1. Je betaalt niet voor het verhoogde risico's op zorgkosten, je betaalt omdat roken als maatschappelijk ongewenst wordt beschouwd door de samenleving.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik betaal al meer premie omdat ik een pakje shag per week rook.
Dat is niet erg. Maar ik zou graag iets terug ontvangen wanneer ik totaal geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgkosten.
Ooit een keer gegeten maar nooit meer. Ik eet nog liever gras. Maar om dan nu dit soort ketens te weren en eventueel te verbieden is totale nonsens.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:24 schreef Revolution-NL het volgende:
McDrek![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:17 schreef cb2013 het volgende:
Én ondertussen opent een burgemeester een mcdonalds in Rotterdam. Moet niet gekker worden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
Smerigste eten ooit, alleen als het echt niet anders kan even een burger maar daarna al weer spijt en een uur later weer honger...
http://www.dailymail.co.u(...)one-Silly-Putty.htmlquote:Op woensdag 6 mei 2015 15:49 schreef Woods het volgende:
Ik eet nog liever elke dag bij de Mac dan gesuikerde rotzooi uit de supermarkt
quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)one-Silly-Putty.html
[ afbeelding ]
Eet smakelijk.
Een forse extra belasting voor die tenten (50% van de omzet?) is ook een optie, je moet alleen zien dat je het goed verpakt zodat het juridisch overeind blijft.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ooit een keer gegeten maar nooit meer. Ik eet nog liever gras. Maar om dan nu dit soort ketens te weren en eventueel te verbieden is totale nonsens.
Anti-McDonalds propaganda voor wetenschappelijk ongeletterden - "oooh kijk al die enge chemische namen eens"quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)one-Silly-Putty.html
[ afbeelding ]
Eet smakelijk.
Het probleem is niet dat hij een gepercipiëerd pleziertje heeft (ik betwijfel of dat het daadwerkelijk plezier geeft, zeker als je het afzet tegen alle momenten dat je onrustig wordt doordat je weer toe bent aan je fix). Het probleem is dat andere mensen meegenieten van dat pleziertje. Het is rationeel om het roken aan banden te leggen, goed anti-rookbeleid moet in het bijzonder gericht worden op kinderen, op dat vlak laat Nederland nog flink wat steken vallen. Die ouderen gaan vanzelf wel een keer dood, zolang er maar weinig kinderen starten met roken daalt het percentage vanzelf.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doet me denken aan de South Park aflevering over fanatieke anti-rokers... Zelfs een staalarbeider nog even z'n laatste pleziertje, een peukje, afnemen onder het mom van 'gezondheid is beter'.
Ik ook, niets mis met McDonalds eens in de paar maandenquote:Op woensdag 6 mei 2015 15:49 schreef Woods het volgende:
Ik eet nog liever elke dag bij de Mac dan gesuikerde rotzooi uit de supermarkt
Mensen doen vrij histirisch over deze toko terwijl ze dagelijks vrijwel hetzelfde aan rotzooi naar binnen kanenquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:16 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Ik ook, niets mis met McDonalds eens in de paar maanden
Uhm ja... zij het dat je al nergens meer mag roken binnen (waarmee ik het ook volledig eens ben).quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat hij een gepercipiëerd pleziertje heeft (ik betwijfel of dat het daadwerkelijk plezier geeft, zeker als je het afzet tegen alle momenten dat je onrustig wordt doordat je weer toe bent aan je fix). Het probleem is dat andere mensen meegenieten van dat pleziertje. Het is rationeel om het roken aan banden te leggen, goed anti-rookbeleid moet in het bijzonder gericht worden op kinderen, op dat vlak laat Nederland nog flink wat steken vallen. Die ouderen gaan vanzelf wel een keer dood, zolang er maar weinig kinderen starten met roken daalt het percentage vanzelf.
Van de omzet nog wel. Man, doe niet zo moeilijk en verbied het hele zooitje dan maar meteen. Voortaan alleen nog maar eten halen bij gecertificeerde schijf-van-vijf verantwoorde door zes ambtenaren gestempelde macrobiotisch-biologische eettenten.quote:
De vlag kan uit, ik ben het eens met Janneke..quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de omzet nog wel. Man, doe niet zo moeilijk en verbied het hele zooitje dan maar meteen. Voortaan alleen nog maar eten halen bij gecertificeerde schijf-van-vijf verantwoorde door zes ambtenaren gestempelde macrobiotisch-biologische eettenten.
De ware motieven weet je nooit bij politici (beroepsleugenaars) maar qua gezondheid valt er ook nog wel flink wat winst te boeken door bijv. het roken op terrassen, stranden etc. te verbieden. Wij lopen op dat vlak achter op een aantal andere landen, waaronder de USA.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja... zij het dat je al nergens meer mag roken binnen (waarmee ik het ook volledig eens ben).
Gewoon doorgeslagen politiek correcte gezondheidsmanie, en niet eens uit oogpunt van daadwerkelijke bezorgdheid omtrent mensenlevens, maar om, zoals Waht het weer schitterend dom rechts formuleerde, 'de productiviteit' niet in gevaar te brengen.
Gaat allemaal om centen. En elkaar het daglicht in de ogen niet meer kunnen, want oh,oh, misschien moeten een paar van mijn belastingcenten wel naar zaken waar ik het niet mee eens ben.
Gezeik, meer is het niet.
Welja, joh... roken in de buitenlucht verbieden... Ga je auto's ook weren uit de buitenlucht met hun viezigheid?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De ware motieven weet je nooit bij politici (beroepsleugenaars) maar qua gezondheid valt er ook nog wel flink wat winst te boeken door bijv. het roken op terrassen, stranden etc. te verbieden. Wij lopen op dat vlak achter op een aantal andere landen, waaronder de USA.
Deal!quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de omzet nog wel. Man, doe niet zo moeilijk en verbied het hele zooitje dan maar meteen.
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Iedereen kan wel een fotoreportage met random data maken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:24 schreef Revolution-NL het volgende:
McDrek![]()
![]()
Zelfs micro organismen en bacteriën moeten die troep niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |