abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152352467
Hi allemaal,

Ik zit met een probleem...
Vandaag is er een klusjesman bezig geweest met laminaat leggen op 3 slaapkamers.
Toen ik terugkwam uit mijn werk was ik op z'n zacht gezegd 'not amused'.

In plaats van dat hij het laminaat onder de deurkozijnen heeft gelegd (deze zijn al eerder ingekort want er lag eerst ook laminaat onder) heeft hij het heel lomp afgezaagd. Ik had hem laten weten dat ik geen plakplinten heb omdat deze vloer eerst beneden lag en hij ook niet meer te koop is.... en toch heeft hij het zo gedaan... :'(

Ik zit nu dus met een lelijke vloer... bij onze inbouwkasten heeft hij het zelfs voor elkaar gekregen te ver te zagen (zie foto 2)!

Ik krijg nu van allerlei mensen tips om witte plakstrips erop te doen maar eerlijk gezegd vind ik dat zo onwijs lelijk. Tegen de muur komen namelijk al muurplinten en dan kunnen de inbouwkastdeuren niet meer open...

Heeft iemand een goed idee of een oplossing?
pi_152352618
Heb je niet een paar planken over Nog?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:19:20 #3
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_152352639
Is het iet mogelijk de vloer voor een deel uit te nemen en opnieuw te zagen en dan weer te plaatsen ? En anders zal het toch met een beetje dezelfde kleur plakplint of deklat een beetje weg gewerkt moeten worden denk ik.. Overigens denk ik dat de klusjesman bewust ruimte heeft gehouden voor werking, de tweede foto is inderdaad een verzaging denk ik..
pi_152352818
Er is nog 1 plank over... dus daarmee kan ik proberen de verzaging te fixen...

Maar die plakplinten... ik heb er vanavond eentje bij de karwei gekocht.. maar mijn deuren kunnen dan niet meer open/dicht... :(
pi_152352880
Klusjesman aanspreken? Prutswerk...
pi_152358521
Je zou kunnen proberen om de naden te vullen met afdichtkit in de kleur van je laminaat. (al lijken mij de naden in jouw geval wel behoorlijk breed)

Zoek eens op:"colorsealant afdichtkit in kleur" Soms kun je een proefstukje van je laminaat opsturen, zodat de juiste kleur er bij kan worden gezocht.
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:02:44 #7
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_152358634
Nou, ter verdediging van deze ogenschijnlijk nonchalante klusjesman: je mag je hout NOOIT strak tegen de rand aan leggen. Het hout gaat namelijk zoals hierboven aangegeven 'werken', dwz krimpen en uitzetten door temperatuur en luchtvochtigheidsverschillen. Als het dan strak tegen de muur aan ligt dan gaat het bol staan, of je muur/kozijn wordt kapot gedrukt (afhankelijk van hoe dik je planken zijn).

Het kan dus alleen maar met plakplinten er overheen.

Die verzaging op foto 2 is natuurlijk gewoon slordigheid.
Chaos is a ladder.
pi_152359102
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:02 schreef Nightquest777 het volgende:
Nou, ter verdediging van deze ogenschijnlijk nonchalante klusjesman: je mag je hout NOOIT strak tegen de rand aan leggen. Het hout gaat namelijk zoals hierboven aangegeven 'werken', dwz krimpen en uitzetten door temperatuur en luchtvochtigheidsverschillen. Als het dan strak tegen de muur aan ligt dan gaat het bol staan, of je muur/kozijn wordt kapot gedrukt (afhankelijk van hoe dik je planken zijn).

Dit is eerste klas pruts werk, een voeg van 3 mm is meer dan voldoende bij een gewoon woonhuis.
Ik zou hier werkelijk niet voor betalen, hij heeft mooi een dag voor niks gewerkt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:45:55 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_152359340
quote:

Je hebt strak en strak natuurlijk :) Ook bij het kozijn is er wel heel veel ruimte overgelaten, dat had rustig wat minder gekund :)

Daarnaast, als opdrachtgever aangeeft het zo te doen, dan doe je het of zo, of je geeft de opdracht terug.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152359345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:32 schreef densmee het volgende:

[..]

Dit is eerste klas pruts werk, een voeg van 3 mm is meer dan voldoende bij een gewoon woonhuis.
Ik zou hier werkelijk niet voor betalen, hij heeft mooi een dag voor niks gewerkt.
Precies. En als de opdrachtgever aangeeft geen plakplinten te willen gebruiken, dan moet je de kozijnen inzagen. Deze beun heeft zich er makkelijk vanaf gemaakt, en het resultaat is bedroevend. Die rafels aan de randen hadden ook makkelijk voorkomen kunnen worden door een zaagblad te gebruiken met omgekeerde vertanding.
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:49:12 #11
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152359394
3mm is zeker niet genoeg bij een gewoon woonhuis. Dit zal minimaal 5mm of liever 10mm moeten zijn. Bij grote/lange vloeren liever nog meer.

Die meetfout op foto 2 is erg slordig. Voor de rest zie ik niet veel mis. Het laminaat moet kunnen werken dus strak langs de muur is een no go. Het moet te doen zijn om andere plakplinten in een acceptabele kleur te vinden. Of kies anders bredere gewone plinten, desnoods met een kwartrond profiel aan de onderkant ertegen.
De klusjesman had je moeten waarschuwen dat er sowieso ruimte moet zijn om te werken en dat je dus niet onder plinten die over de naad moeten vallen uitkomt. De afwerking is matig maar wat jij vraagt is onverstandig.
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:17:46 #12
401888 Nightquest777
pi_152360059
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Je hebt strak en strak natuurlijk :) Ook bij het kozijn is er wel heel veel ruimte overgelaten, dat had rustig wat minder gekund :)

Daarnaast, als opdrachtgever aangeeft het zo te doen, dan doe je het of zo, of je geeft de opdracht terug.
Ja, op zich mee eens. Het ziet er niet uit, en zeker omdat het kozijn al ingezaagd was kon het allemaal veel strakker. Maar je kan simpelweg niet vragen om het strak tegen de rand aan te leggen want dan krijg je grotere problemen. Om het als klusjesman vervolgens zo achter te laten is wel bedroevend inderdaad. Vraag me af wat zo iemand vraagt per uur, krijg het gevoel dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt gevonden.
Chaos is a ladder.
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:54:44 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_152361021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:17 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ja, op zich mee eens. Het ziet er niet uit, en zeker omdat het kozijn al ingezaagd was kon het allemaal veel strakker. Maar je kan simpelweg niet vragen om het strak tegen de rand aan te leggen want dan krijg je grotere problemen. Om het als klusjesman vervolgens zo achter te laten is wel bedroevend inderdaad. Vraag me af wat zo iemand vraagt per uur, krijg het gevoel dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt gevonden.
Dan had de klusjesman dat aan moeten geven en samen met opdrachtgeefster een oplossing moeten zoeken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:56:00 #14
422610 Barrah
pi_152361054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:17 schreef Nightquest777 het volgende:
Vraag me af wat zo iemand vraagt per uur, krijg het gevoel dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt gevonden.
Uurprijs mag geen excuus zijn. Met slechte afwerking ben je wel sneller klaar. Zal wel een 'special prize' zijn geweest.
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:03:46 #15
401888 Nightquest777
pi_152361281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:56 schreef Barrah het volgende:

[..]

Uurprijs mag geen excuus zijn. Met slechte afwerking ben je wel sneller klaar. Zal wel een 'special prize' zijn geweest.
Nee is geen excuus, maar daar kan je je verwachtingen dan op afstemmen.
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan had de klusjesman dat aan moeten geven en samen met opdrachtgeefster een oplossing moeten zoeken :)
Klopt, maar feitelijk is er geen oplossing behalve deze 'oplossing'. Je hebt, zeker bij een lange kamer, gewoon een centimeter ruimte nodig. Als TS vervolgens zelf niet aanwezig is dan begrijp ik ergens wel dat het zo gelopen is. En als er toch plakplintjes overheen moeten dan maakt het ook niet uit of het gekarteld is of wat dan ook.
Chaos is a ladder.
pi_152362554
quote:

Wat een onzin. Natuurlijk kun je vloeren leggen zonder plakplinten! Een staande plint van 12mm is meestal genoeg, en bij heel grote kamers of slordige leggers heb je soms 15mm nodig. Bij kozijnen kun je eenvoudig 15mm uit het kozijn zagen, zodat je altijd genoeg werkingsruimte hebt.

Je hebt altijd plinten nodig. Maar je hebt nooit lelijke plakplinten nodig. Een goede kozijnaansluiting ziet er zo uit:

en nooit zo:

donderdag 7 mei 2015 @ 11:55:05 #17
401888 Nightquest777
pi_152362774
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:48 schreef Pfooh het volgende:

[..]

Wat een onzin. Natuurlijk kun je vloeren leggen zonder plakplinten! Een staande plint van 12mm is meestal genoeg, en bij heel grote kamers of slordige leggers heb je soms 15mm nodig. Bij kozijnen kun je eenvoudig 15mm uit het kozijn zagen, zodat je altijd genoeg werkingsruimte hebt.

Je hebt altijd plinten nodig. Maar je hebt nooit lelijke plakplinten nodig. Een goede kozijnaansluiting ziet er zo uit:

en nooit zo:

Je hebt helemaal gelijk, had even wat verkeerd gelezen. Als aangegeven is dat er muurplinten geplaatst worden, dan is bij het kozijn nu natuurlijk helemaal verkeerd gedaan. Wel vreemd dat het zo gemaakt is dan, zeker gezien het feit dat er al in het kozijn ingezaagd is.
Chaos is a ladder.
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:58:58 #18
422610 Barrah
pi_152365039
quote:

[..]

en nooit zo:

Ik ben het volledig met je eens dat jouw 'goede kozijnaansluiting' volgens het boekje de ideale oplossing is. Wel opletten dat je ook in de deuropening zelf ruimte onder het kozijn maakt, niet alleen aan de voorkant.

In de praktijk kan de 'nooit zo'-oplossing toch acceptabel zijn. Bijvoorbeeld wanneer zagen in de kozijnen (of neuten indien aanwezig) niet mogelijk of niet gewenst is. We kunnen hier een hele discussie over voeren, maar volgens mij gaat dit topic hier niet over.

Op zich was het wel mogelijk om de vloer onder het kozijn door te leggen, mits er maar voldoende spelingsruimte zou blijven tussen de vloer en de muur cq. kozijn. Waar het bij TS in mijn beleving fout is gegaan is bij de afspraken over de afwerking. Kennelijk is degene die dit heeft uitgevoerd er vanuit gegaan dat er toch wel plakplinten zouden komen, ook al was de originele kleur niet meer leverbaar. Als het hem duidelijk was geweest dat de vloer strak om/onder het kozijn moest dan had hij het zeker niet zo achtergelaten. De wat ongelukkige verbinding door TS 'plakplintjes niet meer leverbaar, dus ik wil het strak langs het kozijn' heeft hier wellicht aan bijgedragen.

Misschien dat TS in dezen nog duidelijkheid kan geven:
- Je hebt het erover dat er nog plinten komen. Was het sowieso de bedoeling dat er speelruimte rond de vloer zou komen en deze met die plinten zou worden afgedekt? Dan kan het hele verhaal 'wat je wilde kan helemaal niet' van tafel namelijk.
- Moesten de kozijnen aangepast worden om de nieuwe vloer er onder te laten passen? M.a.w. was er een excuus voor degene die het gelegd heeft om dit alsnog zo te doen? (bijvoorbeeld: niets over afgesproken, niet het juiste gereedschap)
- Heb je de uitvoerder gevraagd wat hij er zelf van vond? En wat zijn plan zou zijn om het netjes af te kunnen maken? (nog even in het midden gelaten of dit jouw of zijn verantwoordelijkheid is)
pi_152368497
Soms is 'de beste oplossing' inderdaad niet meteen de mooiste, omdat geld, tijd en andere zaken ook meespelen.

Maar de uitspraken van TS waren voor mij wel duidelijk:
- Er komen nog muurplinten
- De kozijnen waren al ingekort en er had al eerder laminaat onder gelegen.

Dan denk ik: vloer onder de kozijnen, neuten en plinten. En dat kost meer, en dat moet je aangeven als klusjesman. Maar niet gewoon eromheen werken en ervan uitgaan dat er wel plakplintjes komen. Dan ben je geen klusjesman, maar een prutser.

De vraag is inderdaad: Wat is er aan de beste man uitgelegd?
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 20:12:16 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152380036
quote:

[..]

Is daar de onderste rand van het kozijn afgezaagd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 20:37:30 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152380978
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:56 schreef Barrah het volgende:

[..]

If you pay peanuts, you get monkeys :@
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:38:14 #22
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_152381001
Omg wat een prutswerk. Niet voor betalen.
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:41:17 #23
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152381100
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:38 schreef 10minuteman het volgende:
Omg wat een prutswerk. Niet voor betalen.
Zolang we niet weten wat er door de TS precies is afgesproken, kan je niet zulke uitspraken doen.
Share your talent, move the world.
pi_152382948
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:41 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Zolang we niet weten wat er door de TS precies is afgesproken, kan je niet zulke uitspraken doen.
en oud laminaat hergebruiken en slechts 1 plankje over.
Wellicht heeft hij moeten puzzelen met laminaat dat al beneden voor kozijn was bewerkt.

Het ziet er idd niet uit maar ikea heb je voor 6 euro een leuk laminaatje:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00284904/

en dan op zaterdag vrienden uitnodigen voor pizza en bier als de vloer erin ligt :+
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:44:40 #25
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152386833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:27 schreef hans1985 het volgende:

[..]

en oud laminaat hergebruiken en slechts 1 plankje over.
Wellicht heeft hij moeten puzzelen met laminaat dat al beneden voor kozijn was bewerkt.

Het ziet er idd niet uit maar ikea heb je voor 6 euro een leuk laminaatje:

en dan op zaterdag vrienden uitnodigen voor pizza en bier als de vloer erin ligt :+
Dat dus. Gezien de kosten van een Ikea vloertje hoef je het niet te laten.
pi_152393761
Je verlies nemen en er voor gaan. Je blijft je altijd ergeren aan hoe het nu ligt.Het leven is vallen en opstaan en in materialistische zin is het te verhelpen. *O*

Doe mij even een DMtje als je in de buurt woont overweeg ik je te laten zien hoe mooi het kan. :Y
Jeroentje.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 08:20:37 #27
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_152394488
Is het een klassiek huis? Je zou oude traditionele belijsting kunnen kopen die je vaak in oude victoriaanse huizen zag.
pi_152396769
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:12 schreef derLudolf het volgende:
Is daar de onderste rand van het kozijn afgezaagd?
Ja, aan de kozijnkant zaag je ze in. Aan de voorkant kijk je tegen een plintneut aan, die wordt (samen met de staande plinten) altijd pas geplaatst als de vloer al ligt. Het eventuele 'lelijke randje' als je er een millimeter naast zit (rood in onderstaande foto) is dus klein, omdat de neut altijd strak aansluit:

vrijdag 8 mei 2015 @ 12:41:05 #29
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_152400101
Wat een mongool. :o
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:52:07 #30
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152409604
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:41 schreef betyar het volgende:
Wat een mongool. :o
Dat krijg je, als je goedkoop volk van werkspot plukt.... Daarnaast is het jammer dat de ts niet meer reageert. Nou zullen we nooit weten hij zij de opdracht exact omschreven heeft..
  vrijdag 8 mei 2015 @ 19:21:03 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_152410565
Hehe, wie weet was de ts wel eigenlijk de klusjesman :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:43:52 #32
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_152413520
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:52 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Dat krijg je, als je goedkoop volk van werkspot plukt.... Daarnaast is het jammer dat de ts niet meer reageert. Nou zullen we nooit weten hij zij de opdracht exact omschreven heeft..
:{w Ik sta ook op Werkspot.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:50:50 #33
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152413751
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 19:21 schreef Troel het volgende:
Hehe, wie weet was de ts wel eigenlijk de klusjesman :P
Dan weet ie nu wel hoe het merendeel hier over zijn werk denkt...
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:57:14 #34
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152413998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:43 schreef betyar het volgende:

[..]

:{w Ik sta ook op Werkspot.
Ik heb een aantal van je werken gezien, en dat zag er zeer goed uit. Een imago wat werkspot nou eenmaal niet heeft. In mijn optiek is het een verzamelplaats van goedkoop volk, al dan niet van Poolse komaf. Ik zou er geen klus op durven zetten. Ik kom liever ik via via aan een goede vakman.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:15:15 #35
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_152414586
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:57 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik heb een aantal van je werken gezien, en dat zag er zeer goed uit. Een imago wat werkspot nou eenmaal niet heeft. In mijn optiek is het een verzamelplaats van goedkoop volk, al dan niet van Poolse komaf. Ik zou er geen klus op durven zetten. Ik kom liever ik via via aan een goede vakman.
Ik ben dan ook niet de goedkoopste. ;)
pi_152415693
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:15 schreef betyar het volgende:

[..]

Werkspot is beetje als marktplaats. Mensen die voor dubbeltje op eerste rang willen zitten en teveel prutsers.

Zit nu paar jaar in bouw wereldje en alles gaat via via. Heb 3 loyale mensen die voor mij werken en die dragen alleen mensen aan waarvan ze weten dat ze goed werk leveren.

Mijn timmerman is Pietje precies. Word er soms gek van maar werk is subliem.
pi_152415710
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:15 schreef betyar het volgende:

[..]

En goedkoop is vaak duurkoop. Er staan natuurlijk ook vakmannen op dat soort sites (zoals jij), het is alleen lastig om die te vinden tussen alle beunen ;)
pi_152415812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:48 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

En goedkoop is vaak duurkoop. Er staan natuurlijk ook vakmannen op dat soort sites (zoals jij), het is alleen lastig om die te vinden tussen alle beunen ;)
Maar wel leedvermaak als iets faliekant verneukt word.

Heb voor Fun wel eens opdracht voor elektra erop gezet. Ik kan zelf via vredenburg elektra spul goedkoop krijgen. Had kosten geraamd op alleen materiaal 3 a 4 k. Zijn er lui die reageren dat ze voor kleine 2K kunnen. 😝
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:58:09 #39
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152416055
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:51 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Maar wel leedvermaak als iets faliekant verneukt word.

Heb voor Fun wel eens opdracht voor elektra erop gezet. Ik kan zelf via vredenburg elektra spul goedkoop krijgen. Had kosten geraamd op alleen materiaal 3 a 4 k. Zijn er lui die reageren dat ze voor kleine 2K kunnen. 😝
Had je moeten laten leveren.. Komen ze jankend bij je dat ze geld tekort komen
pi_152416708
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:58 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Had je moeten laten leveren.. Komen ze jankend bij je dat ze geld tekort komen
Wil het goed hebben. Voor mijn huurder. Voor mijzelf en verzekering. Leg nu zelf ook elektra cv en water aan maar mijn broertje, gediplomeerd controleert alles.
pi_152557824
Bedankt voor al jullie reacties en tips!

We zijn een paar daagjes weggeweest om even rustig na te denken over hoe we dit nu gaan oplossen. We gaan het volgende doen:

Bij een bouwmarkt heb ik plakplinten gekocht die er enigszins op lijken. We gaan deze in alle drie de kamers rondom plakken, ook langs de muren. Langs de muren komen bovenop de plakplinten muurplinten. Dit doen we omdat een muurplint alleen te smal is voor de grote ruimtes tussen het laminaat en de muur. We vinden muurplinten ook erg mooi, vandaar dat we het nu allebei doen.

Om nog even antwoord te geven op jullie vragen:
quote:
- Je hebt het erover dat er nog plinten komen. Was het sowieso de bedoeling dat er speelruimte rond de vloer zou komen en deze met die plinten zou worden afgedekt? Dan kan het hele verhaal 'wat je wilde kan helemaal niet' van tafel namelijk.
Ja rondom de vloer wel. Ik heb hem zelfs de witte muurplinten gegeven en hem laten zien hoe ik het wilde hebben. Hij moest van mij de muurplint als uitgangspunt gebruiken.

quote:
- Moesten de kozijnen aangepast worden om de nieuwe vloer er onder te laten passen? M.a.w. was er een excuus voor degene die het gelegd heeft om dit alsnog zo te doen? (bijvoorbeeld: niets over afgesproken, niet het juiste gereedschap)
Nee de kozijnen waren al afgezaagd voor het laminaat omdat er altijd al laminaat lag. Ik heb hem erop gewezen.

quote:
- Heb je de uitvoerder gevraagd wat hij er zelf van vond? En wat zijn plan zou zijn om het netjes af te kunnen maken? (nog even in het midden gelaten of dit jouw of zijn verantwoordelijkheid is)
Dat is een beetje misgegaan. Hij is om half 8 begonnen en wilde uiterlijk half 11 klaar zijn. Het is gewoon iemand die snel wilt werken en meerdere klussen op één dag wilde doen. Ik heb hem 's middags aan de telefoon gehad en toen was hij behoorlijk geïrriteerd omdat hij ook ondervloer moest leggen maar dit was volgens hem niet de afspraak (dit was echter wel het geval, dit stond zwart op wit in de mail). Ook had ik hem gemaild dat het een tweedehands vloer is met ook veel korte stukken dat het dus behoorlijk wat puzzelwerk zou zijn, hij deed alsof hij het voor het eerst hoorde.

Mijn vriend heeft de betaling afgehandeld. Hij is minder kritisch en heeft ook niet echt oog voor dit soort dingen. Ook een wijze les voor mij dat ik hier voortaan zelf bovenop moet zitten. Heb de beunhaas niet meer gesproken. Eerlijk gezegd was ik een beetje klaar ermee.

Ik hoop dat mijn oplossing er een beetje uitziet. Ik zal binnenkort even het eindresultaat posten.
pi_152565540
Kitten een optie? Is er tegenwoordig is zo veel kleuren.
Heb het zelf ook gedaan op plekken waar mijn hoge plinten niet konden komen en plakplinten afschuwelijk zijn.
I am a Koala who Stretches :P
pi_152584740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:50 schreef StretchingKoala het volgende:
Kitten een optie? Is er tegenwoordig is zo veel kleuren.
Heb het zelf ook gedaan op plekken waar mijn hoge plinten niet konden komen en plakplinten afschuwelijk zijn.
Dat gaat niet mooi worden in dit geval, aangezien het laminaat op de randen gerafeld is, de voeg te groot en niet netjes gezaagd.
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:05:06 #44
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_152589553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:32 schreef densmee het volgende:
Als freelancer krijg ik altijd de kriebels van dit soort reacties.

Dus omdat hij een kwartiertje slordig heeft gewerkt, hou jij 8 uur loon in?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_152589680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:05 schreef Hallmark het volgende:

[..]

hangt er vanaf of je per uur of per opdracht betaalt. Opdracht heeft hij duidelijk niet goed volbracht
  donderdag 14 mei 2015 @ 15:03:48 #46
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_152592620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:10 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

hangt er vanaf of je per uur of per opdracht betaalt. Opdracht heeft hij duidelijk niet goed volbracht
:D dus dan is de opdracht "niks waard"?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_152593570
quote:

[..]

mwah, ligt eraan welke prijs was afgesproken.
Maar als timmerman zou die zich moeten schamen voor zijn werk.
  donderdag 14 mei 2015 @ 17:50:52 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_152596518
quote:

[..]

Ligt aan de algemene voorwaarden natuurlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:11:58 #49
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152600547
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 17:50 schreef Troel het volgende:

[..]

Ligt aan de algemene voorwaarden natuurlijk :)
Dan nog, loon inhouden doe je pas als normale communicatie niet meer mogelijk is.
pi_152600809
quote:

[..]

Absoluut. Het gaat om het eindresultaat. Als iemand niet luistert en lelijk werk aflevert, krijgt hij niet betaald. TS moet allerlei kosten maken om het werk van die prutser te herstellen.

Als zzp'er vind ik het overigens onbegrijpelijk dat iemand een klus niet naar behoren afmaakt, niet tegen commentaar kan en ook nog betaald wil krijgen. Ik zou het niet eens durven. Liever een dag niet betaald dan een slechte naam.
Spoilers!
pi_152601140
Hij zou geen cent krijgen, totdat een en anders is uitgevoerd volgens afspraak.
Tenzij anders is overeengekomen.

Sommigen durven ook nog vooruitbetaling te vragen, dit doe ik nooit. Juist om deze rede.
Ik betaal achteraf, op rekening en anders ga ik naar een ander.
pi_152614962
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

:D dus dan is de opdracht "niks waard"?
nee, de opdracht is nog niet voltooid. Dat de rest er wel goed ligt is hartstikke mooi, hoeft die beunhaas daar geen aandacht meer aan te besteden.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:27:20 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_152616615
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:11 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Dan nog, loon inhouden doe je pas als normale communicatie niet meer mogelijk is.
Als de opdracht niet afgerond is en er afgesproken is te betalen na afronding van de opdracht, dan sta je volledig in je recht NOG niet te betalen natuurlijk ;)

Maar dan moet je inderdaad wel de discussie aangaan en de persoon ook de kans geven het op te lossen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:00:37 #54
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152620561
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Als de opdracht niet afgerond is en er afgesproken is te betalen na afronding van de opdracht, dan sta je volledig in je recht NOG niet te betalen natuurlijk ;)

Maar dan moet je inderdaad wel de discussie aangaan en de persoon ook de kans geven het op te lossen.
Dan denken we daar gelijk over. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')