abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152372905
Ben benieuwd, ik zal het eens gaan doen :) heb zaterdag de tijd ervoor, dan laat ik jullie wat meer weten :)
pi_152373875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:24 schreef DirkiedeJong het volgende:
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.

Waar ik al wel iets langer last van hebt, ik met een koude motor, met alleen in de 1 optrekken, dan als je dan optrekt, het toerental gelijk stuk naar beneden zakt van stationair 850 naar 600, en als je dan niet genoeg gas bij geeft dat de auto dan vrij snel af slaat.

Verder heeft een poosje terug het EPC lampje gebrand, maar dat heeft te maken met de remlichtschakelaar, maar dat is elke x zo over. Verder geen blijvende brandende lampjes :)
EPC heeft daar niks mee te maken zover ik weet, EPC gaat alleen aan bij issues met de Powertrain.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152394530
Even een update:

Na heel wat opties gehoord te hebben heb ik het volgende gedaan.

- Bij de Brezan wat injector / enginecleaner gekocht. Deze in de tank gegooid en die dus een xtje oprijden als het weer kan.

(gisterenavond en vandaag kan ik helemaal niet meer rijden, zelfs stationair pruttelt de motor)

- Van een kennis te horen gekregen hoe ik kon zien of de bougie of bougiekabels het waren. Dit was als je een vonkje zat overspringen ertussen. Bij mij was dit het geval. Dus waarschijnlijk is het probleem bekend. Vanavond maar even naar de garage toe.

:W
pi_152394931
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:23 schreef DirkiedeJong het volgende:
Even een update:

Na heel wat opties gehoord te hebben heb ik het volgende gedaan.

- Bij de Brezan wat injector / enginecleaner gekocht. Deze in de tank gegooid en die dus een xtje oprijden als het weer kan.

(gisterenavond en vandaag kan ik helemaal niet meer rijden, zelfs stationair pruttelt de motor)

- Van een kennis te horen gekregen hoe ik kon zien of de bougie of bougiekabels het waren. Dit was als je een vonkje zat overspringen ertussen. Bij mij was dit het geval. Dus waarschijnlijk is het probleem bekend. Vanavond maar even naar de garage toe.

:W
Pro-tip: als je de vonken van de bougiekabels ziet overspringen, niet even de bougiedop goed aandrukken als de motor loopt. Je gaat er niet dood van, maar prettig is anders.. :X
pi_152395146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 08:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Pro-tip: als je de vonken van de bougiekabels ziet overspringen, niet even de bougiedop goed aandrukken als de motor loopt. Je gaat er niet dood van, maar prettig is anders.. :X
En dan als je van schrik overeind springt de motorkap tegenkomen.....
pi_152395296
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

En dan als je van schrik overeind springt de motorkap tegenkomen.....
Precies met de windhaak tegen je kop :'(

been there, done that
pi_152396012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Precies met de windhaak tegen je kop :'(

been there, done that
Me too maar ik had meer geluk, ik stond aan de zijkant van de auto. :)
pi_152396127
Whahahhaha, neee, zo dom ben ik niet ^^ _O- :O
pi_152401335
Doe dan gelijk bougies, kabels, rotor verdeler.
.
pi_152401562
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:19 schreef Fer het volgende:
..., rotor verdeler.
Vergeet de contactpuntjes niet!
pi_152401816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:19 schreef Fer het volgende:
Doe dan gelijk bougies, kabels, rotor verdeler.
Ik doe de bougies en de kabels, de rotorverdeler hoeft van mij nog niet :)
pi_152401822
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:25 schreef DonJames het volgende:
Vergeet de contactpuntjes niet!
Ik denk dat je bij een auto uit 2000 vrij lang moet zoeken naar de contactpuntjes - die zitten er niet meer op.
pi_152401839
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:33 schreef oldford het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij een auto uit 2000 vrij lang moet zoeken naar de contactpuntjes - die zitten er niet meer op.
..net als de rotor en de verdeler ;)
pi_152403608
2000 kan alle kanten op. Verdeler, diss-bobine of c-o-p.
.
pi_152406974
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:25 schreef Fer het volgende:
2000 kan alle kanten op. Verdeler, diss-bobine of c-o-p.
Mpi heeft geen rotor en verdelerkap.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 17:12:44 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152407372
Zit er al zomerlucht in de banden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152408531
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Mpi heeft geen rotor en verdelerkap.
Oh, wist ik niet. Ik dacht MPi = ouwe troep, in die tijd had je nog veel auto's met verdeler.
.
pi_152421851
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Oh, wist ik niet. Ik dacht MPi = ouwe troep, in die tijd had je nog veel auto's met verdeler.
Ouwe troep? Toen was er veel beter dan dat het nu is...
  FOK!fotograaf zaterdag 9 mei 2015 @ 01:39:37 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152423052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:04 schreef DirkiedeJong het volgende:
Hahah, dat klopt, maarja, bedoel het kan dan niet toch ineeens iets heel erg drastische slijtage zijn?
Ze hebben bij mijn opa ooit (en dan spreek ik echt over tientallen jaren terug) na plaatsing van een nieuwe brandstofpomp in een diesel vergeten te spoelen. Gevolg: rotzooi in de brandstofleidingen en uiteindelijk in de verstuivers, waardoor de verstuiver niet verstuifde, maar brandstof drupte. Hierdoor is de oliefilm op de cilinderwand weggespoeld en liep de wagen de eerste 3000 km fantastisch (erg prettig als je hem direct na ophalen bij de dealer gebruikt om naar Oostenrijk te rijden, ding vloog over de weg) en daarna was het snel uit met de pret. Cilinderwand uitgesleten, blok total loss.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:24 schreef DirkiedeJong het volgende:
Ik ben zelf een persoon die bij een koude motor rustig optrekt en wacht tot de motor warm is, als die netjes 90 a 100 graden is, dan rij is steviger door.
Afgaande op je koelwater/kopsensor zeker? En dat is ie vaak na 2-3 km al... Dan is je blok nog lang niet warm.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152429111
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:52 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ouwe troep? Toen was er veel beter dan dat het nu is...
Hmm, de huidige generatie benzine is 2l/100km zuiniger dan toen. Dat levert na 200000km een besparing op van 4000l. Daar koop je een nieuwe turbo en blok revisie voor en houd je nog over.

Dus ja die oude 8klepper blijft misschien 600000km heel, maar wel tegen een hoger verbruik.

En daarbij maakt het voor een nieuwe koper meestal niet uit of die nog loopt bij +200000km.
.
pi_152483879


Probleem opgelost. 2 bougies waren helemaal kort en versleten.


Nu 4 nieuwe TITANIUM bougies erin en 4 kabels :) 190 euro, wel duur maar wel goed gelijk :)

Loopt weer als een zonnetje . *O* *O* *O*
pi_152484298
Mooi zo! :D
pi_152484420
Weer fijn rondtuffen in de Areola! ^O^
pi_152491660
Bedankt allemaal :) In de AROSA ja :)
pi_152492648
Wel fijn dat je de afloop laat weten, veel mensen "vergeten" dat nog wel eens. ^O^
pi_152493546
Ik hoop voor je dat je kat niet naar de gallemiezen is.
pi_152496339
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.

Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
.
pi_152496418
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Fer het volgende:
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.

Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
Die"titanium" bougies kosten al 80ex inkoop. Ik stop er altijd gewone bougies is a 20 euro ex
pi_152499093
Is dat niet voor moderne direct ingespoten motoren en LPG?
.
pi_152514100
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:16 schreef vannelle het volgende:
Wel fijn dat je de afloop laat weten, veel mensen "vergeten" dat nog wel eens. ^O^
Whahaha, ik ben wel zo netjes, ik vind het fijn dat jullie gereageerd hebben! :s)

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 18:03 schreef Fer het volgende:
Als dit zijn bougies zijn, wil ik niet weten hoe zijn lucht en benzinefilter eruit zien.

Kosten 4 bougies en kabels niet de helft?
Whahaha, normaal heb je een kabelsetje voor 50 en de bougies voor kleine 40 ja :) :Y , maarja, die monteur zei dat er titanium dingen in moesten ! w/ , lekker dan, daar gaat mn bijna weekloon ^^
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:27 schreef Fer het volgende:
Is dat niet voor moderne direct ingespoten motoren en LPG?
Ik weet het al, ik heb een moderne motor ^O^ ^O^ ^O^ oO/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')