Ahhh ja Amnesia en Outlast waren me ontschoten!quote:
Muh. Begon heel goed maar op een gegeven moment werd het me net iets te shooterig allemaal. Desalniettemin toffe game.quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Allemaal oude games worden er genoemd. Op dit moment vind ik Bloodborne meer horror dan de meeste horror games van de afgelopen jaren.
Dat is een beetje het probleem, ik vind Resident Evil ook geen horror maar dat is het volgens de algemene consensus/literatuur wel. Sowieso alles met zombies vind ik eigenlijk geen horror.quote:
Dat kan natuurlijk, het blijft natuurlijk een interpretatie en ik vind persoonlijk silent hill ook "enger" dan Resident Evil.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem, ik vind Resident Evil ook geen horror maar dat is het volgens de algemene consensus/literatuur wel. Sowieso alles met zombies vind ik eigenlijk geen horror.
Games met veel 'schrikmomenten' worden ook al gauw horrorgames genoemd. Met films hetzelfde, ik vind veel 'psychologische thrillers' wat dat betreft een stuk enger dan films met monsters/mutants/doorgedraaide seriemoordenaars met kekke maskertjes.
Paranormale shit vind ik standaard meer horror dan eng-uitziende poppetjes.
Zoals eerder al genoemd. F.E.A.R.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:11 schreef 0108daniel het volgende:
Ik ben opzoek naar een eng horror spel om eens lekker savonds in het donker een spel te spelen.
Nou had ik zitten googlen en kwam uit op resident evil...niet echt eng.
Daarom besloot ik een topic te openen.
Misschien dat iemand een spel weet die eng is op met veel schrik momenten?
Heb je gelijk in, al vond ik Dead Space nog ff een stukje spannender, ook dat die gast op den duur helemaal doordraait hielp wel bij de 'suspense'.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, het blijft natuurlijk een interpretatie en ik vind persoonlijk silent hill ook "enger" dan Resident Evil.
Maar dead space lijkt me net zo goed een Resident evil zoals jij dat beschrijft
Fuck yeah. Almaquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoals eerder al genoemd. F.E.A.R.
Het best inclusief koptelefoon en in het donker.
Vond ik wel vooral bij Dead Space 1 het geval. Bij 2 vond ik het eigenlijk al veel meer een "shooter met schrikmomenten". Maar wel heel vermakelijk trouwens!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:06 schreef 2dope het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, al vond ik Dead Space nog ff een stukje spannender, ook dat die gast op den duur helemaal doordraait hielp wel bij de 'suspense'.
Klopt, geweldige games.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Vond ik wel vooral bij Dead Space 1 het geval. Bij 2 vond ik het eigenlijk al veel meer een "shooter met schrikmomenten". Maar wel heel vermakelijk trouwens!
3 ga ik het geeneens over hebben. Afvalproduct
Heb net Dying Light uitgespeeld. Een zombiegame die vooral heel ranzig is.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:11 schreef 0108daniel het volgende:
Ik ben opzoek naar een eng horror spel om eens lekker savonds in het donker een spel te spelen.
Kijk even vier posts boven de jouwequote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:29 schreef Vault-Boy het volgende:
F.E.A.R was echt een super toffe game ja.
Jammer dat we nooit meer een nieuw deel hebben gezien. Deel 3 was echt bagger, maar deel 1 en deel 2 waren super. Deel 1 had ook best wat creepy momenten. Dat je bijvoorbeeld een trap af liep en in het donker je weg moest vinden. Ineens zie je een schim staan van een klein kind of wat dan ook en die verdwijnt super snel weer als je er even naar keek.
Je bedoelt met die trap zeker?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Kijk even vier posts boven de jouwe
Drie was inderdaad kut. Één en twee waren naast propere horrorgames ook gewoon ijzersterke shooters (vooral deel een, die had ubersicke bullettime-effects voor die tijd).
Ah, ik weet welk stuk je bedoelt ja. Alma is awesome.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:30 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Je bedoelt met die trap zeker?
Ik bedoelde wat anders. Je moet begeven moment in een level een trap af onder de grond. Je loopt dan een stukje sewer in en daar verschijnt ineens een kleine schim. Die rent dan ook weer snel weg, maar dat was voor die tijd ook best creepy.
Die bullettime effect was ook gaaf ja. Echt jammer dat we niet meer een nieuw deel hebben gezien wat even sterk was als deel 1.
Ik ook. Zag er grafisch mooi uit maar de gameplay was eentonig.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:22 schreef Vault-Boy het volgende:
Dying Light wil ik nou niet echt eng noemen. Ik vond het meer Far Cry/Mirrors Edge achtig aanvoelen qua actie. Was er ook wel snel op uitgekeken om eerlijk te zijn.
Outlast heeft veel van die schrikmomenten die nog lang door blijven werken.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:11 schreef 0108daniel het volgende:
NNostalgie. Het zou je nu wss niks meer doenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:17 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou je ook Silent Hill 2 aanraden, daar heb ik echt wel van in mijn broek gescheten.
Die was wel echt veelbelovend...quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:58 schreef Drankster het volgende:
Binnenkort Silent Hills op de PS4
Oh wacht...![]()
Verder vind ik Resident Evil 4 best creepy maar dat komt meer door de kut besturen waardoor enemies dichtbij komen.
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:58 schreef Drankster het volgende:
Oh wacht...![]()
Verder vind ik Resident Evil 4 best creepy maar dat komt meer door de kut besturen waardoor enemies dichtbij komen.
Silent hill:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:58 schreef Drankster het volgende:
Oh wacht...![]()
Ook mijn favoriet, ik heb 1 en 2 op de xbox en heb daar meer dan genoeg aan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:18 schreef Tanya82 het volgende:
Hoi,
mijn favoriet is Project Zero (Fatal Frame)! ik heb er speciaal een PS2 voor gekocht omdat het niet meer uitkwam op Xbox. de laatste zijn enkel nog op de Wii
Ik vond Alan Wake geweldig. Lekker Stephen King sfeertje, tof verhaal en geweldige setting.quote:Op zondag 31 mei 2015 06:12 schreef Donnis het volgende:
Omdat het nog niet genoemd is: Alan Wake? Heeft geen échte horror sfeer maar wel erg duister.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |