Dit is eerste klas pruts werk, een voeg van 3 mm is meer dan voldoende bij een gewoon woonhuis.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:02 schreef Nightquest777 het volgende:
Nou, ter verdediging van deze ogenschijnlijk nonchalante klusjesman: je mag je hout NOOIT strak tegen de rand aan leggen. Het hout gaat namelijk zoals hierboven aangegeven 'werken', dwz krimpen en uitzetten door temperatuur en luchtvochtigheidsverschillen. Als het dan strak tegen de muur aan ligt dan gaat het bol staan, of je muur/kozijn wordt kapot gedrukt (afhankelijk van hoe dik je planken zijn).
Het kan dus alleen maar met plakplinten er overheen.
Die verzaging op foto 2 is natuurlijk gewoon slordigheid.
Je hebt strak en strak natuurlijkquote:Op donderdag 7 mei 2015 09:02 schreef Nightquest777 het volgende:
Nou, ter verdediging van deze ogenschijnlijk nonchalante klusjesman: je mag je hout NOOIT strak tegen de rand aan leggen. Het hout gaat namelijk zoals hierboven aangegeven 'werken', dwz krimpen en uitzetten door temperatuur en luchtvochtigheidsverschillen. Als het dan strak tegen de muur aan ligt dan gaat het bol staan, of je muur/kozijn wordt kapot gedrukt (afhankelijk van hoe dik je planken zijn).
Die verzaging op foto 2 is natuurlijk gewoon slordigheid.
Precies. En als de opdrachtgever aangeeft geen plakplinten te willen gebruiken, dan moet je de kozijnen inzagen. Deze beun heeft zich er makkelijk vanaf gemaakt, en het resultaat is bedroevend. Die rafels aan de randen hadden ook makkelijk voorkomen kunnen worden door een zaagblad te gebruiken met omgekeerde vertanding.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:32 schreef densmee het volgende:
[..]
Dit is eerste klas pruts werk, een voeg van 3 mm is meer dan voldoende bij een gewoon woonhuis.
Ik zou hier werkelijk niet voor betalen, hij heeft mooi een dag voor niks gewerkt.
Ja, op zich mee eens. Het ziet er niet uit, en zeker omdat het kozijn al ingezaagd was kon het allemaal veel strakker. Maar je kan simpelweg niet vragen om het strak tegen de rand aan te leggen want dan krijg je grotere problemen. Om het als klusjesman vervolgens zo achter te laten is wel bedroevend inderdaad. Vraag me af wat zo iemand vraagt per uur, krijg het gevoel dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt gevonden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Je hebt strak en strak natuurlijkOok bij het kozijn is er wel heel veel ruimte overgelaten, dat had rustig wat minder gekund
Daarnaast, als opdrachtgever aangeeft het zo te doen, dan doe je het of zo, of je geeft de opdracht terug.
Dan had de klusjesman dat aan moeten geven en samen met opdrachtgeefster een oplossing moeten zoekenquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:17 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ja, op zich mee eens. Het ziet er niet uit, en zeker omdat het kozijn al ingezaagd was kon het allemaal veel strakker. Maar je kan simpelweg niet vragen om het strak tegen de rand aan te leggen want dan krijg je grotere problemen. Om het als klusjesman vervolgens zo achter te laten is wel bedroevend inderdaad. Vraag me af wat zo iemand vraagt per uur, krijg het gevoel dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt gevonden.
Uurprijs mag geen excuus zijn. Met slechte afwerking ben je wel sneller klaar. Zal wel een 'special prize' zijn geweest.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:17 schreef Nightquest777 het volgende:
Vraag me af wat zo iemand vraagt per uur, krijg het gevoel dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt gevonden.
Nee is geen excuus, maar daar kan je je verwachtingen dan op afstemmen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:56 schreef Barrah het volgende:
[..]
Uurprijs mag geen excuus zijn. Met slechte afwerking ben je wel sneller klaar. Zal wel een 'special prize' zijn geweest.
Klopt, maar feitelijk is er geen oplossing behalve deze 'oplossing'. Je hebt, zeker bij een lange kamer, gewoon een centimeter ruimte nodig. Als TS vervolgens zelf niet aanwezig is dan begrijp ik ergens wel dat het zo gelopen is. En als er toch plakplintjes overheen moeten dan maakt het ook niet uit of het gekarteld is of wat dan ook.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan had de klusjesman dat aan moeten geven en samen met opdrachtgeefster een oplossing moeten zoeken
Wat een onzin. Natuurlijk kun je vloeren leggen zonder plakplinten! Een staande plint van 12mm is meestal genoeg, en bij heel grote kamers of slordige leggers heb je soms 15mm nodig. Bij kozijnen kun je eenvoudig 15mm uit het kozijn zagen, zodat je altijd genoeg werkingsruimte hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:02 schreef Nightquest777 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, had even wat verkeerd gelezen. Als aangegeven is dat er muurplinten geplaatst worden, dan is bij het kozijn nu natuurlijk helemaal verkeerd gedaan. Wel vreemd dat het zo gemaakt is dan, zeker gezien het feit dat er al in het kozijn ingezaagd is.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:48 schreef Pfooh het volgende:
[..]
Wat een onzin. Natuurlijk kun je vloeren leggen zonder plakplinten! Een staande plint van 12mm is meestal genoeg, en bij heel grote kamers of slordige leggers heb je soms 15mm nodig. Bij kozijnen kun je eenvoudig 15mm uit het kozijn zagen, zodat je altijd genoeg werkingsruimte hebt.
Je hebt altijd plinten nodig. Maar je hebt nooit lelijke plakplinten nodig. Een goede kozijnaansluiting ziet er zo uit:
en nooit zo:
Ik ben het volledig met je eens dat jouw 'goede kozijnaansluiting' volgens het boekje de ideale oplossing is. Wel opletten dat je ook in de deuropening zelf ruimte onder het kozijn maakt, niet alleen aan de voorkant.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:48 schreef Pfooh het volgende:
[..]
Wat een onzin. Natuurlijk kun je vloeren leggen zonder plakplinten! Een staande plint van 12mm is meestal genoeg, en bij heel grote kamers of slordige leggers heb je soms 15mm nodig. Bij kozijnen kun je eenvoudig 15mm uit het kozijn zagen, zodat je altijd genoeg werkingsruimte hebt.
Je hebt altijd plinten nodig. Maar je hebt nooit lelijke plakplinten nodig. Een goede kozijnaansluiting ziet er zo uit:
en nooit zo:
Is daar de onderste rand van het kozijn afgezaagd?quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:48 schreef Pfooh het volgende:
[..]
If you pay peanuts, you get monkeysquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:56 schreef Barrah het volgende:
[..]
Uurprijs mag geen excuus zijn. Met slechte afwerking ben je wel sneller klaar. Zal wel een 'special prize' zijn geweest.
Zolang we niet weten wat er door de TS precies is afgesproken, kan je niet zulke uitspraken doen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 20:38 schreef 10minuteman het volgende:
Omg wat een prutswerk. Niet voor betalen.
en oud laminaat hergebruiken en slechts 1 plankje over.quote:Op donderdag 7 mei 2015 20:41 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Zolang we niet weten wat er door de TS precies is afgesproken, kan je niet zulke uitspraken doen.
Dat dus. Gezien de kosten van een Ikea vloertje hoef je het niet te laten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:27 schreef hans1985 het volgende:
[..]
en oud laminaat hergebruiken en slechts 1 plankje over.
Wellicht heeft hij moeten puzzelen met laminaat dat al beneden voor kozijn was bewerkt.
Het ziet er idd niet uit maar ikea heb je voor 6 euro een leuk laminaatje:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00284904/
en dan op zaterdag vrienden uitnodigen voor pizza en bier als de vloer erin ligt
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00284904/
Ja, aan de kozijnkant zaag je ze in. Aan de voorkant kijk je tegen een plintneut aan, die wordt (samen met de staande plinten) altijd pas geplaatst als de vloer al ligt. Het eventuele 'lelijke randje' als je er een millimeter naast zit (rood in onderstaande foto) is dus klein, omdat de neut altijd strak aansluit:quote:Op donderdag 7 mei 2015 20:12 schreef derLudolf het volgende:
Is daar de onderste rand van het kozijn afgezaagd?
Dat krijg je, als je goedkoop volk van werkspot plukt.... Daarnaast is het jammer dat de ts niet meer reageert. Nou zullen we nooit weten hij zij de opdracht exact omschreven heeft..quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat krijg je, als je goedkoop volk van werkspot plukt.... Daarnaast is het jammer dat de ts niet meer reageert. Nou zullen we nooit weten hij zij de opdracht exact omschreven heeft..
Dan weet ie nu wel hoe het merendeel hier over zijn werk denkt...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:21 schreef Troel het volgende:
Hehe, wie weet was de ts wel eigenlijk de klusjesman
Ik heb een aantal van je werken gezien, en dat zag er zeer goed uit. Een imago wat werkspot nou eenmaal niet heeft. In mijn optiek is het een verzamelplaats van goedkoop volk, al dan niet van Poolse komaf. Ik zou er geen klus op durven zetten. Ik kom liever ik via via aan een goede vakman.quote:
Ik ben dan ook niet de goedkoopste.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:57 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal van je werken gezien, en dat zag er zeer goed uit. Een imago wat werkspot nou eenmaal niet heeft. In mijn optiek is het een verzamelplaats van goedkoop volk, al dan niet van Poolse komaf. Ik zou er geen klus op durven zetten. Ik kom liever ik via via aan een goede vakman.
Werkspot is beetje als marktplaats. Mensen die voor dubbeltje op eerste rang willen zitten en teveel prutsers.quote:
En goedkoop is vaak duurkoop. Er staan natuurlijk ook vakmannen op dat soort sites (zoals jij), het is alleen lastig om die te vinden tussen alle beunenquote:
Maar wel leedvermaak als iets faliekant verneukt word.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:48 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
En goedkoop is vaak duurkoop. Er staan natuurlijk ook vakmannen op dat soort sites (zoals jij), het is alleen lastig om die te vinden tussen alle beunen
Had je moeten laten leveren.. Komen ze jankend bij je dat ze geld tekort komenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:51 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Maar wel leedvermaak als iets faliekant verneukt word.
Heb voor Fun wel eens opdracht voor elektra erop gezet. Ik kan zelf via vredenburg elektra spul goedkoop krijgen. Had kosten geraamd op alleen materiaal 3 a 4 k. Zijn er lui die reageren dat ze voor kleine 2K kunnen. 😝
Wil het goed hebben. Voor mijn huurder. Voor mijzelf en verzekering. Leg nu zelf ook elektra cv en water aan maar mijn broertje, gediplomeerd controleert alles.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:58 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Had je moeten laten leveren.. Komen ze jankend bij je dat ze geld tekort komen
Ja rondom de vloer wel. Ik heb hem zelfs de witte muurplinten gegeven en hem laten zien hoe ik het wilde hebben. Hij moest van mij de muurplint als uitgangspunt gebruiken.quote:- Je hebt het erover dat er nog plinten komen. Was het sowieso de bedoeling dat er speelruimte rond de vloer zou komen en deze met die plinten zou worden afgedekt? Dan kan het hele verhaal 'wat je wilde kan helemaal niet' van tafel namelijk.
Nee de kozijnen waren al afgezaagd voor het laminaat omdat er altijd al laminaat lag. Ik heb hem erop gewezen.quote:- Moesten de kozijnen aangepast worden om de nieuwe vloer er onder te laten passen? M.a.w. was er een excuus voor degene die het gelegd heeft om dit alsnog zo te doen? (bijvoorbeeld: niets over afgesproken, niet het juiste gereedschap)
Dat is een beetje misgegaan. Hij is om half 8 begonnen en wilde uiterlijk half 11 klaar zijn. Het is gewoon iemand die snel wilt werken en meerdere klussen op één dag wilde doen. Ik heb hem 's middags aan de telefoon gehad en toen was hij behoorlijk geïrriteerd omdat hij ook ondervloer moest leggen maar dit was volgens hem niet de afspraak (dit was echter wel het geval, dit stond zwart op wit in de mail). Ook had ik hem gemaild dat het een tweedehands vloer is met ook veel korte stukken dat het dus behoorlijk wat puzzelwerk zou zijn, hij deed alsof hij het voor het eerst hoorde.quote:- Heb je de uitvoerder gevraagd wat hij er zelf van vond? En wat zijn plan zou zijn om het netjes af te kunnen maken? (nog even in het midden gelaten of dit jouw of zijn verantwoordelijkheid is)
Dat gaat niet mooi worden in dit geval, aangezien het laminaat op de randen gerafeld is, de voeg te groot en niet netjes gezaagd.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:50 schreef StretchingKoala het volgende:
Kitten een optie? Is er tegenwoordig is zo veel kleuren.
Heb het zelf ook gedaan op plekken waar mijn hoge plinten niet konden komen en plakplinten afschuwelijk zijn.
Als freelancer krijg ik altijd de kriebels van dit soort reacties.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:32 schreef densmee het volgende:
Ik zou hier werkelijk niet voor betalen, hij heeft mooi een dag voor niks gewerkt.
hangt er vanaf of je per uur of per opdracht betaalt. Opdracht heeft hij duidelijk niet goed volbrachtquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als freelancer krijg ik altijd de kriebels van dit soort reacties.
Dus omdat hij een kwartiertje slordig heeft gewerkt, hou jij 8 uur loon in?
quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:10 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
hangt er vanaf of je per uur of per opdracht betaalt. Opdracht heeft hij duidelijk niet goed volbracht
mwah, ligt eraan welke prijs was afgesproken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ligt aan de algemene voorwaarden natuurlijkquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dan nog, loon inhouden doe je pas als normale communicatie niet meer mogelijk is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ligt aan de algemene voorwaarden natuurlijk
Absoluut. Het gaat om het eindresultaat. Als iemand niet luistert en lelijk werk aflevert, krijgt hij niet betaald. TS moet allerlei kosten maken om het werk van die prutser te herstellen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
nee, de opdracht is nog niet voltooid. Dat de rest er wel goed ligt is hartstikke mooi, hoeft die beunhaas daar geen aandacht meer aan te besteden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]dus dan is de opdracht "niks waard"?
Als de opdracht niet afgerond is en er afgesproken is te betalen na afronding van de opdracht, dan sta je volledig in je recht NOG niet te betalen natuurlijkquote:Op donderdag 14 mei 2015 20:11 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dan nog, loon inhouden doe je pas als normale communicatie niet meer mogelijk is.
Dan denken we daar gelijk over.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Als de opdracht niet afgerond is en er afgesproken is te betalen na afronding van de opdracht, dan sta je volledig in je recht NOG niet te betalen natuurlijk
Maar dan moet je inderdaad wel de discussie aangaan en de persoon ook de kans geven het op te lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |