ja. Bij onze hebben ze de vakanties 3 jaar afgeschaftquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inderdaad. Het is vakantie voor scholieren, niet voor studenten
Gaan niet naar Duitsland, maar met de unitcargo naar Antwerpen-Noord. Zijn nu vertrokken van Kijfhoek als het goed is.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:08 schreef greavy het volgende:
Zie ik op de Kijfhoek ineens weer 4 of 5 donkerrode ex-EETC rijtuigen staan in een UnitCargo richting Duitsland.
Idd! Ik zit hier te zweten!quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
inderdaad. Het is vakantie voor scholieren, niet voor studenten
Ja, maar moet je even nadenken hoe dat gegaan is he. Daar heeft iemand dus nog even ¤ 1,25 aan muntgeld uit het vakje lopen stelen "als kosten" voor het eruit halen van die 15 euro. Echt, hoe ziek moet je dan zijn?quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:20 schreef JDude het volgende:
[..]
"Beste conducteur,
Zoals afgesproken, ontvangt u hierbij mijn vervoerbewijs.
Voor een enkele reis Utrecht-Amsterdam brengt u 7,40 in rekening. In uw kaartautomaat heb ik een enkeltje Utrecht-Abcoude voor 4,90 gevonden. Het restbedrag is dusdanig klein, dat geen verdere verrekening zal plaatsvinden.
gr gr.
Reiziger"
Beter neem je je moeder in de malingquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:21 schreef Anno1982 het volgende:
Nee, blijkt een standaardprocedure van NS te zijn: portemonnee gevonden, alle geld er uit en op een bankrekening zetten, gewoon om diefstal te voorkomen. Het probleem is nu dat NS het niet nodig vond om die 1,25 weer over te maken aan de eigenaar, en dat laatste wordt per direct gewijzigd.
Gaat lekker in Noord-Amerika met die olietreinen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:26 schreef greavy het volgende:
In Noord Dakota is vanochtend een olietrein ontploft. http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ntploft-north-dakota
Aluhoedjequote:Op donderdag 7 mei 2015 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beter neem je je moeder in de maling
jawel hoor.. dat je als consument daar (nog) geen last van hebt is een 2de..quote:
Nee precies. Maar wel de moeite nemen om die 1,25 eruit te strietsen en vervolgens zeggen dat het een verwaarloosbaar bedrag is en dat je het dus maar houdtquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geld overmaken kost niks... Dat hoeft geen 15 euro te kostenKlantvriendelijkheid me hoela
SEPA-overboeking kost dus 22 hele centen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:34 schreef mschol het volgende:
[..]
jawel hoor.. dat je als consument daar (nog) geen last van hebt is een 2de..
https://www.abnamro.nl/nl(...)rale-betalingen.html
het ging meer om die 1,25 toch? maar goed:quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
SEPA-overboeking kost dus 22 hele centen.
Hoe is dit in verhouding tot het invorderen van 15 euro?
http://www.ns.nl/reiziger(...)ren-en-vergeten.htmlquote:•Als uw eigendom is gevonden en het ligt bij het Centraal Bureau Gevonden Goed, dan wordt dit altijd naar uw huisadres gestuurd. U betaalt hiervoor minimaal ¤ 15.
En dan bestaat er nog een woordje "service".quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:43 schreef mschol het volgende:
die 16,25 had gestort moeten worden om vervolgens te moeten worden overgemaakt.. ook daar zitten weer kosten aanvast..
Service? Dat betekent dat de kosten doorberekend worden in een treinkaartje?quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan bestaat er nog een woordje "service".
Dat het betaald wordt van die 331 miljoen winst jaquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:22 schreef Anno1982 het volgende:
Service? Dat betekent dat de kosten doorberekend worden in een treinkaartje?
De eerste week kan je het gratis afhalen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:22 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Service? Dat betekent dat de kosten doorberekend worden in een treinkaartje?
Ik snap nu overigens wel waarom de hoeveelheid gevonden voorwerpen maar blijft groeien, als je minimaal 15 euro moet betalen om iets terug te krijgen denk je er wel even bij na...
En die arme aandeelhouder dan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat het betaald wordt van die 331 miljoen winst ja
En daardoor ligt er weer een sjaal oneindig weg te rotten in het 'centraal bureau verloren goed', moeten ze weer opslagruimte bijhuren en wordt het afhalen van een verloren voorwerp nog duurder.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
De eerste week kan je het gratis afhalen.
Ik had mijn sjaal laten liggen, denk ga even kijken of ze hem toevallig hebben maar was al te laat en dat is natuurlijk geen 15 euro waard
Die staat op 1, 2 en 3 kan de pest krijgen, net zoals de reizigerquote:
Ze houden toch ook eens per jaar een leegverkoop van dingen die al heel lang niet opgehaald zijn of zo?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef Anno1982 het volgende:
En daardoor ligt er weer een sjaal oneindig weg te rotten in het 'centraal bureau verloren goed', moeten ze weer opslagruimte bijhuren en wordt het afhalen van een verloren voorwerp nog duurder.
Altijd zo geweest.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
De beste treinen van Nederland zijn Duitse treinen
Nou... Wat ze een ruime 70 jaar geleden in Nederland lieten rijden hield niet over qua comfort.quote:
Lijkt België welquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja, Oldenburg Wechloy, waar een seintje in de weg staatNog steeds niet opgelost.
Er wordt gevraagd om "uw mening" mevrouw Mansveld, niet om een copy-paste verhaaltje uit een NS Rozegeur en Maneschijn folder. En waar is vraag 4 gebleven?quote:
Dat waren NS treinenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:09 schreef boriq het volgende:
[..]
Nou... Wat ze een ruime 70 jaar geleden in Nederland lieten rijden hield niet over qua comfort.
Mja, die Duits/Canadese SLeT heeft anders weinig comfortquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
De beste treinen van Nederland zijn Duitse treinen
De meest comfortabele treinen zijn passagiertreinen met een Duitse registratie. Zo goed?quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, die Duits/Canadese SLeT heeft anders weinig comfort
Nee, de Duitse broertjes van de SLeT zijn net zo oncomfortabel...quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De meest comfortabele treinen zijn passagiertreinen met een Duitse registratie. Zo goed?
Zucht... De meest comfortabele treinen in NL zijn die van DB Fernverkehr AG.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, de Duitse broertjes van de SLeT zijn net zo oncomfortabel...
De andere Tsjechische aanhanger RegioJET is ook een aanrader. Geen Flirt, iets trager dan de LEO, maar ook een prima service in de trein, vergelijkbaar met LEO.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:45 schreef b2py het volgende:
Ik geloof dat James de LEO-Express aanraadde?
RE is echt belachelijk slecht. Die stoelen, aaaargh.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De meest comfortabele treinen zijn passagiertreinen met een Duitse registratie. Zo goed?
Gemoderniseerde Regiojet is idd prima. ÖBB/CD Railjet Business Class ook.quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:05 schreef greavy het volgende:
[..]
De andere Tsjechische aanhanger RegioJET is ook een aanrader. Geen Flirt, iets trager dan de LEO, maar ook een prima service in de trein, vergelijkbaar met LEO.
En waar zijn de plaatjes dan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:47 schreef greavy het volgende:
Zondag nog de RegioJET met een Vectron op de plaat geslingerd in Slowakije. Ding was 5,5 uur vertraagdDe volgende RegioJET (die van 4 uur (!) later) uit Bratislava naar Kosice had iets van 3 uur vertraging
Ik moet nog ongeveer 650 foto's van 10 dagen fotograferen in Tsjechië en Slowakije uitzoeken en filteren enzovoorts, dus die volgen nogquote:
Nee, doe alles maarquote:Op donderdag 7 mei 2015 18:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik moet nog ongeveer 650 foto's van 10 dagen fotograferen in Tsjechië en Slowakije uitzoeken en filteren enzovoorts, dus die volgen nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |