abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:56:11 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154894246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:30 schreef Wezentrijn het volgende:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

En nu? Wil je het bestaan van een ideaalbeeld verbieden?

Zie jij er dan geen graten in? Je stelt die vraag alsof dat zoiets gestoord zou zijn als dat zou kunnen.

Een schoonheidsideaal (ongeacht of dat de rubensvrouw is, curvy beyoncé of een graatmager model) heeft geen enkel nut, behalve een kapitalistisch systeem in stand houden dat teert op het slechtvoelen van mensen.

Een handeling uitvoeren waardoor je je mooier voelt, laat je ook voor even beter in je vel voelen, maar niet on the long run. Dus je moet opnieuw gaan consumeren.
Men verkoopt het ook als "verzorging" om mensen die er niet voor kiezen of andere keuzes maken dan gangbaar, nog harder te marginaliseren, alsof het een kwestie van hygiëne is
Douchegel, een nagelschaartje, oogdruppels, tandpastaenz.. zijn verozorgingsproducten. Ontharingscrème, haarlak, anticellulitiscrème, whitening tandpasta, autobronzing, foundation, antirimpelcrème, enz... zijn schoonheidsproducten.

Veel mensen zien daar de bomen door het bos niet meer en gaan dan bv een dame met grijze haren, die niet gebruind is, geen parelwitte tanden heeft, geen superslank figuur, en okselhaar heeft, gaan bashen dat ze onhygiënisch, ongezond en onverzorgd is.

Ik werkte vroeger in een supermarkt en daar mochten de mannen hun hipsterbaarden laten staan, zelfs hun borsthaar uit hun schort laten krullen. In korte broek met ongeschoren benen in de zomer komen werken, okselhaar hebben. Wij vrouwen zouden dat niet moeten hebben geprobeerd om ongeschoren of zelfs ongemaquilleerd en ongekamd naar het werk te komen. En telkens werd daar "hygiëne" als excuus gebruikt.

Ik en nog een ander meisje zijn buitengegooid omdat we niet naar die pijpen wilden dansen. En de hipsterbaard was vakbondsman. Je weet wel, links rukkertje voor gelijkheid en openheid, maar de vrouwtjes moeten dus wel een geschoren kutje hebben en een zandloperfiguurtje, mag wel een piercing of dreadlokje aan om het een persoonlijke toets te geven :')
Dat was ook zijn zogezegde persoonlijke voorkeur, zo persoonlijk dat hij het professioneel liet doorwegen en het ontslag van twee vrouwen niet au serieux nam. |:(

Goed dat ik daar weg ben, maar eigenlijk zou die gerant wel zich wel moeten verantwoorden, want andere (veel strengere en onnuttige) maatstaven aan uiterlijk van vrouwelijk personeel stellen is dus wel sexistisch. :Y
Ik irriteer me ook wel eens aan die producten, maar je hoeft ze niet te gebruiken en niemand die je daarop aankijkt.
Dat kan ik uit ervaring vertellen aangezien ik maar heel weinig beauty producten gebruik en ik daar nooit nare reacties over heb gehad, van niemand.
Ik gebruik ook niet veel make-up, alleen met feesten en uitgaan, ook niemand die daar vreemd over doet.
En toch wordt ik over het algemeen als verzorgd, vrouwelijk en door degene die ik belangrijk vind zelfs als sexy gezien.

Ik merk dat alleen een bepaald soort man dit soort zaken belangrijk vind, de rest, zeg maar de mannen met hersenen, die kijken echt wel gewoon verder en waarderen een vrouw ook zonder make-up en diverse haarproducten.

Maar, het is zeker wel zo dat vrouwen strenger op hun uiterlijk worden veroordeeld dan mannen, een vrouw kan iets geweldigs hebben uitgevonden maar als ze dik of ''lelijk'' is zal ze daar ook streng op worden veroordeeld met reacties als ''Ik zou dat echt niet willen doen'' Ten eerste al het objectificeren door een vrouw 'dat' te noemen en ten tweede dus seksualiseren terwijl dat niet in de context past.

Ik zie dat ook altijd met tegenstanders van borstvoeding geven in het openbaar, omdat ze een borst niet los kunnen zien van een seksueel object, maar een borst is niet seksueel per definitie, het is seksueel gemaakt omdat je er seksuele handelingen mee kan doen, maar dat kan je ook met je mond en handen, met ieder lichaamsdeel.
Zodra er een baby aan hangt om zich te voeden is het niet seksueel meer, en sommige mannen (maar ook vrouwen) kunnen dat blijkbaar niet goed handelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:56:24 #127
365231 Fera
Fire & Blood
pi_154894251
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Toch vond ik anderszijds wel dat wat hij naar voor schoof als ideaalbeeld van een vrouw met de zogenaamde "vrouwelijke vormen" en fysiek minder sterk, toepasbaar op wat jij zei. Dat ideaalbeeld wordt net verheven, waardoor andere vrouwen er last van ondervinden.

Maar je mag voor jezelf toch een ideaalbeeld hebben? Iedereen heeft andere voorkeuren.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:58:13 #128
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_154894299
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Toch vond ik anderszijds wel dat wat hij naar voor schoof als ideaalbeeld van een vrouw met de zogenaamde "vrouwelijke vormen" en fysiek minder sterk, toepasbaar op wat jij zei. Dat ideaalbeeld wordt net verheven, waardoor andere vrouwen er last van ondervinden.

Dit geldt voor mannen toch net zo? Kijk naar diezelfde comics die je noemt, of games voor mijn part. Vrouwen met flinke zandlopers, zeker, maar alle gasten zien eruit als hercules met een torso waar je u tegen zegt. Ook weinig reëel; maar de sportschool zit wel behoorlijk vol zullen we maar zeggen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_154894330
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:56 schreef Fera het volgende:

[..]

Maar je mag voor jezelf toch een ideaalbeeld hebben? Iedereen heeft andere voorkeuren.
je bent toch geen ding? Natuurlijk mag dat niet
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:05:46 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154894474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dit geldt voor mannen toch net zo? Kijk naar diezelfde comics die je noemt, of games voor mijn part. Vrouwen met flinke zandlopers, zeker, maar alle gasten zien eruit als hercules met een torso waar je u tegen zegt. Ook weinig reëel; maar de sportschool zit wel behoorlijk vol zullen we maar zeggen.
Waar ik me wel aan stoor bij games is dat de mannen een compleet armour hebben en de vrouwen in een bikini rondhuppelen.





Maar dat ze er fysiek zo uitzien is niet een zo onrealistisch als je nagaat dat ze de hele dag rennen, vechten, klimmen en op andere manieren actief bezig zijn. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:07:36 #131
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_154894508
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:32 schreef Multatilu het volgende:
Wezentrijn heeft natuurlijk een punt dat vrouwen niet veroordeeld moeten worden op hun uiterlijk, maar dat is een heel ander punt dan waar ze de discussie mee begon. Ze reageerde als door een wesp gestoken op mijn opmerking op welk type vrouw ik val.
Ja fair enough, ik ging er onmiddellijk van uit dat je het eerste zou doen als gevolg van het tweede, omdat het nogal vaak voorkomt dus in geval van een conforme voorkeur. Omdat jij, zoals je hier ook leest, wordt beaamt in je voorkeur. En misschien daardoor niet de behoefte hebt om vragen te stellen bij de oorzaken en gevolgen. Daar waar iemand een voorkeur heeft die net afwijkt van het heersende schoonheidsideaal toch wel spot zal ondervinden, in het beste geval vriendelijke spot (onze Luc, da's een specialleke, die is dertig jaar te laat geboren, met zijn plaatjes en gekke broeken, die heeft echt zo van die boekskes uit dieje tijd met wijven met een zo'n bos haar... maar voor de rest wel nen toffe kerel, zenne!") en afwijzing in die voorkeur.
Daarin zal die misschien geneigd zijn om meer stil te staan bij de heersende idealen en de gevolgen niet oké vinden, daar waar de meeste mensen die daarin conform zijn er geen problemen van inzien, en ook heel vaak in het offensief gaan bij de minste kritische bemerking.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:15:29 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154894649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:07 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Ja fair enough, ik ging er onmiddellijk van uit dat je het eerste zou doen als gevolg van het tweede, omdat het nogal vaak voorkomt dus in geval van een conforme voorkeur. Omdat jij, zoals je hier ook leest, wordt beaamt in je voorkeur. En misschien daardoor niet de behoefte hebt om vragen te stellen bij de oorzaken en gevolgen. Daar waar iemand een voorkeur heeft die net afwijkt van het heersende schoonheidsideaal toch wel spot zal ondervinden, in het beste geval vriendelijke spot (onze Luc, da's een specialleke, die is dertig jaar te laat geboren, met zijn plaatjes en gekke broeken, die heeft echt zo van die boekskes uit dieje tijd met wijven met een zo'n bos haar... maar voor de rest wel nen toffe kerel, zenne!") en afwijzing in die voorkeur.
Daarin zal die misschien geneigd zijn om meer stil te staan bij de heersende idealen en de gevolgen niet oké vinden, daar waar de meeste mensen die daarin conform zijn er geen problemen van inzien, en ook heel vaak in het offensief gaan bij de minste kritische bemerking.
Natuurlijk is smaak afhankelijk van de tijd en de maatschappij waar je in leeft, in sommige landen is hoe dikker hoe beter het schoonheidsideaal, in andere landen weer ringen om de nek of platen in de mond.
Het is gewoon een feit dat je smaak beinvloed wordt door je omgeving.
Mensen belachelijk maken omdat ze een andere voorkeur hebben of de persoon die zelf niet aan je voorkeur voldoet belachelijk maken is zeker een slecht iets.
Maar, dat neemt niet wel dat het toch nog steeds persoonlijke smaak is en dat je een persoon niet om die reden alleen aan kan vallen.
Ik kan wel heel politiek correct zeggen dat het uiterlijk er niet toe doet....maar dat doet het wel...ook voor mij.
Ik zal niet echt opgewonden worden van een man met een jongensachtig lichaam zonder lichaamsbeharing. Zal ik die persoon daar belachelijk om maken? Nooit.
Maar ik zou er niet mee naar bed willen.

En ik geloof niet dat mij dat een slecht mens maakt, net als dat een man die op vollere vrouwelijke vormen valt niet per definitie een slecht mens is.
Wat ik wel slecht vind is dat sommige mannen vrouwen die niet binnen hun seksuele aantrekkingskracht vallen afdoen als niet belangrijk en niet waardig, terwijl die persoon misschien toch heel veel bereikt heeft in haar leven.
Dat vind ik dus jammer, dat sommige mannen vrouwen alleen seksueel bekijken, terwijl ze dat bij mannen niet doen en mannen wel kunnen waarderen om diverse redenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 04-08-2015 14:20:49 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_154894927
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk is smaak afhankelijk van de tijd en de maatschappij waar je in leeft, in sommige landen is hoe dikker hoe beter het schoonheidsideaal, in andere landen weer ringen om de nek of platen in de mond.
Het is gewoon een feit dat je smaak beinvloed wordt door je omgeving.
Mensen belachelijk maken omdat ze een andere voorkeur hebben of de persoon die zelf niet aan je voorkeur voldoet belachelijk maken is zeker een slecht iets.
Maar, dat neemt niet wel dat het toch nog steeds persoonlijke smaak is en dat je een persoon niet om die reden alleen aan kan vallen.
Ik kan wel heel politiek correct zeggen dat het uiterlijk er niet toe doet....maar dat doet het wel...ook voor mij.
Ik zal niet echt opgewonden worden van een man met een jongensachtig lichaam zonder lichaamsbeharing. Zal ik die persoon daar belachelijk om maken? Nooit.
Maar ik zou er niet mee naar bed willen.

En ik geloof niet dat mij dat een slecht mens maakt, net als dat een man die op vollere vrouwelijke vormen valt niet per definitie een slecht mens is.
Wat ik wel slecht vind is dat sommige mannen vrouwen die niet binnen hun seksuele aantrekkingskracht vallen afdoen als niet belangrijk en niet waardig, terwijl die persoon misschien toch heel veel bereikt heeft in haar leven.
Dat vind ik dus jammer, dat sommige mannen vrouwen alleen seksueel bekijken, terwijl ze dat bij mannen niet doen en mannen wel kunnen waarderen om diverse redenen.

Ik heb best veel lichaamsbeharing... *;
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:27:45 #134
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154894943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:27 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik heb best veel lichaamsbeharing... *;
Ik zit in een relatie. :P ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:28:08 #135
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_154894955
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar ik me wel aan stoor bij games is dat de mannen een compleet armour hebben en de vrouwen in een bikini rondhuppelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar dat ze er fysiek zo uitzien is niet een zo onrealistisch als je nagaat dat ze de hele dag rennen, vechten, klimmen en op andere manieren actief bezig zijn. :P
Ja. dat dus. Het beeld van mannen is ook onrealistisch, maar wat ik dus ook aanhaalde dat vrouwen gesexualiseerd worden ook. Ik bedoelde daarbovenop dus. En daar heb je dus opnieuw ongelijkheid. En niet van de minste. Sex is een deel van het leven dus, maar vrouwen worden niet als personen voorgesteld met sexuele verlangens, maar als dingen waar de sexuele objectificatie ter wille van de man vanaf druipt. Dat is als dusdanig werkelijk op het walgelijke af voor mij. Dat merk ik dan ook in het dagelijkse gedrag van mannen (ook vrouwen die dan proberen mannen ter wille zijn) dat de inzet van veel zaken sex is en uiterlijk quoteren op sexuele aantrekkingskracht, waardoor je wel gereduceerd wordt tot borsten en billen ja.

Er zijn eveneens voorkeuren in haarkleur of kledingstijl, maar die worden in mindere mate aangehaald dan de voorkeuren voor het lichaam en hoe ze in bed moet zijn. "Ik merk wel dat mijn meeste ex-vriendinnetjes donkere ogen hadden en lichtbruin haar, dus dat zal vermoedelijk wel een zwak van me zijn. Verder moet ze kleiner zijn dan ik en brede heupen hebben (lekker vrouwelijk :P ) en grote joekels zijn ook welkom natuurlijk, maar niet zo van die afhangers he :r . Ik hoef geen pannelatten of graatmagere modellen, dus ben niet kieskeurig, maar niet zo'n tientonner van een wijf"
Voor velen iets alledaags, een gewone voorkeur, waar je niks kan tegen hebben. Overigens "àlle mannen doen dat"... Ik frons daar toch mijn wenkbrauwen bij hoor.
pi_154895223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zit in een relatie. :P ;)
Mag ik op de short-list dan?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:38:14 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154895247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:28 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Ja. dat dus. Het beeld van mannen is ook onrealistisch, maar wat ik dus ook aanhaalde dat vrouwen gesexualiseerd worden ook. Ik bedoelde daarbovenop dus. En daar heb je dus opnieuw ongelijkheid. En niet van de minste. Sex is een deel van het leven dus, maar vrouwen worden niet als personen voorgesteld met sexuele verlangens, maar als dingen waar de sexuele objectificatie ter wille van de man vanaf druipt. Dat is als dusdanig werkelijk op het walgelijke af voor mij. Dat merk ik dan ook in het dagelijkse gedrag van mannen (ook vrouwen die dan proberen mannen ter wille zijn) dat de inzet van veel zaken sex is en uiterlijk quoteren op sexuele aantrekkingskracht, waardoor je wel gereduceerd wordt tot borsten en billen ja.

Er zijn eveneens voorkeuren in haarkleur of kledingstijl, maar die worden in mindere mate aangehaald dan de voorkeuren voor het lichaam en hoe ze in bed moet zijn. "Ik merk wel dat mijn meeste ex-vriendinnetjes donkere ogen hadden en lichtbruin haar, dus dat zal vermoedelijk wel een zwak van me zijn. Verder moet ze kleiner zijn dan ik en brede heupen hebben (lekker vrouwelijk :P ) en grote joekels zijn ook welkom natuurlijk, maar niet zo van die afhangers he :r . Ik hoef geen pannelatten of graatmagere modellen, dus ben niet kieskeurig, maar niet zo'n tientonner van een wijf"
Voor velen iets alledaags, een gewone voorkeur, waar je niks kan tegen hebben. Overigens "àlle mannen doen dat"... Ik frons daar toch mijn wenkbrauwen bij hoor.
Niet alle mannen gelukkig, ik merk dat er twee type mannen zijn, het soort man dat op alles geilt wat hij maar aantrekkelijk vind en daar ook opmerking over moet maken, die mannen zijn vrij vermoeiend om in je omgeving te hebben, ik merk dat ik met dat soort mannen om mij heen mij ook wat minderwaardig ga voelen en het gevoel krijg alsof het enige wat belangrijk is is hoe je er uit ziet, die mannen vermijd ik dus,

En het type man die vrouwen gewoon als mensen en gelijkwaardig ziet, die mooie vrouwen gewoon wel kan waarderen maar niet objectificeerd, die eigenlijk ook niet echt een type hebben en wat vetjes of wat oneffenheden echt geen ramp vind en een vrouw gewoon waardeert om hoe ze is.
Dat ze vrouwen die niet binnen hun smaak vallen nog wel gewoon respecteren om hoe ze zijn.
Dat soort mannen in mijn omgeving werken juist empowerend.

Mijn advies is dus, negeer het eerste soort en ga alleen met het tweede soort om, mits dat mogelijk is.
Dat werkt een stuk beter voor je eigenwaarde.

En ook overigens met vrouwen die andere vrouwen naar beneden halen, met dat soort vrouwen wil ik ook niet omgaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:39:52 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154895298
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:37 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Mag ik op de short-list dan?
Het is meer een long-list. :P

Nee geintje, ik zal het proberen te onthouden mocht het ooit om hele onwaarschijnlijke redenen beeindigen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:41:11 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154895339
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dit geldt voor mannen toch net zo? Kijk naar diezelfde comics die je noemt, of games voor mijn part. Vrouwen met flinke zandlopers, zeker, maar alle gasten zien eruit als hercules met een torso waar je u tegen zegt. Ook weinig reëel; maar de sportschool zit wel behoorlijk vol zullen we maar zeggen.
Ja, als je geen fitte heteroseksuele blanke man van rond de 25-30 jaar oud bent, zijn er in comics en games erg weinig positieve rolmodellen te zien. Dat is iets waar ook al tijden over geklaagd wordt, maar ieder voorstel om dat te veranderen wordt onthaald met veel woede van (hoofdzakelijk) blanke heteroseksuele blanke mannen.

Overigens is er vanuit de samenleving veel minder druk op mannen om aan die norm te voldoen dan op vrouwen. Het zou mooi interessant zijn als die druk op mannen groter zou worden, zodat zij wat meer inzicht krijgen in de ervaring van vrouwen.
pi_154895348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is meer een long-list. :P

Nee geintje, ik zal het proberen te onthouden mocht het ooit om hele onwaarschijnlijke redenen beeindigen.
*O*
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:42:37 #141
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_154895383
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:41 schreef Multatilu het volgende:

[..]

*O*
Dan moet je wel naar Friesland hé.
pi_154895387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar ik me wel aan stoor bij games is dat de mannen een compleet armour hebben en de vrouwen in een bikini rondhuppelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar dat ze er fysiek zo uitzien is niet een zo onrealistisch als je nagaat dat ze de hele dag rennen, vechten, klimmen en op andere manieren actief bezig zijn. :P
Het valt mij trouwens wel op dat over het algemeen gesproken vrouwen met warm weer wel kortere broekspijpen dragen dan mannen :P
pi_154895460
de Ofslútdyk is dêr net foar niets he ;)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:45:26 #144
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_154895464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik irriteer me ook wel eens aan die producten, maar je hoeft ze niet te gebruiken en niemand die je daarop aankijkt.
Dat kan ik uit ervaring vertellen aangezien ik maar heel weinig beauty producten gebruik en ik daar nooit nare reacties over heb gehad, van niemand.
Ik gebruik ook niet veel make-up, alleen met feesten en uitgaan, ook niemand die daar vreemd over doet.
En toch wordt ik over het algemeen als verzorgd, vrouwelijk en door degene die ik belangrijk vind zelfs als sexy gezien.

Ik merk dat alleen een bepaald soort man dit soort zaken belangrijk vind, de rest, zeg maar de mannen met hersenen, die kijken echt wel gewoon verder en waarderen een vrouw ook zonder make-up en diverse haarproducten.

Maar, het is zeker wel zo dat vrouwen strenger op hun uiterlijk worden veroordeeld dan mannen, een vrouw kan iets geweldigs hebben uitgevonden maar als ze dik of ''lelijk'' is zal ze daar ook streng op worden veroordeeld met reacties als ''Ik zou dat echt niet willen doen'' Ten eerste al het objectificeren door een vrouw 'dat' te noemen en ten tweede dus seksualiseren terwijl dat niet in de context past.

Ik zie dat ook altijd met tegenstanders van borstvoeding geven in het openbaar, omdat ze een borst niet los kunnen zien van een seksueel object, maar een borst is niet seksueel per definitie, het is seksueel gemaakt omdat je er seksuele handelingen mee kan doen, maar dat kan je ook met je mond en handen, met ieder lichaamsdeel.
Zodra er een baby aan hangt om zich te voeden is het niet seksueel meer, en sommige mannen (maar ook vrouwen) kunnen dat blijkbaar niet goed handelen.
Was jij nu weer die in Denemarken woont?
Ik had het gisteren nog met mijn huisgenootje die een semester in Malmö was. Dat is Zweden, misschien verschillend, maar toch ook Scandinavië.
Zij zegt dat ze daar eigenlijk heel weinig last had van commentaren op haar uiterlijk. Ze zei dat het wel erg was daar hoe in elke winkel een massa make-up werd verkocht. Zelfs in de apotheek. Hier in België is dat enkel make-up en bodymilk voor mensen met huidproblemen en een heel beperkt aanbod.
Toch werd ze daar niet aangesproken over geen make-up te gebruiken, over niets uiterlijks eigenlijk en iedereen elkaar daar meer in gerust laat. Daar waren ook meerdere vrouwen met haar uiterlijk (met gezichtspiercings en kort flashy haar) die ook hetero zijn en ze werd ook minder in dat hokje van angry femnist lesbian gestoken. Hier in België dagelijks kost. Zelfs al letterlijk iets naar het hoofd gegooid gekregen toen ze een vriendinnetje had in Schaarbeek, wel van dat Arabisch tuig*, maar dat kàn toch echt niet dat zoiets wordt gedaan.

Zij is nu aan het postuleren bij een univ in Denemarken, want ze is echt teleurgesteld in België.
Tja, ik ben al uitgescholden voor pot en manwijf, wat ik dan vooral erg vindt voor echte lesbo's en transsexuelen dat hun persoon als scheldwoord wordt gebruikt. Voor mezelf leg ik dat naats me neer, maar dat die mentaliteit nog heerst, vind ik erg. Ik heb zelfrespect, heb geen problemen met mijn uiterlijk en wie ik ben, maar blijkbaar heeft een hele hoop van de bevolking dus wel een probleem en kunnen ze geen basic respect opbrengen.

(*ik ben geen racist, maar dat is wel een probleem in vele wijken van grote Europese steden)
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:45:32 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_154895466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar ik me wel aan stoor bij games is dat de mannen een compleet armour hebben en de vrouwen in een bikini rondhuppelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar dat ze er fysiek zo uitzien is niet een zo onrealistisch als je nagaat dat ze de hele dag rennen, vechten, klimmen en op andere manieren actief bezig zijn. :P
Ja klopt inderdaad- de dames lijken veelal in een soort bikini ten strijde te trekken. Slaat ook helemaal nergens op.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_154895548
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja klopt inderdaad- de dames lijken veelal in een soort bikini ten strijde te trekken. Slaat ook helemaal nergens op.
Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik vermoed dat het marketingtechnisch wel ergens op slaat.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:49:16 #147
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_154895574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:48 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik vermoed dat het marketingtechnisch wel ergens op slaat.
Tuurlijk; het gros van de doelgroep is man. Sex sells.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:49:26 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154895578
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan moet je wel naar Friesland hé.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan moet je wel naar Friesland hé.
Friesland?
Dat is een beetje uit de richting van waar ik woon. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:49:57 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_154895600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het valt mij trouwens wel op dat over het algemeen gesproken vrouwen met warm weer wel kortere broekspijpen dragen dan mannen :P
Maar wij hoeven ook geen draken te verslaan dus dan kan het. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_154895644
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wij hoeven ook geen draken te verslaan dus dan kan het. :P
niet? :@
R&P / Hoe "versla" je arrogante mensen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')