood van, maar prettig is anders..
Precies met de windhaak tegen je kopquote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dan als je van schrik overeind springt de motorkap tegenkomen.....
Me too maar ik had meer geluk, ik stond aan de zijkant van de auto.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Precies met de windhaak tegen je kop![]()
been there, done that
Ik doe de bougies en de kabels, de rotorverdeler hoeft van mij nog nietquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:19 schreef Fer het volgende:
Doe dan gelijk bougies, kabels, rotor verdeler.
Ik denk dat je bij een auto uit 2000 vrij lang moet zoeken naar de contactpuntjes - die zitten er niet meer op.quote:
..net als de rotor en de verdelerquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:33 schreef oldford het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij een auto uit 2000 vrij lang moet zoeken naar de contactpuntjes - die zitten er niet meer op.
Mpi heeft geen rotor en verdelerkap.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:25 schreef Fer het volgende:
2000 kan alle kanten op. Verdeler, diss-bobine of c-o-p.
Oh, wist ik niet. Ik dacht MPi = ouwe troep, in die tijd had je nog veel auto's met verdeler.quote:
Ouwe troep? Toen was er veel beter dan dat het nu is...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh, wist ik niet. Ik dacht MPi = ouwe troep, in die tijd had je nog veel auto's met verdeler.
Ze hebben bij mijn opa ooit (en dan spreek ik echt over tientallen jaren terug) na plaatsing van een nieuwe brandstofpomp in een diesel vergeten te spoelen. Gevolg: rotzooi in de brandstofleidingen en uiteindelijk in de verstuivers, waardoor de verstuiver niet verstuifde, maar brandstof drupte. Hierdoor is de oliefilm op de cilinderwand weggespoeld en liep de wagen de eerste 3000 km fantastisch (erg prettig als je hem direct na ophalen bij de dealer gebruikt om naar Oostenrijk te rijden, ding vloog over de weg) en daarna was het snel uit met de pret. Cilinderwand uitgesleten, blok total loss.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:04 schreef DirkiedeJong het volgende:
Hahah, dat klopt, maarja, bedoel het kan dan niet toch ineeens iets heel erg drastische slijtage zijn?
Afgaande op je koelwater/kopsensor zeker? En dat is ie vaak na 2-3 km al... Dan is je blok nog lang niet warm.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:24 schreef DirkiedeJong het volgende:
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.
Hmm, de huidige generatie benzine is 2l/100km zuiniger dan toen. Dat levert na 200000km een besparing op van 4000l. Daar koop je een nieuwe turbo en blok revisie voor en houd je nog over.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ouwe troep? Toen was er veel beter dan dat het nu is...
Die"titanium" bougies kosten al 80ex inkoop. Ik stop er altijd gewone bougies is a 20 euro exquote:Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Fer het volgende:
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.
Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
Whahaha, ik ben wel zo netjes, ik vind het fijn dat jullie gereageerd hebben!quote:Op maandag 11 mei 2015 16:16 schreef vannelle het volgende:
Wel fijn dat je de afloop laat weten, veel mensen "vergeten" dat nog wel eens.
Whahaha, normaal heb je een kabelsetje voor 50 en de bougies voor kleine 40 jaquote:Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Fer het volgende:
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.
Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
Ik weet het al, ik heb een moderne motorquote:Op maandag 11 mei 2015 19:27 schreef Fer het volgende:
Is dat niet voor moderne direct ingespoten motoren en LPG?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |