abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2015 @ 22:17:04 #101
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_152349316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:15 schreef maily het volgende:

[..]

Jij ook sterkte.
Thanks
Ben nogal in de war, weet niet of mn vrienden het weten en of ik dan de persoon ben die ze moet bellen :?
:')
pi_152349367
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:06 schreef Drankster het volgende:
Holy shit, slachtoffers zijn bekend. 1 ken ik via vrienden... ;(
Sterke.
  Spellchecker woensdag 6 mei 2015 @ 22:19:13 #103
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152349424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Thanks
Ben nogal in de war, weet niet of mn vrienden het weten en of ik dan de persoon ben die ze moet bellen :?
Je kan misschien één ervan bellen om te vragen? Nogmaals sterkte .....
pi_152349447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Thanks
Waarom niet , doe wat je denkt te moeten doen. Sterkte!
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:21:21 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152349585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Blijkt dus inderdaad die kennis te zijn.. bizar. Goeie vrienden met een vriendin van me.. in die vriendengroep -O-
Darn.... sterkte :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152349599
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:06 schreef Drankster het volgende:
Holy shit, slachtoffers zijn bekend. 1 ken ik via vrienden... ;(
Sterkte!
pi_152349662
20 en dan dood door een verdwaalde blikseminslag, het is niet te geloven.

Sterkte aan de nabestaanden.
pi_152349933
Ура для россии
pi_152356471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
In een park tijdens onweer :N
De zon scheen eerst nog, het was warm en de bui boven Amersfoort ontstond plots uit het niets.

Schuilen onder de boom... als het eerst alleen regent en dit was misschien de eerste bliksemschicht dan kan je ook dat niet helemaal weten.

Gewoon echt heel erg triest dit ongeval.
pi_152356737
Kan idd snel gaan, beste gelijk op de grond gaan liggen en niet op open plekken begeven.
pi_152356750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:22 schreef Scorpie het volgende:
20 en dan dood door een verdwaalde blikseminslag, het is niet te geloven.

Verdwaald? Het is natuurlijk nogal voor de hand liggend dat een bliksem het hoogste puntje zoekt.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_152357333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 02:09 schreef eddehaas het volgende:
Kan idd snel gaan, beste gelijk
op de grond gaan liggen hurken
en niet op open plekken begeven.
Liggen is één van de gevaarlijkste dingen die je kunt doen bij onweer.
Je moet het spanningsverschil zo klein mogelijk houden. Dat kan je doen door je voeten dicht tegen elkaar te zetten.
En door daarbij te bukken (hurken) ben je minder hoog zodat je minder kans hebt op een rechtstreekse inslag.

[ Bericht 11% gewijzigd door Simba op 07-05-2015 04:47:02 ]
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_152357583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Een bliksemafleider ?

:P
Ik las dat woord vanmorgen en dacht; een bliksemafleider leidt niet af, hij geleidt de bliksem zelfs. Je zou kunnen zeggen dat de bliksem wordt weggeleid van een ander kwetsbaar object maar dan nog.
I.p.v. bliksemafleider, zou het een bliksemgeleider of bliksemwegleider moeten heten.
Racist
pi_152357691
Nu ben ik benieuwd naar de identiteiten :o ken ik ze?
pi_152357749
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 04:41 schreef Simba het volgende:

[..]

Liggen is één van de gevaarlijkste dingen die je kunt doen bij onweer.
Je moet het spanningsverschil zo klein mogelijk houden. Dat kan je doen door je voeten dicht tegen elkaar te zetten.
En door daarbij te bukken (hurken) ben je minder hoog zodat je minder kans hebt op een rechtstreekse inslag.
precies, en je kan beter midden in een open veld hurken dan bij een boom.

Maar zeer triest dit, de kans blijft onzettend klein dat dit iemand overkomt.
There are only 151 Pokémon.
pi_152357804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 07:10 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik las dat woord vanmorgen en dacht; een bliksemafleider leidt niet af, hij geleidt de bliksem zelfs. Je zou kunnen zeggen dat de bliksem wordt weggeleid van een ander kwetsbaar object maar dan nog.
I.p.v. bliksemafleider, zou het een bliksemgeleider of bliksemwegleider moeten heten.
Nou ja, hij leidt de bliksem af van dingen die liever niet geraakt worden :P
Tap tap tap
  Trouwste user 2022 donderdag 7 mei 2015 @ 08:23:51 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_152358085
Een felle bliksemschicht heeft gisteren aan twee 20-jarige vrouwen uit Amersfoort het leven gekost. De slachtoffers schuilden in een park onder een boom tegen een hevige hagelbui, toen ze dodelijk getroffen werden.

Ooggetuige
Een donkere schroeiplek onderaan de boom in het Amersfoortse stadspark Randenbroek markeert de plek waar twee Amersfoorters gistermiddag om het leven kwamen door een blikseminslag.

De elektrische lading sloeg in de boom en werd naar de aarde geleid, waar de twee werden getroffen. Plantsoenmedewerkers van de gemeente waren getuige van het drama, en vonden de slachtoffers zittend tegen de boom. Hulpdiensten probeerden tevergeefs de slachtoffers te reanimeren.

Vlammen
In poppentheater Toermalijn, middenin het park stond juist een voorstelling op het punt van beginnen. ,,Ik kijk altijd nog even of er laatkomers zijn, dus ik keek buiten rond,'' zegt poppenspeelster Ennadien Blink.

,,Toen was er een keiharde klap. Verderop zag ik vlammen aan de onderkant van een boom. Daarna zag ik mensen wegrennen. Ik ben snel naar binnen gegaan. Het enige wat ik nog heb gezien, is dat een ambulance heel snel ter plekke was.''

Een bezoekster van het poppentheater, die iets verderop bij het Sportfondsenbad stond te schuilen: ,,Ik zag de flits en hoorde de klap. Die was echt heel hard. Je hoorde hem inslaan.''

Identificatie
De identiteit was bijzonder moeilijk vast te stellen; de lichamen waren ernstig verminkt door verbranding. Ooggetuigen en omstanders kregen psychische hulp.

Burgemeester Lucas Bolsius is geschokt door het drama. ,,Amersfoort is vandaag getroffen door enorm natuurgeweld, waarbij twee mensen zijn omgekomen. Een vreselijke tragedie voor de nabestaanden die ineens hun dierbaren kwijt zijn.''

,,Ook voor de mensen die het hebben zien gebeuren, is de impact enorm. Ik heb hen zojuist gesproken. Ze hebben hun verhaal gedaan en worden begeleid door slachtofferhulp.''

Uitzonderlijk
Harry Geurts van het KNMI, noemt het dodelijk ongeval 'uitzonderlijk'. ,,Gemiddeld worden één á twee mensen per jaar dodelijk getroffen door de bliksem. De laatste keer dat het bij mijn weten in Nederland gebeurde, is alweer een paar jaar terug.''

De kans dát een blikseminslag tot een fataal ongeval leidt, is klein. Per jaar slaat de bliksem in ons land ongeveer 100.000 keer in. Het aantal gewonden dat daarbij valt, is niet bekend.

De kans om slachtoffer te worden van blikseminslag is het kleinst wanneer je veilig binnen zit, in een afgesloten ruimte. Het KNMI raadt aan om een veilig heenkomen te zoeken wanneer er minder dan tien seconden tussen de donder en de bliksem zit.

Waar is het veilig?
Wie in zo'n geval onverhoopt niet thuis is, kan ook in de auto of in een metalen caravan gaan zitten. Bij blikseminslag wordt de lading dan meteen afgevoerd. Plaatsen om te mijden in geval van onweer zijn alleenstaande bomen, de rand van een bos en metalen afrasteringen.

,,Er kan een hartritmestoornis optreden als gevolg van de plotse elektrische schok,'' zegt Najim Kaoui, spoedeisendehulparts in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort.

,,Of de inslag kan tot dusdanige brandwonden leiden, dat het slachtoffer overlijdt. Als de slachtoffers schuilden onder een boom, kan het hout als een soort geleider hebben gefungeerd, waarna de stroom via de voeten het lichaam is binnengedrongen.''

Een felle bliksemschicht heeft gisteren aan twee 20-jarige vrouwen uit Amersfoort het leven gekost. De slachtoffers schuilden in een park onder een boom tegen een hevige hagelbui, toen ze dodelijk getroffen werden.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152358214
Hoe luguber moet dat zijn om 2 verbrande lichamen zittend tegen een boom aan te treffen :{
Als hulpverlener moet je daarna toch ook behoorlijk van de kaart zijn...

Sterkte voor de mensen hier die de dames (viavia) kenden....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 08:32:00 ]
pi_152358348
Ik hoop dat ze er weinig van hebben meegekregen -O-
Tap tap tap
  Trouwste user 2022 donderdag 7 mei 2015 @ 08:46:35 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_152358401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:43 schreef CherryLips het volgende:
Ik hoop dat ze er weinig van hebben meegekregen -O-
Denk dat het snel gaat zoiets. Er zijn mensen die het hebben zien gebeuren. Gruwelijk.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152358619
Het blijft een vreemd fenomeen, ieder mens die niet goed is voorgelicht over blikseminslag, zou onder een grote dikke boom gaan schuilen terwijl je dat juist niet moet doen. Vanuit je gevoel zou je niet op een open veld op je hurken gaan zitten, terwijl je dat juist wel moet doen.
Misschien ga je zelfs als je dat weet, toch uit angst onder die grote dikke boom zitten in de wetenschap dat de kans toch heel klein blijft dat de bliksem inslaat.
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:03:32 #122
85962 ioko
I Appear Missing
pi_152358642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:01 schreef Loekie1 het volgende:
Het blijft een vreemd fenomeen, ieder mens die niet goed is voorgelicht over blikseminslag, zou onder een grote dikke boom gaan schuilen terwijl je dat juist niet moet doen. Vanuit je gevoel zou je niet op een open veld op je hurken gaan zitten, terwijl je dat juist wel moet doen.
Misschien ga je zelfs als je dat weet, toch uit angst onder die grote dikke boom zitten in de wetenschap dat de kans toch heel klein blijft dat de bliksem inslaat.
Vooral als het eerst alleen regent en dit de eerste bliksem was.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_152358656
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:03 schreef ioko het volgende:

[..]

Meestal hoor je de bliksems dichterbij komen, was dat hier niet het geval?
pi_152358674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:03 schreef ioko het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat ze tegen de stortregen een beschut plaatsje zochten. Eigenlijk zou iedereen met een auto voorbijgangers moeten aanbieden te schuilen in hun auto tijdens zulk zwaar onweer.
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:06:43 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152358687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:01 schreef Loekie1 het volgende:
Of je leest eens wat er aan de hand was voor je met de standaard "bij onweer niet onder een boom" blaat komt.

Het was in het park, er staan daar meer bomen, ze schuilden voor de hagel, die bliksem kwam vanuit het niets.
Als je niet weet dat het onweert is het ook niet logisch voorzorgsmaatregelen te nemen die bij onweer horen.

Maar ik neem aan dat jij vanaf nu bij iedere fikse regen- of hagelbui gehurkt op ruime afstand van bomen gaat zitten, er zou immers ook nog onweer bij kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')