Poeh en lukt jullie die supermanzwaai of wat voor zwaai dan ook, met een baby van 10 kilo? Ik krijg hem al niet eens gewoon normaal opgetild boven mijn hoofd, laat staan zwiepen.
Wel eens op de bank neergezet en er voor gaan zitten en dan op mijn rug gehesen. Verrekte haast een nek/schouder spier

en baby zakte niet goed in de manduca. Enige manier hier is nog steeds doorschuiven want dan kan ik hem er goed in doen. Dat hupsen moet ik alleen niet doen na net gedronken te hebben

En het irritante is dat de kleren allemaal meeschuiven en mijn zomerjas is nauw aansluitend en dan krijg ik mijn armen niet meer bewogen en jas over de doek werkt ook niet bij rugdragen. Oftewel, ik draag al een tijdje niet meer.
Meer vanwege het gewicht, kan gewoon niet wennen aan dat enorme gewicht op mijn rug.Op vakantie heeft man trouwens alleen maar gedragen, kinderwagen is thuisgebleven en hij heeft R op de buik gedragen. ZIjn systeem: Niet de zak afstellen (gewoon strakgesteld laten), maar open houden, kind erin tillen, ik trek de beentjes er goed uit, laten zakken en hij zat goed volgens man