http://www.missethoreca.n(...)-nederland-101199072quote:Fastfoodketen McDonald’s ziet Nederland als groeimarkt waar nog flink wat nieuwe restaurants geopend kunnen worden. De keten voert een nieuwe strategie om de verkoop aan te jagen.
Volgens McDonald’s behoort Nederland, samen met China, Polen en Rusland, tot de groeiparels die nu goed zijn voor tien procent van de wereldwijde omzet, zo melden diverse media. McDonald’s heeft nu 240 vestigingen in Nederland en verwacht dit aantal de komende jaren flink uit te breiden.
Organisatie onder handen
Om de verkopen in zijn restaurants te stimuleren, gaat hamburgerketen McDonalds de eigen organisatie flink onder handen nemen met de opsplitsing in vier onderdelen. McDonalds dat in het afgelopen kwartaal tegenvallende omzetcijfers publiceerde, krijgt aparte divisies voor onder meer Amerika, de internationale markten en markten met een hoge groeipotentie, maakte CEO Steve Easterbrook bekend.
Hogere kwaliteit
Het Amerikaanse bedrijf wil met de reorganisatie consumenten terugwinnen die zich meer richten op voedselproducten met hogere kwaliteit en het gevecht aangaan met de traditionele ketens, zoals Burger King en Wendy’s.
Eerder kondigde McDonalds aan in Nederlandse filialen een proef te beginnen waarbij klanten bij het bestellen van hun maaltijd kunnen aangeven waar in het restaurant ze gaan zitten.
Wat heeft McDonalds met Michelin te maken?quote:
Het zou kunnen maar het lijkt me wel een dure risicovolle investering.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal ze vooral te doen zijn om het wegdrukken van concurrentie, denk je niet? Omzet afpakken van de lokale patatje van Adje en eventueel concurrenten als BK en KFC. Gekochte omzet noemen we dat.
In het gemiddelde eetcafe zijn de burgers doorgaans een stuk beter te pruimen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
Vieze troep.
Volgens mij heb ik het recept om een veel betere burger te maken.
En dan heb ik nog een betere hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In het gemiddelde eetcafe zijn de burgers doorgaans een stuk beter te pruimen.
Het hangt er denk ik een vanaf welke groeistrategie ze gaan kiezen. Zit dat in de stadscentra, waar ze nu al ruim vertegenwoordigd zijn, dan denk ik dat er weinig winst te behalen is. Gaan ze naar de kleinere kernen, dan denk ik ook niet dat ze de lokale Adje eruit kunnen concurreren. Maar op trafficlocaties zoals woonboulevards of Oulets, op bedrijventerreinen, bij transferia en dat soort dingen is wellicht nog best wel winst te halen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou kunnen maar het lijkt me wel een dure risicovolle investering.
Ik hoop dan dat het een flop wordt want de patat van Ad is natuurlijk superieur aan die McDonalds meuk die voor friet moet doorgaan.
Alsjeblieft zeg hoe ver wil je die verstikkende maakbaarheidsdeken over ons land heen trekken?quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vroeger had je vaak het verbod om het schoolplein te verlaten voor leerlingen, in ieder geval onder klas 4 of zo. Voer dat terug in en het probleem is opgelost.
Bedrijventerreinen zou inderdaad nog wel een goede zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hangt er denk ik een vanaf welke groeistrategie ze gaan kiezen. Zit dat in de stadscentra, waar ze nu al ruim vertegenwoordigd zijn, dan denk ik dat er weinig winst te behalen is. Gaan ze naar de kleinere kernen, dan denk ik ook niet dat ze de lokale Adje eruit kunnen concurreren. Maar op trafficlocaties zoals woonboulevards of Oulets, op bedrijventerreinen, bij transferia en dat soort dingen is wellicht nog best wel winst te halen.
Ieder bedrijventerrein aan de snelweg heeft al een mac hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bedrijventerreinen zou inderdaad nog wel een goede zijn.
Zolang sporters ook opdraaien voor de gevolgen van blessures is het inderdaad primaquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal prima, zolang jij ook opdraait voor de gevolgen van 'goedkoop zuipen en roken'.
Behandeling tegen longkanker of levertransplantatie (omdat levercirrose) - om maar wat te noemen - zelf betalen, dus. Goed idee.
Ik ken nog wel een paar grote bedrijventerreinen hier waar ze er geen hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Ieder bedrijventerrein aan de snelweg heeft al een mac hoor.
En als je even zoekt zit er vaak ook een broodjes tent die voor de helft een lekkerder broodje maakt.
Ik heb wel eens een artikeltje gelezen waarin werd beweerd dat volgens een of andere berekening de sportblessures minder kosten dan dat het oplevert. Sporters zouden een hogere productiviteit hebben en minder vaak ziek zijn en zo.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zolang sporters ook opdraaien voor de gevolgen van blessures is het inderdaad prima
De laatste keer dat ik werd meegesleurd naar een dergelijke tent (Kentucky Chicken of zo) heb ik niets besteld. Over mijn lijk dat ik in zo'n tent wat eet, dan eet ik wel een boterham die ik meeneem of zo.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken nog wel een paar grote bedrijventerreinen hier waar ze er geen hebben.
Maar ik eet hooguit eens per jaar bij de Mac als ik wordt meegesleurd door anderen. Ik heb ook liever een lekker broodje in plaats van dat smakeloze spul.
Het is wel aan linkse moraalridders om ervoor te zorgen dat iedereen de mogelijkheid heeft om voor het gezonde voedsel te kiezen, dus dat iedereen dat kan betalen. Aangezien jij reageert op een reactie waarin wordt uitgelegd dat vers eten in de USA best wel duur is...quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:38 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het blijft een eigen keuze, ze kunnen gewoon kiezen om gezonder te gaan eten. Dat hoef jij (of een andere linkse moraalridder) niet voor ze te doen.
Wij mochten tot en met de derde klas ook niet het schoolterrein af onder schooltijd. Deden we vaak wel en dan gingen we toevallig naar de Mac.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg hoe ver wil je die verstikkende maakbaarheidsdeken over ons land heen trekken?
Gaan we leerlingen dan ook verbieden alleen naar huis te fietsen? Ze zouden immers wel eens bij de MacDonalds kunnen gaan zitten of sigaretten gaan roken.
Ik heb mezelf moeten leren koken, dat gaat prima hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:04 schreef KingRadler het volgende:
veel paupers in Nederland hebben niet geleerd om (gezond) te koken.
wil je kinderen gezond laten eten, leer ze het dan hoe je gezond kookt.
Dan kan je beter kiezen voor een maaltijd met enkel groenten en vruchten. Dat zullen ze eerder tekort komen. Ik vind echter dat je zulke opbrengsten moet gebruiken voor alle mensen en generaties, niet enkel voor kinderen.quote:ben gewoon voorstander voor een vetbelasting.
dat geld gebruiken om kinderen te laten sporten en een school ontbijt invoeren bij kinderen.
Daar is het Heilige Dogma van de Neoliberale Kerk weer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een artikeltje gelezen waarin werd beweerd dat volgens een of andere berekening de sportblessures minder kosten dan dat het oplevert. Sporters zouden een hogere productiviteit hebben en minder vaak ziek zijn en zo.
Het is niet mijn kerk.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar is het Heilige Dogma van de Neoliberale Kerk weer.
Vind jij...quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet mijn kerk.
Mij gaat het er enkel om dat er geen reden is om te zeuren over het sporten. It sure like hell is beter dan het hebben van een sedimentaire levensstijl.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |