Juventusquote:• Madrid have won their last six home games, scoring 21 goals in the process and conceding twice.*
• Madrid have scored at least once in each of their last 51 home games, since a 1-0 defeat by Club Atlético de Madrid on 28 September 2013.*
• The Merengues have not failed to score at the Bernabéu in 23 UEFA Champions League outings, since a 2-0 defeat by FC Barcelona at the semi-final stage on 27 April 2011.*
• Ronaldo has scored six times in his last six UEFA Champions League games against Italian sides and his tally of nine semi-final goals in the competition is unsurpassed.
• Ancelotti's men have recorded eight wins in their last ten matches. They were nine games unbeaten before their 2-1 defeat in Turin.
• Ronaldo has struck 42 Liga goals this season, two more than Lionel Messi in the race to finish top scorer and eight shy of the Argentina forward's record set in 2011/12. Madrid remain two points behind Barcelona in the title race.*
• Luka Modrić has not featured since spraining the medial collateral ligament in his right knee against Málaga CF on 18 April. Benzema has missed the last six games with a knee problem.*
De eerste wedstrijd zit er op. Juventus heeft thuis, in de ogen van de kenners, verrast. Ze verschalkten de Madrilenen uit Bernabeu met 2-1. Vrij vroeg scoorde Alvaro Morata tegen zijn oude maatjes 1-0. Juventus was op stoom, maar dan was daar toch Ronaldo die 1-1 maakte. In de tweede helft verijdelde Juve een corner. Het duo Morata-Tevez stormde op het doel van Iker af. Morata werd onderuitgehaald maar Tevez ging verder: penalty. 2-1.quote:• Juventus have won the first leg of a UEFA competition tie 2-1 on four occasions – and progressed each time.
• Juventus clinched a fourth successive Italian title with four games to spare on 2 May.
• The Bianconeri have a better defensive record away than at home this season, conceding just 12 goals in 24 matches on their travels.*
• Tévez has scored seven UEFA Champions League goals this season, one more than in his five previous campaigns combined. His goal on matchday one was his first in the competition since April 2009 and 1,003 minutes of play.
• Tévez has scored 20 Serie A goals this season and is three goals shy of his career-best total for a league campaign, set in 2009/10 while at Manchester City FC.*
• Cáceres (out since 5 March, ankle) and Pogba (18 March, thigh) have been sidelined.*
Verrast in de ogen van de kenners? Sinds wanneer zijn FOKkers en leden van andere forums kenners?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:59 schreef Ajacied422 het volgende:
De eerste wedstrijd zit er op. Juventus heeft thuis, in de ogen van de kenners, verrast. Ze verschalkten de Madrilenen uit Bernabeu met 2-1.
Haha, waaromquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Zou balen zijn, saaie wedstrijden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:11 schreef TLC het volgende:
Het zou toch wat zijn als we 2 keer achter elkaar een volledig Spaanse CL finale krijgen.
Nee liever niet # pray for Juvequote:Op donderdag 7 mei 2015 18:11 schreef TLC het volgende:
Het zou toch wat zijn als we 2 keer achter elkaar een volledig Spaanse CL finale krijgen.
Het loopt van spanning al dun langs mijn benen... en het duurt nog een dag of 5.quote:
Het verschil tussen de top en subtop wordt steeds groter en dan krijg je zo'n Champions Leaguequote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alsnog kansloos natuurlijk maar wel leuk voor Juve dat de spanning er nog in zit.
Overigens wel een pauperjaar qua CL. Weer Barca Real en alleen omdat Bayern moet spelen zonder Robben en Ribery en Real tegen Juve moet.
Hoezo kansloos -.-quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alsnog kansloos natuurlijk maar wel leuk voor Juve dat de spanning er nog in zit.
Overigens wel een pauperjaar qua CL. Weer Barca Real en alleen omdat Bayern moet spelen zonder Robben en Ribery en Real tegen Juve moet.
Ik verwacht niet dat Juve heel erg op de counter gaat spelen hoor.quote:Op zondag 10 mei 2015 01:53 schreef Rickertman96 het volgende:
Geen Kroos, Juve op de counter en Pogba erbij: Real 1-1 Juve
Als Juve doorgaat dan ben ik natuurlijk 100% voor Juve in de finale.quote:Op zondag 10 mei 2015 14:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoezo kansloos -.-
Barca-Real wordt geen bal aan. Sowieso teveel clasico's idd en vaak valt het spel zeer tegen.
Wie zit er te wachten op een Barca-Real....
En idd als Bayern gewoon compleet was waren ze gewoon doorgegaan.
Ik weet het al. Mocht je het willen weten DMquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Over ongeveer 24 uur weten we wie de tweede finalist wordt.
Ik vind het ook helemaal niets dat Barcelona door is, bah wat een onsympathieke club is dat zeg.quote:Op maandag 11 mei 2015 07:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als Juve doorgaat dan ben ik natuurlijk 100% voor Juve in de finale.Als ik nu zou weten dat Juve in de finale Barcelona aankan, dan was ik bij Real-Juve ook wel voor Juve maar ik zie 't eerlijk gezegd niet gebeuren. Al met al is vooral de treurige vorm van Bayern Munchen een dikke smet op de CL dit jaar. Stel Barcelona was tot hier gekomen en moet daarna verder spelen zonder Neymar en Messi, dan krijg je nog gewoon spijt als je een kaartje voor de finale hebt gekocht voor een paar honderd euro.
Ik had gelijk met Dybalaquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niets dat Barcelona door is, bah wat een onsympathieke club is dat zeg.
Ik weet niet wat ik er van moet denken, ene kant vind ik Real een sterkere ploeg dan Barca. Alleen denk ik t.o.v. Juve dat beide gewoon beter zijn maar het spel van Real beter ligt. Dat we meer moeite hebben met Barca.
Aan de andere kant heeft Barca alleen een top aanval, terwijl Juventus gewoon een ongelofelijk sterke verdediging heeft staan. Als ze de aanval van Barca kunnen neutraliseren dan liggen er zat opties voor Juve. Aangezien Barca verdedigend niet bepaald de beste is. Alleen tja neutraliseer dat maar eens, en ben bang dat Juve iets te veel achterover gaat leunen en dat kan eigenlijk niet goed aflopen.
Dit zijn fantastische scenario´s en juich ze beiden toequote:Op woensdag 13 mei 2015 10:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben stiekem ook wel een beetje voor Juve. Gewoon omdat het een keer wat anders is. Daarbij is het nog extra irritant als het dan weer een Spaanse finale is als Real doorgaat en dat Barcelona dan weer wint omdat ze beter toneel spelen van deze twee theaterteams. Laat ik het zo zeggen, ik hoop op de volgende twee scenario's:
A. Juve door. Juve wint in een beladen duel met 1-0 van Barcelona met een doelpunt ergens laat in de tweede helft. Daarna nog een tijd billenknijpen en dan op 't randje winnen. Messi bal op de paal in de 90e minuut.
B. Real door. Enorm gevecht met vijf rode kaarten en een dozijn gele. Meerdere opstootjes en zelfs een gevecht tussen de bankzitters. Dikke rookbommen op en rond het veld, supporters die het veld oprennen. Complete anarchie. En dan een penalty voor Barca in de 90e minuut na een verdedigende actie van Ronaldo. Messi neemt de penalty maar schiet hem tegen Casillas die de bal gelijk naar voren peert waarna uit de counter Ronaldo scoort en dan het hele veld weer terugrent om a la van Nistelrooy voor het gezicht van Messi te gaan juichen. Messi schopt Ronaldo in z'n ballen en krijgt daarop een rode kaart. Ronaldo loopt de rest van de ceremonie half voorover gebogen rond alsof de winnaarsmedaille twintig kilo weegt.
Ik vind B een onrealistisch scenario.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben stiekem ook wel een beetje voor Juve. Gewoon omdat het een keer wat anders is. Daarbij is het nog extra irritant als het dan weer een Spaanse finale is als Real doorgaat en dat Barcelona dan weer wint omdat ze beter toneel spelen van deze twee theaterteams. Laat ik het zo zeggen, ik hoop op de volgende twee scenario's:
A. Juve door. Juve wint in een beladen duel met 1-0 van Barcelona met een doelpunt ergens laat in de tweede helft. Daarna nog een tijd billenknijpen en dan op 't randje winnen. Messi bal op de paal in de 90e minuut.
B. Real door. Enorm gevecht met vijf rode kaarten en een dozijn gele. Meerdere opstootjes en zelfs een gevecht tussen de bankzitters. Dikke rookbommen op en rond het veld, supporters die het veld oprennen. Complete anarchie. En dan een penalty voor Barca in de 90e minuut na een verdedigende actie van Ronaldo. Messi neemt de penalty maar schiet hem tegen Casillas die de bal gelijk naar voren peert waarna uit de counter Ronaldo scoort en dan het hele veld weer terugrent om a la van Nistelrooy voor het gezicht van Messi te gaan juichen. Messi schopt Ronaldo in z'n ballen en krijgt daarop een rode kaart. Ronaldo loopt de rest van de ceremonie half voorover gebogen rond alsof de winnaarsmedaille twintig kilo weegt.
En een Messi die constant kaarten aan zijn tegenstanders probeert aan te smeren.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:28 schreef Saekerhett het volgende:
Ik gok trouwens sowieso dat Neymar minimaal vijf keer op de grond valt met een schreeuw alsof het lijkt dat zijn onderbeen drie meter verderop ligt.
Scenario A is leuker, scenario B is ook beter dan dat Barca zou winnen. Ik zou echter liever Ronaldo Messi in elkaar zien trappen dan dat Messi aan Ronaldo een schop geeft.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:13 schreef Rabieluh het volgende:
Dit zijn fantastische scenario´s en juich ze beiden toe.
Zegt niet veel, zeker niet omdat Real maar 1x hoeft te scoren.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:24 schreef hafcfan het volgende:
Juventus is in de Champions League al acht duels op rij zonder verlies (W6, G2) en stonden in die reeks slechts vier treffers toe: tegen Olympiakos Piraeus (3-2 zege), Borussia Dortmund (2-1) en Real Madrid (2-1).
quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En een Messi die constant kaarten aan zijn tegenstanders probeert aan te smeren.
En Suarez die overal loopt te janken.
Die ventjes zijn het ook niet gewend tegen zulke sterke verdedigers te spelen als die van Juve.
[..]
Scenario A is leuker, scenario B is ook beter dan dat Barca zou winnen. Ik zou echter liever Ronaldo Messi in elkaar zien trappen dan dat Messi aan Ronaldo een schop geeft.
We gaan gezellig verlengenquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:24 schreef hafcfan het volgende:
Juventus is in de Champions League al acht duels op rij zonder verlies (W6, G2) en stonden in die reeks slechts vier treffers toe: tegen Olympiakos Piraeus (3-2 zege), Borussia Dortmund (2-1) en Real Madrid (2-1).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |