Wat sociale zaken betreft is de PVV natuurlijk ook een linkse partij.quote:
Voor het geval het nog niet duidelijk was, dit bericht is niet van mij!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:24 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat sociale zaken betreft is de PVV natuurlijk ook een linkse partij.
Puur rechts zijn ze ook niet, op sociaal economisch gebied sowieso niet.
Eigenlijk is het een linkse partij die een hekel heeft aan buitenlanders
Verplicht leesvoer voor iedereen die zich wil mengen in een discussie over veiligheidsbeleid.quote:Op zondag 12 april 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat veel mensen een stevige veiligheidskoers noemen werkt niet, linkse mensen weten dat. Het is niet alleen dat een repressief strafstelsel mensen niet minder crimineel maakt, het maakt mensen juist crimineler. Ik zou graag de ontkoppeling van het straffen met links en rechts zien, doe gewoon wat werkt. Het gidsland is zonder enige twijfel Noorwegen. Zij hebben de laagste recidivie van alle landen voor zo ver het bekend is, minder dan 1/3de van wat Nederland aan recidivie heeft. Het geheim? Je niet richten op straffen maar je richten op behandeling, vorming, opleiding etc.
Kijk hier om een indruk te krijgen: http://www.rediff.com/new(...)en-jail/20110729.htm
http://www.theguardian.co(...)-treated-like-people
Een aantal kernpunten:
- zo weinig mogelijk afstand tussen bewaker en gedetineerde: geen wapens, 50% vrouwen onder de bewakers, samen met de gedetineerden eten en sporten (sporten verbroedert)
- zo huiselijk mogelijk inrichten: joggingroute in aanliggend bosje, normale badkamers, geen tralies, bomen die het zicht aan een hoge betonnen muur onttrekken
- opleiding: leraren die vast in dienst zijn, officiële middelbare school, vreemde talen, muziek (met instrumenten en opname-apparatuur), ICT, sporten, eigen bibliotheek...
- gasthuis voor bezoek zodat ze kunnen overnachten (grote afstanden)
- verantwoordelijkheid geven: zelf koken
In Nederland ligt er ondertussen een wetsvoorstel klaar om gedetineerden te laten betalen voor hun eigen gevangenisstraf. Kansloos natuurlijk, het is totaal niet uitvoerbaar. Het Nederlandse stelsel is gericht op straffen en repressie, het Noorse stelsel is gericht op rehabilitatie. Het werkt! Ik zou graag zien dat linkse partijen met dit alternatief komen. Simpelweg omdat het beter functioneert terwijl je mensen nog humaner behandelt ook. Vorm gedetineerden, laat ze zoveel mogelijk voor zichzelf zorgen (als individu en als groep), laat hen sporten en zich op andere manieren ontwikkelen.
vervolgens laat ik je de cijfers even zien om je stelling even keihard tegen te sprekenquote:Op woensdag 29 april 2015 15:02 schreef keste010 het volgende:
http://nos.nl/artikel/203(...)en-in-tien-jaar.html
Zoveelste bewijs dat het gevoel van onveiligheid voornamelijk veroorzaakt wordt door rechts populisme en aspecten van veiligheid die niet met criminaliteit te maken hebben.
En dan kom je met ditquote:Op zondag 3 mei 2015 17:42 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
174.000 keer aangifte van een high impact crime.
71.000 keer aangifte van inbraak uit een woning.
96.000 geregistreerde gewelds- en seksuele delicten.
totaal 341000 met 22% oplossingspercentage. (overvallen 38%)
(een totaal dat uiteraard niet klopt in de werkelijkheid, want alleen al van de seksuele delicten wordt nauwelijks aangifte gedaan)
Dit is gewoon zeer slecht nieuws!!!
Voorgaande jaren lag het oplossingspercentage dus NOG lager! Een schande!!!
...
Onveiligheid wordt dus veroorzaakt door langdurige en onopgeloste criminaliteit, niet door populisten! En ik maak het niet erger zoals ik zelf wil, ik zeg enkel zoals het is! Meer dan 10 jaar zulke harde cijfers (die nog slechter zijn) werkt cumulatief. Dat heeft niks met zondebok-politiek te maken.quote:Op maandag 4 mei 2015 01:13 schreef keste010 het volgende:
Werkelijk het enige wat van deze post klopt is dat er minder aangiften gedaan zijn. Verder maak je het vooral zo erg als je zelf wil, en toon je aan dat je zelf 1 van de grootste slachtoffers geworden bent van zondebok-politiek. De harde cijfers uit de rapporten laten al jaren zien dat onveiligheid vrij weinig met daadwerkelijke criminaliteit te maken heeft.
Wat een onzin, je leest kennelijk de post helemaal niet. Het gaat erom dat het toenemende gevoel van onveiligheid helemaal niet te verhouden is tot een gelijke ontwikkeling in criminaliteit. En vervolgens kom jij met absolute cijfers aan om die zogenaamd te counteren. Dat is dus geen argumentatie.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Jij komt aan met deze onzin
[..]
vervolgens laat ik je de cijfers even zien om je stelling even keihard tegen te spreken
[..]
En dan kom je met dit
[..]
Onveiligheid wordt dus veroorzaakt door langdurige en onopgeloste criminaliteit, niet door populisten! En ik maak het niet erger zoals ik zelf wil, ik zeg enkel zoals het is! Meer dan 10 jaar zulke harde cijfers (die nog slechter zijn) werkt cumulatief. Dat heeft niks met zondebok-politiek te maken.
Maar jij ziet graag wat je wilt zien en dan denk je ook nog eens inhoudelijk op mij gereageerd te hebben? Hoe?
Verder heeft overigens nog niemand iets te zeggen op die slechte cijfers uit mijn reactie.
Criminaliteitscijfers zijn maar één van de vele factoren die bijdragen aan het gevoel van (on)veiligheid.quote:Onveiligheid wordt dus veroorzaakt door langdurige en onopgeloste criminaliteit, niet door populisten!(...) Meer dan 10 jaar zulke harde cijfers (die nog slechter zijn) werkt cumulatief. Dat heeft niks met zondebok-politiek te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |