abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:07:40 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152358699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:05 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat ze tegen de stortregen een beschut plaatsje zochten. Eigenlijk zou iedereen met een auto voorbijgangers moeten aanbieden te schuilen in hun auto tijdens zulk zwaar onweer.
Ja, midden in een park...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:11:41 #127
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_152358771
Kan iemand me de namen geven van de slachtoffers?
pi_152358813
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je leest eens wat er aan de hand was voor je met de standaard "bij onweer niet onder een boom" blaat komt.

Het was in het park, er staan daar meer bomen, ze schuilden voor de hagel, die bliksem kwam vanuit het niets.
Als je niet weet dat het onweert is het ook niet logisch voorzorgsmaatregelen te nemen die bij onweer horen.

Maar ik neem aan dat jij vanaf nu bij iedere fikse regen- of hagelbui gehurkt op ruime afstand van bomen gaat zitten, er zou immers ook nog onweer bij kunnen komen.
ze zaten onder een boom. Ik denk dat ze dachten dat het juist wel veilig was
pi_152358846
zou mij ook kunnen overkomen hoor. Snel schuilen onder een boom. Omdat ik soms niet nadenk bij wat ik doe. Maar ze wisten toch wel dat het onweerde neem ik aan of hadden ze zo'n pech en was dit de 1e klap?
pi_152358847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:11 schreef hel_en_omstreken het volgende:
Kan iemand me de namen geven van de slachtoffers?
Ik ben ook benieuwd :@, ook omdat ik opgegroeid ben in Amersfoort.
Somebody that I used to know
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:16:14 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152358857
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:13 schreef Ballet9 het volgende:

[..]

ze zaten onder een boom. Ik denk dat ze dachten dat het juist wel veilig was
Ze zaten onder een boom om te schuilen voor de regen/hagel.
Er was helemaal nog geen sprake van onweer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152358885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze zaten onder een boom om te schuilen voor de regen/hagel.
Er was helemaal nog geen sprake van onweer.
hoe weet jij dat? :P
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:18:19 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152358908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:15 schreef Ballet9 het volgende:
zou mij ook kunnen overkomen hoor. Snel schuilen onder een boom. Omdat ik soms niet nadenk bij wat ik doe. Maar ze wisten toch wel dat het onweerde neem ik aan of hadden ze zo'n pech en was dit de 1e klap?
Je quote eerst een post waarin staat dat de bliksem vanuit het niets kwam en daarna stel je deze vraag?

Ga lekker ergens anders zitten trollen :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152358950
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je quote eerst een post waarin staat dat de bliksem vanuit het niets kwam en daarna stel je deze vraag?

Ga lekker ergens anders zitten trollen :W
je geeft er niet eens een bron bij, je stelt dat wat jij zegt de waarheid is, maar hoe weet je dat? En ik weet niet wat trollen is.
pi_152359092
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd :@, ook omdat ik opgegroeid ben in Amersfoort.
http://m.telegraaf.nl/vro(...)-was-toch-onschuldig
pi_152359120
quote:
quote:
Bovendien kun je stekkers beter uit antenne- en telefoonaansluitingen halen, omdat de stroom van (nabije) blikseminslag zich een weg baant langs leidingen (en dus apparatuur).
O, ik dacht dat dit nog heel erg jaren 80 was en dat het nu eigenlijk niet meer hoefde :@
Tap tap tap
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:37:31 #137
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152359176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Meestal hoor je de bliksems dichterbij komen, was dat hier niet het geval?
Je hoort alleen bliksemschichten die zich al hebben voorgedaan. Geluid is veel langzamer dan de schicht zelf. Tenzij je er pal onderstaat.
pi_152359183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

[..]

O, ik dacht dat dit nog heel erg jaren 80 was en dat het nu eigenlijk niet meer hoefde :@
Dacht ik ook. Liet de droger gewoon aan staan, zet ik tegenwoordig voor de zekerheid maar uit.
pi_152359255
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, midden in een park...
Als je het park niet meer uitkomt, moet je gaan bidden, letterlijk: op je knieën, met de benen tegen elkaar ergens op de grond gaan zitten, niet tegen een boom.

Wat te doen bij onweer?
Bij onweer is het buiten niet veilig. Indien regen- en onweersbuien op komst zijn, kan je het beste zo snel mogelijk naar binnen gaan. Lukt het niet om op die manier een veilig onderkomen te zoeken, neem dan in ieder geval de volgende veiligheidsmaatregelen: vermijd hoge losstaande objecten als bomen, bosranden, torens, masten, enzovoort. middenin een bos zelf is het wel relatief veilig. Blijf ook uit de buurt van metalen voorwerpen als hekwerken. Als je in het open veld zit, maak de dan zo klein mogelijk door te hurken. Zet je voeten dicht bij elkaar en plaats je handen op je hoofd en je armen naast je lichaam.

http://www.weer.nl/weer-i(...)els_over_onweer.html

In Amersfoort zijn twee wandelaars omgekomen door een een blikseminslag. Dat onweer gevaarlijk is, weten veel mensen wel. Maar hoe blijf je veilig bij onweer? Negen tips.

Zoek onderdak. Binnen blijven is de veiligste optie. Ook in de auto loop je weinig gevaar. Houd ramen en deuren dicht, dan voert de wagen de stroom naar de grond.
Ben je toch buiten of op een open veld? Maak je dan zo klein mogelijk. Ga gehurkt zitten met de voeten tegen elkaar. Dan is de kans om getroffen te worden het kleinst.
Mocht je buiten verrast worden door onweer, blijf dan uit de buurt van hoge punten. Zorg er voor dat je niet zelf het hoogste punt bent.
Zorg dat je geen metalen spullen bij je hebt: leg die allemaal uit je buurt. IJzerwaren zorgen voor geleiding en zijn dus gevaarlijk.
Schuil nooit onder een boom. Omdat bomen bliksem aantrekken, is schuilen onder een boom heel gevaarlijk. Vooral onder een alleenstaande boom, langs een bosrand of in de buurt van een metalen afrastering is de kans te worden getroffen relatief groot.
Ben je in het bos? Ga dan gehurkt op de grond zitten op een plek waar veel kleine bomen bij elkaar staan.
Ook in een tent is het risico om getroffen te worden groter dan binnenshuis. Vooral als de tent het hoogste punt is in de omgeving, of als de tent onder een alleenstaande boom, bij een metalen hek of bij lichtpalen staat.
Ga niet zwemmen, surfen of varen. Alleen boten met een afgesloten metalen hut zijn van binnen veilig.
Ben je binnen? Haal dan stekkers op tijd uit het stopcontact en gebruik geen aangesnoerde elektronische apparaten. Vermijd ook contact met (stromend) water.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)niet-doen-bij-onweer

[ Bericht 17% gewijzigd door Loekie1 op 07-05-2015 09:53:26 ]
pi_152359505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:41 schreef Loekie1 het volgende:
Wat te doen bij onweer?
Een maliënkolder brengt ook uitkomst.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Racist
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:11:03 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152359905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je het park niet meer uitkomt, moet je gaan bidden, letterlijk: op je knieën, met de benen tegen elkaar ergens op de grond gaan zitten, niet tegen een boom.
[knip] typisch Loekie1 getroll [/knip]
Ze schuilden voor de hagelbui, het onweerde niet voor die ene fatale blikseminslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152360051
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze schuilden voor de hagelbui, het onweerde niet voor die ene fatale blikseminslag.
Hoe weet je dat? Waar staat dat?
pi_152360732
Vlak voordat het in Amersfoort misging is die bui in Utrecht overgekomen. Erg donker, veel wind, veel regen. Uiteindelijk 1 of 2 klappen gehoord en een bliksemflits. That was all.

Kan me voorstellen dat het in Amersfoort net zo gegaan is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_152360775
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:44 schreef Montagui het volgende:
Vlak voordat het in Amersfoort misging is die bui in Utrecht overgekomen. Erg donker, veel wind, veel regen. Uiteindelijk 1 of 2 klappen gehoord en een bliksemflits. That was all.

Kan me voorstellen dat het in Amersfoort net zo gegaan is.
Ah triest
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:50:00 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152360892
Triest. Maar er is toch echt iets mis met onderwijs of het leren van basic survival in NL nooit schuilen onder een boom of hoog punt tijdens bliksem is wat ik geleerd heb. Darwin award?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_152361093
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Door handig gebruik van statistiek kun je je leven veel veiliger maken! Ik neem ook altijd als ik ga vliegen mijn eigen bom mee in mijn bagage... want de kans dat er twee vliegtuigbommen in 1 vliegtuig zitten is statistisch te verwaarlozen!
:') _O-
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:58:12 #147
85962 ioko
I Appear Missing
pi_152361120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:50 schreef Megumi het volgende:
Triest. Maar er is toch echt iets mis met onderwijs of het leren van basic survival in NL nooit schuilen onder een boom of hoog punt tijdens bliksem is wat ik geleerd heb. Darwin award?
Leer eerst eens lezen, praten we dan verder.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:03:22 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152361263
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:58 schreef ioko het volgende:

[..]

Leer eerst eens lezen, praten we dan verder.
Leren niet onder boom te schuilen met slecht weer leerde ik al voor ik kon lezen. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:04:38 #149
85962 ioko
I Appear Missing
pi_152361312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Leren niet onder boom te schuilen met slecht weer leerde ik al voor ik kon lezen. :')
Ja? Ook wanneer het alleen regent?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:10:27 #150
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152361498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:04 schreef ioko het volgende:

[..]

Ja? Ook wanneer het alleen regent?
Nou de regen van de afgelopen dagen komt zelden zonder onweer. Is mijn persoonlijke ervaring. Maar begrippen als ervaring en voorbereiding is lastig uit te leggen. Maar zo gewoon vond ik de regen en hagel van de afgelopen paar dagen niet. Maar ik ben geen klimatoloog moet ik toegeven. Snel boodschappen doen en binnen blijven is slimmer dacht ik. :') En even in de avond bellen met me broer in Duitsland op vakantie daar hadden ze zelfs tornado's.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 07-05-2015 11:21:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')