Thanksquote:Op donderdag 7 mei 2015 08:58 schreef Nightquest777 het volgende:
Hier heb ik vast wel iets aan, moet binnenkort hetzelfde trucje uithalen. Bedankt voor het delen
Zie de video, zit er duidelijk in. Maar een kwakzalver laat wellicht de controle draad achterwegen of ziet deze over het hoofdquote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:26 schreef hottentot het volgende:
Een touwtje of draad achterlaten in loze leidingen?
Ik zit al meer dan 25 jaar in het vak, maar ben dat echt nog nooit tegengekomen.
Oh in geloof je gelijk, de laatste 10 jaar doe ik alleen nog industrieel werk en nieuwbouw deed ik nooit, en dan speelt dit niet natuurlijk, vroeg mij af wanneer dit verplicht is gesteld, want heb al wel erg veel woninginstallaties onder handen gehad maar deze was nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Zie de video, zit er duidelijk in. Maar een kwakzalver laat wellicht de controle draad achterwegen of ziet deze over het hoofd
Het is niet verplicht; 80% van de installateurs bedraadt loze leidingen altijd even met een trekdraad (zwarte vd draad 1,5mm²).quote:Op vrijdag 8 mei 2015 01:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh in geloof je gelijk, de laatste 10 jaar doe ik alleen nog industrieel werk en nieuwbouw deed ik nooit, en dan speelt dit niet natuurlijk, vroeg mij af wanneer dit verplicht is gesteld, want heb al wel erg veel woninginstallaties onder handen gehad maar deze was nieuw voor mij.
Dankquote:Op maandag 25 mei 2015 13:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is niet verplicht; 80% van de installateurs bedraadt loze leidingen altijd even met een trekdraad (zwarte vd draad 1,5mm²).
Maar het is zeker niet verplicht
En als het niet lukt steken ze er aan beide kanten een stuk van 50cm in, kom je vaak toch pas jaren later achter.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is niet verplicht; 80% van de installateurs bedraadt loze leidingen altijd even met een trekdraad (zwarte vd draad 1,5mm²).
In dit WiFi tijdperk is bekabelen niet altijd nodig. Ik haal netjes 213 Mbit via WiFi.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En als het niet lukt steken ze er aan beide kanten een stuk van 50cm in, kom je vaak toch pas jaren later achter.
Daar draait je kookplaat niet op hoor.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:37 schreef cvboer2 het volgende:
In dit WiFi tijdperk is bekabelen niet altijd nodig. Ik haal netjes 213 Mbit via WiFi.
Je kookplaat zal er inderdaad niet op werken. 😋quote:Op maandag 25 mei 2015 15:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar draait je kookplaat niet op hoor.![]()
Overigens kom ik met Wifi niet heel mijn huis door, 21cm betonvloeren zijn teveel van het goede. Leeuwendeel ligt dus ook gewoon een kabel voor.
Ook op zolder?quote:Op maandag 25 mei 2015 14:37 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
In dit WiFi tijdperk is bekabelen niet altijd nodig. Ik haal netjes 213 Mbit via WiFi.
Jahoor. Ik heb een timecapsule van Apple die gaat tot 1 gigabyte draadloos. Alleen mijn ziggo lijntje is maar 200 Mbit.quote:
Dan ben jij 1 van de gelukkigen. De meeste redden op de eerste etage al niet meer een redelijk bereik te halen. 2.4GHz is overbelast. En de 5GHz komt minder ver. Kabels zijn en blijven het meest stabiele.quote:Op maandag 25 mei 2015 15:47 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Jahoor. Ik heb een timecapsule van Apple die gaat tot 1 gigabyte draadloos. Alleen mijn ziggo lijntje is maar 200 Mbit.
De 2.4 GHz zit hier ook redelijk vol. Bekabeld is niet altijd makkelijk. een bekabelde laptop vind ik ruk.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:13 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dan ben jij 1 van de gelukkigen. De meeste redden op de eerste etage al niet meer een redelijk bereik te halen. 2.4GHz is overbelast. En de 5GHz komt minder ver. Kabels zijn en blijven het meest stabiele.
Waarom 2 man? Ik heb hier het huis voorzien van Cat6 UTP zonder hulp, ging gewoon goed.quote:Op donderdag 7 mei 2015 01:07 schreef ZetaOS het volgende:
Ik heb even een kleine how to video in elkaar geknutseld hoe een loze leiding te voorzien van een utp kabel. Ik heb de klus alleen gedaan, maar het is eigenlijk een two man job.
1 persoon alleen wil ook prima, helemaal als je zo'n kousje hebt om de kabel in te doen.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:44 schreef Juup© het volgende:
[..]
Waarom 2 man? Ik heb hier het huis voorzien van Cat6 UTP zonder hulp, ging gewoon goed.
Bij moeilijke of lange trace's is het altijd makkelijk als iemand helpt de kabel in te voeren of begeleid in de meterkast; of zorgt dat de kabel niet in de knoop raakt.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:44 schreef Juup© het volgende:
[..]
Waarom 2 man? Ik heb hier het huis voorzien van Cat6 UTP zonder hulp, ging gewoon goed.
Ik ook, maar met twee man is wel handiger.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:44 schreef Juup© het volgende:
[..]
Bovendien trek je snel ff door als er een knoop zit. Natuurlijk gaat het erin. Maar het is ook leuk als het heel blijft. Ik vraag gewoon mijn vrouw dan ff om te begeleiden Trekt geweldig.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Bij moeilijke of lange trace's is het altijd makkelijk als iemand helpt de kabel in te voeren of begeleid in de meterkast; of zorgt dat de kabel niet in de knoop raakt.
Het dan valt wel eens tegen om in je eentje kabel te trekken
Men brengt een controle draad aan, dit is GEEN trekdraad. Dit is omdat de aannemer aan moet tonen dat de lozeleiding vrij is en dus niet verstopt is.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit staat echt nergens zwart op wit hoor.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:54 schreef Noodels het volgende:
Dit is omdat de aannemer aan moet tonen dat de lozeleiding vrij is en dus niet verstopt is.
De draad is alleen bedoeld om eenvoudig een trekveer in de leiding te kunnen invoeren; en inderdaad niet bedoeld om daar de kabel zelf direct aan te binden die je er in wilt trekken.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:54 schreef Noodels het volgende:
Dat men de draad als trekdraad gebruikt wordt ook afgeraden, er wordt ook voor gewaarschuwd bij nieuwbouw. Staat vaak met een sticker in de meterkast of in de map die de mensen krijgen bij opleveren.
Ik wil ze de kost niet gevenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De draad is alleen bedoeld om eenvoudig een trekveer in de leiding te kunnen invoeren; en inderdaad niet bedoeld om daar de kabel zelf direct aan te binden die je er in wilt trekken.
Dat snap ik, en dan klagen dat ergens halverwege de boel stagneert en de kabel breekt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn er honderden die het wel doen
Dan trek je de boel er aan beide uiteinden uit en pak je alsnog een trekveer...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:00 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat snap ik, en dan klagen dat ergens halverwege de boel stagneert en de kabel breekt.
Samen trekken met gebruik van een beetje glijmiddel werkt het beste.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:44 schreef Juup© het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |